Nirvana
Fra : Gert Medom

Dato : 11-03-06 20:36

Hej.

Håber en herinde kan hjælpe mig.

I Showtime i aftes sang Casper Elgaard et nummer af Nirvana, kender nogen
titlen?? Syntes det var ret fedt som det rykkede og tror originalen er endnu
bedre.....

På forhånd tak!

/ Gert

Fra : sniper_Nolight

Dato : 11-03-06 20:52

> I Showtime i aftes sang Casper Elgaard et nummer af Nirvana, kender nogen
> titlen?? Syntes det var ret fedt som det rykkede og tror originalen er
> endnu
> bedre.....

Smells Like Teen Spirit fra albummet Nevermind (som kan anbefales på det
kraftigste).
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Peter Jensen

Dato : 11-03-06 22:52

Et fantastisk album som SKAL stå i en hver seriøs cd samling

Fra : MJ-23

Dato : 11-03-06 23:06

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> skrev i en meddelelse
> Et fantastisk album som SKAL stå i en hver seriøs cd samling
>
> "sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Det album skal være i en hver samling!!!!!

MJ

Fra : MJ-23

Dato : 11-03-06 23:23

"MJ-23" <martin-mjFJERNDETTE@dlgmail.dk> skrev i en meddelelse

> Det album skal være i en hver samling!!!!!

Når vi er i gang med Nevermind, er der så nogle der ved hvor man kan købe
Nevermind med DTS??????

MJ

Fra : David Rasmussen

Dato : 18-03-06 18:08

MJ-23 wrote:

> Når vi er i gang med Nevermind, er der så nogle der ved hvor man kan købe
> Nevermind med DTS??????

Hvorfor vil du have det??

Albummet er indspillet i stereo og på en cd hører du det som er tættest
på masteren. DTS er dårligere end stereo, men er multichannel og
albummet ikke er indspillet i multichannel.

/David

Fra : Too Old

Dato : 11-03-06 23:36

"MJ-23" <martin-mjFJERNDETTE@dlgmail.dk> wrote in

> Det album skal være i en hver samling!!!!!

Hvorfor?

Fra : Too Old

Dato : 11-03-06 23:36

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> wrote in

> Et fantastisk album som SKAL stå i en hver seriøs cd samling

Hvorfor?
Det har jo ikke meget med musik at gøre!

Fra : Just George

Dato : 12-03-06 11:48

Too Old had some thoughts and wrote this:

> "Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> wrote in

> Hvorfor?
> Det har jo ikke meget med musik at gøre!

Sådan kommer musik til at høre når man skyder sig med en masse
narko, bare hør det stads at Niarn laver, det lydder også af H til.
Så hellere Weird Al's version Smells Like Nirvana, han ramte tonen
perfekt om Kurt Koben:
In Yelling and im screaming, but i dont know what im singing.
--
If some one asks, i'm:
Just George

Fra : sniper_Nolight

Dato : 12-03-06 15:32

> Sådan kommer musik til at høre når man skyder sig med en masse
> narko, bare hør det stads at Niarn laver, det lydder også af H til.

Enig i at Niarn lyder ad h til, men hvordan kan han overhovedet nævnes i
sammenhæng med Nirvana? - iøvrigt hvis du ikke kan lide musik, hvor
kunstneren har indtaget narko er der godt nok meget musik du ikke kan lide
;)

Fra : Just George

Dato : 13-03-06 15:03

sniper_Nolight had some thoughts and wrote this:

> [...]
> i sammenhæng med Nirvana? - iøvrigt hvis du ikke kan lide musik, hvor
> kunstneren har indtaget narko er der godt nok meget musik du ikke kan

Det kan blot nævnes som narko inspireret musik, det lydder ikke godt.
Nogle af dem der har leget med narko har også lavet musik uden at de
var stive og der lød de faktisk bedre end når de var høje, et præmie
eks på det er en som Whitney Houston, hun lød fantastisk før
hun fandt sammen med den narkoman til Brown som fik hende på lortet,
efter det skete lød hendes musik ikke godt længere.
Men rigtig er det at der er fantastisk meget musik jeg ikke bryder mig om,
jeg vil sige at est. 95% af det musik der laves idag falder ikke i min smag
og det er selv musikere der ikke er på det stads.
-
If some one asks, i'm:
Just George

Fra : sniper_Nolight

Dato : 13-03-06 20:55

> Nogle af dem der har leget med narko har også lavet musik uden at de
> var stive og der lød de faktisk bedre end når de var høje

det aner vi jo intet om

et præmie
> eks på det er en som Whitney Houston, hun lød fantastisk før
> hun fandt sammen med den narkoman til Brown som fik hende på lortet,

hun er vel herre over sit eget liv? selvom hun aldrig rigtigt har været min
kop te er det helt rigtigt at hun kunne bruge sin stemme.

> efter det skete lød hendes musik ikke godt længere.

enig.

> [...]
> smag
> og det er selv musikere der ikke er på det stads.

det kan jeg kun respektere, men at skelne hvilken musik der er lavet af en
kunstner når han/hun er skæv og når han/hun ikke er det, kan vi jo aldrig
vide.
Noget af det bedste musik er efter min smag fra 60'erne og der er garanteret
lisså meget 'skæv' musik som der er det modsatte.

at dele musikken i de 2 lejre er umuligt.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-03-06 09:12

Peter Jensen wrote:
> Et fantastisk album som SKAL stå i en hver seriøs cd samling

Helt enig i at det er et fantastisk album, men deres MTV Unplugged er (IMHO)
mange gange bedre, det er det ultimative Nirvana album

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : sniper_Nolight

Dato : 12-03-06 15:33

> Helt enig i at det er et fantastisk album, men deres MTV Unplugged er
> (IMHO) mange gange bedre, det er det ultimative Nirvana album

enig - jeg er tosset med Nevermind, men unplugged albummet er bedre.

Fra : Brian

Dato : 12-03-06 19:50

sniper_Nolight wrote:

> enig - jeg er tosset med Nevermind, men unplugged albummet er bedre.

Jeg kender et par hardcore Nirvana fans, der vil kalde jer to for
et par medløbende pophoveder

Personligt er jeg mest til In Utero - Nevermind siger mig ikke det store.

/Brian

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 12-03-06 20:53

"Brian"

> Jeg kender et par hardcore Nirvana fans, der vil kalde jer to for
> et par medløbende pophoveder

Ja, det er sjovt. Hvis et album, et nummer eller et band bliver kendt, er
der altid nogen der til enhver tid vil frasige sig lige præcis dette.
Personligt har jeg altid syntes at den slags er lidt prætentiøst.

> Personligt er jeg mest til In Utero - Nevermind siger mig ikke det store.

Fair nok, hvis ikke det bare er af den årsag at Nevermind er det "mest
populære".

Mvh.
Lars

Fra : Brian

Dato : 12-03-06 21:08

Lars Lauridsen wrote:

> [...]
> kendt, er der altid nogen der til enhver tid vil frasige sig lige
> præcis dette. Personligt har jeg altid syntes at den slags er lidt

Det er det da nok også, men sådan er det vel ved mange bands
der pludselig får et "nyt" publikum. Green Day er vel det bedste
eksempel på det, lige for tiden - de var også bedre før i tiden

> Fair nok, hvis ikke det bare er af den årsag at Nevermind er det "mest
> populære".

Det er da netop af den grund

Naa, jeg synes bare der er meget "kunstigt" fnidder på Nevermind, som
bliver trættende i længden.

/Brian

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 13-03-06 10:02

> [...]
> der pludselig får et "nyt" publikum. Green Day er vel det bedste
> eksempel på det, lige for tiden - de var også bedre før i tiden

Nåh ja, men så taler vi om et band der har ændret sig meget. Det kan så
være, man bare ikke bryder sig om denne ændring. Der hvor det bliver til
grin, er når folk afskriver det man kunne li' før, fordi det bliver populært

Et eksempel var, da Mandrilaftalen pludselig blev rigtig populært ifb med
DVD-udgivelserne. Man troede man var lidt speciel, fordi man kendte til og
kunne li' noget, som flertallet enten ikke kendte, eller syntes var for
specielt. Men bare fordi det er blevet populært, er det da ikke blevet
mindre godt. Det samme kan siges om så mange bands, sange, film o.lign...

Fair nok.

Mvh.
Lars

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 13-03-06 09:47

"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse

> Jeg kender et par hardcore Nirvana fans, der vil kalde jer to for
> et par medløbende pophoveder

Hehe

/Kim

Fra : Holst

Dato : 13-03-06 10:34

Brian wrote:

> Personligt er jeg mest til In Utero - Nevermind siger mig ikke det store.

Ja, det var et rigtig fedt album og på mange måder langt bedre end
Nevermind. Nevermind er blot albummet, de blev kendt på, og som folk
derfor husker.

Måske skulle man ud og investere i noget gammelt Nirvana. Det er snart
rigtig, rigtig mange år siden jeg sidst hørte In Utero.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 13-03-06 11:39

> Jeg kender et par hardcore Nirvana fans, der vil kalde jer to for
> et par medløbende pophoveder

haha - den tager jeg gerne på mig... måske ikke pophoved, men bestemt mere
hippie end headbanger - spøg til til side - jeg kan lide lidt af alt og
hører ofte beatles og skiven efter kan snildt være det tidlige metallica

Fra : David Rasmussen

Dato : 18-03-06 18:11

Brian wrote:

> Jeg kender et par hardcore Nirvana fans, der vil kalde jer to for
> et par medløbende pophoveder
>
> Personligt er jeg mest til In Utero - Nevermind siger mig ikke det store.

Personligt er jeg mere til Pixies. Nirvana siger mig ikke det store.

/David

Fra : sniper_Nolight

Dato : 19-03-06 10:59

> Personligt er jeg mere til Pixies. Nirvana siger mig ikke det store.

er 'resten' af pixies lige så godt som deres fight club nummer, where is my
mind?

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-03-06 22:28

sniper_Nolight wrote:

> er 'resten' af pixies lige så godt som deres fight club nummer, where is my
> mind?

Nu er nummeret ikke lavet til Fight Club men er fra Surfer Rosa fra
1988. Og ja, jeg synes at resten af deres produktion holder samme standard.

/David

Fra : Too Old

Dato : 11-03-06 23:35

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in

> Smells Like Teen Spirit fra albummet Nevermind (som kan anbefales på
> det
> kraftigste).

Hvorfor?

Fra : Søren Nielsen

Dato : 12-03-06 11:45

Too Old wrote:

> Hvorfor?

Du vil alligevel ikke kunne forstå det. Og kan du ikke nøjes med at skrive
det én gang.
Troll alert forresten.

Søren

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 12-03-06 13:49

"Too Old"

> Hvorfor?

Hvorfor skriver du det samme tre gange?

Fra : sniper_Nolight

Dato : 12-03-06 15:33

> Hvorfor?

Fordi musikken er god?

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 13-03-06 00:00

> Fordi musikken er god?
> --
> sniper_Nolight
>
> http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Nirvana har ALDRIG været gode!
De er forfærdelige musikkanter og lavede dårlige sange!
Muligvis et af århundredets mest overvurderede bands sammen med Black
Sabbath.
Næh du! Drop Nirvana og Black Sabbath og lyt til Alice In Chains og Deep
Purple!

Fra : Ole Thomsen

Dato : 13-03-06 07:13

Sren Kjeldsen wrote:

> Nirvana har ALDRIG været gode!
> De er forfærdelige musikkanter og lavede dårlige sange!
> Muligvis et af århundredets mest overvurderede bands sammen med Black
> Sabbath.

Nå, ku du ikke finde en kasse at proppe dem i?

> Næh du! Drop Nirvana og Black Sabbath og lyt til Alice In Chains og
> Deep Purple!

Jeg tror nu jeg fortsætter med at lytte til dem alle.

Ole Thomsen

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 13-03-06 08:20

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse

> Nå, ku du ikke finde en kasse at proppe dem i?

> Jeg tror nu jeg fortsætter med at lytte til dem alle.

Tjah det må du også selv om, men jeg kunne godt tænke mig at høre hvorfor de
er så forbandet fede...
De er uden tvivl det dårligste grungeband, når man sammenligner dem med
Alice In Chains, Soundgarden og Pearl Jam. Dette baserer jeg på sangenes
kvalitet (som er lave ;)), musikanternes talent (der var meget manglende,
især Kurt Cobain, der var en forfærdelig sanger og en endnu værre
guitarist... muligvis den dårligste jeg har hørt i såkaldt professionel
musik)

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 13-03-06 09:46

"Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> De er uden tvivl det dårligste grungeband, når man sammenligner dem med
> Alice In Chains, Soundgarden og Pearl Jam.

Pearl Jam spiller ikke grunge.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 13-03-06 16:23

http://en.wikipedia.org/wiki/Pearl_Jam

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 14-03-06 13:37

> http://en.wikipedia.org/wiki/Pearl_Jam

Sæt "Ten" på og fortæl mig igen at de spiller grunge ... Pearl Jam spiller
klassisk rock, og det gør de i øvrigt glimrende.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 14-03-06 15:22

> [...]
>>

> Sæt "Ten" på og fortæl mig igen at de spiller grunge ... Pearl Jam spiller
> klassisk rock, og det gør de i øvrigt glimrende.

Selvfølgelig har de nok udviklet sig efter grungen toppede. Men de fleste
siger nu altså, at Pearl Jam er grunge. Så må du være ligeså die hard-fan,
som du lyster.

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-06 19:08

Sren Kjeldsen wrote:

> Selvfølgelig har de nok udviklet sig efter grungen toppede.

Lidt fesent argument eftersom "Ten" som vi snakker om nu, rent faktisk er
deres debutalbum, og de har derved næppe har "udviklet" sig synderligt på
dette album. I øvrigt udkom det i '92 da grungebølgen var på sit højeste

>Men de fleste siger nu altså, at Pearl Jam er grunge.

Det bliver det ikke mere rigtigt af. Alle rockbands fra Seatlle bliver/blev
desværre betragtet som grunge.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 14-03-06 21:55

"Kim Frederiksen" <kim snabela gmail punktum com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det bliver det ikke mere rigtigt af. Alle rockbands fra Seatlle
> bliver/blev desværre betragtet som grunge.

Jamen ok... Så siger vi da bare det ikke er grunge men post-grunge ligesom
Creed osv.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 15-03-06 09:50

> Jamen ok... Så siger vi da bare det ikke er grunge men post-grunge ligesom
> Creed osv.

Ja du kan bande på vi siger det ikke er grunge. Det er ikke engang tæt på.

Uhhhhhh.... jeg ved ikke hvilken kasse man skal putte Creed i, men de er
GODT nok ringe i mine ører. Og så er jeg så træt af at deres forsanger skal
forsøge at ligne og lyde som den ægte vare, Eddie Vedder.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : sniper_Nolight

Dato : 13-03-06 11:46

> Nirvana har ALDRIG været gode!
> De er forfærdelige musikkanter og lavede dårlige sange!

har du HØRT deres unplugged album?

> Muligvis et af århundredets mest overvurderede bands sammen med Black
> Sabbath.

Black Sabbath er soso... nu har jeg aldrig været Osbourne fan.

> Næh du! Drop Nirvana og Black Sabbath og lyt til Alice In Chains og Deep
> Purple!

Det gør jeg da osse! - jeg skal heldigvis ikke vælge.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-03-06 14:49

Sren Kjeldsen wrote:

> De er uden tvivl det dårligste grungeband, når man sammenligner dem med
> Alice In Chains, Soundgarden og Pearl Jam. Dette baserer jeg på sangenes
> kvalitet (som er lave ;))

Definer venligst en sangs kvalitet!

> [...]
> især Kurt Cobain, der var en forfærdelig sanger og en endnu værre
> guitarist... muligvis den dårligste jeg har hørt i såkaldt professionel

Nirvana var det første band der med stor kommerciel success forenede
den beskidte grunge lyd med meget melodiske sange. Nevermind er jo
stilsættende da det blander indie rock, punk og heavy i en blanding
der definerer hele den bølge af grunge musik der skyller ind over os i
halfemserne og fik sat Seattle på de musikalske verdenskort.

Kurt Cobains tekniske kunden på en guitar er vel ikke højere end Kim
Larsens, men begge har (havde) stærk sans for enkle melodiske sange.
Kurt Cobain var en dygtig vokalist. Hør blot på unplugged hvordan han
samtidigt synger skingert, skrigende, lidende og alligevel helt perfekt
rent på alle hans sange.

Grunge handler ikke om avancerede guitarsoloer eller komplicerede
akkorder, men derimod om at finde den gode lyd med enkel musik.
Klangene er positive i sit hele istedet for at have akkorder og
melodistumper der selvstændigt udgør det enestående i musikken.

Kurt Cobain er helt oppe at ringe i The Hall of Fame of Rock sammen med
Jim Morrison, Jimi Hendrix, Janis Joplin. Rigtige rockmusik legender
dør jo også som bekendt ved de 27 år.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 13-03-06 16:24

> Kurt Cobain er helt oppe at ringe i The Hall of Fame of Rock sammen med
> Jim Morrison, Jimi Hendrix, Janis Joplin. Rigtige rockmusik legender
> dør jo også som bekendt ved de 27 år.

Nu bliver jeg virkelig gal, når du sammenligner Kurt Ko-ben med Jimi
Hendrix!!!!
Der er en markant forskel på de 2, og jeg tror godt du ved, hvad den er.
Jimi Hendrix huskes som en fantastisk guitarist og sangskriver, hvorimod
Cobain huskes blot fordi han døde.
Jeg vil vædde med, at hvis ikke Kurt Cobain havde lavet sådan en latterlig
udgang af en sørgelig eksistens, ville f.eks. Alice In Chains have fået så
meget succes. Desværre synes folk, at det er åh så sørgelig en historie, at
de åbenbart kan fortrænge, hvor dårlig musikken egentlig var.

Fra : Holst

Dato : 13-03-06 16:34

Sren Kjeldsen wrote:

> [...]
> meget succes. Desværre synes folk, at det er åh så sørgelig en historie, at
> de åbenbart kan fortrænge, hvor dårlig musikken egentlig var.

Tangerer du ikke at være lidt latterlig at høre på nu, Søren?

Det kan vel være, at Kurt Cobain var en sørgelig eksistens, som fik en
latterlig udgang, men jeg tror nu nok, at vi er mange, der snildt kan
abstrahere fra det og koncentrere os om musikken.

Tværtimod virker det til, at du ikke kan rive dig fra fra den "åh så
sørgelige historie" og på grund af den afvise eventuelle kvaliteter i
musikken.

Kurt Cobain rager mig en fjer. Nirvana rager mig en fjer. Hvad der
betyder noget er sangene på Bleach, Nevermind og In Utero.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-03-06 16:53

Sren Kjeldsen wrote:

> [...]
> Chains have fået så meget succes. Desværre synes folk, at det er åh
> så sørgelig en historie, at de åbenbart kan fortrænge, hvor dårlig

Jeg undskylder mange gange fordi, at jeg er kommet til at lytte til noget
musik, som du ikke kan lide.
Det skal ikke gentage sig.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-03-06 22:37

Sren Kjeldsen wrote:

> [...]
> meget succes. Desværre synes folk, at det er åh så sørgelig en historie, at
> de åbenbart kan fortrænge, hvor dårlig musikken egentlig var.

Jeg er ligeglad med Nirvana, jeg gider ikke at høre dem, men hvordan kan
du egentlig kende alle menneskers grunde til at høre det de hører? Du
virker som en der har noget personligt i klemme her og det lyder ret
skingert.

/David

Fra : Ole Thomsen

Dato : 13-03-06 19:38

Lars Hoffmann wrote:

> Kurt Cobains tekniske kunden på en guitar er vel ikke højere end Kim
> Larsens, men begge har (havde) stærk sans for enkle melodiske sange.

Cobain havde en evne til at få guitaren til at supportere stemning,
tekst og melodi med meget enkle virkemidler.

Jeg synes kun han kan undervurderes, hvilket han jo så også ofte bliver

Ole Thomsen

Fra : Too Old

Dato : 14-03-06 20:17

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in

> Kurt Cobain er helt oppe at ringe i The Hall of Fame of Rock sammen med
> Jim Morrison, Jimi Hendrix, Janis Joplin.

Troll alert!

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-03-06 16:36

Sren Kjeldsen wrote:

> Nu bliver jeg virkelig gal, når du sammenligner Kurt Ko-ben med Jimi
> Hendrix!!!!

Jamen du kan da bare blive gal hvis det er det du har lyst til.

> Der er en markant forskel på de 2, og jeg tror godt du ved, hvad den er.
> Jimi Hendrix huskes som en fantastisk guitarist og sangskriver, hvorimod
> Cobain huskes blot fordi han døde.

Vrøvl. Cobains musik var stilsættende og hans popularitet toppede
før han døde. Det syntes jeg jeg har beskrevet ganske udemærket i
min forgående post.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-03-06 16:38

Holst wrote:

> Kurt Cobain rager mig en fjer. Nirvana rager mig en fjer. Hvad der
> betyder noget er sangene på Bleach, Nevermind og In Utero.

Subscribe!

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 13-03-06 18:55

Jeg undskylder jeg hidsede mig op, men er så træt af alt det hysteri, der er
med dette band.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 13-03-06 20:09

Sren Kjeldsen wrote:
> Jeg undskylder jeg hidsede mig op, men er så træt af alt det hysteri,
> der er med dette band.

Hysteri? Kunne det ikke skyldes, at det du kalder hysteri rent faktisk er
fordi folk kan lide det musik?
Kurt Cobain siger heller ikke mig noget specielt, men jeg er enig med de
andre i, at musikken er fed.

Søren

Fra : Holst

Dato : 13-03-06 20:39

Sren Kjeldsen wrote:

> Jeg undskylder jeg hidsede mig op, men er så træt af alt det hysteri, der er
> med dette band.

Sjovt du siger det. Ikke et ondt ord om Jimi Hendrix, men efter min
mening er der for eksempel også lige lovlig meget hysteri omkring ham på
grund af ham og et badekar i Paris.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 13-03-06 20:59

> Sjovt du siger det. Ikke et ondt ord om Jimi Hendrix, men efter min mening
> er der for eksempel også lige lovlig meget hysteri omkring ham på grund af
> ham og et badekar i Paris.

nu blander du vist jim og jimi sammen

Fra : Holst

Dato : 13-03-06 22:43

sniper_Nolight wrote:

> nu blander du vist jim og jimi sammen

Ja, nu du nævner det og jeg tænker over det, så tror jeg, du har ret

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 13-03-06 21:54

"Holst" <newsmar06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Sjovt du siger det. Ikke et ondt ord om Jimi Hendrix, men efter min mening
> er der for eksempel også lige lovlig meget hysteri omkring ham på grund af
> ham og et badekar i Paris.

Det skal jeg ikke kunne sige noget om, da jeg hørte Jimi Hendrix før jeg
vidste han var død. Men må indrømme, at jeg ikke har gennemkneppe-lyttet
hans musik. Men udfra det jeg har hørt er han en super-innovativ og dygtig
guitarist, som i hvert fald i forhold til Kurt Cobain, kan leve op til sit
omdømme.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 14-03-06 20:17

> [...]
> guitarist, som i hvert fald i forhold til Kurt Cobain, kan leve op til sit

det er uretfærdigt at sammenligne nogen med jimi - ikke bare havde manden et
talent der var helt enestående - uanset om man kan lide hans musik eller ej,
er det klart som glas.

kun en lille håndfuld guitarister har i tidens løb kunne skille sig ud som
noget særligt og deriblandt er jimi hendrix... ydermere havde han en så
karakteristisk lyd, at man aldrig var i tvivl om at det var ham.

smag er nu en underlig størrelse og der er lyttere til alt.

at kritisere musik eller kunstnere og kalde dem amatører fordi man ikke
deler begejstringen er tåbeligt. Jeg ved eksempelvis godt, at whitney h. kan
synge røven ud af bukserne, men hendes musik er i mine ører dårligt, men jeg
kan da godt se talent hvis det er der.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-03-06 08:21

Too Old wrote:

> Troll alert!

Du er da træls at høre på. Skal du ikke ud og finde en trappe du kan
falde ned af? Jeg kommer med et sagligt indlæg om kvaliteten af
Nirvanas musik og det eneste du kan svare er troll alert?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Too Old

Dato : 15-03-06 12:52

> Du er da træls at høre på. Skal du ikke ud og finde en trappe du kan
> falde ned af? Jeg kommer med et sagligt indlæg om kvaliteten af
> Nirvanas musik og det eneste du kan svare er troll alert?

Sagligt indlæg?
Jeg opfattede det ellers som meget usagligt og som et forsøg på at
provokere.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-03-06 14:08

Too Old wrote:

> Jeg opfattede det ellers som meget usagligt og som et forsøg på at
> provokere.

Du tog fejl.