Hvad der bør gøres
Fra : Knud Larsen

Dato : 11-03-06 16:51

Min kone fik lige en tekstbesked på Skype fra en ung arabisk muslim, med en
Nethenvisning til en side om Muhammed, verdens lys.

Her kan vi se hvad andre, mere eller mindre intellektuelle, tidligere har
sagt om profeten, og hvordan vi i fremtiden bør omtale ham:

"Der er profeten, krigeren, handelsmanden, statsmanden, taleren,
reformatoren, de forældreløses trøster, slavernes beskytter, kvindernes
frigører, dommeren, helgenen" og - "i alle disse storslåede roller opfører
han sig som en sand helt" -

Selv Abu Laban ville nok være nogenlunde tilfreds, hvis vi sendte sådan
noget i et særskilt TV-program hver lørdag aften.

Her er et par af beundrerne:

Mahatma Gandhi, speaking on the character of Muhammad, says in (Young
India):

"I wanted to know the best one who holds today's undisputed sway over the
hearts of millions of mankind....I became more than convinced that it was
not the sword that won a place for Islam in those days in the scheme of
life. It was the rigid simplicity,the utter self-effacement of the Prophet,
the scrupulous regard for his pledges, his intense devotion to this friends
and followers, his intrepidity, his fearlessness, his absolute trust in God
and in his own mission. These and not the sword carried everything before
them and surmounted every obstacle. When I closed the 2nd volume (of the
Prophet's biography), I was sorry there was not more for me to read of the
great life."

Prof. C. Snouck Hurgronje Has the following to say:

"The league of nations founded by the prophet of Islam put the principle of
international unity and human brotherhood on such universal foundations as
to show candle to other nations." He continues: "The fact is that no nation
of the world can show a parallel to what Islam has done towards the
realization of the idea of the League of Nations."

Prof. Ramakrishna Rao says:

"The personality of Muhammad, it is most difficult to get into the whole
truth of it. Only a glimpse of it I can catch. What a dramatic succession of
picturesque scenes! There is Muhammad, the Prophet. There is Muhammad, the
Warrior; Muhammad, the Businessman;Muhammad, the Statesman; Muhammad, the
Orator; Muhammad, the Reformer; Muhammad, the Refuge of Orphans; Muhammad,
the Protector of Slaves; Muhammad, the Emancipator of Women; Muhammad, the
Judge; Muhammad, the Saint. All in all these magnificent roles, in all these
departments of human activities, he is alike a hero."

George Bernard Shaw says:

"If a man like Muhamed were to assume the dictatorship of the modern world,
he would succeed in solving its problems that would bring it the much needed
peace and happiness. Read the following writings of other Western
authors..."

In the Encyclopedia Britannica it is stated that:
"Muhammad is the most successful of all Prophets and religious
personalities."

Det sidste er jo uomtvisteligt, ingen anden person er det lykkedes at få
folk til i 1427 år, at efterligne deres måde at klippe hår på, deres måde at
behandle kvinder, og stange tænder, og tusinder af andre adfærdsmønstre.
Hver eneste dag udstedes der tusinder af fatwaer, som tager udgangspunkt i
hvad profeten gjorde eller ikke gjorde, ned i de mindste detaljer.

Jeg ser i Weekendavisen at en cand. theol fra det jyske dialogcenter, mener
at det er meget sandsynligt at muslimer gør så meget ud af at kæmpe for
islam imod de vantro, fordi de så scorer point hos Allah og næsten sikrer
sig adgang til det paradis, som bare er SÅ meget mere tiltrækkende end det
kristne, som jo er dødkedeligt.
Og man tror jo rent faktisk på denne ammestuehistorie om vindøjede, vilde og
våde kvinder, og vin i stride strømme, men nul tømmermænd.
Iøvrigt er man 30 meter høj - lige som Adam var iflg islam - når man kommer
i paradis, sikke nogle knald der kan blive tale om, og man får 100 mands
seksuelle styrke. Kvinderne er der ikke gjort så meget ud af i de hellige
skrifter, de fleste af dem ryger også i helvede iflg profeten, - pga deres
utaknemmelighed over deres ægtemænd.

Nu MÅ vi tage os sammen og se at få skamrost verdens mest omtalte person,
Muhammed, ville der gå noget af os, fordi vi kommer med nogle uskyldige
hvide løgne, når det nu kan glæde 1,5 milliarder muslimer? De har ikke ret
meget andet at glæde sig over, det er jo humlen i hele historien, og der
hvor hunden ligger begravet sammen med humlen.

Jeg ser iøvrigt at i 1972 kaldte man ummaen for: "Umma Muhammadiyya", så der
var det endnu ikke non-pc at tale om muhammedanere. Iøvrigt sagde man også:
"al-kufru millatun wahida" - "ikke-tro er én nation", så alle ikke-muslimske
områder mente mange var noget der lignede et nationalt område. Det var en
sødere måde at sige det på, end den med at vi er "dar ul-harb" - krigens
område. Men nu er det vel også kun Danmark, der er "dar ul-næsten-harb".

Fra : Thomas J.

Dato : 11-03-06 17:15

Den Sat, 11 Mar 2006 16:51:01 +0100 sendte "Knud Larsen"
<larsen_knud@hotmail.com> følgende røgsignaler:

> [...]
>meget andet at glæde sig over, det er jo humlen i hele historien, og der
>hvor hunden ligger begravet sammen med humlen.

Jeg giver dig fuldstændigt ret. Jeg synes at vi skal hylde Muhammed
ved at få kunstneren Uwe Max Jensen til at tisse et portræt af
pædofeten på Ka'baen....

Jeg spenderer gerne en liter vand på det gode formål.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04