MS Windows
briani 27239
Windows Vista..
Fra : Ole C

Dato : 11-03-06 11:01

Hej Gruppe.

Sad og læste lidt om Vista.. Jeg kan se det kommer i et hav af forskellige
versioner.. Nu ved jeg godt det endnu ikke er ude, men kunne være nogle af
jer ved lidt mere vedr. detaljer.. Mit spørgsmål: Jeg bruger d.d. Win XP
Pro. Hvilken version af Vista har samme funktioner m.m. som XP Pro, "Vista
Professional Home" eller anden ?

Mvh OC

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 11-03-06 11:21

"Ole C" <medazza@REMOVECAPSFIRSTcondrup.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Pro. Hvilken version af Vista har samme funktioner m.m. som XP Pro, "Vista

Køb du en Windows Vista Ultimate

The five different versions of Windows Vista are designed to fit the way you
intend to use your PC:

Windows Vista Business
Regardless of the size of your organization, Windows Vista Business will
help you lower your PC management costs, improve your security, enhance your
productivity, and help you stay better connected.

Windows Vista Enterprise
Windows Vista Enterprise is designed to meet the needs of large global
organizations with highly complex IT infrastructures. Windows Vista
Enterprise can help you lower your IT costs while providing additional
layers of protection for your sensitive data.

Windows Vista Home Premium
Whether you choose to use your PC to write e-mail and surf the Internet, for
home entertainment, or to track your household expenses, Windows Vista Home
Premium delivers a more complete and satisfying computing experience.

Windows Vista Ultimate
If you want all of the best business features, all of the best mobility
features, and all of the best home entertainment features that Windows Vista
has to offer, Windows Vista Ultimate is the solution for you. With Windows
Vista Ultimate you don't have to compromise.

Windows Vista Home Basic
Windows Vista Home Basic is designed to deliver improved reliability,
security, and usability to home PC users who just want to do the basics with
their PCs.

Bjarne

Fra : Tveskaeg

Dato : 11-03-06 12:59

On Sat, 11 Mar 2006 11:01:23 +0100, "Ole C"
<medazza@REMOVECAPSFIRSTcondrup.dk> wrote:

> [...]
>Pro. Hvilken version af Vista har samme funktioner m.m. som XP Pro, "Vista

Du kan se forskellen på de forskellige Vista versioner her.

http://www.microsoft.com/presspass/press/2006/feb06/02-26WinVistaProductsPR.mspx

Som jeg læser det er det Windows Vista Ultimate der svarer til en
WinXP Pro men jeg tror at de fleste hjemmebrugere vil kunne klare sig
udemærket med en Windows Vista Home Premium.

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 11-03-06 13:33

Er der noget om hvornår man kan få fingrene i den??

/ Michael...

Fra : Peter T.

Dato : 11-03-06 14:26

Michael Korsgaard udviste en rettidig omhu og skrev:

> Er der noget om hvornår man kan få fingrene i den??

Svjv i august.

--
Mvh. Peter T.

En stemme på Dansk Folkeparti er en stemme på landsskadelig virksomhed.

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 11-03-06 15:19

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse news:Xns978392D4A9B1Dmuh@130.225.247.90...

> En stemme på Dansk Folkeparti er en stemme på landsskadelig virksomhed.

Du har da vist ikke fået meget udbytte af dine skolepenge ...

Fra : Peter T.

Dato : 12-03-06 08:06

Hans M. Pedersen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Du har da vist ikke fået meget udbytte af dine skolepenge ...

Du er nr 5, der kommenterer min signatur indenfor en uge. :)

Fra : Tveskaeg

Dato : 12-03-06 16:08

On Sat, 11 Mar 2006 15:18:32 +0100, "Hans M. Pedersen"
<hmp45@hotmail.com> wrote:

>Du har da vist ikke fået meget udbytte af dine skolepenge ...

Lad være med at spilde tid på ham, han er en Dhimmi.

Fra : Peter T.

Dato : 12-03-06 23:47

Tveskaeg udviste en rettidig omhu og skrev:

> Lad være med at spilde tid på ham, han er en Dhimmi.

Den var ny. :)

Fra : Ole C

Dato : 11-03-06 15:26

Tak, så bliver det spændende hvilken pris det bliver.. Ultimate versionen
bliver jo nok ikke billig..

Fra : Peter T.

Dato : 12-03-06 08:15

Ole C udviste en rettidig omhu og skrev:

> Tak, så bliver det spændende hvilken pris det bliver.. Ultimate
> versionen bliver jo nok ikke billig..

Ja. Men til gengæld har jeg hørt lidt pålidelige rygter om den hvad angår
hardwarekravene. Blot efter en almindelig boot spiser den allerede omkring
800 MB hukommelse. Og en frisk installering af den seneste beta skulle
også spise omkring 7 GB af harddisken - uden hibernatefil vel at mærke.
Jeg vil dog gerne have det verificeret af andre betabrugere, da jeg synes
at især ramforbruget er voldsomt stort.

"Jeg vil gerne købe windows vista og en 2 GB ramstang, tak." :)

Fra : Ole C

Dato : 12-03-06 17:15

> [...]
> at især ramforbruget er voldsomt stort.
>
> "Jeg vil gerne købe windows vista og en 2 GB ramstang, tak." :)

Nu har jeg 2GB og opgradere til 4GB om en måneds tid. Men jo, det er da
voldsomme "krav"..

Fra : Benny Nissen

Dato : 12-03-06 20:40

Peter T. ramte sit keyboard den 12-03-2006 08:14 og fik dette ud af det:

> Og en frisk installering af den seneste beta skulle
> også spise omkring 7 GB af harddisken - uden hibernatefil vel at mærke.

Min Windows mappe på Vista Beta 2 fylder 6,17 Gb.

Dertil kommer Program Files, som dog er fyldt med så meget andet, at jeg
ikke lige kan finde de rå data.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Peter T.

Dato : 12-03-06 23:49

Benny Nissen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Dertil kommer Program Files, som dog er fyldt med så meget andet, at
> jeg ikke lige kan finde de rå data.

Ja okay. Så er det jo noget mindre. Men hvad med ramforbruget? Er det på
de 800 MB, som jeg slynger ud?

Fra : Benny Nissen

Dato : 12-03-06 23:55

Peter T. ramte sit keyboard den 12-03-2006 23:48 og fik dette ud af det:

> Ja okay. Så er det jo noget mindre. Men hvad med ramforbruget? Er det på
> de 800 MB, som jeg slynger ud?

Hmm ... jeg synes nu ikke 6,17 Gb er 'noget mindre' end de 7 Gb.

Ramforbruget skal jeg nok lige checke næste gange jeg booter Vista'en
(ligger på samme maskine, men på en anden harddisk).

Jeg laver forøvrigt meget snart en clean install af Vista igen, så lige
derefter checker jeg også ramforbrug, harddiskpladsforbrug samt andre ting.

.... det ender sgu' nok med, at jeg skriver en anmeldelse / artikkel om
det ... mere senere.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Peter T.

Dato : 13-03-06 00:50

Benny Nissen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Hmm ... jeg synes nu ikke 6,17 Gb er 'noget mindre' end de 7 Gb.

Den tager jeg på min kappe. For jeg læste også dit forrige indlæg, som
fanden helst læser biblen. :) Naturligvis. Du har ret.

Fra : Åge

Dato : 13-03-06 00:52

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

ting.

> ... det ender sgu' nok med, at jeg skriver en anmeldelse / artikkel om

Ja. Det bliver interessant med en anméldelse af en Beta. Ha!

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 13-03-06 06:11

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i en meddelelse

Jeg spørger lige forsigtigt om det er til at komme i nærheden af en vista
beta uden at overtræde alt for mange §`er?? og i så fald hvor?

/ Michael...

Fra : Ingolf

Dato : 11-03-06 17:48

"Michael Korsgaard" <michael@rejsemontoer.dk> wrote in message
> Er der noget om hvornår man kan få fingrene i den??
>
> / Michael...

Der findes betaversioner ude nu. Flot nyt interface.. det er vel det hele..
også lige DRM understøttelse, som skal afinstalleres :D

Fra : Tveskaeg

Dato : 12-03-06 16:00

On Sat, 11 Mar 2006 13:32:50 +0100, "Michael Korsgaard"
<michael@rejsemontoer.dk> wrote:

>Er der noget om hvornår man kan få fingrene i den??

Den sidste beta skulle være compilet og så skal der komme en RC1 og en
RC2 før den så går i guld og frigives til ofrene.