En hurtig tur i en BMW M3 GTR
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-03-06 08:39

http://www.teamjuicyracing.com/forums/local_links.php?catid=8&linkid=209

Basil postede et link til denne video i news:dk.binaer.motor , men jeg synes
ikke at alle jer herinde (som ikke kan se binære grupper) skal snydes for
den.
Det er Hans-Joachim Stuck, der tæsker en 2004 BMW M3 GTR rundt på
Nürburgring (Nordschleife).
Rigtig god lyd og rimeligt billede og den fylder ca. 53 MB.
Meget anbeflelsesværdig hvis man er til den slags

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Lars Knudsen

Dato : 11-03-06 14:38

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in

> [...]
> Nürburgring (Nordschleife).
> Rigtig god lyd og rimeligt billede og den fylder ca. 53 MB.
> Meget anbeflelsesværdig hvis man er til den slags

Uden at jeg har set video'en vil jeg tror den er fra denne DVD
http://sudschleife.8200rpm.com/multimedia/literature/bmw_dvd.jpg

Husk nu at købe den slags, så vi også for sådanne ting at se i fremtiden!

mvh/lars

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-03-06 15:41

Lars Knudsen wrote:

> [...]
> http://sudschleife.8200rpm.com/multimedia/literature/bmw_dvd.jpg
>
> Husk nu at købe den slags, så vi også for sådanne ting at se i

Om videoen er på den ovennævnte DVD, det ved jeg ikke, men den kan ses på
BMW's egen side også, ganske gratis, så mon ikke det bare er en "reklame" de
selv har lavet ?
http://www.bmwtransact.com/microsite/Nurburgring/

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Martin Vollert

Dato : 11-03-06 16:14

Lars Knudsen skrev:
> [...]
> http://sudschleife.8200rpm.com/multimedia/literature/bmw_dvd.jpg
>
> Husk nu at købe den slags, så vi også for sådanne ting at se i fremtiden!

Hvorfor gi penge for den når Bmw selv laver den gratis ?

--
Hilsen Martin.

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 11-03-06 18:57

Martin Vollert <"Mit fornavn"@ertele.dk> wrote in

> Hvorfor gi penge for den når Bmw selv laver den gratis ?

Fordi man så har den i DVD-opløsning? ;)

Fra : Martin Vollert

Dato : 11-03-06 16:18

Per Beer Hansen skrev:
> [...]
> Nürburgring (Nordschleife).
> Rigtig god lyd og rimeligt billede og den fylder ca. 53 MB.
> Meget anbeflelsesværdig hvis man er til den slags

Lige i starten ser det ikke så hurtig ud men da han kommer om på
bagsiden med de lange hurtige sving kombier så skal jeg lover for der er
smæk på.
Som jeg lige kan se det, kommer han rundt på omkring 8:30 ? så kommer
jeg til at tænke på hende pige i Topgear der kørte rundt i en Transit på
var det under 10 min ?.

Fra : Brian

Dato : 11-03-06 17:31

Martin Vollert" <"Mit fornavn wrote:

> [...]
> Som jeg lige kan se det, kommer han rundt på omkring 8:30 ? så kommer
> jeg til at tænke på hende pige i Topgear der kørte rundt i en Transit

Målet var 10 minutter, men hun glippede med et par sekunder, så hut
jeg visker - men stadig godt kørt i sådan en klods

/Brian

Fra : Christian S

Dato : 11-03-06 17:45

"Brian" <ellers@tak.du> wrote in message

> Målet var 10 minutter, men hun glippede med et par sekunder, så hut
> jeg visker - men stadig godt kørt i sådan en klods

Nu så jeg kun lige et klip af det i Topgear, men var det ikke 11 min der var
målet ?
Og de kørte vist ikke rundt på selve banen inden de kom ud på ringen.
Mvh
Christian S

Fra : Lars Knudsen

Dato : 11-03-06 18:56

"Christian S" <Realbadass@stofanet.dk> wrote in

> Nu så jeg kun lige et klip af det i Topgear, men var det ikke 11 min
> der var målet ?
> Og de kørte vist ikke rundt på selve banen inden de kom ud på ringen.

Netop. Stuck's omgang er INKL F1 banen og den såkaldte "kurzanbindung" til
Nordschleife, mens Sabine Schmitz omgang nok er målt "Bridge to Gantry" -
fra broen for enden af Dottinger höhe til stålkontruktionen når man netop
kommer ud på langsiden.

Det skulle gerne sætte Stritzel Stucks omgang lidt i perspektiv, omend den
officielle VLN-rekord holdes af Alzen-Porschen.

mvh/lars

Fra : Mogens...

Dato : 11-03-06 19:14

"Lars Knudsen" <bofh@tiwli.com> skrev i en meddelelse

> den officielle VLN-rekord holdes af Alzen-Porschen.

Jeg mener da, at Magnusson og Covette er hurtigst - men
måske der er flere klasser...

Fra : Lars Knudsen

Dato : 11-03-06 19:20

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote in news:mrEQf.47936
$d5.204473@newsb.telia.net:

> Jeg mener da, at Magnusson og Covette er hurtigst - men
> måske der er flere klasser...

Næ, der er bare mange rekorder.

Jeg har også en frisk DVD fra Opel der hævder at være rekordindehaver,
Sport Auto har deres rekord, Corvette mener at have en osv osv

Jeg vælger at tro tiderne fra VLN/24h da de er sat under kontrollerede
forhold, med uvildig tidtagning....

/lars

Fra : Christian S

Dato : 11-03-06 18:53

> [...]
> til at tænke på hende pige i Topgear der kørte rundt i en Transit på var

Det er vist også nærmere 8.22 ..
Mvh
Christian S

Fra : Martin Vollert

Dato : 11-03-06 19:04

Christian S skrev:

> Det er vist også nærmere 8.22 ..
> Mvh
> Christian S

Ja ja flueknepperi om en prof racerkører bruger 8:22 eller 8:30 i en M3
GTR så er 10min i en Transit stadig hurtig, men som Lars skriver er
Sabines ikke incl. F1 banen, men alligevel.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 11-03-06 19:17

> Ja ja flueknepperi om en prof racerkører bruger 8:22 eller 8:30 i en
> M3 GTR så er 10min i en Transit stadig hurtig, men som Lars skriver er
> Sabines ikke incl. F1 banen, men alligevel.

Racerløb er nu engang flueknepperi på sekunder eller mindre, og jeg vil
gerne være uenig med dig.

Den omtalte omgang i BMW M3 GTR er ganske imponerende, og rangerer på min
top5 over Nürburgring onboardlaps, ligesom Stuck ikke er ueffen - i en
alder af 55.

/lars

Fra : Basil Fawlty

Dato : 11-03-06 21:57

Martin Vollert skrev d. 11-03-2006 i meddelelse
<4412ea1a$0$15794$14726298@news.sunsite.dk>:

> Lige i starten ser det ikke så hurtig ud men da han kommer om på bagsiden med
> de lange hurtige sving kombier så skal jeg lover for der er smæk på.

Jeg skal indrømme at jeg ikke har set det hele, men jeg havde samme
oplevelse med det jeg så af resten.
Første omgang virker som opvarming, og så eksploderer helvede....
Kai

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-03-06 23:33

> http://www.teamjuicyracing.com/forums/local_links.php?catid=8&linkid=209

Jeg trænger vist til at få genopfrisket banen før jeg skal derned igen - det
er ½ år siden jeg har kørt på den :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Mogens...

Dato : 12-03-06 07:56

> det er ½ år siden jeg har kørt på den

Ja, det kan jo gå tilbage for enhver :)

Fra : Lars Knudsen

Dato : 12-03-06 09:37

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in

> Jeg trænger vist til at få genopfrisket banen før jeg skal derned igen
> - det er ½ år siden jeg har kørt på den :)

Vi må leve med abstinenser lidt endnu:
http://www.nuerburgring.de/fileadmin/webcam/webcam.jpg

Så frem med ps2/xbox.....

/lars

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-03-06 15:44

> Vi må leve med abstinenser lidt endnu:
> http://www.nuerburgring.de/fileadmin/webcam/webcam.jpg

Hov - den lastbil kører da den forkerte vej!

> Så frem med ps2/xbox.....

Ja - nemlig ja!

www.clubgolf.dk skal derned 22.-25. juni, så der bliver formentlig en aften
hos Kaj´s Auto i April måned med PS2 og GT4.

www.clubgolf.dk er iøvrigt blevet en VW-club, hvor alle modeller er
velkomne.

--
Per, Esbjerg