MS Windows
briani 27239
Copy of Windows Bootdisk med opdateringer
Fra : pjl

Dato : 10-03-06 23:45

Hej..

Kan man lave en copy af WindowsXP Bootdisk som indeholder de sidste
ændringer og rettelser osv.
så jeg kan blive fri for at hente det hele igen fra nettet når min maskine
trænger til en ny indstallation ?

mvh pjl

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 11-03-06 00:01

"pjl" <juul@larsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ændringer og rettelser osv.
> så jeg kan blive fri for at hente det hele igen fra nettet når min maskine

Ja hvis du har downloadet opdateringerne
og har dem liggende
du kan lave en slipstreamed XP
Her er en Engelsk Vejledning
http://unattended.msfn.org/unattended.xp/
Og Lidt på Dansk
http://www.dailyrush.dk/features/guides/871/

mvh / Bjarne

Fra : pjl

Dato : 11-03-06 00:52

Tak for hurtigt svar.

Det var nu ikke en image af Harddsiken men en copi af min WindowsXP CD
og som skulle indeholde SP2 samt de seneste rettelser og tilføjelser.
Slipstream metoden passer til formålet.
mvh pjl

Fra : torben

Dato : 11-03-06 00:03

> [...]
> ændringer og rettelser osv.
> så jeg kan blive fri for at hente det hele igen fra nettet når min maskine

Ja med Norton ghost, som laver en image fil. Den booter selv op og en menu
kommer frem. Sålænge image filen kommer tilbage på den samme størrelse
partition da image filen blev lavet.
Man behøver ikke at formatere partitionen først.
Er det bare en hel harddisk størrelse skal du ikke gøre noget andet end at
slette partitionen først.

Hvis jeg forstår spørgsmålet korrekt. Ellers er det bare ærgeligt!
-
Torben

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 11-03-06 00:37

"torben" <a@a.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> slette partitionen først.
>
> Hvis jeg forstår spørgsmålet korrekt. Ellers er det bare ærgeligt!

Får han så ikke alt det med han vil rydde op i
Hvad koster Norton Ghost egentligt
det lyder som noget man godt kunne få brug for en dag.
Bjarne

Fra : Ricko.

Dato : 11-03-06 07:45

> [...]
> ændringer og rettelser osv.
> så jeg kan blive fri for at hente det hele igen fra nettet når min maskine

Eller dette er måske sagen
http://www.hardware-test.dk/oc/litteratur.asp?type=guide&id=4549

Fra : Ricko.

Dato : 11-03-06 07:47