Fjern Yahoo Toolbar
Fra : jeppe@bundsgaard.net

Dato : 10-03-06 19:32

Hej
Nu har jeg kæmpet i en del timer med at finde en løsning på den
meget påtrængende Yahoo Toolbar - og har endelig fundet den. Så jeg
tænkte jeg ville dele den.

Problemet er - var - Yahoo Toolbar. Den var pludselig i min Internet
Explorer-browser (IE) - i en næsten helt ny installation af xp.

Den er kommet sammen med flash, tror jeg - en kort uopmærksomhed og
man bliver inficeret...

Ingen problem, tænkte jeg: Jeg fjerner den ved at højreklikke på
toolbaren og fjerne afmærkningen ved Yahoo Toolbar. Men næste gang
jeg starter IE er den der igen! Frækt.

Nå, jeg går ind i tilføj-fjern programmer i kontrolpanelet. Klikker
på rediger/fjern. Ingenting sker. Det var vel nærmest ventet.

Jeg læser nu et sted på nettet at der er en afinstalleringsknap -
klik på blyanten ved siden af Y-tegnet og vælg afinstaller. Men jeg
får en lang næse.

Pinligt at et en gang så velrenomeret firma må ty til den slags
midler.

Så var jeg sur! Jeg har ledt af et par omgange på nettet - og endelig
var der en svensker som havde svaret:

Gå ind i Funktioner->internetfunktioner. Vælg Programmer, klik på
Administrer og der findes Yahoo. Klik på dem og DEAKTIVER DEM! Farvel
Yahoo Toolbar.

Mvh
Jeppe Bundsgaard

Den kloge svensker skriver her:
http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=500000000000002&conference=500000000000060&posting=19500000003239904

Fra : Steen

Dato : 26-03-06 13:14

<jeppe@bundsgaard.net> skrev i en meddelelse

>Gå ind i Funktioner->internetfunktioner. Vælg Programmer, klik på
>administrer og der findes Yahoo. Klik på dem og DEAKTIVER DEM! Farvel
>Yahoo Toolbar.

Tak for tippet. Jeg har lige haft gavn af det.

/Steen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 27-03-06 18:23

jeppe@bundsgaard.net skrev:

> Gå ind i Funktioner->internetfunktioner. Vælg Programmer, klik på
> Administrer og der findes Yahoo. Klik på dem og DEAKTIVER DEM! Farvel
> Yahoo Toolbar.

Åhe - en lettelse!
Hans

Fra : John

Dato : 27-03-06 18:52

<jeppe@bundsgaard.net> skrev i en meddelelse

> Problemet er - var - Yahoo Toolbar.
> Den er kommet sammen med flash, tror jeg -

Jep, og Adobe/Macromedia får sikkert en pæn skilling fra Yahoo for tricket.
Der skal jo tjenes penge..

> Pinligt at et en gang så velrenomeret firma må ty til den slags
> midler.

Ja, de er blevet noget påtrængende på deres gamle dage, og de er jo ikke de
eneste. Det er f.. irriterende.

Der er dog mulighed for under Flash-installationen at fravælge toolbar'en,
men det overser de fleste naturligvis i forbifarten.

Mvh John