MS Windows
briani 27239
NET Framework v 2.05.0727
Fra : Ole

Dato : 10-03-06 17:33

Hvad gør .NET Framework v 2.05.0727 på en Windows XP sp2 der ikke er
i NETværk

Et program kræver nemlig at den er installeret for at køre ?

please help

vh Ole

Fra : ///M

Dato : 10-03-06 18:08

Ole wrote:
> Hvad gør .NET Framework v 2.05.0727 på en Windows XP sp2 der
> ikke er i NETværk
>
> Et program kræver nemlig at den er installeret for at køre ?

Den "gør" ikke noget galt, hvis det er det du mener. Det er kort sagt en
stor bunke dll'er og filer fra Microsoft som gør at andre programmer* kan
køre på din pc.

*) Programmerne kan godt være "farlige"

///M

Fra : Fjollefrans

Dato : 10-03-06 18:24

> Hvad gør .NET Framework v 2.05.0727 på en Windows XP sp2 der ikke
> er i NETværk
>
> Et program kræver nemlig at den er installeret for at køre ?
>
> please help

..NET (DOT-NET) har ikke noget med netværk at gøre. .NET er Microsofts
seneste påfund til softwareudviklerne og dermed skal der være et .NET
framework på maskinen der skal afvikle programmer skrevet i et .NET sprog.

det er harmløst at installere (med forbehold for de sikkerhedshuller der
ikke er fundet endnu)

Microsoft skriver noget om det her;
http://www.microsoft.com/danmark/net/net_definition.asp

- FF

Fra : Ole

Dato : 10-03-06 18:46

"Fjollefrans" <eksisterernokikkevel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> det er harmløst at installere (med forbehold for de sikkerhedshuller der

Når du er så flink at svare - er det dette program det drejer sig om
http://www.nliteos.com/nlite.html
Jeg ved ikke hvad det gør - det fås i norsk opsætning (heldigvis) vi
forstår kun dansk og norsk

vh Ole

Fra : Fjollefrans

Dato : 10-03-06 19:01

> Når du er så flink at svare - er det dette program det drejer sig om
> http://www.nliteos.com/nlite.html
> Jeg ved ikke hvad det gør - det fås i norsk opsætning (heldigvis) vi
> forstår kun dansk og norsk

har ikke prøvet det, men det bliver omtalt i ny og næ, prøv eventuelt at
kigge lidt tilbage i denne gruppe.

men kort fortalt kan programmet hjælpe dig med at lave en tilpasset Windows
installation. det kan f.eks. være du ikke gider have Outlook Express på din
maskine, men standard installations-cd'en vil altid indeholde Outlook Expres
nLite kan lave en Windows installation CD til dig der installerer uden at
Outlook Express er tilstede. eller andre specielle ønsker, som f.eks. at der
bliver installeret specielle drivere, opdateringer og den slags.

men mon ikke der er en i gruppen der har prøvet programmet og kan fortælle
alt om det.

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 10-03-06 20:56

"Ole" <Ole@z.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er i NETværk
>
> Et program kræver nemlig at den er installeret for at køre ?

Jeg har også altid undret mig over hvad det laver.
Det dukkede nemlig først op da jeg installerede en HP Printer
Og så har jeg også installeret et program Photo Crop Mechanics
Der forlanger at NET Framework er installeret.
Jeg har kigget her uden at blive meget klogere
dk.edb.programmering.dotnet
vh Bjarne