ford escort 1.6 '85 - L eller LX?
Fra : Peter T.

Dato : 10-03-06 08:51

Jeg har et stående tilbud om at købe en gammel smadrekasse - ford escort
1.6 L stationcar - til 1500 kr. Den klarede snildt synet for et halvt år
siden og jeg har besluttet mig for, at køre den i smadder når den har fået
nye sutter (hvis jeg altså køber den).
Jeg har kigget tilbage i gruppen og har erfaret, at LX er en
brasillianermodel, mens L er en EU-model (med en Kent-motor?). Og det gør
åbenbart en forskel i kvaliteten, men kan ikke finde ud af til hvilken
models fordel.

Er en model L bedre eller dårligere end en LX?

--
Mvh. Peter T.

En stemme på Dansk Folkeparti er en stemme på landsskadelig virksomhed.

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-06 09:11

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse

> Er en model L bedre eller dårligere end en LX?

LX køre med en gl. afdanket Renå. motor, har forlænget vandring i hjulophæng
grundet de dårlige veje i BRA, og er i det hele taget dårligere.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 10-03-06 09:24

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev :

>Er en model L bedre eller dårligere end en LX?

Det tør vist svagt antydes - LX'eren har en gammel renault baseret
maskine ombord, if my memory serves me right ;)

--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside

Fra : news.tele.dk

Dato : 10-03-06 09:43

LX Modelen har Bla. Brune tonede vinduer og chromlister rundt om alle
vinduerne, det er også en måde at se forskel på disse to modeller....

Mvh Morten

Gammel Ford Fan.... Hva' Fan er du???
1bil Escort 1.3cvh Basic model 1984 solgt- PJ21902 ville gerne have den igen
2bil Ferarriesta 1.1cl Med K&N Tuning og Laser 102mm Rørhale solgt RM34???
ville gerne købe den igen
3bil Escort 1,6 Familie bil grundet 2 skrige alarmer (de er søde børn)
STC. har jeg stadig...

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-03-06 10:36

Peter T. wrote:
> [...]
> Jeg har kigget tilbage i gruppen og har erfaret, at LX er en
> brasillianermodel, mens L er en EU-model (med en Kent-motor?).

Hvis det er en 85'er (altså en Mk. 3 Escort), så er det ikke en 1,6 Kent
motor, men derimod en CVH maskine, som ligger i hullet.

> Og
> det gør åbenbart en forskel i kvaliteten, men kan ikke finde ud af
> til hvilken models fordel.
>
> Er en model L bedre eller dårligere end en LX?

Jeg ville til enhver tid vælge L modellen, LX'eren ruster temmeligt meget
hurtigere/mere end den europæiske Escort og CVH motoren er ca. 17 milioner
gange bedre end den gamle Renault stødstangsmotor

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Peter T.

Dato : 10-03-06 11:03

Tak for 4 supergode svar. Det var hurtigt. Er jo dårligt nok nået at
komme i tøjet siden jeg postede mit indlæg. :)

Per Beer Hansen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Jeg ville til enhver tid vælge L modellen, LX'eren ruster temmeligt
> meget hurtigere/mere end den europæiske Escort og CVH motoren er ca.
> 17 milioner gange bedre end den gamle Renault stødstangsmotor

Denne bil har netop rundet de 250.000 km. Er der noget jeg skal være
opmærksom på på denne bil udover evt. udskiftning af tandrem og andre
småting?

Og er CVH-motoren en motor, som er kendt for stabilitet`og "bare altid
virker" ?

Det skal siges, at jeg fik tilbuddet i foregårs og at jeg skal kigge på den
i morgen eftermiddag. Og hvis jeg siger ja, bliver jeg nybagt bilejer. :)
Bilen skal blot bruges et par gange om ugen på delebasis med en anden, da
vi ellers foretrækker den oftest hurtigere offentlige trafik her i
hovedstaden.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-03-06 11:09

Peter T. wrote:

> [...]
> småting?
>
> Og er CVH-motoren en motor, som er kendt for stabilitet`og "bare altid

CVH motoren er en bund solid maskine, som bare kører og kører, hvis ellers
man passer den med tandrem, olieskift osv.

> [...]
> bilejer. :) Bilen skal blot bruges et par gange om ugen på delebasis
> med en anden, da vi ellers foretrækker den oftest hurtigere

Til en pris på kr. 1500,- kan det vel ikke gå helt galt, tjek dog godt efter
for rust, da det jo trods alt er en over 20 år gammel bil.
Tjek også om motoren kører som den skal og at den ikke ryger for meget.
Og så naturligvis også huske at tjekke resten

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Peter T.

Dato : 10-03-06 11:45

Per Beer Hansen udviste en rettidig omhu og skrev:

> CVH motoren er en bund solid maskine, som bare kører og kører, hvis
> ellers man passer den med tandrem, olieskift osv.

Superduper. Tak for inputs. :)

Fra : Peter T.

Dato : 11-03-06 19:24

Peter T. udviste en rettidig omhu og skrev:

> Er en model L bedre eller dårligere end en LX?

Det viser sig, at jeg er nybagt ejer af af en CL!

Hvad er CL for en model? :)