Spørgsmål til Åge
Fra : andersryom@hotmail.c~

Dato : 10-03-06 07:39

Efter at have kikket bl.a. denne NG igennem, står en ting klart: Et af
de mest særprægede indslag er en person ved navn Åge. Han er mere
talende end lyttende, men for udenforstående er det i hvert fald
særdeles underholdende.

Selv efter utallige indlæg er der stadig ikke helt klart, hvem denne
Åge er. Jeg har derfor et par spørgsmål:

1) Hvornår startede din interesse for dansktop, som jeg kan forstå du
høre af og til?

2) Hvad er det, du arbejder med?

3) Hvad synes du om Wolfgang Petry?

Det var det hele for denne gang.

Med venlig hilsen
Anders

Fra : Just George

Dato : 10-03-06 10:34

had some thoughts and wrote this:

Og det er ikke nødvendigt at poste den samme besked 2 gange under
2 forskellige aliasser.
--
If some one asks, i'm:
Just George

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-03-06 11:59

"Just George" <gotno@dress.nowhere> skrev i en meddelelse
> had some thoughts and wrote this:
>
> Og det er ikke nødvendigt at poste den samme besked 2 gange under
> [...]

Og hvorfor dog vække Åge af hans slummer...nu var der lige så fredeligt

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-03-06 11:57

<andersryom@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg har også et spørgsmål til Åge.

Det er nu af en lidt anden art, men alligevel.

Åge, kom du ikke, for ikke ret længe siden, til, åbenbart ved en
vildfarelse, at kalde Bob Dylan for Rock stjerne ??
Du rettede det vist godt nok til Blød Rock. Jeg tror ikke, min hukommelse
spiller mig så stort et puds, så du vil benægte dette.

Se jeg mener jeg kan huske, at du fik noget en slat på puklen, for disse i
gruppens øjne, helt extremt absurde påstande .

Altså, Bob Dylan var på ingen måder Rock.

Se nu kommer der så spørgsmål, til resten af gruppen, som jeg så håber, den
kan besvare.

DR, betegner Bob Dylan, som en Rock legende. Endda en af de få legender, som
har det utrolige held, at være i live.
Tager grupper her fejl, eller gør DR, som jo godt nok betegner Bob Dylan,
som Rock.... Altså lige som Åge... ???

Hvis Bob Dylan ikke er Rock....
Hvorfor vækker det så stor begejstring, at han har tænkt sig at møde op på
Roskilde festivallen i år. ????

M.V.H.....Benny..

Fra : Lars Holst

Dato : 10-03-06 16:25

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> said in

> [...]
>
> Hvis Bob Dylan ikke er Rock....
> Hvorfor vækker det så stor begejstring, at han har tænkt sig at møde

Benny, Åge eller hvad I nu hedder.............

Du/I skal ikke regne mig med i den gruppe der fornægter at Dylan er Rock.

Hvor du/I har det fra eller hvad der får dig/Jer til at tro at din/Jeres
totalitære generelisering er berettiget er mig en gåde?
En lille snært af præcisering af målgruppe for dit/Jeres indlæg havde nok
været formålstjenstligt.

--
Lars Holst

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-03-06 17:18

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> totalitære generelisering er berettiget er mig en gåde?
> En lille snært af præcisering af målgruppe for dit/Jeres indlæg havde nok

Jeg regner ikke nogen for noget. Jeg stillede bare et spørgsmål, og så
kunne det da være skægt at se, hvor mange forskellige svar man får ud af
det.
Det sjove ved dette, er jo, at her konfronteres nogle af gruppens deltagere,
med sig selv.
Den sidste gang, vi to diskuterede, der drejede det sig vist om Wilson
Pickett, som gruppen her, åbenbart ville tillægge en karriere & navn i DK,
som han aldrig havde haft. Sjovt nok, så ved jeg ikke, hvorfor det så netop,
skulle være Åge & mig, der absolut var de faktaresistente.
Den diskution syntes jeg Allan afgjorde, og det var ikke til jeres fordel.
Allan var så vidt jeg lige husker, vist også den eneste, der kunne påstå, at
have et album med Wilson Pickett.

I øvrigt burde Åge og jeg, være meget nemme at kende forskel på. Kan du
ikke checke andet, så kan du i hvert fald kigge på min ip adresse, som er
den samme hele tiden. Det må jeg så ærligt indrømme, det ved jeg ikke om
Åge's er.

Ellers kender jeg intet til Åge... I siger han er fra Fur, og er det
rigtigt, så er der godt nok et stykke vej imellem os.

Men jeg ville ikke have spor imod at møde ham.

Faktisk tror jeg da nok, at i den egentlige tråd om Wilson Pickett, der blev
jeg vist opfattet, noget en slat forkert. For jeg blev faktisk selv,
temmeligt forbavset over, så dårligt han var repræsenteret i min egen
samling. Hvis jeg skal være helt ærlig, så skulle jeg vist helt ud i
bytterne, for at finde noget med ham, hvilket var noget af en overraskelse,
for modsat Åge, så var jeg udmærket klar over, hvem Wicked Wilson var.

M.V.H....Benny..

Fra : Lapzig

Dato : 10-03-06 18:43

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> wrote in message
> Den sidste gang, vi to diskuterede, der drejede det sig vist om Wilson
> Pickett, som gruppen her, åbenbart ville tillægge en karriere & navn i DK,
> som han aldrig havde haft.

Hvordan definerer du en karriere & navn i DK?
Bare fordi manden ikke er kendt i dansktop-kredse, betyder det ikke at han
ikke er kendt (læs: at alle andre er ignoranter)

>Sjovt nok, så ved jeg ikke, hvorfor det så netop,
> skulle være Åge & mig, der absolut var de faktaresistente.

Se tidligere svar.

> [...]
> Allan var så vidt jeg lige husker, vist også den eneste, der kunne påstå,

Hvis man ikke har et album med Wilson Pickett, er han så ikke kendt?

Tillykke. Så er du ikke total ignorant.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-03-06 12:09

"Lapzig" <lapzig@lapzig.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bare fordi manden ikke er kendt i dansktop-kredse, betyder det ikke at han
> ikke er kendt (læs: at alle andre er ignoranter)

Der syntes jeg, at du skulle læse Allans indlæg, hvor jeg syntes, at han
ganske godt forklarede, hvor lidt kendt Wilson Pickett var i DK. Dertil,
kan du jo så føje, DR's udsendelse om ham, som efter hvad jeg har forstået,
også var noget af en skuffelse, som vist mest handlede om pladeselskaberne,
og meget meget lidt om Wilson.

> Se tidligere svar.

Ditto..

> Hvis man ikke har et album med Wilson Pickett, er han så ikke kendt?

Wilson har aldrig været specielt kendt i Danmark. Ja selv da Nalle stod
overfor ham, var Nalle ikke klar over, hvem han var. Dette skete godt nok i
Sverige, og mødet var arrangeret af Nalle's venner, som en fødselsdagsgave
til Nalle, og fordi Nalle jo havde fået... " Meget større success med " In
the midnight hour " i Dk, end Wilson selv havde. Så overbevisende, så
Wilson's egen bemærkning skulle have været... " So that's the guy, who beats
me, with my own music.... "
Dertil så, at man sidst hørte noget til Wilson i Danmark i 1976.... Jo det
vil jeg tro, gør ham ret ukendt, blandt de unge mennesker.

> Tillykke. Så er du ikke total ignorant.

Du må jo tro hvad du vil, det kan på ingen måder genere mig.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-06 19:02

On Fri, 10 Mar 2006 17:17:53 +0100, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

>Jeg regner ikke nogen for noget. Jeg stillede bare et spørgsmål, og så
>kunne det da være skægt at se, hvor mange forskellige svar man får ud af
>det.

Og jeg fatter ikke hvorfor du og Åge er så forhippede på at presse
musik ned i kasser, i stedet for blot at nyde det man kan lide, uanset
hvilken genre det er.

> [...]
>skulle være Åge & mig, der absolut var de faktaresistente.
>Den diskution syntes jeg Allan afgjorde, og det var ikke til jeres fordel.

Kæden hoppede af da Åge udnævnte Barry White til kongen af soul, og
påstod at Wilson var totalt ukendt. Hvor mange fakta er der i det?

/Alex

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-03-06 12:16

> [...]
>

> Og jeg fatter ikke hvorfor du og Åge er så forhippede på at presse
> musik ned i kasser, i stedet for blot at nyde det man kan lide, uanset

Det er nok et udslag af, orv, var du ikke en af dem, der stred kraftigst
imod, at Bob Dylan var rock.... ?????

Åge Kaldte ham Rock....
DR kalder ham Rock legende...

Hvad er der nu galt Alex. DR har givet Åge ret. Er det det, du er
utilfreds med, eller det, at du af gammel vane modsagde Åge. Der er da
ingen, som har haft mere travlt med " Kasser " end netop dig... Er der ???

> Kæden hoppede af da Åge udnævnte Barry White til kongen af soul, og
> påstod at Wilson var totalt ukendt. Hvor mange fakta er der i det?

At Åge fejler.... Retter ikke dine fejl.
Her havde Åge, for en gangs skyld ret. Men det bestred du.... Så du er altså
ikke en skid bedre end Åge.

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-06 22:26

On Sun, 12 Mar 2006 12:15:57 +0100, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

>Det er nok et udslag af, orv, var du ikke en af dem, der stred kraftigst
>imod, at Bob Dylan var rock.... ?????

Nej, faktisk ikke. Vær lige rar at have dine kilder i orden inden du
overfalder folk Benny.

>Hvad er der nu galt Alex. DR har givet Åge ret. Er det det, du er
>utilfreds med, eller det, at du af gammel vane modsagde Åge. Der er da
>ingen, som har haft mere travlt med " Kasser " end netop dig... Er der ???

Igen husker du som en dement. Ingen ahr harft mere travlt med at kæmpe
mod Åges sætten alting i kasser.

>At Åge fejler.... Retter ikke dine fejl.

Hvilke fejl? Kilder please!

>Her havde Åge, for en gangs skyld ret. Men det bestred du....

Hvor????

>Så du er altså ikke en skid bedre end Åge.

Det har jeg vist aldrig påstået at jeg er. Jeg er sjældent enig med
Åge, men det er en helt anden sag.

/Alex

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-03-06 14:27

> [...]
>
> Hvilke fejl? Kilder please!

> Hvor????

> Det har jeg vist aldrig påstået at jeg er. Jeg er sjældent enig med

Ups, ja jeg er lidt bange for, at jeg har gjort dig lidt uret ....
Jeg troede det var en anden, med en vis navnelighed med dig.
Sorry Sorry Sorry....

M.V.H....Benny..

Fra : Lars Holst

Dato : 11-03-06 23:13

> [...]

> hvilket var noget af en overraskelse, for modsat Åge, så var jeg
> udmærket klar over, hvem Wicked Wilson var.

Det der med at du er faktaresistent...........har det noget at gøre med
at du altid køber dine Bjørnebryg i Fakta?

Jeg ved ikke rigtig hvor meget vi to har diskuteret Wilson Picket.
Jeg har sådan ca. præcis 7 albums med ham og har temmelig meget på skrift
om hans karriere og historie.
Det er ikke altid jeg gider at diskutere selvom jeg i denne sammenhæng
måske kunne have bidraget med noget.

Så alt i alt, Benny-Åge................så vrøvler du i denne
sammenhæng.......(s)om en fiktiv vidensbank.

--
Lars Holst

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-03-06 12:27

> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> said in
>

> Det der med at du er faktaresistent...........har det noget at gøre med
> at du altid køber dine Bjørnebryg i Fakta?

Nu har jeg vist aldrig smagt en sådan, men jeg har købt 2 dvd'er der, tæller
det med

> [...]
> om hans karriere og historie.
> Det er ikke altid jeg gider at diskutere selvom jeg i denne sammenhæng

Det er muligt, at du ikke var med det, det skal jeg ikke kunne sige, jeg kan
ikke huske det. Så var det da en skam, at du ikke var med. 7 Albums, står
i skærende kontrast til, at jeg aldrig har set et med ham. Men OK, jeg har
også altid brokket mig, over det elendige udvalg der er her i området.

> Så alt i alt, Benny-Åge................så vrøvler du i denne
> sammenhæng.......(s)om en fiktiv vidensbank.

Ja hvad Wilson angår, så indrømmet, det er ret begrænset. Hvad jeg vist
heller aldrig har lagt skjul på.
Derfor bad jeg også en af de mest indædte, om at fortælle mig noget, som jeg
ikke vidste om Wilson.
Desværre fik jeg kun idiotiske svar på det... Så dermed sagt, de vidste
heller ikke noget.

> --
> Lars Holst

M.V.H.....Benny..

Fra : Lars Holst

Dato : 12-03-06 12:57

> [...]
> som jeg ikke vidste om Wilson.
> Desværre fik jeg kun idiotiske svar på det... Så dermed sagt, de

Nu er det jo heldigvis stadig en folkeret at kunne søge den viden man
måtte ønske.
Slå op i et rockleksikon eller søg information om ham på det uudtømmelige
internet og bliv oplyst i den sene time.

--
Lars Holst

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-03-06 14:16

> [...]
> Slå op i et rockleksikon eller søg information om ham på det uudtømmelige
> internet og bliv oplyst i den sene time.

Uh, jeg tror Allan kiggede vist Hitlister, gennem rigtigt mange år.

Wilson Pickett...... Hits = 0
Så mon ikke, man godt kan tillade sig at sige, at for de fleste unge
mennesker, er han faktisk ret så ukendt.

M.V.H.....Benny..

Fra : Lars Holst

Dato : 13-03-06 15:22

> [...]
>
> Wilson Pickett...... Hits = 0
> Så mon ikke, man godt kan tillade sig at sige, at for de fleste unge
> mennesker, er han faktisk ret så ukendt.

NEJ.

Det kan man ikke tillade sig at sige.
Og hvad har unge mennesker at gøre i den kontekst?

Man kan nemlig ikke konkludere således bare fordi din ven har kigget i de
nogle tilfældige og muligvis forkerte hitlister ajourført af Pladderballe
Nærradio.

Hitlister er desuden ikke endegyldigt udslagsgivende for hvilken musik
der er udbredt i et land eller en verdensdel.

Jeg kommer til at tænke på en eller anden kunstner som foranledigede at
hans nyudgivne plade blev købt af ham selv, hans mannager, hans venner,
hans kollegaer og hans familie, uagtet at de ikke kunne klare hans musik,
alene med det formål at salgstallet skulle bringe ham på nogle hitlister.
Det lykkedes vist også. Det er, for mig at se, en ganske pittoresk
beskrivelse af hitlisternes gavn.

Husk på at næste gang du skal vide noget om noget bestemt, så er
opslagstavlen i fakta ikke det rigtige sted, alene, at søge sin viden.

--
Lars Holst

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-03-06 15:02

> [...]
>
> Husk på at næste gang du skal vide noget om noget bestemt, så er
> opslagstavlen i fakta ikke det rigtige sted, alene, at søge sin viden.

Jeg kender ikke Allan. Jeg ved ikke, om han arbejdede på Pladderballe
nærradio, eller hvor han har været. Jeg går ud fra, at Hitlisterne, var de
officielle hitlister, hvis man kan kalde dem sådan.
Hvad det har med unge mennesker at gøre. Det er vel relativt simpelt. En
person født i 1976, vil være sådan ca 30 år idag. Og så vidt jeg er
orienteret, så har Wilson Pickett, ikke været repræsenteret på nogen
hitliste i Danmark, siden 1976. Da jeg hele tiden har sagt, at Wilson
Pickett, aldrig nogen sinde, selv har været noget stort navn i Danmark, og
aldrig nogen sinde, har haft noget, der bare ligner en karriere i Danmark,
og da slet ikke efter F.eks 1976... Så må du kalde hvad som helst, for
Pladderballe nærradio. Hvad der eventuelt sker i USA, har intet med sagen
at gøre. Der har han nok været stor engang... Men selv det, ligger vist før
1976.... Hvad er det så, du syntes der mangler ????

M.V.H....Benny..

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 14-03-06 00:58

On Mon, 13 Mar 2006 14:16:04 +0100, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

> [...]
>
>Wilson Pickett...... Hits = 0
>Så mon ikke, man godt kan tillade sig at sige, at for de fleste unge
>mennesker, er han faktisk ret så ukendt.

Vil det så sige at fordi man ikke er ung mere, tæller man ikke med
mere?

--
Slet transportmidlet før dk
__o

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-03-06 15:20

"Poul Erik Lindaa" <lindaa@mail.cykeldk> skrev i en meddelelse

> Vil det så sige at fordi man ikke er ung mere, tæller man ikke med
> mere?

Hvordan kommer du frem til det ????... Ville du ikke vide du findes, selvom
du er over 50 år ???.
Hvis du kun kendte musik, via hitlisterne, ville du som 50 årig, have haft
rimelige chancer for at kende til Wilson Pickett. Men var du 30 år.... No
Way.

M.V.H....Benny..

Fra : Lars Holst

Dato : 14-03-06 17:25

> [...]
> Hvis du kun kendte musik, via hitlisterne, ville du som 50 årig, have
> haft rimelige chancer for at kende til Wilson Pickett. Men var du 30

Glem det Benny..................

Din smag eller manglenede indblik i kunst & kultur skal ikke være
retningsgivende for en debat jeg deltager i.
Snak du bare videre om dette emne.
I'm out. So far..........

--
Lars Holst

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-03-06 08:57

> [...]
>
> Din smag eller manglenede indblik i kunst & kultur skal ikke være
> retningsgivende for en debat jeg deltager i.

Det vil da kun glæde mig. Ikke så underligt, at man sommetider
farer lidt vild i det, når man som dig, bare går ind og overtager
andre folks spørgsmål....

Men fortæl mig så, hvilket nummer har Wilson Pickett haft på
hitlisten.... Siden 1976 ???? Hvilket altså, hvis ikke min egen
hovedregning er helt tosset, er præcist 30 år siden.
Men det har de måske også lavet om i mellemtiden ??
Jeg kan ikke huske nogen, Allan fandt åbenbart ikke nogen.
Så hvis du nu kan fortælle os det, så er vi da to, der bliver
ophøjet til dit niveau... Så jeg ved ikke hvad Allan gør,
men jeg venter i hvert fald med længsel.

Men hvad det har med min smag at gøre, fatter jeg ikke en lyd af.
Du snakkede om din store viden, angående Wilson Pickett, men
du har indtil videre, holdt den meget meget hemmelig, så jeg
undrer mig, om der overhovedet er nogen viden bag, eller det
også bare er tom snak.

M.V.H....Benny..

M.V.H.....Benny..

Fra : Lars Holst

Dato : 16-03-06 11:52

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> said in news:44191a96$0$151
> [...]

> du har indtil videre, holdt den meget meget hemmelig, så jeg
> undrer mig, om der overhovedet er nogen viden bag, eller det

Hvis du er så interesseret i at vide noge om "Wicked Wilson" (et øgenavn
han fik efter udsendelse af pladen "The Wicked Pickett i 66) så kommer
lidt folkeoplysning her:

Han er født d. 18/3 i 1941 i Pratville i Alabama.

Startede sin karriere som professionel gospelsanger.

Senere var han medlem først i gruppen Violinaires og senere en gruppe der
hed The Falcons, begge grupper var han forsanger.
The Falcons fik flere hits på top ti listen: "I Found A Love"; "If You
Need Me" & "It's Too Late".

I 1965 under en kontrakt med Atlantic fik han "In the Midnight Hour"
(indspillet ved Stax) på #21 i hitlisten. Selvom #21 ikke lyder af meget
fik den skæring altså betydelig meget mere indflydelse på al fremtidig
soulmusik end placeringen lige tyder på.

Blandt _mange andre_ var disse hans mere markante hits (på hitlisterne) i
60'erne:
"Land of 1,000 Dances"(nummer 6 på listen); "Funky Broadway"; "634-5789";
"She's Lookin' Good" & "Mustang Sally".

I starten af 70'erne kom så: "Engine Number 9"; "Don't Let the Green
Grass Fool You" & "Don't Knock My Love Pt. 1.".
"Fire & Water" var nok hans sidste hitliste placering for som med alle
andre Soul stjerner så var de væk fra listerne når samarbejdet med et af
de store selskaber som Motown eller Atlantic stoppede.

Han har haft 5 sange på #1 i "The Billboard R&B Charts".

Han stoppede med at indspille i medio 80'erne. (hvilket jo forklarer at
du ikke kan se ham sammen med Sussi & Leo på dine lister) og blev i 1991
en del af The Rock'n Roll Hall of Fame.

Han lavede et sidste studie album i 1999 som det år vandt W.C. Handy's
pris for årets Soul/Blues album og blev samme år udnævnt som årets
mandlige soulsanger af flere musik tidsskrifter.

Pickett har samarbejdet med bl.a. Bobby Womack & Booker T & The M.G.'s
samt medvirket i filmen Blues Brothers 2000.

Det er for vanskeligt at liste alle hans hitlisteplaceringer men det her
giver et billede af en stor soulstjerne som have sine højdepunkter i
60'erne og 70'erne hvor al soul musik jo stammer fra.

Jeg har aldrig påstået andet.

Selv er jeg i besiddelse af pladen med The Commitments (hvor al musik jo
er Pickett's); In The Midnight Hour; The Wicked Pickett; Hey Jude; It's
Harder Now; Wilson Pickett's Greatest Hits (dobbelt); The Exciting Wilson
Pickett; A Man and a Half.
Desuden har jeg også filmen Blues Brothers 2000......selv om det er en
stinkende dårlig film og under ingen omstændigheder kan sammenlignes med
den originale Blues Brothers film.

Var der mere du ville vide...............Benny boy?
Er det så EOD?

--
Lars Holst

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-03-06 12:17

> [...]
> den originale Blues Brothers film.
>
> Var der mere du ville vide...............Benny boy?

NEJ

Du læser spørgsmål, som Fanden læser bibler.

Det var ellers enkelt nok.

Hvor mange gange, har Wilson Pickett været på de Danske Hitlister... Siden
1976. ???
Og selvom det undrer dig, så mener jeg altså ikke Dansk Toppen.

Ikke hans musik.... Men Wilson Pickett.

Så hvis han tilfældigvis, skulle ende i kategorien " Den grå eminence "
Så kan det vel næppe undre nogen..... Kan det ????

Sådan sammenlignet med, at jeg aldrig har set et album, med Wilson Pickett.
Sådan sammenlignet med, at jeg i min tid her i gruppen, før hans død.
Ikke havde set hans navn nævnt. Så må jeg indrømme, at han er pludseligt
blevet meget berømt ....

Se det kan godt være, at Åge er en dum Furbo, og Allan er Jockey på, hvad
var det nu " Pladderballe nærradio ". Men er begge dele tilfældet, så går
jeg
ud fra, at mine første 32 år, i Danmarks 4'erde største by, derefter
yderligere
20 år, lidt udenfor Danmarks 4'erde største by, og nu et godt stykke
udenfor,
men stadig en rimeligt flittig gæst i pladebutikker, så er det jo stadig
værd at
bemærke, at jeg aldrig har set et album med Wilson Pickett. Før du blandede
dig, var det også kun Allan, som kunne sige, at han har et...

Det fortæller mig, at stort set alle, undtagen Åge & Allan, og selvfølgelig
mig selv. Prøver på at give Wilson Pickett, en karriere i Danmark, som
han aldrig nogensinde har haft. Hvilket de data du her har sendt, da også
klart bekræfter, for der står jo ikke så meget, som bare et eneste lille
ord,
som har det mindste med Danmark at gøre. Det fortæller, at Google er et
godt sted at søge hurtige oplysninger, hvilket jeg stærkt går ud fra, at
være
det, du lige har gjort brug af. Ikke din viden.

M.V.H....Benny..

Fra : Lars Holst

Dato : 17-03-06 14:12

> [...]
> fra, at være
> det, du lige har gjort brug af. Ikke din viden.

Du er ensporet.

Jeg har _aldrig_ påstået at Wilson Pickett har været på nogle danske
hitlister.
Jeg har _aldrig_ påstået at han har haft en karriere i Danmark.
I sådan en sammenhæng er Danmark nul og niks og intet værd og hvis du har
skabt dine indtryk af den internationale musikscene gennem dansktoplister
eller rene danske hitlister så bekræfter det mig kun i min formodning om
en person med store danske provinsielle skyklapper.

Wilson Pickett kan man retteligt kalde "Den Grå Eminence" eller "fordoms
storhed" eller hvilke klichéer du ellers kan slå op i Google.......nu når
du alligevel tiltænker alle andre at bruge Google og kendskabet til samme
som nogle laurbær man læner sig op ad.

At du aldrig har set et album med W.P. er kun en bekræftelse af at dit
valg af pladepusher er styret af dit valg af indskrænket repetoire.

Det kan aldrig bebrejdes W.P., hitlisterne eller os andre. Ikke engang
pladeforretningerne kan bebrejdes..............for jeg har besøgt
samtlige pladeforretninger i samtlige Sjællandske byer med over 30.000
indbyggere gennem de sidste mere end 20 år og de KBH'ske og
Nordsjællandske i mere end 25-30 år. Og jeg har ikke kunnet undgå W.P. i
mit åsyn. Selv nogle af Århus', Esbjergs, Hamborgs, Prags, Pars', Malmøs,
Caracas, Roms, Barcelonas, Athens, Tetouans, Glasgows, Amsterdams,
Warshawas, Berlins, Oslos m.m.f. rimelige pladepushere har jeg erlagt et
visit og her har mønsteret været det samme. W.P. var jævnt repræsenteret
i alle forretninger.

Jeg er, i den sammenhæng, bedøvende ligeglad med Åge eller Allan og
hvilke heste de er Jockeyer på. Her drejer det sig ene og alene om _din_
manglene viden og indsnævrede syn på musikgenrer.

Du kan på ingen måde generelisere ud fra hvad Allan og jeg har i vores
samling eller at der ikke er andre der tilkendegiver deres viden om W.P.
i denne gruppe og forresten er jeg også ligeglad med hvor dine barneår
har udfoldet sig. Tror du virkelig denne gruppe er repræsentativ for
gennemsnittet af musikinteresserede menneksers viden?

Jeg har aldrig påstået at W.P. har haft en bestemt karriere i DK men han
har haft en karriere i mit hjem - i min musiksamling - og i den
internationale musikverden ikke at forglemme. Og begge dele har jeg
behørigt dokumenteret.

Og så skal du forresten ikke nedgøre mig med dine fordomsfulde ytringer
om hvilken viden jeg har og hvorledes jeg tilegner mig den. Det har du
overhovedet hverken indsigt eller karma til.

Så hvis du vil mere i denne sammenhæng så synes jeg i høj grad at det er
på tide at du fejer for egen dør og opgraderer din egen viden inden du
yterer dig igen i tåger om emner som du tror ingen andre ved noget om
bare fordi du selv har en yderst indskrænket viden om samme.

--
Lars Holst

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-03-06 14:49

> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> said in
>

> Du er ensporet.

Ja selvfølgelig er jeg da det ))))))))

> [...]
> eller rene danske hitlister så bekræfter det mig kun i min formodning om
> en person med store danske provinsielle skyklapper.

Hvorfor kom du så ind i snakken ?????
For det var jo i grumme træk, hvad det hele drejede sig om.

> [...]
> du alligevel tiltænker alle andre at bruge Google og kendskabet til samme

Hvor er det så lige jeg fejler, når du giver mig ret ??????

> At du aldrig har set et album med W.P. er kun en bekræftelse af at dit
> valg af pladepusher er styret af dit valg af indskrænket repetoire.

Det er nok et udslag af " Landsdel " Eller måske endda " Land "
Men måske har vi ikke haft verdens bedste pladebutikker, men
så vidt jeg husker, så er Danmarks Radio, den samme over hele
landet. Den har jeg da hørt en del på, gennem alle årene. Også
de år, hvor Wilson Pickett havde hans storhedstid, og i DK, har
den altså, så vidt jeg husker, ikke været særlig stor. Ja faktisk
aldrig været nævneværdig. Faktisk har Nalle haft større succes
med W.P's numre i DK, end W.P. selv.

> [...]
> Warshawas, Berlins, Oslos m.m.f. rimelige pladepushere har jeg erlagt et
> visit og her har mønsteret været det samme. W.P. var jævnt repræsenteret

Nu ved jeg ikke af, at jeg har bebrejdet nogen, at jeg aldrig har set hans
plader. Jeg kan nøjes med at konstatere det.
I samme åndedrag, skriver du så noget underligt. For i de år, du har mødt
hans plader, er jo alle efter, den tid hvor han skulle have haft sin
karriere.
30 år, så skriver vi jo 1976, og det er jo efter W.P's storhedstid.
Wilson har uden tvivl, været stor i USA, men her.... Aldrig. Men det er
jo stadig ikke det samme, som at sige, at hans musik ikke var det.

At du er mere berejst end jeg, giver ikke Wilson noget.

At butikkerne herovre, har et dårligt udvalg, det har jeg klaget over i
rigtigt mange år, og også adskillige gange her i gruppen, så på det område
giver jeg dig helt ret.

Men jeg kan ikke lade være med at more mig, når
du i din ordlyd ovenfor, får en masse byer, til at virke som landsbyer.
Faktisk er der vist kun Esbjerg, som er mindre end Aalborg, og er der
flere end Esbjerg & Århus, der er mindre end København... Og hvis jeg
ikke lige tager en masse fejl, så er det vist ret begrænset, hvor mange af
de andre byer du nævner, som er mindre end København.
Så med en lille smule held, så skulle det nok kunne lade sig gøre, at
finde en rimeligt god pladebiks.

> Jeg er, i den sammenhæng, bedøvende ligeglad med Åge eller Allan og
> hvilke heste de er Jockeyer på. Her drejer det sig ene og alene om _din_
> manglene viden og indsnævrede syn på musikgenrer.

Og den finder du sådan lige frem til. Hvor er det, jeg gør mig skyldig.

> [...]
> har udfoldet sig. Tror du virkelig denne gruppe er repræsentativ for
> gennemsnittet af musikinteresserede menneksers viden?

Hvis jeg skal prøve at måle W.P's Karriere i DK, skal jeg så ikke måle
det på nogenlunde den måde... Hvis ikke, hvordan så ????.
Gennemsnittet af musikinteresserede skriver du, lige i hvor stor grad
hviler deres interesse på 35 - 40 år gammelt Soul musik ????

> [...]
> har haft en karriere i mit hjem - i min musiksamling - og i den
> internationale musikverden ikke at forglemme. Og begge dele har jeg

Lige som, at han har været totalt ukendt i Åge's hjem. Hvis du vil have
at din del, skal accepteres, kræver det vel, at du også accepterer Åge's
side af samme sag. Hvad du har dokumenteret, tja, det ved jeg ikke,

> Og så skal du forresten ikke nedgøre mig med dine fordomsfulde ytringer
> om hvilken viden jeg har og hvorledes jeg tilegner mig den. Det har du
> overhovedet hverken indsigt eller karma til.

Altså, hvis du vil undgå nedgøring, så lad være med at starte selv.
Hvis du tillader dig det, må du finde dig i, hvad der kommer retur.
Hvad jeg har af indsigt og karma, er du lykkeligt uvidende om, men
jeg vil da gerne indrømme, at W.P. aldrig har været et hot emne.
hvilket jeg vist heller ikke på noget tidspunkt, har lagt skjul på.

> [...]
> yterer dig igen i tåger om emner som du tror ingen andre ved noget om
> bare fordi du selv har en yderst indskrænket viden om samme.

Hvor er det lige, jeg skal feje... Så vidt jeg kan se, får du vist mere brug
for kosten )..

M.V.H.....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 18-03-06 19:37

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

Hæ hæ sikke jeg da bliver blandet ind i jeres interne skænderi
Nuvel lad mig endelig bære ved til bålet...min Wilson Pickett LP blev købt i
Varde, da jeg boede der for mange år siden.
Kan efterhånden ikke finde ud af om det så betyder at Wilsons musik var
udbredt eller ej...men det var og er da en bette by helt ude på overdrevet

Nevermind...det er en kendsgerning at WP i hitliste sammenhæng ikke har
været stor i Danmark...men det er samtidig en kendsgerning, at han i en
periode var kendt i ret brede kredse. Hitlisteplaceringer er ikke
nødvendigvis alfa og omega i vurderingen af en kunstners udbredthed...men da
klart en indikation.

Nå, jeg synes Wilson var en af den tids største soulsangere...og jeg er
meget glad for den LP jeg fandt i en pladebutik i Varde

Allan

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-03-06 14:11

"Allan Krautwald" <krautwald@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Nå, jeg synes Wilson var en af den tids største soulsangere...og jeg er
> meget glad for den LP jeg fandt i en pladebutik i Varde

Hej Allan

Ja så er det jo bare et godt spørgsmål, hvornår den tid var ) For så
vidt jeg
kan se, så var det en tid, hvor bare det, at have et musik anlæg, var en
stor ting.
Så kunne det selvfølgelig være sjovt at høre, hvor mange albums har du mødt
siden. Bare for at vide, om det sådan rent ubevidst, er lykkedes mig at
undgå
dem, som et helt utroligt uheld ... Eller man også, der hvor du var,
skulle
være ret så heldig, for at finde et album med ham.

M.V.H.....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 20-03-06 21:41

> [...]
> skulle
> være ret så heldig, for at finde et album med ham.

Forresten har yderligere forskning i mine gemmer vist, at Wilson Pickett
også er repræsenteret på et par opsamlings greatest hits LPer.
Og ved at søge på cdon...fandt jeg sørme 12 titler med ham, så alle har nu
en chance
http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=903

og her fandt jeg 5 stk. bl.a. 3 stk. på vinyl
http://www.moby-disc.dk/medier.aspx?funktion=32&soegning=Wilson%20Pickett

og på Stereo Studios hjemmeside 3 CD'er

her har de 38 titler

http://www.imusic.dk/page/search?kind=artist&query=Wilson+Pickett&submit=S%F8g

så skulle nogle have lyst til at stifte nærmere bekendtskab med WP...så bare
på med vanten og flå ned af alle hylder.

Allan

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-03-06 14:03

> [...]
bare
> på med vanten og flå ned af alle hylder.

Altså hvad man kan få nu, er i denne diskussion, hamrende irrelevant. Jeg
var udmærket klar over, at nu hvor Wilson Pickett var død, så ville markedet
bliver overstrømmet med hans plader. Så han nu skal gøres så kendt, som han
selv ville have ønsket at være, medens han var i live. Det er jeg udmærket
klar over.
Jeg går selv og venter, på nogle Gitte Hænning numre, som sikkert dukker
frem igen, nu når hun fylder 60 år.... Ellers må jeg jo vente til hun dør,
men så er det lige som ved at være for sent, for så har jeg jo nok selv,
mindst en fod samme sted ..

M.V.H.....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 21-03-06 22:45

> Altså hvad man kan få nu, er i denne diskussion, hamrende irrelevant. Jeg
> var udmærket klar over, at nu hvor Wilson Pickett var død, så ville
> [...]

Skudt forbi de har været der hele tiden...men der er sikkert kommet flere
til på de seneste

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-06 10:21

"Allan Krautwald" <krautwald@yahoo.dk> wrote in message

> Skudt forbi de har været der hele tiden...men der er sikkert kommet flere
> til på de seneste

Benny står i skydeteltet på Vildsund kræmmermarked lige for tiden, men han
kan bare ikke ramme noget med det skæve gevær

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-06 09:14

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> wrote

> Hvor mange gange, har Wilson Pickett været på de Danske Hitlister... Siden
> 1976. ???
> Og selvom det undrer dig, så mener jeg altså ikke Dansk Toppen.

Benny dog, du har drejet spørgsmålet derhen hvor det overhovedet ikke
startede.
Det drejer sig jo ikke om hvorvidt Wilson Pickett har haft en karriere i
Danmark, men i bund og grund om en øbo der proklamerede at soulkongen hed
Barry White, og at ingen vidste hvem Pickett er eller var.

Fakta er at man ikke kan sige at man ved en bjælde om soulmusik, hvis ikke
navnet Wilson Pickett ringer en klokke, så simpelt kan det siges.
Alt det andet p.. med hans danske karriere er sagen aldeles uvedkommende.

/Alex

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-03-06 13:47

> [...]
> Danmark, men i bund og grund om en øbo der proklamerede at soulkongen hed
> Barry White, og at ingen vidste hvem Pickett er eller var.

Siden hvornår, kom den til det... Det var vist et biprodukt, var det ikke
????
Barry White har været væsentligt senere og længere fremme i skoene, end
Wilson Pickett. Hvad er det så, der er så rædselsfuldt forkert.
Ifølge TV, har Verdens største rockgruppe, da også, bare her inden for det
sidste halve år, heddet adskillige navne. Hvad & hvem Wilson Pickett var.
Tja, der giver størsteparten af mine omgivelser Åge ret. Så helt ved siden
af,
er han trods alt ikke. Men OK, jeg har ikke spurgt direkte Soul Guru's,
men ganske almindelige mennesker, med en ganske almindelig interesse
for musik.

> Fakta er at man ikke kan sige at man ved en bjælde om soulmusik, hvis ikke
> navnet Wilson Pickett ringer en klokke, så simpelt kan det siges.
> Alt det andet p.. med hans danske karriere er sagen aldeles uvedkommende.

Nu er, den viden man kan indhente senere, ikke udslagsgivende for fortiden.
Da Wilson var aktiv, var Åge måske ikke en disse interesseret i musik, og
derved, ville både Elvis og Beatles være ukendte. Ikke engang alle hjem,
havde en radio, og da langtfra, et TV. Så jo det var vist slet ikke svært,
dengang
at være ukendt. Se jeg har vist tidligere, masser af gange, skrevet, hvad
jeg så
som Åge's musikinteresser, og der var Soul vist ikke imellem, hvoraf jeg
drog
den konklusion, at det så på ingen måder, kunne forekomme nogen mærkeligt,
hvis Åge ikke kendte WP. Faktisk mener jeg, at jeg skrev, det ville være
mere
forbavsende, hvis han gjorde, og det har jeg pudsigt nok, ikke tænkt mig at
ændre på.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-06 15:46

> Siden hvornår, kom den til det... Det var vist et biprodukt, var det ikke
> ????

Næ, læs nu tråden Benny.

> Barry White har været væsentligt senere og længere fremme i skoene, end
> Wilson Pickett. Hvad er det så, der er så rædselsfuldt forkert.

At Mr. White var kendt for at lave soulmusik, endsige at han var kongen af
soul. Barry White blev mest (kun) kendt i Danmark for sine disco-hits.

> er han trods alt ikke. Men OK, jeg har ikke spurgt direkte Soul Guru's,
> men ganske almindelige mennesker, med en ganske almindelig interesse
> for musik.

Og fordi nogle helt almindelige mennesker synes at Barry White er mere soul
end Wilson Pickett, så har Åge ret?
Vorherre bevares for en sær logik.

> [...]
> mere
> forbavsende, hvis han gjorde, og det har jeg pudsigt nok, ikke tænkt mig

Der kan skrives tykke bøger om det Åge ikke ved, og der er der vist ikke
meget at gøre ved.
De fleste har vist heller intet problem med dette, men kun når Kloge-Åge
bliver påståelig på nogle ting han ikke aner en bjælde om, som f.eks.
soulmusik. Hvorfor du følger ham derind i ingenmandsland er mig en gåde.

/Alex

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-03-06 15:09

> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> wrote in message

> Næ, læs nu tråden Benny.

Gider ikke.

> At Mr. White var kendt for at lave soulmusik, endsige at han var kongen af
> soul. Barry White blev mest (kun) kendt i Danmark for sine disco-hits.

Men siden Åge nu kendte ham, var han måske for Åge.... Soul konge.

> Og fordi nogle helt almindelige mennesker synes at Barry White er mere
soul
> end Wilson Pickett, så har Åge ret?
> Vorherre bevares for en sær logik.

Hvis man ikke kender Pickett... Så er det da en sær indstilling og tro, at
man
kan anse Pickett for at være Soul kongen. Man kan måske læse, at andre gør
det, men der er dog en vis forskel.

> [...]
> bliver påståelig på nogle ting han ikke aner en bjælde om, som f.eks.
> soulmusik. Hvorfor du følger ham derind i ingenmandsland er mig en gåde.

Hvad Åge ikke ved, tror jeg næppe Åge føler nogen trang til at skrive om.
Åge skrev ikke om WP. Men hans spørgsmål, blev opfattet som provokerende.
Er det at opføre sig klogt ???... Er det sådan, man er voksen og følsom ??
Ja ja, følsomme, det var i da )
Jeg følger vist ikke Åge, ind i noget ingenmandsland, men jeg prøver at
forstå
hvad Åge mener, og indtil videre, syntes jeg da selv, det er gået helt godt.
Så hvem der befinder sig i ingenmandsland, det ved jeg ikke.
Jeg deler stort set hele Åge's musiksmag med ham, derfor forstår jeg ham
måske lidt bedre. Derfor virker hans bombastiske indlæg måske heller ikke
så irriterende på mig, som på nogen af i andre, som mener, at alle indlæg om
Kandis, er spildt båndbredde, og indlæg om Birthe Kjær, kun er skrevet for
at genere jer. Men selv i, må finde jer i, at der stadig findes mennesker,
som
ikke flipper ud af begejstring, fordi de hører navnet Coldplay... Men meget
hellere vil snakke om Die Flippers.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-06 10:20

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> wrote in message

> Gider ikke.

Så stop dog i det mindste med at argumentere på baggrund af formodninger.

> Men siden Åge nu kendte ham, var han måske for Åge.... Soul konge.

Og? Hvilken relevans har det at Åge ikke kan kende forskel på disco og
soulmusik? Så kunne man jo egentlig blot holde sin mund, ikke?
Så kan jeg med samme maglende logik hævde at TV-2 er dansktopbandet over
alle dansktopbands. De er på toppen, de synger på dansk, og og de har været
populære som bare pokker i flere årtier. Altså alle tiders mest populære
dansktopband, ikke?

> Hvis man ikke kender Pickett... Så er det da en sær indstilling og tro, at
> man kan anse Pickett for at være Soul kongen.

Det er heller ikke det jeg skriver, vel? Man skal bare ikke spille Karl
Smart på soulmusik, og så i samme sætning udstille sin ignorance ved ikke at
kende Pickett.

> [...]
> om
> Kandis, er spildt båndbredde, og indlæg om Birthe Kjær, kun er skrevet for

Der er ingen der påstår det er spildt båndbredde. Det er bare ved at være
irriterende når Åge påberåber sig at tale for hele befolkningen ved sine
sædvanlige: "Som vi alle kender..." - "Danmarks mest populære...." - "Som
alle kan lide..." etc. etc...
Jeg har intet imod han skriver om den musik han kan lide, men jeg vil dælme
ikke trækkes ned i sølet sammen med hans generaliseringer om at kun han ved
hvad der er populært (Uden nogensinde at kunne underbygge dette), og vi
andre plus alle hitlister, koncerter, airplaycharts mv. ikke er
repræsentative.

/Alex

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-03-06 12:17

> [...]
været
> populære som bare pokker i flere årtier. Altså alle tiders mest populære

Nu har Barry White jo rent faktisk, lavet soul musik. At han så først blev
rigtigt populær her, med hans disco... Se det giver jo Åge lige så meget ret
som dig.
At Åge så måske egentligt troede, at hans disco, var soul.. Giver ham ikke
mindre ret, selvom det så var et lykketræf.

> Det er heller ikke det jeg skriver, vel? Man skal bare ikke spille Karl
> Smart på soulmusik, og så i samme sætning udstille sin ignorance ved ikke
at
> kende Pickett.

Tja, hvis man er ignorant, fordi man ikke kender Wilson Pickett, så er der
godt nok mange ignoranter. Nu syntes jeg da helt ærligt, at det er dig, der
spiller Karl Smart.

> [...]
> hvad der er populært (Uden nogensinde at kunne underbygge dette), og vi
> andre plus alle hitlister, koncerter, airplaycharts mv. ikke er

Orv ja, det kan jeg godt se, det gjorde virkeligt ondt på dig. Du sprang
også op på scenen i Holstebrohallen, og stak Ernst Trillingsgård en på
tuden, når han proklamerede, Hele Danmarks Dirch Passer. Altså sådanne,
ganske almindelige talemåder, håber jeg da virkeligt ikke skal ændres, bare
fordi Alex er en smule nærtagende....

Du var jo heller ikke meget for, da jeg sammenlignede Birthe Kjær, og Deep
Purple.... Det kunne man ikke.... Hvorfor ikke. Det var jo stadig ikke,
deres musik jeg sammenlignede, så hvad skulle der være galt i det. Hvis vi
skulle føre den helt til ende.... Hvem ville så egentligt vinde af disse
)). Det kunne være skægt at høre.

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-06 13:34

> [...]

> godt nok mange ignoranter. Nu syntes jeg da helt ærligt, at det er dig,

Jeg orker ikke at spilde tid på at diskutere med dig længere Benny. Du læser
ikke hvad folk skriver, men tager os til indtægt for hvad du tror vi
skriver.

Jeg skrev at man var ignorant hvis man klogede sig på soulmusik uden at
kende Wilson Pickett, gjorde jeg ikke?
Hvad er det lige du ikke forstår?

EOD, det er inderlig spild af både tid og båndbredde at blive ved her.

/Alex

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-03-06 17:31

> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> wrote in message
>

> Jeg skrev at man var ignorant hvis man klogede sig på soulmusik uden at
> kende Wilson Pickett, gjorde jeg ikke?
> Hvad er det lige du ikke forstår?

Hvor præcist det var, at Åge klogede sig, som du vist skrev....

Det er vist lige i det nabolag, at det famøse indgangs spørgsmål bliver
aktuelt igen. Er det ikke ???

Åge, har aldrig påstået, at han kendte WP....
Åge, har altid benægtet, at han kendte WP....
Han har kaldt Barry White for soulkonge, okay, måske lidt overdrevet.
Men soul det var han da, i nogle år, efterfulgt af r&b, og så disco.
Er det helt ved siden af ??? Eller kan vi enes så langt ???

Det var vel egentligt dig, som mit indgangsspørgsmål var møntet på.

Husker jeg helt forkert, hvis jeg mindes, at du benægtede Bob Dylan
som værende rock ???? Hvortil Åge prøvede at trække i land, og
kalde det blød rock... Men benægtede du ikke stadig ????
DR kalder ham en rock legende... Kunne Åge, for en gangs skyld,
have ret... Kunne Alex, for en gangs skyld, have taget fejl ????

Hvis ikke, hvad skal Bob Dylan så til RF ??

> EOD, det er inderlig spild af både tid og båndbredde at blive ved her.

Det er muligt, at du er af den opfattelse. Men OK, jeg skriver ud fra
hukommelsen, jeg er ikke så pokkers god til det, med at finde gamle
indlæg, så sommetider smutter der måske en ting. Men så vidt jeg
husker, så har Åge vist engang, skrevet til mig i et indlæg, at han var
49 år.... Det gjorde mig, lidt ældre end ham. Indrømmet, jeg lå ikke
hele dagen, med hovedet inde i transistorradioen, men det mener jeg
nu heller ikke, var specielt nødvendigt, med to ældre brødre, og en
ældre søster, så tror jeg, at jeg skulle være rimeligt dækket ind, og
fra den tid, hvor det skulle være... Tog WP altså ikke de store kegler.
Jeg kan i hvert fald ikke huske dem, og det var da også først senere
jeg selv stiftede bekendskab med ham. Men som jeg hele tiden har
sagt, hans musik, var her, men fremført af danske grupper & solister.
Føl dig endelig fri, til at rette mig, hvis du syntes jeg tager fejl, men
man kan altså ikke give en artist, en karriere med tilbagevirkende
kraft. Hvad han så var i andre lande, det vil jeg lade dem om, som
er i de andre lande. Her i DK, mindes jeg ham ikke, som nogen
solist... Der blev lagt specielt mærke til.

Ellers undskylder jeg da, at jeg spildte noget af din tid, og din
båndbredde.

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-06 22:46

On Thu, 23 Mar 2006 17:30:46 +0100, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

>Hvor præcist det var, at Åge klogede sig, som du vist skrev....

Et par Åge-citater:

"Han er komplet ukendt. Jeg kender ingen
musikinteresserede som har den fjerneste anelse om hvem manden er "

"Mig bekendt er det Berry White (med den sybe stemme) som er topnavnet
indenfor soul. Han er da almindelig kendt. Den anden der, nen nej nej"

>Han har kaldt Barry White for soulkonge, okay, måske lidt overdrevet.

Lidt?

>Men soul det var han da, i nogle år, efterfulgt af r&b, og så disco.
>Er det helt ved siden af ???

Se ovenfor. Det er skudt totalt ved siden af, og på en forbandet
nedladende måde.

>Eller kan vi enes så langt ???

Nej!

>Husker jeg helt forkert, hvis jeg mindes, at du benægtede Bob Dylan
>som værende rock ????

Ja, du husker helt og aldeles forkert.

> [...]
>DR kalder ham en rock legende... Kunne Åge, for en gangs skyld,
>have ret... Kunne Alex, for en gangs skyld, have taget fejl ????

Jeg fatter ikke en bjælde af hvad du mener.
Prøv med lidt kildekritik i stedet for at smide om dig med anklager
der intet hold har i virkeligheden.

>Det er muligt, at du er af den opfattelse. Men OK, jeg skriver ud fra
>hukommelsen, jeg er ikke så pokkers god til det, med at finde gamle
>indlæg, så sommetider smutter der måske en ting.

Ja det kommer mig dælme for.

/Alex

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-03-06 09:11

> Et par Åge-citater:
>
> "Han er komplet ukendt. Jeg kender ingen
> musikinteresserede som har den fjerneste anelse om hvem manden er "

Det første, " Han er komplet ukendt "... Okay, måske ikke helt komplet,
Men for at sige det mildt, så skal man da have en interesse for specielt
soul, eller være i den rimeligt voksne aldergruppe, før hans navn slår
på lidt strenge. For mit eget vedkommende, så dukker hans navn da først
frem, da hans karriere stort set, var overstået... Og som tidligere,
fastholder
jeg, at det har ikke været i DK hans navn har været stort som solist.

Nummer 2... Ja, lyder det helt umuligt, når man tager Åge's musik interesser
i betragtning... Som tidligere nævnt, så ville det forbavse mig mere, hvis
de
kendte meget til ham.

> [...]
>
> Lidt?

> Se ovenfor. Det er skudt totalt ved siden af, og på en forbandet

Pudsigt, det havde jeg heller ikke forventet )))) At Åge roder rundt i
genrerne, det er da ingen nyhed, og det har du slået hans hovede ned i
maven for før, så det kan vel ikke komme bag på dig.

Nu er jeg sgu forvirret... Hvordan nedlande ????

> Ja, du husker helt og aldeles forkert.

Okay, det må jeg jo så acceptere.

> Jeg fatter ikke en bjælde af hvad du mener.
> Prøv med lidt kildekritik i stedet for at smide om dig med anklager
> der intet hold har i virkeligheden.

Du har jo benægtet, at det var dig.... Hvorfor graver du så videre...
Det var måske alligevel dig ????

> Ja det kommer mig dælme for.

Hvad er det, der kommer dig for....????
Hvorfor bander du ???

> /Alex

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-06 10:32

> Okay, det må jeg jo så acceptere.

Tak, det holdt hårdt.

> Du har jo benægtet, at det var dig.... Hvorfor graver du så videre...
> Det var måske alligevel dig ????

Ok, så du accepterede det alligevel ikke? Hvem er det lige der graver videre
her?

Jeg opgiver at diskutere med dig Benny. Du aner aldrig hvad du vil, du
voldklipper det du svarer på, så meningen kan forsvinde ud i det blå, og du
diskuterer efterhånden bare for at diskutere.
Det gider jeg egentlig ikke at spilde min tid på.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-03-06 14:06

> [...]
>
> Tak, det holdt hårdt.

> Ok, så du accepterede det alligevel ikke? Hvem er det lige der graver

Jamen det gør jeg gerne... Jeg har accepteret dit svar.
Det betyder så, at jeg spørger ikke mere til det.
Andre er måske bedre til at finde gamle indlæg end jeg er.
Nogle af dem, er måske endda nysgerrige nok, til at ville vide...
Om du nu havde gjort det. Jeg mener fortsat, at du gjorde det.
Men som sagt, jeg er ikke god til at finde gamle indlæg. Derfor
må jeg acceptere dit svar.

> Jeg opgiver at diskutere med dig Benny.

Det er dit valg.

> Du aner aldrig hvad du vil, du
> voldklipper det du svarer på, så meningen kan forsvinde ud i det blå, og
du
> diskuterer efterhånden bare for at diskutere.

Desværre har det med mening, ikke altid samme betydning for folk.
Som jeg lige fandt ud af med Lars, så snakkede vi om tider, der lå
et kvart århundrede fra hinanden. Så det var vel ikke så underligt,
hvis vi ikke var enige.

> Det gider jeg egentlig ikke at spilde min tid på.

Igen dit valg...

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-06 20:56

On Tue, 28 Mar 2006 15:06:11 +0200, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

> [...]
>Om du nu havde gjort det. Jeg mener fortsat, at du gjorde det.
>Men som sagt, jeg er ikke god til at finde gamle indlæg. Derfor

Vorherre bevares. Du beskylder mig for at lyve, men du gider ikke at
bevise det?

Du er bare for langt ude Benny, søg hjælp!

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-03-06 14:47

> Vorherre bevares. Du beskylder mig for at lyve, men du gider ikke at
> bevise det?
>
> Du er bare for langt ude Benny, søg hjælp!

Kald det hvad du vil

Du kunne jo selv søge lidt længere, for jeg mener helt afgjort, med de
sidste citater du frembragte, der var du meget meget tæt på.... Ja jeg tror
så tæt, så du måske burde have fået øje på det.

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-06 17:21

On Wed, 29 Mar 2006 15:46:38 +0200, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

>Du kunne jo selv søge lidt længere, for jeg mener helt afgjort, med de
>sidste citater du frembragte, der var du meget meget tæt på.... Ja jeg tror
>så tæt, så du måske burde have fået øje på det.

Nu stopper du fandme med dine insinuationer og injurier. Smid fakta på
bordet, eller hold din kæft!!

PLONK!

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-03-06 07:01

> Nu stopper du fandme med dine insinuationer og injurier. Smid fakta på
> bordet, eller hold din kæft!!
>
> PLONK!

Du kan plonke, alt hvad du lyster, det ændrer jo ikke på noget

M.V.H....Benny..

Fra : David Rasmussen

Dato : 01-04-06 09:47

Benny Mortensen wrote:

> Du kan plonke, alt hvad du lyster, det ændrer jo ikke på noget
>
> M.V.H....Benny..

Inden du for ret nylig blev til Åge II, der tog folk dig seriøst. Det
tror jeg ikke at der er mange der gør mere. Så jo, noget har ændret sig.

/David

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-04-06 12:01

> Inden du for ret nylig blev til Åge II, der tog folk dig seriøst. Det
> tror jeg ikke at der er mange der gør mere. Så jo, noget har ændret sig.
>
> /David

Er der noget du vil fortælle, så sig det dog. Hvad & hvor, er det jeg så
ikke er seriøs. At andre, virkeligt forstår at nedgøre Åge's mening, kalde
ham en dum Furbo, Klogesen, Nedladende... o.s.v. Fordi hans meninger ikke
passer det brede gennemsnit herinde... Føle sig generet, af og trukket ned i
sølet af, at han bruger brede vendinger, af og til lidt bombastiske udtryk
og lign. Er det det, som du kalder at være seriøs.... Ved du hvad, så bliv
endelig ved, med at betragte mig, som værende useriøs, det ville i den grad
glæde mig. Så bliver vi to, da i det mindste ikke forvekslet med hinanden.

M.V.H.....Benny..

Fra : Lars Holst

Dato : 27-03-06 16:58

> [...]

> Okay, det må jeg jo så acceptere.

> Du har jo benægtet, at det var dig.... Hvorfor graver du så videre...

Bare for at understrege endnu engang, Benny, at du tager helt og aldeles
fejl.
Selv om man skulle tro at min tidligere dokumentation var alt mere end
fyldestgørende.

Ungdommen fra teenage til ultimo 20'erne som færdedes i de indre og på
brokvartererne i KBH og i de hippe kredse i andre større byer i DK fra
ca. 83 til et tiår efter vidste alle godt hvem WP var, for i den periode
fik alle de store soul navne deres "revival".

Personer som var knyttet til Ungdomshuset, Christiania, Klub47 og mange
andre muiskerrelaterede områder var med til at genskabe soulmusikernes
popularitet.

Jeg er vidende om dette fordi mit arbejde dengang inkluderede nærkontakt
med disse miljøer.

--
Lars Holst

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-03-06 13:32

> [...]
> popularitet.
>
> Jeg er vidende om dette fordi mit arbejde dengang inkluderede nærkontakt

Tja, fra 1983.... Hold da kæft mand, Jeg sidder her og snakker om hans
karriere.
Du snakker om hans Pensionist tilværelse....
For mig, skulle hans karriere starte, før 1960... Så tror da pokker vi
snakker i
hver sin ende af verden ))))))))))))))....
Hans sidste hit, var ifølge mine data Fire and water i 1972.....
Altså kun 11 år før... At i så i 1983 får lyst til at være umoderne.. Hvad
pokker
har det med Wilsons karriere at gøre. Jeg har aldrig været på Christiania,
eller
ungdomshuset, eller Klub47. Jeg talte om hans karriere, IKKE REVIVAL.

M.V.H....Benny..

Fra : Lars Holst

Dato : 28-03-06 14:26

> [...]
> Christiania, eller
> ungdomshuset, eller Klub47. Jeg talte om hans karriere, IKKE REVIVAL.

Hvis ikke du ved et så er det sådan det forholder sig med al soul musik i
Danmark.
Intet af det havde storhedstid i Danmark mens det havde det i USA.
Vi er bagude generelt i Danmark. I det her tilfælde med 10 - 15 år.
Du er så åbenbart bare bagud med ca. 23 år mere end man generelt er.

Du skal passe på med at drage forhastede enerådige og skyklapagtige
konklusioner for du ender bare med selv at tro på dem selvom ingen andre
tror på dem.

--
Lars Holst

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-03-06 14:40

> [...]
>
> Du skal passe på med at drage forhastede enerådige og skyklapagtige
> konklusioner for du ender bare med selv at tro på dem selvom ingen andre

Det er jo så en ting, vi er lige gode om, for du antager jo, at jeg skal
gøre det samme som dig. Jeg placerer hans karriere, når han har sin
karriere.
Så det er jo dig, der er bagud. For der hvor i lytter til ham, er jeg
færdig med ham. Det skal vel at mærke tilføjes, at det rent faktisk, er ret
så sent, jeg selv kommer til at lytte lidt til ham, for der er vi sådan lige
i nærheden af midt i 70'erne. Derfør kender jeg kun hans musik, fra F.eks
Nalle. Det er da også kun, fordi hans egne indspildninger, begynder at
dukke frem på sådanne " Diverse artister " plader. Det lader så til, at
det er den aller aller største utrolighed, at jeg aldrig er stødt på et
album med WP.... Det er muligt, at det er utroligt, men ikke desto mindre
sandt. Derfor, er det slet ikke spor svært for mig, at tro på, at Åge ikke
kendte spor til WP. Det forekommer mig endda, at være særdeles troværdigt.
For at finde ud af det, spurgte jeg endda en del andre, som åbenbart havde
et lige så indgående kendskab til ham som Åge. Så der står Åge absolut ikke
alene.
Jamen hvordan det står til med soul musik andre steder... Har jeg jo
skrevet, kommer ikke mig ved. Jeg kan sige, hvordan tingene har formet sig,
der hvor jeg er og var... men OK, det var nok ikke de mest aktive steder
indefor soul musik. Så om WP havde et revival i København, det må jeg da
indrømme, at det gik min næse forbi. For der har jeg ikke været særligt
meget... Jeg var der vist, var det i 1979 - 80 at vi byggede Lynetten, og et
varmeværk Hørsholm, og lavede en del arbejde på Tuborg.... Ellers har jeg
kun været der, for at komme i Zoologisk have.

M.V.H....Benny..

Fra : Lars Holst

Dato : 29-03-06 20:09

> [...]
> er ret så sent, jeg selv kommer til at lytte lidt til ham, for der er
> vi sådan lige i nærheden af midt i 70'erne. Derfør kender jeg kun hans

Hvordan kan det lade sig gøre når du tidligere har ytret at du ikke
kendte til ham?

> [...]
> 80 at vi byggede Lynetten, og et varmeværk Hørsholm, og lavede en del
> arbejde på Tuborg.... Ellers har jeg kun været der, for at komme i

Og du har så heller aldrig betrådt jorden i andre byer over 2500
indbyggere?

--
Lars Holst

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-03-06 08:07

> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> said in

> Hvordan kan det lade sig gøre når du tidligere har ytret at du ikke
> kendte til ham?

Ups, det har jeg vist aldrig sagt, har jeg ???... Jeg skrev, at jeg ikke
kendte særligt meget til ham. Det gør jeg stadig ikke, men jeg finder
da frem til lidt nyt, hver dag. Takket denne tråd. Men jeg kendte hans
musik. Når Nalle fik et hit, med en af hans sange, var det sangen der
slog an, og det var Nalle der fik æren, for lige præcis der, er det da
ganske givet, at jeg skænkede det ikke så meget som bare en tanke,
at det var WP, der havde skrevet den. At han måske også selv havde
indspillet den... Det kom først adskillige år senere.

> Det er da også kun, fordi hans egne

> Og du har så heller aldrig betrådt jorden i andre byer over 2500
> indbyggere?

Det er nok sket, at jeg har været et par steder, men lige hvad det har med
sagen at gøre, det får jeg jo nok en forklaring på ....

M.V.H....Benny..

Fra : aab

Dato : 28-03-06 22:26

> [...]
> snakker i
> hver sin ende af verden ))))))))))))))....
> Hans sidste hit, var ifølge mine data Fire and water i 1972.....

Ikke for at blande mig i selve diskussionen; men Benny, dine data er ikke
korrekte. W.P. sidste hit er fra 1987 og hedder "Don't Turn Away"
(indspillet
for Motown). Og så er det hit nummer 14 efter "Fire And Water". Derudover
kan jeg oplyse dig om at W.P. ialt har haft 49 hits og rent hitlistemæssigt
befinder blandt de 100 største.

M.V.H.
Anker

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-03-06 09:05

"aab" <reknaaa@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> for Motown). Og så er det hit nummer 14 efter "Fire And Water". Derudover
> kan jeg oplyse dig om at W.P. ialt har haft 49 hits og rent

Hej Anker

Tja, det er du sådan set velkommen til. Men rent officielt, så er hans
sidste hit beskrevet som Fire & Water i 1972. Men det var ikke hans sidste
indspilning. For at være et hit, skal det åbenbart nå en placering, som
ligger i top 25.
Fire & Water, blev placeret som Nr 24, og han var ikke i nærheden af denne
placering siden, jeg kan ikke huske lige nu, om den der kom nærmest siden,
var som Nr 49.
Ingen kan for den sags skyld, være mere ked af denne tråd, end F.eks jeg,
for med den efterfølgende læsning, får man både ondt af WP, og bliver gal på
ham. Så hans eftermæle her, havde haft det bedre, der hvor det lå, før
denne tråd. Hvordan de så ligger på diverse hitlister, kommer jo i den grad,
ikke den oprindelige tråd ved. Om han var nummer 1, eller nummer 12403, er
ligegyldigt, når han var " Aldeles ukendt " på Fur. Om han er blandt de 100
største, og jeg har end ikke set, et album med ham.... Så må man altså have
mig undskyldt, men så støder man i min terminologi, ikke hovedet ind i
loftet . Men igen, et er Danmark, noget andet er USA, så ingen tvivl om,
at hans navn var et ganske andet der. Derovre, er Danmark jo ikke andet, end
det man taber på gulvet. Hvor Danmarks befolkningstal, svarer til en storby.

M.V.H....Benny..

Fra : Lars Holst

Dato : 22-03-06 14:53

> [...]
> ikke, deres musik jeg sammenlignede, så hvad skulle der være galt i
> det. Hvis vi skulle føre den helt til ende.... Hvem ville så

Benny......
Jeg ville ønske at du satte dig lidt ind i det der drøftes inden du
udtaler dig og at du ville vælge at forstå indlægene og tage ved lære af
dem.
Der er flere herinde som ved mere om dette emne end du gør og dem skulle
du forsøge at forstå gennem deres indlæg.

Metaforisk er det som om tale med en der er vokset op på en lille dansk ø
som eneboer og synes at øens bakke er flot og høj. Når han så en dag får
besøg af en som har besteget Alperne og denne person forsøger at forklare
hvor smukke og store Alperne er så vil eneboeren/øboen fastholde at den
høj der er på hans barndoms ø stadig er den smukkeste og højeste.

Denne holdning/ytring kan man sagtens tilgive eneboeren/øboen og man kan
endog empatisere med ham ud fra ens forståelse af hans afsondrede liv men
man kan aldrig medgive ham det.

Sådan har jeg det med nogle af dine indlæg om musik og i særdeleshed dine
indlæg om W.P.

Det er venligt ment. Tag det som du vil.
--
Lars Holst

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-03-06 16:47

> [...]
> Der er flere herinde som ved mere om dette emne end du gør og dem skulle
> du forsøge at forstå gennem deres indlæg.

Jeg prøver skam, efter bedste evne.

> [...]
> hvor smukke og store Alperne er så vil eneboeren/øboen fastholde at den
> høj der er på hans barndoms ø stadig er den smukkeste og højeste.

Ja, men det har han da også ret i. Den er stadig for ham, den højeste og
smukkeste. Den er også, stadig øens højeste og smukkeste.. Så igen har
han ret. Den anden, kan fortælle ham, at Alperne er større, og i hans øjne
smukkere. Hvis øboen så Alperne, er jeg helt sikker på, at han godt vil
erkende, at de er større, men ikke nødvendigtvis smukkere.
Hvis det her var Åge, du snakker om... Så har jeg da været på Fur, og
der er smukt, ingen tvivl om det. Jeg vil dog sige, at Fosdalen er lige
så smuk. Så må de andre, gerne beholde Alperne for min skyld.
Jeg vil endda helt give dig medhold i, at Alperne er både højere og
større, men da jeg ikke har været der, så må det med smukkere vente.

> Denne holdning/ytring kan man sagtens tilgive eneboeren/øboen og man kan
> endog empatisere med ham ud fra ens forståelse af hans afsondrede liv men
> man kan aldrig medgive ham det.

Se det er så en anden sag. Hvis du har set Fur, og du har set Alperne, så
kan
du drage dine egne konklusioner. Du kan bestemme, hvad du syntes er det
smukkeste... Men du kan aldrig bestemme det for en anden.

> Sådan har jeg det med nogle af dine indlæg om musik og i særdeleshed dine
> indlæg om W.P.
>
> Det er venligt ment. Tag det som du vil.

Jamen det står dig helt frit for. Det vil jeg aldrig bebrejde dig. Du har
din
opfattelse, og den vil jeg ikke prøve på at rokke ved.
Jeg har mine egne erindringer, dem kan jeg ikke rokke ved. Jeg har spurgt
andre mennesker, deres ukendskab eller kendskab til WP, hverken kan eller
vil jeg rokke ved. Er du i tvivl om ægtheden af udtalelserne, er du mere
end
velkommen, så kan du få lov til, selv at spørge dem. Måske er han kendt i
din omgangskreds... Han var åbenbart ikke i Åge's, og jeg må indrømme, at
det så faktisk ikke bedre ud i min. Som jeg vist også indledningsvist,
startede
med, så var jeg faktisk selv, meget forbavset, over at han slet ikke var med
min egen samling, og jeg skulle helt ud i bytterne, for at finde ham.

Så for mit vedkommende, er det rene og skære fakta, uden noget forsøg på,
hverken at gøre WP større, eller mindre end han var. Her i landet, vil jeg
stadig påstå, at hans musik, var ikke lidt større, end han selv var.
Det må du så til gengæld, også tage, helt præcist som du vil. Det kan godt
være, at det lyder som vrøvl for dig, men det er sandhed for mig.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-06 23:08

Benny Mortensen wrote:

> Hvis du kun kendte musik, via hitlisterne,

Jamen sådan er det HELDIGVIS heller ikke.

>ville du som 50 årig, have haft rimelige chancer for at kende til Wilson
Pickett. Men var du 30
> år.... No Way.

Jeg er 28 og jeg har da kendt til ham i årevis

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-03-06 13:20

"Kim Frederiksen" <kim snabela gmail punktum com> skrev i en meddelelse

> Jamen sådan er det HELDIGVIS heller ikke.

Nej heldigvis.... Men det ændrer jo ikke på sagen. Gør det ??

> Pickett. Men var du 30
>
> Jeg er 28 og jeg har da kendt til ham i årevis

Uh, jamen jeg har da også kendt til ham, og det i mange flere år end dig.
Men det ændrer jo stadig ikke ved de fakta, at han aldrig har haft noget,
som bare kunne minde om, en karriere i dk. Hans musik derimod, levede fint,
men fremført af andre kunstnere, som F.eks Nalle. Jeg skal endda ikke kunne
sige det med sikkerhed, men jeg tror faktisk, at hans egen karriere var
ovre, før jeg fandt ud af, at han også selv havde indspillet numrene.
Dengang havde man jo ikke andet, end lige netop DR.

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 20-03-06 21:20

> Dengang havde man jo ikke andet, end lige netop DR.
>
> M.V.H....Benny..

Det må jeg sgu nok sige...store dele af befolkningen lyttede da både til
Radio Luxembourg og Offshore stationer

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-03-06 15:12

> [...]
>
> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> Det må jeg sgu nok sige...store dele af befolkningen lyttede da både til

Så vidt jeg husker, så startede Luxembourg først temmeligt sent, så det var
ikke for folk, der skulle tidligt op

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-06 22:05

On Mon, 20 Mar 2006 13:19:33 +0100, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

>Uh, jamen jeg har da også kendt til ham, og det i mange flere år end dig.

Min mor har også kørt bil i mange flere år end mig, og gæt hvad? Hun
er stadig en møgelendig billist

/Alex

Fra : Lars Jensen

Dato : 12-03-06 21:05

Benny Mortensen wrote:
> [...]

> heller aldrig har lagt skjul på.
> Derfor bad jeg også en af de mest indædte, om at fortælle mig noget, som jeg

Hvordan skulle nogen herfra have en ide om hvad du allerede ved/vidste
om Wilson?!

> Desværre fik jeg kun idiotiske svar på det... Så dermed sagt, de vidste
> heller ikke noget.

Som man råber i skoven....

> M.V.H.....Benny..

Lars B

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-03-06 14:19

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan skulle nogen herfra have en ide om hvad du allerede ved/vidste
> om Wilson?!

Hvis jeg ikke husker helt galt, så var det bare " Ikke lige det første, man
mødte på Google "
Så med bare lidt kendskab, skulle det ikke være svært.
De kunne jo have prøvet, med hans kælenavn... Wicked Wilson, som jeg vist
ikke har set på Google.

> Som man råber i skoven....

Ja )

M.V.H.....Benny..

Fra : Kristian Knigge

Dato : 10-03-06 22:25

Kan I ikke smide et link på usenet med nogle "Åge-indlæg"

--
- Knixe

http://Knixe.lir.dk - bliver MÅSKE lavet snart :D
Fjern *remove* i min mail!

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-03-06 00:03

"Kristian Knigge" <knixe@*remove*frac.dk> skrev i en meddelelse
> Kan I ikke smide et link på usenet med nogle "Åge-indlæg"
>
> --
> - Knixe

Søg blot på google....så finder du tusindvis