MS Windows
briani 27239
søger et godt råd vedr. software
Fra : Carsten

Dato : 10-03-06 07:22

Er der nogen der har erfaringer med et program som kan låse skrivebordet
(maskinen skal kun bruges til netsurfing, og må ikke have andet på så
brugere ikke kan ødelægge noget, downloade )

Det skal bare være på en XP maskine i et idrætscenter, så håber på at der
findes et prg. som kunne lukke af for "pilfingre"

Tak på forhånd

Carsten

Fra : jda

Dato : 10-03-06 16:07

Fri, 10 Mar 2006 07:22:00 +0100, ved hjælp af elektroniske
kommunikationsmidler udtrykte Carsten sig i dk.edb.system.ms-windows på
følgende måde:

> [...]
>
> Det skal bare være på en XP maskine i et idrætscenter, så håber på at der
> findes et prg. som kunne lukke af for "pilfingre"

Prøv at kigge her:
http://www.microsoft.com/windowsxp/sharedaccess/default.mspx
Hvis det er XP pro, der har du flest muligheder, så kan du også gå ind i
gruppepolitikkerne: Start -> kør -> skriv 'gpedit.msc' Her har du mulighed
for at sætte begrænsninger op for en hel række ting. Bl.a. adgang til
kommandoprompt, kørboks, til at gemme på lokal harddisk og meget andet
godt. Husk at lægge en genvej til gpedit.msc på administrator profilens
skrivebord når du deaktiverer 'Kør' boksen. Det første du skal huske er, at
den bruger der normalt står logget ind skal være en bruger med begrænsede
rettigheder. Det kan du sætte op under kontrolpanelet 'Brugerkonti'

--
Jakob

Fra : jda

Dato : 10-03-06 16:12

Fri, 10 Mar 2006 16:07:20 +0100, ved hjælp af elektroniske
kommunikationsmidler udtrykte jda sig i dk.edb.system.ms-windows på
følgende måde:

> [...]
> den bruger der normalt står logget ind skal være en bruger med begrænsede
> rettigheder. Det kan du sætte op under kontrolpanelet 'Brugerkonti'

Jeg glemte en ting: når du så har lavet den brugerprofil som maskinen skal
stå logget ind med, så logger du ind som administrator, finder filen
C:\Documents and Settings\%username%\NTUSER.DAT og omdøber den til
C:\Documents and Settings\%username%\NTUSER.MAN Så bliver de ændringer der
bliver lavet på skrivebord eller andre steder ikke gemt når maskinen bliver
lukket/logget af
--
Jakob