Scrolling i højre side?
Fra : Thorbjørn Nielsen

Dato : 10-03-06 01:18

Er det muligt at placere en scrollbar i højre side?
Jeg står nemlig med et problem i iframes, hvor det ser megadumt
ud med en scrollbar midt i siden. Håber på et hurtigt svar...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thorbjørn Nielsen

Dato : 10-03-06 01:20

Og det var selvfølgelig venstre side den skulle være i ;)

Fra : Tidemann

Dato : 10-03-06 02:11

"Thorbjørn Nielsen" skrev

> Og det var selvfølgelig venstre side den skulle være i ;)

Et link til siden vil gøre underværker, så er det nemmere at hjælpe

--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : Thorbjørn Nielsen

Dato : 10-03-06 07:47

Den er ikke på nettet endnu, men kommer på søndag: www.hackning.frac.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-03-06 09:22

Thorbjørn Nielsen skrev:

> Og det var selvfølgelig venstre side den skulle være i ;)

Det lyder som en temmelig dårlig ide - flytter man scrollbaren,
risikerer man let at der er mange der ikke opdager den.

Det kan gøres i IE med følgende css-kode:

   html{ direction: rtl; }
   body{ direction: ltr; }

- men det virker ikke i Firefox og Opera.

Se eksempel her: <http://gyros.dk/usenet/html/direction.shtml>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thorbjørn Nielsen

Dato : 10-03-06 13:29

Takker for svarende, det lykkedes mig at få det til at virke, ved
at flytte teksten til en anden boks :)

Den ligger nu (lidt tidligere end forventet) på:
www.hackning.frac.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-06 15:23

"Thorbjørn Nielsen" <thorbjoerna@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Takker for svarende, det lykkedes mig at få det til at virke, ved
> at flytte teksten til en anden boks :)
>
> Den ligger nu (lidt tidligere end forventet) på:
> www.hackning.frac.dk

Hmm... det går da helt galt ved 800x600, og især i IE

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 11-03-06 08:34

"CS" <askmeforanaddress> skrev i en meddelelse
> Hmm... det går da helt galt ved 800x600, og især i IE

Helt nøjagtig så galt: http://skovaa-munding.dk/hackning-frac-dk.gif
(maksimeret vindue!)

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/, http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/, http://www.eds-denmark.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-06 20:26

"Dennis Munding" <mail@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> "CS" <askmeforanaddress> skrev i en meddelelse
>
> Helt nøjagtig så galt: http://skovaa-munding.dk/hackning-frac-dk.gif
> (maksimeret vindue!)

Nemlig... hmm... Hvorfor ser jeg en dejlig lysegrøn tekstfarve, når du ser
noget andet?

Fra : Erik Nielsen

Dato : 10-03-06 16:14

> [...]
> at flytte teksten til en anden boks :)
>
> Den ligger nu (lidt tidligere end forventet) på:

Jeg kan ikke læse den røde tekst på sort baggrund.

--
Venligst Erik Nielsen

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 10-03-06 20:08

Erik Nielsen wrote:
> "Thorbjørn Nielsen" <thorbjoerna@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke læse den røde tekst på sort baggrund.

[OT]
Er du blevet testet for farveblindhed? Jeg er er rød/grøn farveblind (7%) og
jeg kan godt læse den. Hvorfor kan du ikke læse den?

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg
--
Det er brugeren der bestemmer
http://www.ronnenberg.dk/webaccessibility/

Fra : Jens Peter Rosenkvis~

Dato : 10-03-06 20:17

Erik Nielsen wrote:
> "Thorbjørn Nielsen" <thorbjoerna@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke læse den røde tekst på sort baggrund.

Hvilken røde tekst?
Jeg kan da kun se grøn tekst, eller overser jeg noget?

--
Why do fireflies die so soon?
http://www.jensercube.dk/sig.asp

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-06 17:30

Thorbjørn Nielsen skrev:
> Er det muligt at placere en scrollbar i højre side?
> Jeg står nemlig med et problem i iframes, hvor det ser megadumt
> ud med en scrollbar midt i siden. Håber på et hurtigt svar...

OT

Lige en rettelse til din side, det hedder ikke hackere, det hedder crackere.

http://www.techiwarehouse.com/cms/engine.php?page_id=ee2ef23b

Hvis du ikke allerede er stødt på Eric Raymond, bør du læse om ham og
hvad han siger, den mands ord omkring dette emne er ikke varm luft.

my 2 cents

René Madsen --- Webhotel, PHP/MySQL, 500Mb, 5xPOP3 for kun 9,-/md.
Schultz Consult --- www.schultzconsult.dk/Hosting - tlf.: 28 34 36 85
Din IT Leverandør --- Fuld kontrol af dit hotel i vores kontrolpanel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-03-06 10:04

Schultz Consult - [René Madsen] skrev:

> Lige en rettelse til din side, det hedder ikke hackere, det
> hedder crackere.

Thorbjørns side handler sådan set både om hackere og crackere.

Jeg undrede mig mere over brugen af hackning i stedet for hacking -
men begge former er faktisk accepteret i retskrivningsordbogen
<http://www.dsn.dk/cgi-bin/ordbog/ronet?P=hack&M=1>. Jeg ville dog
selv holde mig til ordet "hacking".

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Allan Vebel

Dato : 11-03-06 21:50

Thorbjørn Nielsen skrev:

> Jeg står nemlig med et problem i iframes, hvor det ser
> megadumt ud med en scrollbar midt i siden.

I det tilfælde ville jeg helt undlade frames, så kommer der
ikke nogen scrollbar midt på siden.

Du har også fjernet scroll-muligheden fra menuen, så man
ikke kan scrolle ned til de sidste menupunkter.

Se siden i forskellige browsere, i Firefox er al tekst og links
skrevet med grøn farve, men i IE er den rød og violet, det er
helt umuligt at læse.

Skulle jeg bedømme sådan et projektopgave, ville du dumpe
lige på stedet

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk - nu også med rss

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-03-06 10:07

Allan Vebel skrev:

> Se siden i forskellige browsere, i Firefox er al tekst og links
> skrevet med grøn farve, men i IE er den rød og violet,

Hvilken IE? Hos mig - IE6 på XP Home - er den lige så grøn som i FF
og Opera.

> Skulle jeg bedømme sådan et projektopgave, ville du dumpe
> lige på stedet

Spørgsmålet er om det er designet eller indholdet der skal bedømmes
(samt hvilket niveau der bedømmes på).

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-03-06 17:24

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Hvilken IE? Hos mig - IE6 på XP Home - er den lige så grøn
> som i FF og Opera.

Det er IE6 på Windows 2000, fuldt opdateret. Dennis ser den
på samme måde, se

http://skovaa-munding.dk/hackning-frac-dk.gif

Det skyldes sikkert at der er kommet noget ind i css-filen der
ikke skal være der, se

http://www.hackning.frac.dk/style/style.css

Hvorfor Dennis og jeg får den røde udgave, mens du får den
grønne, er fortsat en gåde.