lille hund ønskes
Fra : Tidemann

Dato : 10-03-06 00:14

Hej NG

Findes der én eller flere små hunderacer, der ikke "gør" af alt og alle?
En man kunne have i en lejlighed, uden at den gør af alle der går i opgangen.

Kender i nogen?

--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : RJ

Dato : 10-03-06 11:16

Det kan alle små hunde lærer, de er ganske kvikke, især asiatiske racer -
men kræver jo at ejeren forstår at fortælle hunden det på en facon som den
forstår

/Rikke

****************

Fra : Battlefield´s

Dato : 10-03-06 14:11

> [...]
>
> Findes der én eller flere små hunderacer, der ikke "gør" af alt og alle?
> En man kunne have i en lejlighed, uden at den gør af alle der går i

Hej
Min svigermor, der bor i lejlighed, har en Shih Tzu, hun er meget sød og
larmer stort set ikke. Alletiders lille hund, hvis man ikke er bange for
pelspleje.
Hilsen Vibeke

Fra : driver

Dato : 12-03-06 12:15

> [...]
> Min svigermor, der bor i lejlighed, har en Shih Tzu, hun er meget sød og
> larmer stort set ikke. Alletiders lille hund, hvis man ikke er bange for

Det må være dejligt at have en svigermor der er sød og næsten ikke larmer.

mvh
driver

Fra : Battlefield´s

Dato : 12-03-06 12:45

"driver" <XXmgcar@sport.dk> skrev i en meddelelse

> Det må være dejligt at have en svigermor der er sød og næsten ikke larmer.
>
> mvh
> driver

Hej
Ja, hun er absolut en sjældenhed, min svigermor
Og så passer hun fint til hunden.
Hilsen Vibeke

Fra : fam. Ager

Dato : 12-03-06 13:35

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Min svigermor, der bor i lejlighed, har en Shih Tzu, hun er meget sød og
> larmer stort set ikke. Alletiders lille hund, hvis man ikke er bange for

jeg er vokset op med et par shih tzu`er, og jeg vil give dig ret i at det er
nogle herlige størrelser, man skal ikke tage fejl af at de er små, de er
bestemt ikke nogle kyllinger, og ret intelligente også. men der er
pelspleje, der er dog dem der klipper dem, og så er det noget nemmere.

mvh. marie

Fra : OZ7PUS

Dato : 10-03-06 14:12

> [...]
>
> Findes der én eller flere små hunderacer, der ikke "gør" af alt og alle?
> En man kunne have i en lejlighed, uden at den gør af alle der går i

Dansk Svensk gårdhund var da nok en mulighed
Mine forældre har sådan en (Nr 2 de har) og den siger intet før folk er
kommet ind af døren.
Men så tror den også at den er MEGET farlig ... Sådan er det hvist med de
fleste små hunde ;)

Utrolig livlig og glad hund der ELSKER at bilve snakket med og få lov at
sove i sengen under dynen osv.
Også skulle de være forholdsvis nemme at opdrage

Tøsen

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 10-03-06 15:47

"OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> skrev i en meddelelse

En basenji er en lille hund (på størrelse med en gårdhund) og den kan ikke
gø, men er ikke stum (kan knurre, yodle og sige andre underlige lyde især
når den er glad)

hilsen Pia
www.fallohide.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 10-03-06 16:06

"Tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> writes:

> Findes der én eller flere små hunderacer, der ikke "gør" af alt og alle?
> En man kunne have i en lejlighed, uden at den gør af alle der går i opgangen.

Umiddelbart tænker jeg på en Cavalier King Charles Spaniel. Den ser
sådan ud:
http://www.westminsterkennelclub.org/breedinformation/toy/images/ckcs.jpg

Jeg har ikke haft fornøjelsen af sådan en selv, men har undersøgt
meget om dem. De skulle være en stor hund i en lille hunds krop. Og
med et rigtig dejligt sind.

Og når vi går tur med vores newf møder vi en del. Og fælles for dem
er, at de ikke gør, som de fleste terrier gør når vi møder dem.

Og så synes jeg at de er kønne. Skulle jeg nogensinde have en lille
hund, skulle det være sådan en! Men nu er jeg mest til hunde på over
70 kilo.

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : kb

Dato : 10-03-06 18:49

jeg har 3år haft en islandsk fårehund i stuelejlighed på nørrebro og den
gøede kun af hanhunden fra 3. ,1-2min når den blev forladt og self. hvis
andre gøer udenfor.
en hund i mellemstørrelse (12-15kg)men som nok ikke kan regnes for stum .
min overbo hørte dog intet.
hvis en hund gør af alle folk i opgangen er det sikkert heller ikke en tryk
hund.
nu bor vi forøvrigt for enden af en stille vej på landet og hun får sgu lov
at "skræmme" kattene væk fra haven.
det var bare det
mvh. og vuf

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 12-03-06 18:34

> [...]
> tryk
> hund.
> nu bor vi forøvrigt for enden af en stille vej på landet og hun får sgu

Hej

Al respekt for islandske fårehunde - synes det er en skøn, skøn race! Men,
og der er et men... når folk spørger om tips til en lille - min border
collie vejer 15 kg, og hende regner jeg altså ikke som en lille race - race,
der ikke gøer så meget (skriver "så meget" fordi - næsten - alle hunde gøer
på et eller andet tidspunkt), så er islandsk fårehund altså ikke det bedste
bud.... faktisk er den ikke særlig lille, men til gengæld kendt for at være
temmelig larmende, da det er den måde, de hyrder på... de SKAL gø! Så fint,
at du er glad for din egen race - det er jeg også for mine, men derfor
anbefaler jeg dem ikke ukritisk, når folk spørger.... race og ejer skal jo
gerne passe sammen

-Trine

Fra : kb

Dato : 12-03-06 22:59

Dav Trine
Sorry du får ret ret. Min hund føles nok bare lille her omgivet af
broholmere mv. Der blev spurgt efter lille race og jeg burde kigge videre
men den smuttede undskyld. men jeg skrev da også for ikke at vildlede "en
hund i mellemstørrelse"
så blev min "men som nok ikke kan regnes for stum" (jysk ironi) oversat til
"ikke gøer så meget"(uden ironi) jeg ved ironi er farligt for forståelsen og
jeg fejlede sorry.
Mit inlæg var faktisk heller ikke en reklame og sikkert helt unødvendig da
jeg jo netop fremhæver bl.a. at den gøer.
"nu bor vi forøvrigt for enden af en stille vej på landet og hun får sgu lov
at "skræmme" kattene væk fra haven." skulle ha betydet noget med at det nu
er rarest med en stor gøhund på landet ikk??

Jeg vil absolut ikke skydes for at have anbefalet nogen noget efter
indlægget blot pointere
at selv en gøende hund ikke nødvendigvis gøer af alt og alle som spørgsmålet
nu var stillet.
hov...du bruger sgu da også ironi...din slyngel du kan jo selv.
-ciao

Fra : Samsara67

Dato : 11-03-06 14:24

> [...]
>
> Findes der én eller flere små hunderacer, der ikke "gør" af alt og alle?
> En man kunne have i en lejlighed, uden at den gør af alle der går i

Hej'sa

En Cavalier King Charles Spaniel kan anbefales. Jeg er selv den lykkelige
ejer af en af slagsen (en hanhund på knap 5 måneder).

En af grundene til at jeg valgte racen var, at den netop ikke gør ret meget.
Hvis han en sjælden gang gør, så er det typisk under leg.

Jeg bor i en lejlighed, hvor der er meget lydt. Selvom han kan høre folk i
opgangen, døre der bliver åbnet/lukket o.s.v. siger han ikke en lyd.

Det er en rigtig dejlig familiehund, med et skønt sind.

Se evt. linket her: http://www.cavalierklubben.dk/

Rare hilsner
Samsara67

Fra : Clas Lau

Dato : 12-03-06 14:45

Du kan jo gøre lige som man gør i USA - der bortopererer de skam bare
stemmelæberne (eller hvad det hedder på en hund)....

Hyggelig måde at omgå sine kæledyr...

-Clas-

Fra : jopa

Dato : 13-03-06 12:52

Tidemann skriblede bla:

> Findes der én eller flere små hunderacer, der ikke "gør" af alt og
> alle?
> En man kunne have i en lejlighed, uden at den gør af alle der går i
> opgangen.

Har du ikke den med HD mere ?
<joke>
Køb en schæfer så har du ingen problemer med andre i opgangen de flygter af
sig selv.
</joke>
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Tidemann

Dato : 14-03-06 19:20

"jopa" skrev

> Har du ikke den med HD mere ?
> <joke>

Jo, jo. Og jeg bor i hus!! )
Det er min datter på 20 år, der gerne vil ha´ en lille hund.
Og i lejekontrakten står der, at man må have hund og kat, hvis de ikke er til
gene for andre.
Hvis naboerne klager, skal man afskaffe dyret eller flytte.

> Køb en schæfer så har du ingen problemer med andre i opgangen de flygter af
> sig selv.
> </joke>

Ha, ha, ja måske.

Nå men tak til alle for gode forslag, nu må hun selv undersøge racerne lidt
nærmere.
Hun har egentlig forelsket sig i en "Coton de Toulear" men de er ret pebrede i
prisen tror jeg.

Fra : Battlefield´s

Dato : 14-03-06 19:37

"Tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> skrev i en meddelelse
(klip)
> [...]
lidt
> nærmere.
> Hun har egentlig forelsket sig i en "Coton de Toulear" men de er ret

Hej
Ja, og ret støjende, efter hvad jeg har hørt.
Hilsen Vibeke