MS Windows
briani 27239
Windows Genuine Advantage og snapshot af i~
Fra : Sven

Dato : 09-03-06 22:12

Hej.
Er MS nu begyndt at kigge efter hvad man har installeret? Efter den nye
Windows Genuine Advantage er kommet ind (og vil på nettet ved hver boot!),
er der kommet en fil der hedder spuninst.inf som indeholder alle de
programnavne der er installeret på min PC.
Den ligger godt nok i uninstall mappen under c:\Windows men alligevel.
Hvorfor vil den vide det? Og hvorfor vil den på Nettet ved hver boot? (har
sat Outpost til at holde øje med den, men har endnu ikke nægtet den adgang
til nettet, da jeg formoder det er OK)

Sven

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 09-03-06 22:38

"Sven" <none@com.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sat Outpost til at holde øje med den, men har endnu ikke nægtet den adgang

Hej
Det er der ikke noget nyt i
Jeg har ca.60 stk. spuninst.inf liggende en i hver mappe
med opdateringer.
de hedder allesammen noget a la f.eks. $NtUninstallKB810217$
mvh
Bjarne

Fra : Hansen

Dato : 10-03-06 12:42

"> Jeg har ca.60 stk. spuninst.inf liggende en i hver mappe
> med opdateringer.
> de hedder allesammen noget a la f.eks. $NtUninstallKB810217$

kan man fjerne dem
uden at noget kører dårligere af den grund ?

mvh
Vibeke

Fra : jda

Dato : 10-03-06 15:58

Fri, 10 Mar 2006 12:42:17 +0100, ved hjælp af elektroniske
kommunikationsmidler udtrykte Hansen sig i dk.edb.system.ms-windows på
følgende måde:

> "> Jeg har ca.60 stk. spuninst.inf liggende en i hver mappe
>

> kan man fjerne dem
> uden at noget kører dårligere af den grund ?
>
> mvh
> Vibeke

Ja det kan du godt. Det eneste du skal være opmærksom på, er at du ikke kan
afinstallere opdateringerne igen når du har slettet mapperne. Dog skal du
lade den mappe der hedder $hf_mig$ være.
--
Jakob

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 10-03-06 20:43

"Hansen" <vibsenhansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "> Jeg har ca.60 stk. spuninst.inf liggende en i hver mappe
>

> kan man fjerne dem
> uden at noget kører dårligere af den grund ?
>
> mvh
> Vibeke

Hej
Er det for at få mere plads?
Så kan du også prøve at kigge i C:\WINDOWS\PREFETCH
Der ligger også en hel del der roligt kan slettes.
mvh
Bjarne

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 10-03-06 21:00

"Bjarne Christensen" <NoName-@Virker-Ikke.dk> skrev i en meddelelse news:4411d6bc$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Hej
> Er det for at få mere plads?
> Så kan du også prøve at kigge i C:\WINDOWS\PREFETCH
> Der ligger også en hel del der roligt kan slettes.

Det er faktisk en fejl og dårlig ide da det er filer der gør at
programmer afvikles hurtigere.
Desuden vil de blive gendannet.

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 10-03-06 22:54

-----
> Det er faktisk en fejl og dårlig ide
Ikke Enig
> da det er filer der gør at programmer afvikles hurtigere
En overgang ja men på et tidspunkt bliver langsomere.
> Desuden vil de blive gendannet.
Ja det gør de jo
Jeg bruger TweakNow PowerPack 2006 det tømmer mappen når jeg slukker Pc'en
Og jeg har ikke bemærket nogen problemer. Hverken på hastigheden eller
andet.

~~C:\WINDOWS\Prefetch gemmer Windows informationer om de programmer, der i
løbet af den senere tid er blevet åbnet på pc'en. Disse filer bliver indlæst
under opstarten af Windows, og det øger hastigheden, når der skal startes
programmer.
Efter et stykke tid kan der dog ligge så mange filer, at det rent faktisk
kan medføre en noget længere opstartstid for pc'en. Det kan være et problem,
hvis filerne henviser til programmer, man efter et stykke tid slet ikke
bruger mere.
Derfor kan det godt betale sig at rense ud i Prefetch mappen og slette alle
filerne med jævne mellemrum, eksempelvis en gang om måneden.
Mvh
Bjarne