MS Windows
briani 27239
Win2000 i baglås ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 09-03-06 21:20

Min bærbare pc med Win2000 er gået i baglås, og vil ikke starte op efter at
jeg har rodet med noget netværksopsætning. Jeg vil derfor prøve at
geninstallere Win2000, men den eneste startdisk jeg har, er en Win98
startdisk. Den giver mig ikke adgang til at starte Win2000
installations-cd'en. Derudover får jeg heller ikke adgang til den bærbares
c-drev, da c-drevet er NTFS-formatterer.

Kan jeg mon et eller andet sted hente en startdisk, der giver mig adgang
til at geninstallere Win2000 og/eller få adgang til det NTFS-formatterede
c-drev?

Claus

Fra : Fjollefrans

Dato : 09-03-06 21:44

> [...]
> til at geninstallere Win2000 og/eller få adgang til det NTFS-formatterede

kan du ikke boote fra din Windows 2000 CD?

alternativt burde en 98 startdiskette også kunne klare det, så mangler du
dog lige smartdrive, som ikke er nødvendig, men installationen kører lidt
langsommere

ellers kig på www.bootdisk.com der kan du hente de 4 Windows 2000 boot
floppier.

- FF

Fra : Claus E Beyer

Dato : 10-03-06 06:48

"Fjollefrans" <eksisterernokikkevel@hotmail.com> skrev i

> ellers kig på www.bootdisk.com der kan du hente de 4 Windows 2000 boot
> floppier.

Det bliver nok løsningen. Jeg har nu hentet fire filer på
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm:

cdboot1.zip
cdboot2.zip
cdboot3.zip
cdboot4.zip

Det er vel IKKE nok at pakke disse fire filer ud på hver sin diskette, da
vel som minimum disk1 skal være en bootable disk? Muligvis skal man bruge
en af nedenstående filer til at gøre disk 1 bootable, men hvordan gøres
det?

makeboot.exe
makebt32.exe

Claus

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 10-03-06 12:25

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vel som minimum disk1 skal være en bootable disk? Muligvis skal man bruge
> en af nedenstående filer til at gøre disk 1 bootable, men hvordan gøres

Jo
du laver bare fire disketter
disk 1 indeholder boot imagen
Bjarne

Fra : Fjollefrans

Dato : 10-03-06 18:08

> Jo
> du laver bare fire disketter
> disk 1 indeholder boot imagen

nemlig, bootdisketterne kan forresten også laves med din Windows 2000 CD

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;197063