Frygtens gidsler
Fra : NoTrabajo

Dato : 09-03-06 21:08

Frygtens gidsler:

http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=3601482
http://www.jp.dk/popup:print=3601482

Uddrag fra artiklen:

Et underligt dementi

Tag nu det seneste eksempel: Venstres politiske ordfører, Jens Rohde, en
dreven rad, fortæller, at det på et møde, som bladtegnerrepræsentanter bad
ham om, er blevet oplyst om, at én af Jyllands-Postens Muhammed-tegneres
datter i skolen er blevet opsøgt af 12 muslimske mænd, men at hun heldigvis
ikke var i skole. Denne rystende oplysning giver han videre til
offentligheden. Og så sker der noget mærkeligt: Historien bliver af kilden
mødt med et dementi, der får folk til at spærre øjnene op. Det var ikke 12
mænd, men vistnok seks små piger.
Det handlede slet ikke om Muhammed-tegningerne, men om noget
"venindefnidder", som fandt sted for længe, længe siden, og som for øvrigt
senere er blevet bilagt.

Man må spørge, hvorfor historien så kommer op på et møde mellem
bladtegnerne og Venstres politiske ordfører. Jeg tror ikke et ord af den
version. Med lidt brug af den sunde fornuft kan man regne ud, at det ikke
hænger sammen.

Jeg har ikke nogen inside viden, og jeg har bevidst ikke udspurgt Jens
Rohde personligt.

--
NoTrabajo

Fra : Kim2000

Dato : 09-03-06 21:18

"NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> version. Med lidt brug af den sunde fornuft kan man regne ud, at det ikke

Det var også den del der undrede mig. Enhver bare nogenlunde normalt tænkede
burde kunne regne det ud. Det kan oppositionen også (okay, måske ikke lige
Søvndahl, men alle udover ham) men det er jo en måde at angribe regeringen
på. Atter vælger oppositionen en helt igennem håbløs sag at angribe på,
istedet for at angribe at fx 58% af landets virksomheder ikke betaler skat.
Der er ikke noget at sige til regeringen bliver siddende med så håbløs en
opposition. En opposition der mener det er bedre at have en undersøgelse om
Muhammed konflikten bare lukkede døre end en offentlig høring er et tegn på
at de ved der ikke er noget at komme efter.

mvh
Kim

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 10-03-06 08:05

NoTrabajo skrev:
> [...]
> version. Med lidt brug af den sunde fornuft kan man regne ud, at det ikke

Jeg er til vished grænsende sikker på at selveste ham her har blandet
sig uretmæssigt og "pænt" har bedt tegnerne om "ikke sådan unødigt at gå
og sige grimme ting (om muhamedanerne), der kan forværre situationen
yderligere":

> Jeg har ikke nogen inside viden, og jeg har bevidst ikke udspurgt Jens
> Rohde personligt.

Det er overdrevent tydeligt at een af tegnerne har fortalt den noget
indiskrete Jens Rohde en historie, som vedkommede pludselig fortryder ud
fra frygt for "den go'e gamle kidnapperdoktrin": "Kontakt ikke politiet,
ellers...!"

Anders Peter Johnsen

Fra : NoTrabajo

Dato : 10-03-06 10:49

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i

> [...]
> sig uretmæssigt og "pænt" har bedt tegnerne om "ikke sådan unødigt at
> gå og sige grimme ting (om muhamedanerne), der kan forværre

PET-chef advarer mod et farligt debatklima
04. nov. 2005 22.07 Indland Opdat.: 05. nov. 2005 07.24
Chefen for Politiets Efterretningstjeneste advarer om, at den skarpe
indvandrerdebat kan gøre en terrorhandling på dansk jord til en
selvopfyldende profeti.

- Det er væsentligt, at man fra alle aktørers side, herunder pressen, er
opmærksom på den måde, hvorpå man fremstiller tingene, så man ikke kommer
til at dæmonisere visse befolkningsgrupper, siger PET-chefen, politimester
Lars Findsen til Politiken.

Vi skal behandle hinanden med respekt
- Det kan have en negativ effekt og indirekte medvirke til at drive en
udvikling i retning af større radikalisering og i sidste ende måske
militante virkemidler, siger Lars Findsen.

Han mener ikke, at det tilkommer ham at sige, - hvor langt folk skal gå i
deres udmeldinger inden for rammerne af ytringsfriheden.

- Men det er væsentligt, at vi behandler hinanden med den fornødne respekt,
siger han.

I tredverne behandlede man vel også nazisterne med "den fornødne respekt".

Jeg synes ikke, at man i dag behandler nazisterne med den fornødne respekt.
Har Jonni ikke lige så meget krav på respekt som muhamedanerne?
--
NoTrabajo

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-03-06 12:47

NoTrabajo fortalte:

> Jeg synes ikke, at man i dag behandler nazisterne med den fornødne
> respekt. Har Jonni ikke lige så meget krav på respekt som
> muhamedanerne?

Klart jo. Mindst lige så meget som muhammedanere og kommunister!

Mvh
Martin

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 10-03-06 16:59

> [...]
> respekt.
> Har Jonni ikke lige så meget krav på respekt som muhamedanerne?

Er han ikke en moderat Nazist?
Måske han skulle starte et netværk der hedder; Demokratiske nazister.
- det burde blive en succes...

/Mikael

Fra : HrSvendsen

Dato : 11-03-06 15:33

Mikael Mortensen skrev:

> "NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er han ikke en moderat Nazist?
> Måske han skulle starte et netværk der hedder; Demokratiske nazister.
> - det burde blive en succes...

Ti-fire