To IP numre?
Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 09-03-06 19:20

Hvordan håndterer man to IP numre?

Jeg skal flytte ind i et hus hvor der er flere om linjen,
der er allerede en der hoster en web server, og jeg vil også hoste en
webserver,
under allle omstændigheder skal jeg ha et ekstra IP nummer, men hvordan
håndterer
man det på samme linje så jeg får det IP nummer udefra???

P.S. Der sidder en router (Netgear) på den eksisterende linje....

Mvh Henrik

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-03-06 20:28

On Thu, 9 Mar 2006 19:20:16 +0100, "Henrik \(Silkeborg\)"
<henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> wrote:

> under allle omstændigheder skal jeg ha et ekstra IP nummer, men
> hvordan håndterer man det på samme linje så jeg får det IP nummer
> udefra???

Det afhænger en hel del af, hvad det er for et Internet-produkt, du
får den ekstra adresse på. Det kan laves sådan, at man har sit eget
lille net på ydersiden, men der er andre løsningsmodeller

> P.S. Der sidder en router (Netgear) på den eksisterende linje....

Ja, det bliver så nok første problem. De fleste hjemmeroutere kan ikke
finde ud af den slags.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 09-03-06 21:42

> Det afhænger en hel del af, hvad det er for et Internet-produkt, du
> får den ekstra adresse på. Det kan laves sådan, at man har sit eget
> lille net på ydersiden, men der er andre løsningsmodeller

Det er TDC ADSL 2024/512

> Ja, det bliver så nok første problem. De fleste hjemmeroutere kan ikke
> finde ud af den slags.

Der er en gut der mener at det bare er at forwarde UDP, men det kan jeg ikke
få til at passe.....

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-03-06 22:48

On Thu, 9 Mar 2006 21:42:21 +0100, "Henrik \(Silkeborg\)"
<henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> wrote:

> Det er TDC ADSL 2024/512

Jeg ved ikke, hvordan de gør det.

> Der er en gut der mener at det bare er at forwarde UDP, men det kan
> jeg ikke få til at passe.....

Det er også noget sludder.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Sune Storgaard

Dato : 10-03-06 14:35

Asbjorn Hojmark wrote:

> Jeg ved ikke, hvordan de gør det.

Man kan tilsydenladende [1] vælge mellem 2 (eller flere ) dynamiske eller 1
statisk adresse.

Så er det vel bare at sætte en switch først, og så netgear routeren bagi ,
og hvad så ellers han vil køre sin webserver på/via i en anden port.

Ulempen er så bare at man står med 2 dynamiske adresser, de kan jo gå hen og
skifte hvis der går kage i noget. En router vil normalt holde liv i den, og
vedligeholde dhcp leaset, men der kan jo gå kage i så meget.. Det var ikke
noget jeg ville basere en forretnings server på, men er det til en
counterstrike clan side eller feriebilleder fra kreta, så går det nok.

Uden lige at kende nærmere til omstændighederne, så kunne ham som allerede
hoster måske hoste begge -virtual hosts er ikke just noget nyt, eller køre
en server på en anden port (oftest usmart da der skal tages hensyn til det i
url'en).

[1] http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=69581

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-03-06 14:43

On Fri, 10 Mar 2006 14:35:05 +0100, "Sune Storgaard"
<nospam@strueradsl.dk> wrote:

> Man kan tilsydenladende [1] vælge mellem 2 (eller flere) dynamiske
> eller 1 statisk adresse.

Det bliver du ikke glad for. TDC har en kedelig tendens til at skifte
de dynamiske adresser med (ikke særlig jævne eller sjældne) mellemrum.
> Så er det vel bare at sætte en switch først, og så netgear routeren
> bagi, og hvad så ellers han vil køre sin webserver på/via i en anden
> port.

Ja, eller to routere, for den sags skyld.

> [...]
> gå hen og skifte hvis der går kage i noget. En router vil normalt
> holde liv i den, og vedligeholde dhcp leaset, men der kan jo gå kage

Der *går* kage i det. TDC NAK'er en renew og så får man en ny adresse.
(Jeg mener strengt taget ikke, det er helt i overensstemmelse med RFC
2131, men jeg gider ikke slå det op).

Du skal se på at lave dynamisk DNS for serverne.

-A

Fra : Calle.

Dato : 13-03-06 12:13

Asbjorn Hojmark wrote:

> Det bliver du ikke glad for. TDC har en kedelig tendens til at skifte
> de dynamiske adresser med (ikke særlig jævne eller sjældne) mellemrum.
>
> Ja, eller to routere, for den sags skyld.

han skal jo lige have det ene kabel (fra væggen) delt op til de 2 IPere,
derfor switchen

--
**** Calle. ****

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-03-06 12:19

On Mon, 13 Mar 2006 12:12:32 +0100, "Calle." <fake@fake.fake> wrote:

> han skal jo lige have det ene kabel (fra væggen) delt op til de 2
> IPere, derfor switchen

Det forstod jeg godt. Jeg mente 'Netgear-routeren + en router mere'
som alternativ til 'Netgear-routeren + webserver direkte på'.

-A

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 12-03-06 18:15

Sune Storgaard <nospam@strueradsl.dk> wrote:

> Uden lige at kende nærmere til omstændighederne, så kunne ham som allerede
> hoster måske hoste begge -virtual hosts er ikke just noget nyt,

Apache kan vist noget med noget proxy, sådan at man på én maskine kan
oprette en virtual host, som hentet indholdet fra en webserver på en
anden maskine. Så kan I stadig have siderne liggende på hver jeres
maskine.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-03-06 18:43

Thorkil Olesen formulated on søndag :
> [...]
> oprette en virtual host, som hentet indholdet fra en webserver på en
> anden maskine. Så kan I stadig have siderne liggende på hver jeres

Det hedder ProxyVia svjh - virker ganske udemærket hvis man får sat det
rigtigt op, total transperant for brugeren.

"The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie
about your age." - Lucille Ball

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-06 10:22

Henrik Stidsen wrote:

> Thorkil Olesen formulated on søndag :
>
> Det hedder ProxyVia svjh - virker ganske udemærket hvis man får sat det
> rigtigt op, total transperant for brugeren.

Kan det laves så de to webservere begge kan logge den korrekte
IP adresse på klienterne?

--
Kasper Dupont -- Rigtige mænd skriver deres egne backupprogrammer
#define _(_)"d.%.4s%."_"2s" /* This is my new email address */

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-03-06 19:27

Kasper Dupont presented the following explanation :

> Kan det laves så de to webservere begge kan logge den korrekte
> IP adresse på klienterne?

Det tror jeg desværre ikke, men du kan logge IP'en via et serverside
script der logger den header hvor proxyen medsender den oprindelige IP.

Fra : Calle.

Dato : 13-03-06 12:11

Henrik (Silkeborg) wrote:
> [...]
> man det på samme linje så jeg får det IP nummer udefra???
>
> P.S. Der sidder en router (Netgear) på den eksisterende linje....

hvis i får hver jeres IP adresse ind, sætter i en switch på, som så deler ud
til hver jeres Router

--
**** Calle. ****