/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Laveste arbejdsløshed i 30 år
Fra : Martin K


Dato : 09-03-06 17:52

Dagens glade nyhed: Antallet af arbejdsløse har nu nået et historisk
lavpunkt. Antallet af ledige lå i januar på præcist 139.600 personer -
svarende til en ledighedsprocent på fem. Og det er den laveste ledighed i
mere end 30 år. Det viser nye tal fra Danmarks Statistik.

http://dr.dk/Nyheder/Penge/2006/03/09/095654.htm

--
Martin K



 
 
Jesper (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 09-03-06 19:13

Martin K <n@da.spam> wrote:

> Dagens glade nyhed: Antallet af arbejdsløse har nu nået et historisk
> lavpunkt. Antallet af ledige lå i januar på præcist 139.600 personer -
> svarende til en ledighedsprocent på fem. Og det er den laveste ledighed i
> mere end 30 år. Det viser nye tal fra Danmarks Statistik.
>
> http://dr.dk/Nyheder/Penge/2006/03/09/095654.htm

Ja, det må være regeringens skyld alt sammen!
--
Jesper
The saw is family!

@ (09-03-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 09-03-06 19:48

On Thu, 9 Mar 2006 19:13:01 +0100, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Martin K <n@da.spam> wrote:
>
>> Dagens glade nyhed: Antallet af arbejdsløse har nu nået et historisk
>> lavpunkt. Antallet af ledige lå i januar på præcist 139.600 personer -
>> svarende til en ledighedsprocent på fem. Og det er den laveste ledighed i
>> mere end 30 år. Det viser nye tal fra Danmarks Statistik.
>>
>> http://dr.dk/Nyheder/Penge/2006/03/09/095654.htm
>
>Ja, det må være regeringens skyld alt sammen!

nej det er en jødisk-amerikansk sammensværgelse med det formål at
fjerne nogle af venstrefløjens argumenter mod regeringen



Kim Larsen (10-03-2006)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 10-03-06 02:39

"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse
news:jvt01296aobn2qreva6m867qmni020a3gk@4ax.com...
> On Thu, 9 Mar 2006 19:13:01 +0100, spambuster@users.toughguy.net
> (Jesper) wrote:
>
>>Martin K <n@da.spam> wrote:
>>
>>> Dagens glade nyhed: Antallet af arbejdsløse har nu nået et historisk
>>> lavpunkt. Antallet af ledige lå i januar på præcist 139.600 personer -
>>> svarende til en ledighedsprocent på fem. Og det er den laveste ledighed
>>> i
>>> mere end 30 år. Det viser nye tal fra Danmarks Statistik.
>>>
>>> http://dr.dk/Nyheder/Penge/2006/03/09/095654.htm
>>
>>Ja, det må være regeringens skyld alt sammen!
>
> nej det er en jødisk-amerikansk sammensværgelse med det formål at
> fjerne nogle af venstrefløjens argumenter mod regeringen

Hvis man regner den 1 million mennesker med som denne og tidligere
regeringer har ladt arbejdsmarkedet marginalisere, så ser tallene straks
langt værre ud. Det er med den her slags, som altid, ren tal-sminke.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Jesper (10-03-2006)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 10-03-06 12:01

Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> wrote:

> "@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse
> news:jvt01296aobn2qreva6m867qmni020a3gk@4ax.com...
> > On Thu, 9 Mar 2006 19:13:01 +0100, spambuster@users.toughguy.net
> > (Jesper) wrote:
> >
> >>Martin K <n@da.spam> wrote:
> >>
> >>> Dagens glade nyhed: Antallet af arbejdsløse har nu nået et historisk
> >>> lavpunkt. Antallet af ledige lå i januar på præcist 139.600 personer -
> >>> svarende til en ledighedsprocent på fem. Og det er den laveste ledighed
> >>> i
> >>> mere end 30 år. Det viser nye tal fra Danmarks Statistik.
> >>>
> >>> http://dr.dk/Nyheder/Penge/2006/03/09/095654.htm
> >>
> >>Ja, det må være regeringens skyld alt sammen!
> >
> > nej det er en jødisk-amerikansk sammensværgelse med det formål at
> > fjerne nogle af venstrefløjens argumenter mod regeringen
>
> Hvis man regner den 1 million mennesker med som denne og tidligere
> regeringer har ladt arbejdsmarkedet marginalisere, så ser tallene straks
> langt værre ud. Det er med den her slags, som altid, ren tal-sminke.

"har ladet marginalisere" ?, hvis regeringen havde gjort det meget
sværere at få førtidspension, så ville du også have kritiseret
regeringen for det. Kort sagt: Uanset hvad regeringen gør, så er det
ikke godt nok, fordi det er en borgerlig regering der sidder. Er det mon
ikke dér skoen trykker?
--
Jesper
The saw is family!

Alucard (10-03-2006)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 10-03-06 12:37

On Fri, 10 Mar 2006 12:00:52 +0100, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Kort sagt: Uanset hvad regeringen gør, så er det
>ikke godt nok, fordi det er en borgerlig regering der sidder. Er det mon
>ikke dér skoen trykker?

Lige præcis.....

@ (10-03-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 10-03-06 16:08

On Fri, 10 Mar 2006 02:39:17 +0100, "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk>
wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse
>news:jvt01296aobn2qreva6m867qmni020a3gk@4ax.com...
>> On Thu, 9 Mar 2006 19:13:01 +0100, spambuster@users.toughguy.net
>> (Jesper) wrote:
>>
>>>Martin K <n@da.spam> wrote:
>>>
>>>> Dagens glade nyhed: Antallet af arbejdsløse har nu nået et historisk
>>>> lavpunkt. Antallet af ledige lå i januar på præcist 139.600 personer -
>>>> svarende til en ledighedsprocent på fem. Og det er den laveste ledighed
>>>> i
>>>> mere end 30 år. Det viser nye tal fra Danmarks Statistik.
>>>>
>>>> http://dr.dk/Nyheder/Penge/2006/03/09/095654.htm
>>>

>Hvis man regner den 1 million mennesker med som denne og tidligere
>regeringer har ladt arbejdsmarkedet marginalisere, så ser tallene straks
>langt værre ud. Det er med den her slags, som altid, ren tal-sminke.


korrekt,

jeg vil også hellere se et tal for hvor mange personer mellem 18 og 60
år som er på offentlig forsørgelse af den ene eller anden art



Ukendt (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-03-06 22:54

Nej, der skal være en socialdemokratisk regering før man kan sige det.

Jesper skrev:
> Martin K <n@da.spam> wrote:
>
>> Dagens glade nyhed: Antallet af arbejdsløse har nu nået et historisk
>> lavpunkt. Antallet af ledige lå i januar på præcist 139.600 personer -
>> svarende til en ledighedsprocent på fem. Og det er den laveste ledighed i
>> mere end 30 år. Det viser nye tal fra Danmarks Statistik.
>>
>> http://dr.dk/Nyheder/Penge/2006/03/09/095654.htm
>
> Ja, det må være regeringens skyld alt sammen!

HrSvendsen (09-03-2006)
Kommentar
Fra : HrSvendsen


Dato : 09-03-06 20:01

On Thu, 9 Mar 2006 17:52:02 +0100, Martin K wrote:

> Dagens glade nyhed: Antallet af arbejdsløse har nu nået et historisk
> lavpunkt. Antallet af ledige lå i januar på præcist 139.600 personer -
> svarende til en ledighedsprocent på fem. Og det er den laveste ledighed i
> mere end 30 år. Det viser nye tal fra Danmarks Statistik.
>
> http://dr.dk/Nyheder/Penge/2006/03/09/095654.htm

Er bistandsklienter med i ledighedstallet?

Allan Riise (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 09-03-06 20:20

HrSvendsen wrote:
> On Thu, 9 Mar 2006 17:52:02 +0100, Martin K wrote:
>
>> Dagens glade nyhed: Antallet af arbejdsløse har nu nået et historisk
>> lavpunkt. Antallet af ledige lå i januar på præcist 139.600 personer
>> - svarende til en ledighedsprocent på fem. Og det er den laveste
>> ledighed i mere end 30 år. Det viser nye tal fra Danmarks Statistik.
>>
>> http://dr.dk/Nyheder/Penge/2006/03/09/095654.htm
>
> Er bistandsklienter med i ledighedstallet?


Kun hvis de ikke er aktiverede, og det er så godt som alle p.t.

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."
Indira Ghandi, (1917-1984), indisk premierminister 1966-77 og 1980-84



Karsten (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Karsten


Dato : 09-03-06 21:11


"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:44107ff0$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> HrSvendsen wrote:
>> On Thu, 9 Mar 2006 17:52:02 +0100, Martin K wrote:
>>
>>> Dagens glade nyhed: Antallet af arbejdsløse har nu nået et historisk
>>> lavpunkt. Antallet af ledige lå i januar på præcist 139.600 personer
>>> - svarende til en ledighedsprocent på fem. Og det er den laveste
>>> ledighed i mere end 30 år. Det viser nye tal fra Danmarks Statistik.
>>>
>>> http://dr.dk/Nyheder/Penge/2006/03/09/095654.htm

Der er noget jeg ikke helt forstår.

De fleste økonomer går ind for den frie markedsøkonomi, hvor prisen
fastsættes ud fra principper om udbud og efterspørgsel.
Vel et meget sundt og rimeligt princip inden for visse rammer (monopoler
m.v.).

Men så snart der er udsigt til mangel på arbejdskraft inden for enkelte
brancher, bliver der straks himlet op om faren for lønpres.

Jamen, er det da ikke det det handler om. At tilpasse lønnen således, at
søgningen til faget tilpasses det behov der aktuelt er for arbejdskraft
(stadig inden for visse rammer som overenskomster, mindsteløn m.v.).

Er der behov for mere arbejdskraft inden for en bestemt branche, er det vel
fordi branchens varer/tjenesteydelser er meget efterspurgte, hvilket igen
betyder at prisen for branchens varer/ydelser stiger. Hvorfor må denne
prisstigning ikke smitte af på arbejdskraften?

Karsten Hansen.



Frithiof Andreas Jen~ (10-03-2006)
Kommentar
Fra : Frithiof Andreas Jen~


Dato : 10-03-06 11:43


"Karsten" <karsten-hansen@tdcadsl.dk> wrote in message
news:44108be7$0$27614$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>

> Men så snart der er udsigt til mangel på arbejdskraft inden for enkelte
> brancher, bliver der straks himlet op om faren for lønpres.

Det er fordi Økonomers *job* er at suge så meget som muligt ud af
lønmodtagerne for at berettige deres eksistens overfor "ledelsen". Det er
interessant at arbejdstagere figurerer i regnskaber som "ressourcer" - i.e.
noget man udnytter indtil det er brugt/slidt op.

Denne tankegang gennemsyrer naturligvis samfundet eftersom Det Offentlige
stort set administreres af DJØF'ere.

Derfor hyler man konsekvent om "nedskæringer" og "forringelser" på trods af
at det offentlige aldrig har haft flere midler til rådighed; hyleriet og den
elendige service *på trods af de mange midler* er politiske værtøjer til at
få fat i de sidste 30% af privatøkonomien så værdierne ikke går til spilde
på tant og fjas.

Der skal styr på tingene, skal der. Som i gamle dage med morgengymnastik,
strækmarch og folkeferie på dertil indrettede ressorter ved Østersøen. Alle
de der markedskræfter ødelægger prognoserne gør de; det er det rene kaos og
skal bekæmpes med lovgivning og kontrol

> Er der behov for mere arbejdskraft inden for en bestemt branche, er det
vel
> fordi branchens varer/tjenesteydelser er meget efterspurgte, hvilket igen
> betyder at prisen for branchens varer/ydelser stiger. Hvorfor må denne
> prisstigning ikke smitte af på arbejdskraften?

Fordi økonomer *i virkeligheden* er mere Kommisærer end Liberalister: *De*
vil gerne bestemme hvordan godterne skal deles ud (og selvfølgeligt
arrangere at der bliver snittet lidt af til dem).



Egon Stich (10-03-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 10-03-06 20:21


"Karsten" <karsten-hansen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:44108be7$0$27614$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>
> Er der behov for mere arbejdskraft inden for en bestemt branche, er det
vel
> fordi branchens varer/tjenesteydelser er meget efterspurgte, hvilket igen
> betyder at prisen for branchens varer/ydelser stiger. Hvorfor må denne
> prisstigning ikke smitte af på arbejdskraften?
>
> Karsten Hansen.
>

Fordi det her til lands er meningen, at kun de rigeste må tjene penge.

Liberalisterne har så til forsvar for systemet opfundet dogmet om pris -
udbud.

Men det er kun propaganda.

Dette har aldrig været reglen for lønarbejde.

Og er det heller ikke for andre ting.

Der findes ikke i danmark een branche, der ikke har prisaftaler.

MVH
Egon



HrSvendsen (11-03-2006)
Kommentar
Fra : HrSvendsen


Dato : 11-03-06 00:55

On Fri, 10 Mar 2006 20:20:30 +0100, Egon Stich wrote:

> "Karsten" <karsten-hansen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:44108be7$0$27614$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

>> Er der behov for mere arbejdskraft inden for en bestemt branche, er
>> det vel fordi branchens varer/tjenesteydelser er meget efterspurgte,
>> hvilket igen betyder at prisen for branchens varer/ydelser stiger.
>> Hvorfor må denne prisstigning ikke smitte af på arbejdskraften?
>>
>> Karsten Hansen.
>>
>
> Fordi det her til lands er meningen, at kun de rigeste må tjene
> penge.
>
> Liberalisterne har så til forsvar for systemet opfundet dogmet om
> pris - udbud.
>
> Men det er kun propaganda.
>
> Dette har aldrig været reglen for lønarbejde.

Helt korrekt. Da efterspørgslen på arbejdsmænd var rigtig høj i
slutningen af 60'erne gik DA til regeringen og bad om import af
arbejdsmænd fra Tyrkiet og Jugoslavien. DA ville ikke at deres
medlemsvirksomheder skulle ligge under for udbud og efterspørgsel, når
det ikke var til deres fordel.

Det har så været en centnertung byrde om anklen på den gemene dansker
lige siden; men arbejdsgiverne har haft en masse at glæde sig over.

HrSvendsen (10-03-2006)
Kommentar
Fra : HrSvendsen


Dato : 10-03-06 00:52

On Thu, 9 Mar 2006 20:20:17 +0100, Allan Riise wrote:

> HrSvendsen wrote:
>> On Thu, 9 Mar 2006 17:52:02 +0100, Martin K wrote:
>>
>>> Dagens glade nyhed: Antallet af arbejdsløse har nu nået et historisk
>>> lavpunkt. Antallet af ledige lå i januar på præcist 139.600 personer
>>> - svarende til en ledighedsprocent på fem. Og det er den laveste
>>> ledighed i mere end 30 år. Det viser nye tal fra Danmarks Statistik.
>>>
>>> http://dr.dk/Nyheder/Penge/2006/03/09/095654.htm
>>
>> Er bistandsklienter med i ledighedstallet?
>
> Kun hvis de ikke er aktiverede, og det er så godt som alle p.t.

Jeg tænkte nok, der var noget muggent ved det jubeltal.

Tony (10-03-2006)
Kommentar
Fra : Tony


Dato : 10-03-06 00:58


"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
news:1lriqg1176813.dlg@hrsvendsen.fqdn.th-h.de...
> On Thu, 9 Mar 2006 20:20:17 +0100, Allan Riise wrote:
>
>> HrSvendsen wrote:
>>> On Thu, 9 Mar 2006 17:52:02 +0100, Martin K wrote:
>>>
>>>> Dagens glade nyhed: Antallet af arbejdsløse har nu nået et historisk
>>>> lavpunkt. Antallet af ledige lå i januar på præcist 139.600 personer
>>>> - svarende til en ledighedsprocent på fem. Og det er den laveste
>>>> ledighed i mere end 30 år. Det viser nye tal fra Danmarks Statistik.
>>>>
>>>> http://dr.dk/Nyheder/Penge/2006/03/09/095654.htm
>>>
>>> Er bistandsklienter med i ledighedstallet?
>>
>> Kun hvis de ikke er aktiverede, og det er så godt som alle p.t.
>
> Jeg tænkte nok, der var noget muggent ved det jubeltal.

*ROFL*



Per Rønne (10-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 10-03-06 05:42

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> On Thu, 9 Mar 2006 20:20:17 +0100, Allan Riise wrote:
>
> > HrSvendsen wrote:
> >> On Thu, 9 Mar 2006 17:52:02 +0100, Martin K wrote:
> >>
> >>> Dagens glade nyhed: Antallet af arbejdsløse har nu nået et historisk
> >>> lavpunkt. Antallet af ledige lå i januar på præcist 139.600 personer
> >>> - svarende til en ledighedsprocent på fem. Og det er den laveste
> >>> ledighed i mere end 30 år. Det viser nye tal fra Danmarks Statistik.
> >>>
> >>> http://dr.dk/Nyheder/Penge/2006/03/09/095654.htm
> >>
> >> Er bistandsklienter med i ledighedstallet?
> >
> > Kun hvis de ikke er aktiverede, og det er så godt som alle p.t.

De er kun med i ledighedstallet, hvis kommunerne har fået dem
indberettiget til arbejdsformidlingen. Det sker langt fra altid, men nok
i højere grad i dag end tidligere.

> Jeg tænkte nok, der var noget muggent ved det jubeltal.

Ja, under Nyrup var aktivering hyppigere forekommende end i dag, det
skal man også tage i betragtning. Tallene er altså /mindre/ sminkede end
de plejede at være.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

HrSvendsen (10-03-2006)
Kommentar
Fra : HrSvendsen


Dato : 10-03-06 13:02

On Fri, 10 Mar 2006 05:42:05 +0100, Per Rønne wrote:

> HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:
>
>> On Thu, 9 Mar 2006 20:20:17 +0100, Allan Riise wrote:
>>
>>> HrSvendsen wrote:
>>>> On Thu, 9 Mar 2006 17:52:02 +0100, Martin K wrote:
>>>>
>>>>> Dagens glade nyhed: Antallet af arbejdsløse har nu nået et historisk
>>>>> lavpunkt. Antallet af ledige lå i januar på præcist 139.600 personer
>>>>> - svarende til en ledighedsprocent på fem. Og det er den laveste
>>>>> ledighed i mere end 30 år. Det viser nye tal fra Danmarks Statistik.
>>>>>
>>>>> http://dr.dk/Nyheder/Penge/2006/03/09/095654.htm
>>>>
>>>> Er bistandsklienter med i ledighedstallet?
>>>
>>> Kun hvis de ikke er aktiverede, og det er så godt som alle p.t.
>
> De er kun med i ledighedstallet, hvis kommunerne har fået dem
> indberettiget til arbejdsformidlingen. Det sker langt fra altid, men nok
> i højere grad i dag end tidligere.

Hvad får dig til at tro det? Er den borgerlige regering da mere
nøjeregnende overfor bistandsklienter end Nyrup-regeringen var?


>> Jeg tænkte nok, der var noget muggent ved det jubeltal.
>
> Ja, under Nyrup var aktivering hyppigere forekommende end i dag, det
> skal man også tage i betragtning. Tallene er altså /mindre/ sminkede end
> de plejede at være.

Du mener at den borgerlige regering er mere eftergivende overfor
bistandsklienter end Nyrup-regeringen?

Per Rønne (10-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 10-03-06 13:46

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> On Fri, 10 Mar 2006 05:42:05 +0100, Per Rønne wrote:
>
> > HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> >> Jeg tænkte nok, der var noget muggent ved det jubeltal.

> > Ja, under Nyrup var aktivering hyppigere forekommende end i dag, det
> > skal man også tage i betragtning. Tallene er altså /mindre/ sminkede end
> > de plejede at være.

> Du mener at den borgerlige regering er mere eftergivende overfor
> bistandsklienter end Nyrup-regeringen?

Dagpengemodtagere aktiveres også efter et års ledighed [for unge under
30: efter 0,5 års ledighed]. Under Nyrup blev de strikst aktiveret,
under Fogh langt mindre.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

HrSvendsen (10-03-2006)
Kommentar
Fra : HrSvendsen


Dato : 10-03-06 14:22

On Fri, 10 Mar 2006 13:45:49 +0100, Per Rønne wrote:

> HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:
>
>> On Fri, 10 Mar 2006 05:42:05 +0100, Per Rønne wrote:
>>
>>> HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:
>
>>>> Jeg tænkte nok, der var noget muggent ved det jubeltal.
>
>>> Ja, under Nyrup var aktivering hyppigere forekommende end i dag, det
>>> skal man også tage i betragtning. Tallene er altså /mindre/ sminkede end
>>> de plejede at være.
>
>> Du mener at den borgerlige regering er mere eftergivende overfor
>> bistandsklienter end Nyrup-regeringen?
>
> Dagpengemodtagere aktiveres også efter et års ledighed [for unge under
> 30: efter 0,5 års ledighed]. Under Nyrup blev de strikst aktiveret,
> under Fogh langt mindre.

Dagpengemodtagere _er_ registreret som ledige. Jeg taler om
bistandsmodtagere.

Per Rønne (10-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 10-03-06 14:38

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> On Fri, 10 Mar 2006 13:45:49 +0100, Per Rønne wrote:
>
> > HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:
> >
> >> On Fri, 10 Mar 2006 05:42:05 +0100, Per Rønne wrote:
> >>
> >>> HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:
> >
> >>>> Jeg tænkte nok, der var noget muggent ved det jubeltal.
> >
> >>> Ja, under Nyrup var aktivering hyppigere forekommende end i dag, det
> >>> skal man også tage i betragtning. Tallene er altså /mindre/ sminkede end
> >>> de plejede at være.
> >
> >> Du mener at den borgerlige regering er mere eftergivende overfor
> >> bistandsklienter end Nyrup-regeringen?
> >
> > Dagpengemodtagere aktiveres også efter et års ledighed [for unge under
> > 30: efter 0,5 års ledighed]. Under Nyrup blev de strikst aktiveret,
> > under Fogh langt mindre.
>
> Dagpengemodtagere _er_ registreret som ledige. Jeg taler om
> bistandsmodtagere.

Jep, men bistandsklienter skulle efter reglerne også være registreret
som ledige, men er det bare ikke altid.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Stefan W. Christense~ (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Stefan W. Christense~


Dato : 09-03-06 20:43

Martin K wrote:

> Dagens glade nyhed: Antallet af arbejdsløse har nu nået et historisk
> lavpunkt. Antallet af ledige lå i januar på præcist 139.600 personer -
> svarende til en ledighedsprocent på fem. Og det er den laveste ledighed i
> mere end 30 år. Det viser nye tal fra Danmarks Statistik.


Hmmm. Under Hitler havde Tyskland fuld beskæftigelse, og Sovjetunionen
havde det vist også. Der skal andet og mere til end lav arbejdsløshed,
førend jeg har lyst til at juble.

Specielt er jeg bekymret fordi låntagningen er rekord-høj i øjeblikket.
Det betyder at de mange jobs i stor udstrækning bliver finansieret med
lånte penge, og disse penge er lånt fra fremtiden og skal en dag betales
tilbage. Om de har været givet godt ud, vil til den tid blive afsløret.


Med venlig hilsen

Stefan W. Christensen


Peter Bjørn Perlsø (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 09-03-06 21:04

Martin K <n@da.spam> wrote:

> Dagens glade nyhed: Antallet af arbejdsløse har nu nået et historisk
> lavpunkt. Antallet af ledige lå i januar på præcist 139.600 personer -
> svarende til en ledighedsprocent på fem. Og det er den laveste ledighed i
> mere end 30 år. Det viser nye tal fra Danmarks Statistik.
>
> http://dr.dk/Nyheder/Penge/2006/03/09/095654.htm

Jeg går ikke ud fra at alle der er på statslige orlovsordninger er talt
med?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk
http://liberterran.org
http://haxor.dk/fanaticism/

Per Rønne (10-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 10-03-06 05:42

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Martin K <n@da.spam> wrote:
>
> > Dagens glade nyhed: Antallet af arbejdsløse har nu nået et historisk
> > lavpunkt. Antallet af ledige lå i januar på præcist 139.600 personer -
> > svarende til en ledighedsprocent på fem. Og det er den laveste ledighed i
> > mere end 30 år. Det viser nye tal fra Danmarks Statistik.
> >
> > http://dr.dk/Nyheder/Penge/2006/03/09/095654.htm
>
> Jeg går ikke ud fra at alle der er på statslige orlovsordninger er talt
> med?

Folk på barsels- og forældreorlov er naturligvis ikke arbejdssøgende.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408634
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste