MS Windows
briani 27239
Fejlsikker tilstand fejler
Fra : Ole C

Dato : 09-03-06 14:30

Jeg kan ikke længere få min computer til at starte i Fejlsikker tilstand.
Den når frem til Log in skærmen - og så lukker den ned af sig selv og
genstarter.
Jeg har naturligvis forlængst fjernet markeringen i Genstart automatisk
under Start og Genoprettelse.

Kan jeg af vanvare have fået lukket for en eller anden nødvendig service -
eller?

Det er en Windows XP Home SP2 med alle opdateringer.

--
vh
Ole C

Fra : John

Dato : 09-03-06 16:09

"Ole C" skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke længere få min computer til at starte i Fejlsikker tilstand.
> Den når frem til Log in skærmen - og så lukker den ned af sig selv og
> genstarter.

Prøv evt om du kan benytte 'system gendannelse'.

Hvis denne funktion også er 'død', har du sikkert 'snavs' i puteren.

Mvh John

Fra : Ole C

Dato : 09-03-06 16:35

John skrev blandt andet:

> Prøv evt om du kan benytte 'system gendannelse'.

Er slået fra.

> Hvis denne funktion også er 'død', har du sikkert 'snavs' i puteren.

Scanning for virus og spyware finder intet - og heller ikke chkdsk viser
noget unormalt.
En reparations-geninstallation er forsøgt og har intet ændret - - og i
øvrigt opfører computeren sig eksemplarisk!

--
vh
Ole C

Fra : John

Dato : 09-03-06 16:43

"Ole C" skrev i en meddelelse

> [...]
> En reparations-geninstallation er forsøgt og har intet ændret - - og i
> øvrigt opfører computeren sig eksemplarisk!

- melder pas..:(

Mvh John

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 09-03-06 22:37

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse news:441044fe$0$38619$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Prøv evt om du kan benytte 'system gendannelse'.
>
> Hvis denne funktion også er 'død', har du sikkert 'snavs' i puteren.

Pjat - hvorfor skal alle fejl ved en PC efterhånden tillægges
enten strømforsyning eller Spyware o.l.

Fra : Ole C

Dato : 11-03-06 03:40

Ole C skrev blandt andet:

> [...]
> service - eller?
>
> Det er en Windows XP Home SP2 med alle opdateringer.

Nu har jeg oplevet at den stod stille på Log on billedet så længe at jeg
kunne forsøge at trykke på enten "Administrator" eller mit navn - det
medførte et hurtigt skilt i øverste venstre hjørne hvor jeg nåede at læse
noget i retning "Authentication code error" - og noget nedenunder som jeg
ikke nåede at læse fordi maskinen så lukkede ned og genstartede.
Under normal drift kører jeg som Computeradministrator (fy!) uden login - og
som nævnt andet sted i tråden er maskinen i øvrigt velfungerende.
Men hvad er der så galt?

--
vh
Ole C