Nokia 6230i - lækker... men...
Fra : Nicolai

Dato : 06-03-06 22:01

Batteritiden er stadig elendig. Min 6310i gik 1 streg ned da min 6230i var
ladt fuldt op 2 gange efter at være løbet tør... says it all-

Jeg kan ikke browse andres mobiler via bluetooth - de kan browse min ved
godkendelse (f.eks. samsung) - kan den ikke det?

Koden på MMC-kortet gør ingen forskel? hvad er så meningen med den? :)

--

Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

Fra : -=JF=- priv

Dato : 06-03-06 22:56

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
> Batteritiden er stadig elendig. Min 6310i gik 1 streg ned da min 6230i var
> ladt fuldt op 2 gange efter at være løbet tør... says it all-

Jeg savner også min 6310'er og dens batteri der bare duede!!!
Den holdt snildt 5-6 dage på en opladning

Min 6230 er på det nærmeste flad på slutningen af 2.-dagen med samme
forbrug.

Lorte batteri!

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-06 07:33

"-=JF=- priv" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den holdt snildt 5-6 dage på en opladning
>
> Min 6230 er på det nærmeste flad på slutningen af 2.-dagen med samme

Kan man forlænge standby tiden ved at skrue ned for lys eller andre
funktioner på den 6230i ?

Fra : Bo Mortensen

Dato : 07-03-06 13:26

Hej

Jeg har også hørt det med den dårlige batteritid, men jeg kan godt
få ca. 5-6 døgn ud af den, når jeg næsten ikke bruger den, altså
hvor den står i standby.
Jeg har valgt "Strømsparer" i menuen "Indstillinger" -> "Display".

Software er v.3.40. Nogle i andre tråde oplever at man får bedre
batteritid ved at opdatere sin software. Nyeste skulle være v.3.62.
Måske andre kan bekræfte eller afkræfte denne myte ??

En irriterende detalje på 6230i og også på andre mobiler er, at
batterimåleren står på fuld eller 1 streg under i lang tid, og så lige
pludselig går den ned til under halvdelen. Det virker ikke lineært.

/Bo

Fra : Nicolai

Dato : 07-03-06 19:11

> Jeg har også hørt det med den dårlige batteritid, men jeg kan godt
> få ca. 5-6 døgn ud af den, når jeg næsten ikke bruger den, altså
> hvor den står i standby.

Ikke meget ved ikke at bruge den ;)

> Jeg har valgt "Strømsparer" i menuen "Indstillinger" -> "Display".
Ja, skal nok give en sjat.

> Software er v.3.40. Nogle i andre tråde oplever at man får bedre
> batteritid ved at opdatere sin software. Nyeste skulle være v.3.62.
> Måske andre kan bekræfte eller afkræfte denne myte ??

3.70 er nyeste i min ;)

> En irriterende detalje på 6230i og også på andre mobiler er, at
> batterimåleren står på fuld eller 1 streg under i lang tid, og så lige
> pludselig går den ned til under halvdelen. Det virker ikke lineært.

Det er et slidt batteri :)

Fra : Nicolai

Dato : 07-03-06 19:11

> Jeg savner også min 6310'er og dens batteri der bare duede!!!
> Den holdt snildt 5-6 dage på en opladning

10 dage her. Dog er batterierne også blevet afladt 99/100 gange.

Fra : Kate

Dato : 10-03-06 16:10

"-=JF=- priv" <invalid@invalid.invalid> wrote in

> Min 6230 er på det nærmeste flad på slutningen af 2.-dagen med samme
> forbrug.

Jeg synes nu ikke batteritiden er det største problem, min holder da i
2-3 dage alt efter hvor meget jeg bruger den. Dog synes jeg at der er
forskel på hvor længe den holder alt efter hvilken oplader jeg bruger.
Jeg har en 3100 liggende som jeg ikke benytter, men har som reserve
hvis den anden går i stykker. Når jeg benytter den oplader jeg fik med
3100 synes jeg at opladningen holder længere, hvilket undrer mig.
Jeg må nok hellere tage tid på det for at af- eller be-kræfte det.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.