Skodkørsel kan koste jobbet hos 200 firmae~
Fra : Bo Warming

Dato : 09-03-06 10:27

Skodkørsel kan koste jobbet hos 200 firmaer --
Ca. 200 virksomheder kræver, at medarbejderne opfører sig ordentligt i
trafikken. Gør de ikke det, risikerer de at miste deres job. Reglerne
er mere vidtgående end færdselsloven.
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3602134

BW: Privatiseret adfærds-forbedring er vist altid bedre end
statslig

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 09-03-06 12:48

> [...]
> Ca. 200 virksomheder kræver, at medarbejderne opfører sig ordentligt i
> trafikken. Gør de ikke det, risikerer de at miste deres job. Reglerne

Ja, der er nogle firmaer, som ydmyger og truer deres medarbejdere værre end
Nike's underleverandører i Indonesien.

Formentlig afholder det medarbejdere, som gør en ekstra indsats for deres
tjeneste fra at søge arbejde i disse virksomheder og da en virksomhed er en
privat organisation må de aftale stort set alle regler, ufornuftige, som
fornuftige. Det er deres egen sag.

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-06 13:44

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en
> privat organisation må de aftale stort set alle regler, ufornuftige, som

Mere grædekoneri Carsten?
Trafiketiske retningslinier for medarbejderne er da en god ting.
Medarbejderne tegner firmaet, også i trafikken, hvis et køretøj fra et firma
kører råddent er det da dårlig reklame.
Trafiketiske retningslinier bør fremmes - det vil give en roligere trafik
(og ja du kommer lidt langsommere frem og får stress - ved det godt Carsten,
men løs det på anden måde . . )

Alf

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 09-03-06 15:08

"Alf Blume" <AlfBlume(a)hotmaildotcom> skrev i en meddelelse

> [...]
> Trafiketiske retningslinier bør fremmes - det vil give en roligere trafik
> (og ja du kommer lidt langsommere frem og får stress - ved det godt

Den højeste udmærkelse man kan få her at få strippet reklamen. Vi har flere,
som ikke må køre med reklameskilte. (Jeg har ikke reklameskilt, men det er
fordi at jeg ikke er sælger og bilen kun holdes så den lige kan køre. Den
kom hjem på blokvogn fra sidste syn og fik lidt klister, så den kunne klare
to år mere.)

Det er ikke sådan at man ikke har regler for kørsel. Hvis man bliver taget
for spritkørsel, så _kan_ ansættelsesforholdet komme på tale jvf. de sidste
udgivne regler.

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-03-06 14:46

Carsten Overgaard fortalte:

> Ja, der er nogle firmaer, som ydmyger og truer deres medarbejdere
> værre end Nike's underleverandører i Indonesien.

Hvad er der nu galt med Skoda kørsel?

Mvh
Martin