Filmstøtten
Fra : Per Rønne

Dato : 09-03-06 09:02

I Politikens netudgave kan man i disse tider deltage i en afstemning om
filmstøttens størrelse. Jeg citerer:

==
Staten betaler i gennemsnit 42 kroner i filmstøtte, hver gang der sælges
en billet til en dansk film. Og det er mindre end i de flese andre
lande. Men er det rimeligt?

Ja.
Nej.
Ved ikke.
==

Man lægger mærke til at stemmer man »nej« må det betyde, at man ønsker
øget filmstøtte, mens et »ja« må betyde at man finder niveauet rimeligt.
»Ved ikke« må betyde at man er usikker på om niveauet er rimeligt, eller
om det skal sættes i vejret.

Og for en kulturradikal avis som Politiken må valgmuligheden »lavere
filmstøtte« vel være en logisk umulighed?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Tony

Dato : 09-03-06 14:48

> [...]
>
> Og for en kulturradikal avis som Politiken må valgmuligheden »lavere
> filmstøtte« vel være en logisk umulighed?

Mangler du ikke en afstemning for dem, som helt vil ha' fjernet filmstøtten
?

Tony

Fra : Per Rønne

Dato : 09-03-06 15:09

"Tony" <tonycarpediem@invalid> wrote:

> Mangler du ikke en afstemning for dem, som helt vil ha' fjernet filmstøtten
> ?

Så ønsker man vel i bund og grund den gennemsnitlige støtte nedsat med
42 kroner ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Tony

Dato : 09-03-06 22:52

> Så ønsker man vel i bund og grund den gennemsnitlige støtte nedsat med
> 42 kroner ...
>
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Ja, men det kunne man jo ikke stemme på.

Det var enten ja, nej eller ved ikke.

Tony

Fra : Per Rønne

Dato : 10-03-06 05:32

"Tony" <tonycarpediem@invalid> wrote:

> Ja, men det kunne man jo ikke stemme på.

Og det var hvad mit indlæg handlede om.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk