/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
50 år med socialisme
Fra : Martin


Dato : 08-03-06 16:30

Grundskolen og gymnasiet er igennem 30 år blevet mere og mere
feminiseret. Da kvinder og logisk tænkning pr definition ikke hænger
sammen qva de 2 forbundne hjernehalvdele (Tak Svendsen), kan det jo
ikke undre at de videnskabelige/matematiske fag er på retur, hvorimod
vi skaber nogle superdygtige social(istisk) bevidste individer.

Så salonkommunister, skabssocialister etc kan roligt læne sig tilbage
i stolen, og vente på at afkommet af den feminiserede grundskole går
til valgurnerne.
Når denne regering engang falder går der 50 år før der kommer en ny
borgerlig regering.

Derfor er det uhyre vigtigt at mens vi stadig er ved magten må vi
præge samfundet mere og mere over i en monetær-liberal retning. For
miste taburetterne, det gør vi!

Mvh
Martin


 
 
Kim2000 (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 08-03-06 19:14


"Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse
news:1141831772.393204.78170@i39g2000cwa.googlegroups.com...
Grundskolen og gymnasiet er igennem 30 år blevet mere og mere
feminiseret. Da kvinder og logisk tænkning pr definition ikke hænger
sammen qva de 2 forbundne hjernehalvdele (Tak Svendsen), kan det jo
ikke undre at de videnskabelige/matematiske fag er på retur, hvorimod
vi skaber nogle superdygtige social(istisk) bevidste individer.

Så salonkommunister, skabssocialister etc kan roligt læne sig tilbage
i stolen, og vente på at afkommet af den feminiserede grundskole går
til valgurnerne.
Når denne regering engang falder går der 50 år før der kommer en ny
borgerlig regering.

Derfor er det uhyre vigtigt at mens vi stadig er ved magten må vi
præge samfundet mere og mere over i en monetær-liberal retning. For
miste taburetterne, det gør vi!

-------------

Den prøver vi lige at tage igen: Du mener at den borgerlige regering skal
indoktrinere ungdommen for at beholde magten??

Tak skal du ellers ha´ for et synspunkt.

mvh
Kim



Kurt Harald Nedergaa~ (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Kurt Harald Nedergaa~


Dato : 08-03-06 19:48


"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
news:440f1ef5$0$27518$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse
> news:1141831772.393204.78170@i39g2000cwa.googlegroups.com...
> Grundskolen og gymnasiet er igennem 30 år blevet mere og mere
> feminiseret. Da kvinder og logisk tænkning pr definition ikke hænger
> sammen qva de 2 forbundne hjernehalvdele (Tak Svendsen), kan det jo
> ikke undre at de videnskabelige/matematiske fag er på retur, hvorimod
> vi skaber nogle superdygtige social(istisk) bevidste individer.
>
> Så salonkommunister, skabssocialister etc kan roligt læne sig tilbage
> i stolen, og vente på at afkommet af den feminiserede grundskole går
> til valgurnerne.
> Når denne regering engang falder går der 50 år før der kommer en ny
> borgerlig regering.
>
> Derfor er det uhyre vigtigt at mens vi stadig er ved magten må vi
> præge samfundet mere og mere over i en monetær-liberal retning. For
> miste taburetterne, det gør vi!
>
> -------------
>
> Den prøver vi lige at tage igen: Du mener at den borgerlige regering skal
> indoktrinere ungdommen for at beholde magten??
>
> Tak skal du ellers ha´ for et synspunkt.

Er det ikke indoktrinering der sker på læreanstalterne i dag.



Wilstrup (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Wilstrup


Dato : 08-03-06 20:25


"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
news:440f1ef5$0$27518$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Den prøver vi lige at tage igen: Du mener at den borgerlige regering skal
> indoktrinere ungdommen for at beholde magten??
>
> Tak skal du ellers ha´ for et synspunkt.


Nu lykkedes det jo ikke under indoktrineringsdebatten i 70'erne at føre
bevis for at der foregik Marxistisk indoktrinering i den danske folkeskole,
selvom det lykkedes at indføre Berufsverbot i Danmark mod folk der ønskede
at få en pædagogstilling og som var medlemmer af SF eller DKP et par gange,
men jeg kan forstå at han gerne ser muligheden for at forstærke den
eksisterende borgerlige indoktrinering for at gøre det endnu mere tydeligt
hvilken fascistisk statsmagt vi dermed kan blive en del af.
--
Wilstrup



Peter Bjørn Perlsø (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 08-03-06 21:28

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> news:440f1ef5$0$27518$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Den prøver vi lige at tage igen: Du mener at den borgerlige regering skal
> > indoktrinere ungdommen for at beholde magten??
> >
> > Tak skal du ellers ha´ for et synspunkt.
>
>
> Nu lykkedes det jo ikke under indoktrineringsdebatten i 70'erne at føre
> bevis for at der foregik Marxistisk indoktrinering i den danske folkeskole,
> selvom det lykkedes at indføre Berufsverbot i Danmark mod folk der ønskede
> at få en pædagogstilling og som var medlemmer af SF eller DKP et par gange,
> men jeg kan forstå at han gerne ser muligheden for at forstærke den
> eksisterende borgerlige indoktrinering for at gøre det endnu mere tydeligt
> hvilken fascistisk statsmagt vi dermed kan blive en del af.
> --
> Wilstrup

HVILKEN borgerlig indoktrinering?! I Folkeskolen? På Universiteterne?

Ingen af stederne har borgerlige særlig meget at skulel have sagt. Det
har velfærdssocialisterne og de radikale derimod.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk
http://liberterran.org
http://haxor.dk/fanaticism/

Wilstrup (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Wilstrup


Dato : 09-03-06 21:12


""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
news:1hbwgur.mecref1029syN%peter@DIESPAMMERDIE.dk...
> Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:
>
>> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
>> news:440f1ef5$0$27518$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> > Den prøver vi lige at tage igen: Du mener at den borgerlige regering
>> skal
>> > indoktrinere ungdommen for at beholde magten??
>> >
>> > Tak skal du ellers ha´ for et synspunkt.
>>
>>
>> Nu lykkedes det jo ikke under indoktrineringsdebatten i 70'erne at føre
>> bevis for at der foregik Marxistisk indoktrinering i den danske
>> folkeskole,
>> selvom det lykkedes at indføre Berufsverbot i Danmark mod folk der
>> ønskede
>> at få en pædagogstilling og som var medlemmer af SF eller DKP et par
>> gange,
>> men jeg kan forstå at han gerne ser muligheden for at forstærke den
>> eksisterende borgerlige indoktrinering for at gøre det endnu mere
>> tydeligt
>> hvilken fascistisk statsmagt vi dermed kan blive en del af.
>> --
>> Wilstrup
>
> HVILKEN borgerlig indoktrinering?! I Folkeskolen? På Universiteterne?

ja!


>
> Ingen af stederne har borgerlige særlig meget at skulel have sagt. Det
> har velfærdssocialisterne og de radikale derimod.

Forkert! Det er netop de borgerlige der sætter dagsordenen på alle de
steder, der er nævnt - alene fagrækken er et udtryk for borgerlighed,
lærebøgerne er oftest borgerligt inspirerede, fx historiebøgerne, hvor man
ustandselig skal høre om de "store mænds bedrifter" fremfor befolkningens
vilkår og den undertrykkelse de var ude for over tid.

Kristendommen er i folkeskolen et obligatorisk fag, og det er jo også en
kolportering af borgerlige dyder.
Idrættens "mens sana in corpore sano" er efterhånden mindre nationalistisk
end tilforn, men alligevel ligger den sekteriske nationalisme bag som
idebærer.

Dansk litteratur med den netop vedtagne kanon har en borgerlig slagside, og
geografien er blevet en ren borgerlig geografi, renset for alt indhold der
blot kunne antyde kernen i problematikker som forurening og dårligt miljø.
Og nævnes der de multinationale selskaber med et ord, er det altså i så
camoufleret form at der ikke er noget at komme efter.

Hvis jeg havde tid, kunne jeg forsyne dig med en lang liste over
forsyndelser netop folkeskolen og i øvrigt også univeriteterne er tvunget
ind under, med her blot nogle få punkter:

Folkeskolen: dansk kanon = tvungen litteratur at læse -det meste med
borgerlig observans - rystende fravær af kvindlige forfattere

Historie: de store mænds historie - konger og kejsere omtales meget,
ulighederne nævnes som om de nærmest var naturgivne og mange af dem
indeholder direkte politisk stillingtagen til fordel for de borgerlige.

Geografi: lande- og faktastof, hvor sidstnævnte kun indeholder "positive
fakta" når det gælder imperialistiske lande som fx USA, England og
Tyskland,som enten fremstilles som progressive eller fremstilles med påtaget
objektivitet - medens andre lande, der ikke har samme status eller
bevågenhed, enten ikke nævnes eller udsættes for poltiske tilkendegivelser
af borgerlig observans.

Folkeskolernes indstilling af elever til gymnasierne præges også af de
borgerlige vedtagelser om at det stort set kun er karaktererne der skal
gælde for at at ungt menneske kan "indstilles" til gymnasiet.

Universiteterne - meget forskellige krav år efter år - det hele afgøres ud
fra en cost-benefitanalyse: hvad kan det betale sig at forske i. Ekstern
styring af universiteterne, rektor ansat i stedet for at være valgt, antal
beståede = antal kroner i kassen.

Eller stopprøver og brugerbetaling = kun folk med forholdsvis velhavende
forældre har råd til at hjælpe de unge fx med ekstra hjælp, manuduktioner,
bopæl, bøger m.v.

Alt dette sker for øjene af dig, og viser hvordan den borgerlige tankegang,
det borgerlige tankegods manipuleres ind i universitetsverdenen -og
naturligvis også i folkeskolen.
--
Wilstrup



Peter Bjørn Perlsø (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 09-03-06 21:31

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
> news:1hbwgur.mecref1029syN%peter@DIESPAMMERDIE.dk...
> > Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:
> >
> >> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> >> news:440f1ef5$0$27518$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >> > Den prøver vi lige at tage igen: Du mener at den borgerlige regering
> >> skal
> >> > indoktrinere ungdommen for at beholde magten??
> >> >
> >> > Tak skal du ellers ha´ for et synspunkt.
> >>
> >>
> >> Nu lykkedes det jo ikke under indoktrineringsdebatten i 70'erne at føre
> >> bevis for at der foregik Marxistisk indoktrinering i den danske
> >> folkeskole,
> >> selvom det lykkedes at indføre Berufsverbot i Danmark mod folk der
> >> ønskede
> >> at få en pædagogstilling og som var medlemmer af SF eller DKP et par
> >> gange,
> >> men jeg kan forstå at han gerne ser muligheden for at forstærke den
> >> eksisterende borgerlige indoktrinering for at gøre det endnu mere
> >> tydeligt
> >> hvilken fascistisk statsmagt vi dermed kan blive en del af.
> >> --
> >> Wilstrup
> >
> > HVILKEN borgerlig indoktrinering?! I Folkeskolen? På Universiteterne?
>
> ja!
>
>
> >
> > Ingen af stederne har borgerlige særlig meget at skulel have sagt. Det
> > har velfærdssocialisterne og de radikale derimod.
>
> Forkert! Det er netop de borgerlige der sætter dagsordenen på alle de
> steder, der er nævnt - alene fagrækken er et udtryk for borgerlighed,
> lærebøgerne er oftest borgerligt inspirerede, fx historiebøgerne, hvor man
> ustandselig skal høre om de "store mænds bedrifter" fremfor befolkningens
> vilkår og den undertrykkelse de var ude for over tid.

Den er god med dig. DDR-socialister sad i årevis som lærere i de danske
folkeskoler. Har du aldrig læst "Der Vater Ist Arbeitslos" i
tysk-timerne? Socialistisk indoktrinering hvis jeg nogensinde har set
det.

>
> Kristendommen er i folkeskolen et obligatorisk fag, og det er jo også en
> kolportering af borgerlige dyder.
> Idrættens "mens sana in corpore sano" er efterhånden mindre nationalistisk
> end tilforn, men alligevel ligger den sekteriske nationalisme bag som
> idebærer.

Og alligevel er tilslutningen til Folkekirken konstant dalende. Lader
ikke til at denne "borgerlige kristendoms-indoktronering" har sin
effekt, hvad Arne?

>
> Dansk litteratur med den netop vedtagne kanon har en borgerlig slagside, og
> geografien er blevet en ren borgerlig geografi, renset for alt indhold der
> blot kunne antyde kernen i problematikker som forurening og dårligt miljø.
> Og nævnes der de multinationale selskaber med et ord, er det altså i så
> camoufleret form at der ikke er noget at komme efter.
>
> Hvis jeg havde tid, kunne jeg forsyne dig med en lang liste over
> forsyndelser netop folkeskolen og i øvrigt også univeriteterne er tvunget
> ind under, med her blot nogle få punkter:

Jeg synes du skal bruge din tid på at komme med en uddybende liste over
forsyndelser som du mener eksisterer.

>
> Folkeskolen: dansk kanon = tvungen litteratur at læse -det meste med
> borgerlig observans - rystende fravær af kvindlige forfattere

Og du mener at mangel af kvindelige forfattere afspejler borgerlig
indoktrinering, og ikke at der generelt er færre kvindelige forfattere
indenfor de relevante områder der skal debatterers i skolen?

>
> Historie: de store mænds historie - konger og kejsere omtales meget,
> ulighederne nævnes som om de nærmest var naturgivne og mange af dem
> indeholder direkte politisk stillingtagen til fordel for de borgerlige.

Bullshit! Alle der bliver kørt igennem pædagogseminariet får en
omfattende mængde socialistisk baggage med på arbejdet. Jeg kan fx.
huske at min historielærer var erklæret socialist!

>
> Geografi: lande- og faktastof, hvor sidstnævnte kun indeholder "positive
> fakta" når det gælder imperialistiske lande som fx USA,

USA er ikek imperialistisk, din tåbe. Det er grundlæggende
anti-imperialistisk, hvilket bl.a. kan ses ved at USA ikke indtog hele
Irak under første goldkrig. USA handler om rå business, ikke conquest.

England og
> Tyskland,som enten fremstilles som progressive eller fremstilles med påtaget
> objektivitet - medens andre lande, der ikke har samme status eller
> bevågenhed, enten ikke nævnes eller udsættes for poltiske tilkendegivelser
> af borgerlig observans.

Hvilke lande mener du burde fremhæves? Saudiarabien? Kina? Cuba?
Guatemala? Congo? Andre?

Mener du at det er udpræget borgerligt at fortælle eleverne om verdens
største økonomier (deriblandet de nævnte USA og TYskland - og dermed de
vigtigste lande på det økonomiske verdenskort), og ej blot praktisk?

>
> Folkeskolernes indstilling af elever til gymnasierne præges også af de
> borgerlige vedtagelser om at det stort set kun er karaktererne der skal
> gælde for at at ungt menneske kan "indstilles" til gymnasiet.
>
> Universiteterne - meget forskellige krav år efter år - det hele afgøres ud
> fra en cost-benefitanalyse: hvad kan det betale sig at forske i. Ekstern
> styring af universiteterne, rektor ansat i stedet for at være valgt, antal
> beståede = antal kroner i kassen.

Og du mener altså at det ville være fornuftigt med universiteter, hvor
der IKKE blev tænkt i hvad der kan betale sig? Dvs. du mener at
fornuftig økonomisk tænkning er specielt borgerligt? Det var da ellers
en tilkendegivelse der vil noget om din egen fløj!

>
> Eller stopprøver og brugerbetaling = kun folk med forholdsvis velhavende
> forældre har råd til at hjælpe de unge fx med ekstra hjælp, manuduktioner,
> bopæl, bøger m.v.

Tror fanden at almindelige mennesker ikke har råd til privatskole og
tutorordninger når kleptomaner som dig og Kim Larsen mener det er i
orden med en marginalskat på 43%+ for almindelige arbejdende mennesker!

>
> Alt dette sker for øjene af dig, og viser hvordan den borgerlige tankegang,
> det borgerlige tankegods manipuleres ind i universitetsverdenen -og
> naturligvis også i folkeskolen.

Du er ude i hampen.


--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk
http://liberterran.org
http://haxor.dk/fanaticism/

Wilstrup (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Wilstrup


Dato : 09-03-06 22:43


""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
news:1hbyb4a.1w4lfrcnvhi0xN%peter@DIESPAMMERDIE.dk...
>
> Den er god med dig. DDR-socialister sad i årevis som lærere i de danske
> folkeskoler. Har du aldrig læst "Der Vater Ist Arbeitslos" i
> tysk-timerne? Socialistisk indoktrinering hvis jeg nogensinde har set
> det.

Det er altså socialistisk indoktrinering at man beskriver virkeligheden?
Jamen, så forstår jeg godt dit hysteri - ikke at jeg er enig med dig - især
fordi det er noget værre sludder, men du er jo ligesom Erhard Jacobsen -og
Schleimann - de så jo også kommunister alle vegne.

Du minder nærmest om manden, der ikke kunne tåle at se degne -han var også
uvidende og dum.
>
>>
>> Kristendommen er i folkeskolen et obligatorisk fag, og det er jo også en
>> kolportering af borgerlige dyder.
>> Idrættens "mens sana in corpore sano" er efterhånden mindre
>> nationalistisk
>> end tilforn, men alligevel ligger den sekteriske nationalisme bag som
>> idebærer.
>
> Og alligevel er tilslutningen til Folkekirken konstant dalende. Lader
> ikke til at denne "borgerlige kristendoms-indoktronering" har sin
> effekt, hvad Arne?

Nu er forkyndelse jo forbudt i folkeskolen - men skolen er jo ikke det
eneste påvirkningsmiddel. Men jeg kan dog kun hilse med tilfredshed at netop
den del er dalende - det modsatte ville være tragisk.
>
[...]
>
> Jeg synes du skal bruge din tid på at komme med en uddybende liste over
> forsyndelser som du mener eksisterer.

Som jeg VED eksisterer!
>
>>
>> Folkeskolen: dansk kanon = tvungen litteratur at læse -det meste med
>> borgerlig observans - rystende fravær af kvindlige forfattere
>
> Og du mener at mangel af kvindelige forfattere afspejler borgerlig
> indoktrinering, og ikke at der generelt er færre kvindelige forfattere
> indenfor de relevante områder der skal debatterers i skolen?

hvem afgør hvad der er relevant at debattere? Det gør de mandlige politikere
af borgerlig observans.
>
>>
>> Historie: de store mænds historie - konger og kejsere omtales meget,
>> ulighederne nævnes som om de nærmest var naturgivne og mange af dem
>> indeholder direkte politisk stillingtagen til fordel for de borgerlige.
>
> Bullshit! Alle der bliver kørt igennem pædagogseminariet får en
> omfattende mængde socialistisk baggage med på arbejdet. Jeg kan fx.
> huske at min historielærer var erklæret socialist!


Du har åbenbart ikke lært noget af ham.

Og dit vrøvl med pædagogseminarierne er lige så utroværdigt som Bill
Clintons udtalelse: "I have never had sex with this woman".
>
>>
>> Geografi: lande- og faktastof, hvor sidstnævnte kun indeholder "positive
>> fakta" når det gælder imperialistiske lande som fx USA,
>
> USA er ikek imperialistisk, din tåbe.

Selvfølgelig er det da det, din nar.

Det er grundlæggende
> anti-imperialistisk, hvilket bl.a. kan ses ved at USA ikke indtog hele
> Irak under første goldkrig. USA handler om rå business, ikke conquest.

Naturligvis er det ikke anti-imperialistisk -alene landet er bygget op på
værste imperialistisk vis - prøv at læse din USA-historie.


>
> England og
>> Tyskland,som enten fremstilles som progressive eller fremstilles med
>> påtaget
>> objektivitet - medens andre lande, der ikke har samme status eller
>> bevågenhed, enten ikke nævnes eller udsættes for poltiske
>> tilkendegivelser
>> af borgerlig observans.
>
> Hvilke lande mener du burde fremhæves? Saudiarabien? Kina? Cuba?
> Guatemala? Congo? Andre?

Cuba er da en god start.
>
> Mener du at det er udpræget borgerligt at fortælle eleverne om verdens
> største økonomier (deriblandet de nævnte USA og TYskland - og dermed de
> vigtigste lande på det økonomiske verdenskort), og ej blot praktisk?

At fortælle om dem, ja ,men at hævde at de er ikke-imperialistiske er vrøvl
og bør ikke forekkomme - børnene skal naturligvis have at vide at USA er en
slyngelstat - mindre kan ikke gøre det.

>
> Og du mener altså at det ville være fornuftigt med universiteter, hvor
> der IKKE blev tænkt i hvad der kan betale sig? Dvs. du mener at
> fornuftig økonomisk tænkning er specielt borgerligt? Det var da ellers
> en tilkendegivelse der vil noget om din egen fløj!


Det er netop IKKE fornuftig tankegang at man vil begrænse forskningen til de
fag, der kan betale sig -det gør Danmark fattigere, både som land og som
kulturnation.
>
>>
>> Eller stopprøver og brugerbetaling = kun folk med forholdsvis velhavende
>> forældre har råd til at hjælpe de unge fx med ekstra hjælp,
>> manuduktioner,
>> bopæl, bøger m.v.
>
> Tror fanden at almindelige mennesker ikke har råd til privatskole og
> tutorordninger når kleptomaner som dig og Kim Larsen mener det er i
> orden med en marginalskat på 43%+ for almindelige arbejdende mennesker!


Når forbrydere som dig synes at det er i orden at den kloge narrer den
mindre kloge, så tror da fanden at man netop har privatskoler og
tutorordninger - i stedet kunne de mange rare penge du og dine
lidelsesfæller tilraner jer ved jeres virksomhed, være brugt til at forbedre
forholdene for de svageste -og hvis I ikke snød i skat, ville vi have et
samfund,hvor skatteprocenten ville ligge på omkring 10-15 %.
>
>>
>> Alt dette sker for øjene af dig, og viser hvordan den borgerlige
>> tankegang,
>> det borgerlige tankegods manipuleres ind i universitetsverdenen -og
>> naturligvis også i folkeskolen.
>
> Du er ude i hampen.

Siger du til alle, når du mangler argumenter.
--
Wilstrup



Per Rønne (10-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 10-03-06 09:29

On Thu, 9 Mar 2006 21:11:43 +0100, Wilstrup wrote:

> Folkeskolen: dansk kanon = tvungen litteratur at læse -det meste med
> borgerlig observans - rystende fravær af kvindlige forfattere

Måske kunne du nævne os de mest fremragende, kvindelige danske
barokdigtere, altså sådanne der i skolens danskundervisning kunne erstatte
mænd som Thomas Kingo, Hans-Adolph Brorson og Ambrosius Stub? Og for
prosaens vedkommende endda mænd som baron Holberg?

Kanhænde at jeg husker galt, men jeg kan altså i /verdens/litteraturen kun
komme på én kvindelig digter: Sappho fra Lesbos. Og husk så lige på at for
at en forfatter eller et værk kan siges at høre til verdenslitteraturen, så
må værdien være bevist over mindst 100 år, måske snarere 500. Ingen
betvivler vist Homers og Vergils, Sophocles eller Euripides' pladser.
Tassos, Racines og Oehlenschlägers er måske lidt mindre sikre ...
--
Per Erik Rønne

Stefan W. Christense~ (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Stefan W. Christense~


Dato : 08-03-06 20:44

Martin wrote:

> Grundskolen og gymnasiet er igennem 30 år blevet mere og mere
> feminiseret. Da kvinder og logisk tænkning pr definition ikke hænger
> sammen qva de 2 forbundne hjernehalvdele (Tak Svendsen), kan det jo
> ikke undre at de videnskabelige/matematiske fag er på retur, hvorimod
> vi skaber nogle superdygtige social(istisk) bevidste individer.
>
> Så salonkommunister, skabssocialister etc kan roligt læne sig tilbage
> i stolen, og vente på at afkommet af den feminiserede grundskole går
> til valgurnerne.
> Når denne regering engang falder går der 50 år før der kommer en ny
> borgerlig regering.
>
> Derfor er det uhyre vigtigt at mens vi stadig er ved magten må vi
> præge samfundet mere og mere over i en monetær-liberal retning. For
> miste taburetterne, det gør vi!


I virkeligheden er måden det sker på at de borgerlige ideer forsvinder
fra officielt "borgerlige" partier og politikere. Der er allerede på
nuværende tidspunkt ikke meget tilbage af borgerlig grundfilosofi (eller
af praktisk, borgerlig politik for den sags skyld) i den eksisterende
regering.

Fremtiden bliver formørket, fordi videnen om HVAD der er borgerligt
langsomt forsvinder.


Med venlig hilsen

Stefan W. Christensen


Martin (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 09-03-06 08:33


Kim2000 skrev:

> "Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse
> news:1141831772.393204.78170@i39g2000cwa.googlegroups.com...
> Grundskolen og gymnasiet er igennem 30 år blevet mere og mere
> feminiseret. Da kvinder og logisk tænkning pr definition ikke hænger
> sammen qva de 2 forbundne hjernehalvdele (Tak Svendsen), kan det jo
> ikke undre at de videnskabelige/matematiske fag er på retur, hvorimod
> vi skaber nogle superdygtige social(istisk) bevidste individer.
>
> Så salonkommunister, skabssocialister etc kan roligt læne sig tilbage
> i stolen, og vente på at afkommet af den feminiserede grundskole går
> til valgurnerne.
> Når denne regering engang falder går der 50 år før der kommer en ny
> borgerlig regering.
>
> Derfor er det uhyre vigtigt at mens vi stadig er ved magten må vi
> præge samfundet mere og mere over i en monetær-liberal retning. For
> miste taburetterne, det gør vi!
>
> -------------
>
> Den prøver vi lige at tage igen: Du mener at den borgerlige regering skal
> indoktrinere ungdommen for at beholde magten??
>
> Tak skal du ellers ha´ for et synspunkt.
>
Jeg ser ingen grund til at forsætligt mistolke mit skriv, medmindre
din mission er at udsprede løgn af mig uigennemskuelige årsager.

Når du har svært ved at forstå det skrevne ord, forklarer jeg mig
gerne yderligere.
Altså, det borgerlige Danmark mister magten når 80`erne, 90`erne og
01´ ernes samlede 3 årtiers skolebørn går til valgurnerne pga den
feminiserede grundskole.
Det skal vi være opmærksomme på, og den tid vi har tilbage med
regeringsmagt skal bruges langsigtet. Hvad du og dine lige så vil med
skolebørn vil jeg lade dig og din samvittighed bøvle med, for jeg
gider ikke.

Mvh
Martin


Martin (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 09-03-06 08:37


Wilstrup skrev:

> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> news:440f1ef5$0$27518$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Den prøver vi lige at tage igen: Du mener at den borgerlige regering skal
> > indoktrinere ungdommen for at beholde magten??
> >
> > Tak skal du ellers ha´ for et synspunkt.
>
>
> Nu lykkedes det jo ikke under indoktrineringsdebatten i 70'erne at føre
> bevis for at der foregik Marxistisk indoktrinering i den danske folkeskole,
> selvom det lykkedes at indføre Berufsverbot i Danmark mod folk der ønskede
> at få en pædagogstilling og som var medlemmer af SF eller DKP et par gange,
> men jeg kan forstå at han gerne ser muligheden for at forstærke den
> eksisterende borgerlige indoktrinering for at gøre det endnu mere tydeligt
> hvilken fascistisk statsmagt vi dermed kan blive en del af.
>
Typisk for dig straks at tænke i retning af hvordan man kan udnytte de
svageste. Men det er jo også en af socialismens store triumfer.

Mvh
Martin


Wilstrup (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Wilstrup


Dato : 09-03-06 21:14


"Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse
news:1141889807.264727.306800@i40g2000cwc.googlegroups.com...

>
>
> Nu lykkedes det jo ikke under indoktrineringsdebatten i 70'erne at føre
> bevis for at der foregik Marxistisk indoktrinering i den danske
> folkeskole,
> selvom det lykkedes at indføre Berufsverbot i Danmark mod folk der ønskede
> at få en pædagogstilling og som var medlemmer af SF eller DKP et par
> gange,
> men jeg kan forstå at han gerne ser muligheden for at forstærke den
> eksisterende borgerlige indoktrinering for at gøre det endnu mere tydeligt
> hvilken fascistisk statsmagt vi dermed kan blive en del af.
>
Typisk for dig straks at tænke i retning af hvordan man kan udnytte de
svageste. Men det er jo også en af socialismens store triumfer.

Hvordan kommer du til den besynderlige konklusion? Hvor i ovenstående giver
jeg udtryk for det, du hævder i dit svar?
--
Wilstrup



Martin (10-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 10-03-06 08:32


Wilstrup skrev:

> "Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse
> news:1141889807.264727.306800@i40g2000cwc.googlegroups.com...
>
> >
> >

> > "jeg kan forstå at han gerne ser muligheden for at forstærke den
> > eksisterende borgerlige indoktrinering for at gøre det endnu mere tydeligt
> > hvilken fascistisk statsmagt vi dermed kan blive en del af."
> >
> Typisk for dig straks at tænke i retning af hvordan man kan udnytte de
> svageste. Men det er jo også en af socialismens store triumfer.
>
> Hvordan kommer du til den besynderlige konklusion? Hvor i ovenstående giver
> jeg udtryk for det, du hævder i dit svar?
>
OK, i de 3 linier jeg har sat i citationstegn, giver du udtryk for
hvordan JEG har tænkt mig at splitte samfundet op i blokke af "os" og
"dem", samt det faktum at i en facistisk stat er der meget få vindere
men derimod en helvedes masse tabere.

Sådan læser jeg hvad du skriver, og kan samtidig konkludere at det
præcist er tilfældet med de hedengangne socialistiske dødsboer mod
øst. (Ikke at de har det ret meget bedre idag, men de har fået det
som de ville have det.)

Mvh
Martin


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408634
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste