/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Zoologisk museum
Fra : Peter Bang


Dato : 08-03-06 12:24

Rart at se, at der stadig findes enklaver, hvor evolution og anden
påvirkning er fuldstændigt fraværende. Tak for gensynet.


 
 
Jim (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 08-03-06 12:31

"Peter Bang (slet ZQYHL)" <peterbang@ZQYHLprivat.dk> skrev i en meddelelse
news:11418172860.618328466989684@dtext.news.tele.dk...
> Rart at se, at der stadig findes enklaver, hvor evolution og anden
> påvirkning er fuldstændigt fraværende. Tak for gensynet.

Zoologisk museum?
Er det ikke bare et andet ord for enhedslisten?



HrSvendsen (08-03-2006)
Kommentar
Fra : HrSvendsen


Dato : 08-03-06 12:36

On 08 Mar 2006 11:24:08 GMT, Peter Bang wrote:

> Rart at se, at der stadig findes enklaver, hvor evolution og anden
> påvirkning er fuldstændigt fraværende. Tak for gensynet.

Nu er det snart ikke morsomt længere med al den mobning af Allan Riise.

Jan Lassen (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Jan Lassen


Dato : 08-03-06 13:06


"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
news:hqei413dfgux$.1fxn19lybdl0z$.dlg@40tude.net...
> On 08 Mar 2006 11:24:08 GMT, Peter Bang wrote:
>
> > Rart at se, at der stadig findes enklaver, hvor evolution og anden
> > påvirkning er fuldstændigt fraværende. Tak for gensynet.
>
> Nu er det snart ikke morsomt længere med al den mobning af Allan Riise.

Det har ikke været morsomt meget længe, synes det burde være emnet der
skulle diskuteres og ikke en tilsvining af Allan Riise bare fordi han ikke
deler samme synspunkt som de fleste andre her på NG.
J.L.



Jim (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 08-03-06 13:10

"Jan Lassen" <jl@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
news:440ec84c$0$47088$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
> news:hqei413dfgux$.1fxn19lybdl0z$.dlg@40tude.net...
>> On 08 Mar 2006 11:24:08 GMT, Peter Bang wrote:
>>
>> > Rart at se, at der stadig findes enklaver, hvor evolution og anden
>> > påvirkning er fuldstændigt fraværende. Tak for gensynet.
>>
>> Nu er det snart ikke morsomt længere med al den mobning af Allan Riise.
>
> Det har ikke været morsomt meget længe, synes det burde være emnet der
> skulle diskuteres og ikke en tilsvining af Allan Riise bare fordi han ikke
> deler samme synspunkt som de fleste andre her på NG.

Allan er ikke bleg for selv at nedgøre bl.a. medlemmer af DF.
Der er jo ingen, som tvinger ham til at læse indlæg, han føler sig ramt af.

J.



Konrad (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 08-03-06 13:25

Jim wrote:
> "Jan Lassen" <jl@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> news:440ec84c$0$47088$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>
>> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
>> news:hqei413dfgux$.1fxn19lybdl0z$.dlg@40tude.net...
>>> On 08 Mar 2006 11:24:08 GMT, Peter Bang wrote:
>>>
>>>> Rart at se, at der stadig findes enklaver, hvor evolution og anden
>>>> påvirkning er fuldstændigt fraværende. Tak for gensynet.
>>>
>>> Nu er det snart ikke morsomt længere med al den mobning af Allan
>>> Riise.
>>
>> Det har ikke været morsomt meget længe, synes det burde være emnet
>> der skulle diskuteres og ikke en tilsvining af Allan Riise bare
>> fordi han ikke deler samme synspunkt som de fleste andre her på NG.
>
> Allan er ikke bleg for selv at nedgøre bl.a. medlemmer af DF.
> Der er jo ingen, som tvinger ham til at læse indlæg, han føler sig
> ramt af.

Det er helt rigtigt. Allan kan klandres, hvis man da vil det, for han er jo
en begavet herre, der kan stilles til ansvar. Det samme kan ikke siges om
visse andre, der virker til at være ulykkeligt overstyrede af paranoide
tvangstanker. Her tænker jeg f.eks på folk der skriver indlæg om firbenede
tyrkere...




Jim (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 08-03-06 13:41

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:440ecd2c$0$15795$14726298@news.sunsite.dk...
> Jim wrote:
>> "Jan Lassen" <jl@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
>> news:440ec84c$0$47088$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>
>>> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
>>> news:hqei413dfgux$.1fxn19lybdl0z$.dlg@40tude.net...
>>>> On 08 Mar 2006 11:24:08 GMT, Peter Bang wrote:
>>>>
>>>>> Rart at se, at der stadig findes enklaver, hvor evolution og anden
>>>>> påvirkning er fuldstændigt fraværende. Tak for gensynet.
>>>>
>>>> Nu er det snart ikke morsomt længere med al den mobning af Allan
>>>> Riise.
>>>
>>> Det har ikke været morsomt meget længe, synes det burde være emnet
>>> der skulle diskuteres og ikke en tilsvining af Allan Riise bare
>>> fordi han ikke deler samme synspunkt som de fleste andre her på NG.
>>
>> Allan er ikke bleg for selv at nedgøre bl.a. medlemmer af DF.
>> Der er jo ingen, som tvinger ham til at læse indlæg, han føler sig
>> ramt af.
>
> Det er helt rigtigt. Allan kan klandres, hvis man da vil det, for han er
> jo
> en begavet herre, der kan stilles til ansvar. Det samme kan ikke siges om
> visse andre, der virker til at være ulykkeligt overstyrede af paranoide
> tvangstanker. Her tænker jeg f.eks på folk der skriver indlæg om firbenede
> tyrkere...

Stakkel DRs journalist.



Per Rønne (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 08-03-06 15:53

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> folk der skriver indlæg om firbenede
> tyrkere...

Der er faktisk en artikel i dagens Information om netop - firebenede
tyrkere.

En søskendeflok der går på alle fire, og tilsyneladende ikke kan gå på
to. Artiklen nævner dog intet om bag- og forben er lige lange; jeg ville
eksempelvis have lidt svært ved at gå på alle fire.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Konrad (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 08-03-06 16:16


"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
news:1hbw0p1.1d10l7spmhujfN%per@RQNNE.invalid...
> Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:
>
> > folk der skriver indlæg om firbenede
> > tyrkere...
>
> Der er faktisk en artikel i dagens Information om netop - firebenede
> tyrkere.

Du er sgu hurtig, Per

> En søskendeflok der går på alle fire, og tilsyneladende ikke kan gå på
> to. Artiklen nævner dog intet om bag- og forben er lige lange; jeg ville
> eksempelvis have lidt svært ved at gå på alle fire.

De går med fingrene opad, på håndfladen, og bærer iøvigt sko på hænderne
noget af tiden.



Per Rønne (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 08-03-06 16:23

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
> news:1hbw0p1.1d10l7spmhujfN%per@RQNNE.invalid...
> > Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:
> >
> > > folk der skriver indlæg om firbenede
> > > tyrkere...
> >
> > Der er faktisk en artikel i dagens Information om netop - firebenede
> > tyrkere.
>
> Du er sgu hurtig, Per

Ja, sådan er det når man ikke kigger ordenligt efter i trådstarten ;-(.

> > En søskendeflok der går på alle fire, og tilsyneladende ikke kan gå på
> > to. Artiklen nævner dog intet om bag- og forben er lige lange; jeg ville
> > eksempelvis have lidt svært ved at gå på alle fire.
>
> De går med fingrene opad, på håndfladen, og bærer iøvigt sko på hænderne
> noget af tiden.

Jep, og på DRs hjemmeside er der endda et billede af de fire søskende,
der ikke engang er småbørn, som jeg ud fra Informations artikel havde
troet. Information har i øvrigt historien fra Ritzau.

Lad os nu lige vente et par dage og se om der er tale om en and. Vi
husker alle den sindsforvirrede, jødisk-franske pige, der kunne
berettige om grusomme tildragelser ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Konrad (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 08-03-06 16:37


"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
news:1hbw2r6.16aylq01v4mkesN%per@RQNNE.invalid...
> Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:
>
> > "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
> > news:1hbw0p1.1d10l7spmhujfN%per@RQNNE.invalid...
> > > Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:
> > >
> > > > folk der skriver indlæg om firbenede
> > > > tyrkere...
> > >
> > > Der er faktisk en artikel i dagens Information om netop - firebenede
> > > tyrkere.
> >
> > Du er sgu hurtig, Per
>
> Ja, sådan er det når man ikke kigger ordenligt efter i trådstarten ;-(.

Og så *er* de altså firbenede - ikke firebenede Det kan misforståes,
tror jeg

> > > En søskendeflok der går på alle fire, og tilsyneladende ikke kan gå på
> > > to. Artiklen nævner dog intet om bag- og forben er lige lange; jeg
ville
> > > eksempelvis have lidt svært ved at gå på alle fire.
> >
> > De går med fingrene opad, på håndfladen, og bærer iøvigt sko på hænderne
> > noget af tiden.
>
> Jep, og på DRs hjemmeside er der endda et billede af de fire søskende,
> der ikke engang er småbørn, som jeg ud fra Informations artikel havde
> troet. Information har i øvrigt historien fra Ritzau.

Ja - virkelig aparte. Men som forskeren eller eksperten på området også
siger - så kunne det jo meget vel tænkes, at de bare _er_ sådan i den
familie - altså at det er en kultur/tradition afkommet har tillært sig,
fordi forældrene bare har ladet dem gøre det. De er muligvis selv voldsomt
retarderede, som børnene er.

> Lad os nu lige vente et par dage og se om der er tale om en and. Vi
> husker alle den sindsforvirrede, jødisk-franske pige, der kunne
> berettige om grusomme tildragelser ...

Jeg tror nu gerne på det. Virkeligheden overgår ofte fantasien. Hundepigen,
ulvedrengen osv - det er slet ikke utænkeligt. I Afrika lever der en stamme,
hvor næsten alle har seks tæer på hver fod, som følge af en indavlet
mutation. Ja, man tror sgu det er løgn, men jeg har selv set det i TV!



Per Rønne (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 08-03-06 16:53

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> I Afrika lever der en stamme, hvor næsten alle har seks tæer på hver fod,
> som følge af en indavlet mutation. Ja, man tror sgu det er løgn, men jeg
> har selv set det i TV!

En sådan mutation er vist meget almindelig.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Konrad (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 08-03-06 17:01


"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
news:1hbw3zv.1f10rn3u331h3N%per@RQNNE.invalid...
> Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:
>
> > I Afrika lever der en stamme, hvor næsten alle har seks tæer på hver
fod,
> > som følge af en indavlet mutation. Ja, man tror sgu det er løgn, men jeg
> > har selv set det i TV!
>
> En sådan mutation er vist meget almindelig.

Virkelig? Har du nogle spændende links til andre tilfælde af kollektive
mutationer? Jeg synes det er dejlig fascinerende med den slags



Jim (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 08-03-06 17:03

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:440effa9$0$15783$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
> news:1hbw3zv.1f10rn3u331h3N%per@RQNNE.invalid...
>> Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:
>>
>> > I Afrika lever der en stamme, hvor næsten alle har seks tæer på hver
> fod,
>> > som følge af en indavlet mutation. Ja, man tror sgu det er løgn, men
>> > jeg
>> > har selv set det i TV!
>>
>> En sådan mutation er vist meget almindelig.
>
> Virkelig? Har du nogle spændende links til andre tilfælde af kollektive
> mutationer? Jeg synes det er dejlig fascinerende med den slags

www.enhedslisten.dk



Konrad (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 08-03-06 17:11


"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in message
news:440f002d$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> >> En sådan mutation er vist meget almindelig.
> >
> > Virkelig? Har du nogle spændende links til andre tilfælde af kollektive
> > mutationer? Jeg synes det er dejlig fascinerende med den slags
>
> www.enhedslisten.dk

??? Et click på linket fører mig kun frem til et gennemseriøst politisk
site, som flere burde læse. Mon ikke du har pastet forkert?



Jim (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 08-03-06 17:33

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:440f01f9$0$15781$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in message
> news:440f002d$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> >> En sådan mutation er vist meget almindelig.
>> >
>> > Virkelig? Har du nogle spændende links til andre tilfælde af kollektive
>> > mutationer? Jeg synes det er dejlig fascinerende med den slags
>>
>> www.enhedslisten.dk
>
> ??? Et click på linket fører mig kun frem til et gennemseriøst politisk
> site, som flere burde læse. Mon ikke du har pastet forkert?

Leder linket vitterligt til Dansk Folkeparti?
Det var ligegodt sørens...
Mon ikke der er noget galt med din browser.
Hos mig fører linket til hjemmesiden for Danmarks største pattebørnsparti.
Det virker mest af alt, som om de er en flok mutanter.. Bare se Jætten
Gotlieb.
Hun giver mig lyst til at vælge noget andet end flæskesteg juleaften.

J.



Tony (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Tony


Dato : 08-03-06 17:18


"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
news:440f002d$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:440effa9$0$15783$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
>> news:1hbw3zv.1f10rn3u331h3N%per@RQNNE.invalid...
>>> Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:
>>>
>>> > I Afrika lever der en stamme, hvor næsten alle har seks tæer på hver
>> fod,
>>> > som følge af en indavlet mutation. Ja, man tror sgu det er løgn, men
>>> > jeg
>>> > har selv set det i TV!
>>>
>>> En sådan mutation er vist meget almindelig.
>>
>> Virkelig? Har du nogle spændende links til andre tilfælde af kollektive
>> mutationer? Jeg synes det er dejlig fascinerende med den slags
>
> www.enhedslisten.dk


*ROTFLOL*

Tony



HrSvendsen (09-03-2006)
Kommentar
Fra : HrSvendsen


Dato : 09-03-06 09:02

On Wed, 8 Mar 2006 17:02:48 +0100, Jim wrote:

> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:440effa9$0$15783$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
>> news:1hbw3zv.1f10rn3u331h3N%per@RQNNE.invalid...
>>> Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:
>>>
>>> > I Afrika lever der en stamme, hvor næsten alle har seks tæer på hver
>> fod,
>>> > som følge af en indavlet mutation. Ja, man tror sgu det er løgn, men
>>> > jeg
>>> > har selv set det i TV!
>>>
>>> En sådan mutation er vist meget almindelig.
>>
>> Virkelig? Har du nogle spændende links til andre tilfælde af kollektive
>> mutationer? Jeg synes det er dejlig fascinerende med den slags
>
> www.enhedslisten.dk

LOL

Per Rønne (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 08-03-06 17:31

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
> news:1hbw3zv.1f10rn3u331h3N%per@RQNNE.invalid...
> > Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:
> >
> > > I Afrika lever der en stamme, hvor næsten alle har seks tæer på hver
> > > fod, som følge af en indavlet mutation. Ja, man tror sgu det er løgn,
> > > men jeg har selv set det i TV!
> >
> > En sådan mutation er vist meget almindelig.
>
> Virkelig? Har du nogle spændende links til andre tilfælde af kollektive
> mutationer? Jeg synes det er dejlig fascinerende med den slags

Det tog mindre end et minut at finde følgende link frem:

<http://www.marginalrevolution.com/marginalrevolution/2005/10/i_welcome_
the_u.html>

Tænk at kunne skrive blindskrift efter 12-finger systemet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Tony (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Tony


Dato : 08-03-06 18:01


""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev
> <http://www.marginalrevolution.com/marginalrevolution/2005/10/i_welcome_
> the_u.html>
>
> Tænk at kunne skrive blindskrift efter 12-finger systemet.
> --
> Per Erik Rønne


Ja, eller spille fodbold med de 4-benede

Tony



Per Rønne (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 08-03-06 18:15

"Tony" <tonycarpediem@invalid> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev
> > <http://www.marginalrevolution.com/marginalrevolution/2005/10/i_welcome_
> > the_u.html>
> >
> > Tænk at kunne skrive blindskrift efter 12-finger systemet.

> Ja, eller spille fodbold med de 4-benede

Jeg tror faktisk at 12 fingre kunne være en fordel - men fire ben?

Har du rigtigt læst historien? Her er endnu et link:

<http://www.museumofhoaxes.com/hoax/weblog/comments/3621/>

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Tony (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Tony


Dato : 08-03-06 23:28


""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1hbw7yg.4gmu9v1oreixuN%per@RQNNE.invalid...
> "Tony" <tonycarpediem@invalid> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev
>> > <http://www.marginalrevolution.com/marginalrevolution/2005/10/i_welcome_
>> > the_u.html>
>> >
>> > Tænk at kunne skrive blindskrift efter 12-finger systemet.
>
>> Ja, eller spille fodbold med de 4-benede
>
> Jeg tror faktisk at 12 fingre kunne være en fordel - men fire ben?
>
> Har du rigtigt læst historien? Her er endnu et link:


Selvfølgelig har jeg læst den.

For når vi taler om mutalion, hvorfor skulle man så ikke kunne opleve
mennesker med 4 ben, som vi har set begyndelsen til i Tyrkiet.
Som fodboldspiller ville det da være en fordel at rende rundt og drible med
4 ben

Tony



Konrad (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 09-03-06 09:32


"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
news:1hbw7yg.4gmu9v1oreixuN%per@RQNNE.invalid...
> "Tony" <tonycarpediem@invalid> wrote:
>
> > ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev
> > >
<http://www.marginalrevolution.com/marginalrevolution/2005/10/i_welcome_
> > > the_u.html>
> > >
> > > Tænk at kunne skrive blindskrift efter 12-finger systemet.
>
> > Ja, eller spille fodbold med de 4-benede
>
> Jeg tror faktisk at 12 fingre kunne være en fordel - men fire ben?

Har du set Gattaca?



Per Rønne (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 09-03-06 11:15

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
> news:1hbw7yg.4gmu9v1oreixuN%per@RQNNE.invalid...
> > "Tony" <tonycarpediem@invalid> wrote:
> >
> > > ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev
> > > >
> <http://www.marginalrevolution.com/marginalrevolution/2005/10/i_welcome_
> > > > the_u.html>
> > > >
> > > > Tænk at kunne skrive blindskrift efter 12-finger systemet.
> >
> > > Ja, eller spille fodbold med de 4-benede
> >
> > Jeg tror faktisk at 12 fingre kunne være en fordel - men fire ben?
>
> Har du set Gattaca?

Jeg tvivler på at jeg nogensinde er stødt ind i navnet før. Er det en
film eller et computerspil?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Konrad (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 09-03-06 11:24


"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
news:1hbxj8l.4p86it1byeaqrN%per@RQNNE.invalid...

> > Har du set Gattaca?
>
> Jeg tvivler på at jeg nogensinde er stødt ind i navnet før. Er det en
> film eller et computerspil?

Det er en lidt kultagtig science fiction film -
http://www.imdb.com/title/tt0119177/ - deri en en scene hvor man ser en
12-fingret pianist spille et stykke specielt skrevet til 12-fingrede



Per Rønne (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 09-03-06 11:43

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
> news:1hbxj8l.4p86it1byeaqrN%per@RQNNE.invalid...
>
> > > Har du set Gattaca?
> >
> > Jeg tvivler på at jeg nogensinde er stødt ind i navnet før. Er det en
> > film eller et computerspil?
>
> Det er en lidt kultagtig science fiction film -
> http://www.imdb.com/title/tt0119177/ - deri en en scene hvor man ser en
> 12-fingret pianist spille et stykke specielt skrevet til 12-fingrede

OK, det kan da godt være at jeg /læser/ flere sf-bøger, end jeg /ser/
sf-film. Eksempelvis har jeg endnu ikke set I Robot, efter
novellesamlingen af samme navn af Isaac Asimov. Novellesamlingen har jeg
naturligvis stående på hylden.

Ud fra anmeldelserne at dømme er filmen ganske gyselig, og har ikke det
fjerneste med Isaac Asimov at gøre. Filmen skal have lavet robotterne om
til /monstre/;-(.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Konrad (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 09-03-06 11:55


"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
news:1hbxjwn.itnk6v6m5vzwN%per@RQNNE.invalid...

> > Det er en lidt kultagtig science fiction film -
> > http://www.imdb.com/title/tt0119177/ - deri en en scene hvor man ser en
> > 12-fingret pianist spille et stykke specielt skrevet til 12-fingrede
>
> OK, det kan da godt være at jeg /læser/ flere sf-bøger, end jeg /ser/
> sf-film. Eksempelvis har jeg endnu ikke set I Robot, efter
> novellesamlingen af samme navn af Isaac Asimov. Novellesamlingen har jeg
> naturligvis stående på hylden.

I Robot er også dybt skuffende, hvis man tror den prøver at formidle
atmosfæren i Asimovs robot/calvin-bøger. Udover sammenfald med navne, og
robotlove, er der intet Asimov tilbage. Og Will Smith *er* altså ikke nogen
god skuespiller.

> Ud fra anmeldelserne at dømme er filmen ganske gyselig, og har ikke det
> fjerneste med Isaac Asimov at gøre. Filmen skal have lavet robotterne om
> til /monstre/;-(.

Nej, ikke helt - men ellers kan den nu godt ses, en *enkelt* gang - der er
nogle meget vilde scener i, om ikke andet - du kunne f-eks se den en søndag
formiddag, efter en ordentlig druktur, hvor hovedet alligevel er tomt



Per Rønne (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 09-03-06 12:55

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
> news:1hbxjwn.itnk6v6m5vzwN%per@RQNNE.invalid...
>
> > > Det er en lidt kultagtig science fiction film -
> > > http://www.imdb.com/title/tt0119177/ - deri en en scene hvor man ser en
> > > 12-fingret pianist spille et stykke specielt skrevet til 12-fingrede
> >
> > OK, det kan da godt være at jeg /læser/ flere sf-bøger, end jeg /ser/
> > sf-film. Eksempelvis har jeg endnu ikke set I Robot, efter
> > novellesamlingen af samme navn af Isaac Asimov. Novellesamlingen har jeg
> > naturligvis stående på hylden.
>
> I Robot er også dybt skuffende, hvis man tror den prøver at formidle
> atmosfæren i Asimovs robot/calvin-bøger. Udover sammenfald med navne, og
> robotlove, er der intet Asimov tilbage. Og Will Smith *er* altså ikke nogen
> god skuespiller.
>
> > Ud fra anmeldelserne at dømme er filmen ganske gyselig, og har ikke det
> > fjerneste med Isaac Asimov at gøre. Filmen skal have lavet robotterne om
> > til /monstre/;-(.
>
> Nej, ikke helt - men ellers kan den nu godt ses, en *enkelt* gang - der er
> nogle meget vilde scener i, om ikke andet - du kunne f-eks se den en søndag
> formiddag, efter en ordentlig druktur, hvor hovedet alligevel er tomt

Er det kun en enkelt nats druk, og når jeg at blive ædru, så er jeg skam
helt frisk næste dag ... jeg har aldrig haft tømmermænd i mit liv.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Konrad (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 09-03-06 13:06


"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
news:1hbxnrk.tz6gxw1k5l4tjN%per@RQNNE.invalid...

> Er det kun en enkelt nats druk, og når jeg at blive ædru, så er jeg skam
> helt frisk næste dag ... jeg har aldrig haft tømmermænd i mit liv.

Jeg har det heller aldrig - og til tider er det jo næsten helt bekymrende,
hvor meget syre man kan hælde i kraniet uden det får umiddelbare følger...




Tony (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Tony


Dato : 09-03-06 14:28


"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:44101a10$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
> news:1hbxnrk.tz6gxw1k5l4tjN%per@RQNNE.invalid...
>
>> Er det kun en enkelt nats druk, og når jeg at blive ædru, så er jeg skam
>> helt frisk næste dag ... jeg har aldrig haft tømmermænd i mit liv.
>
> Jeg har det heller aldrig - og til tider er det jo næsten helt bekymrende,
> hvor meget syre man kan hælde i kraniet uden det får umiddelbare følger...
>


Ja, det er også de første sikre kendetegn på alkoholisme- : o )

Tony






Konrad (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 09-03-06 14:43

Tony wrote:
> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:44101a10$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
>> news:1hbxnrk.tz6gxw1k5l4tjN%per@RQNNE.invalid...
>>
>>> Er det kun en enkelt nats druk, og når jeg at blive ædru, så er jeg
>>> skam helt frisk næste dag ... jeg har aldrig haft tømmermænd i mit
>>> liv.
>>
>> Jeg har det heller aldrig - og til tider er det jo næsten helt
>> bekymrende, hvor meget syre man kan hælde i kraniet uden det får
>> umiddelbare følger...
>
>
> Ja, det er også de første sikre kendetegn på alkoholisme- : o )

Ubestrideligt.



Per Rønne (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 09-03-06 14:54

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> Tony wrote:
> > "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
> > news:44101a10$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...
> >>
> >> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
> >> news:1hbxnrk.tz6gxw1k5l4tjN%per@RQNNE.invalid...
> >>
> >>> Er det kun en enkelt nats druk, og når jeg at blive ædru, så er jeg
> >>> skam helt frisk næste dag ... jeg har aldrig haft tømmermænd i mit
> >>> liv.
> >>
> >> Jeg har det heller aldrig - og til tider er det jo næsten helt
> >> bekymrende, hvor meget syre man kan hælde i kraniet uden det får
> >> umiddelbare følger...
> >
> >
> > Ja, det er også de første sikre kendetegn på alkoholisme- : o )
>
> Ubestrideligt.

Den føste vej mod alkoholismen må da vist være, når man som 14-15 årig
konfirmand får sit første glas rødvin til maden, af sin mor ...

På svensk tv har jeg set forargede blikke, når der tales om uansvarlige
forældre der ved festlige serverer vin for deres 20-årige poder ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Konrad (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 09-03-06 15:47

Per Rønne wrote:

>> Ubestrideligt.
>
> Den føste vej mod alkoholismen må da vist være, når man som 14-15 årig
> konfirmand får sit første glas rødvin til maden, af sin mor ...
>
> På svensk tv har jeg set forargede blikke, når der tales om
> uansvarlige forældre der ved festlige serverer vin for deres 20-årige
> poder ...

Yes - men jeg har en stor teori om, at vi begge nok er blandt dem, der
overholder sundhedsstyrelsens anbefaling om, at man bør drikke mindst 21
genstande om ugen (jeg tror nok det er det, de mener...



Per Rønne (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 09-03-06 16:37

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> Per Rønne wrote:
>
> >> Ubestrideligt.
> >
> > Den føste vej mod alkoholismen må da vist være, når man som 14-15 årig
> > konfirmand får sit første glas rødvin til maden, af sin mor ...
> >
> > På svensk tv har jeg set forargede blikke, når der tales om
> > uansvarlige forældre der ved festlige serverer vin for deres 20-årige
> > poder ...
>
> Yes - men jeg har en stor teori om, at vi begge nok er blandt dem, der
> overholder sundhedsstyrelsens anbefaling om, at man bør drikke mindst 21
> genstande om ugen (jeg tror nok det er det, de mener...

Der kan nu gå mere end en måned mellem at jeg drikker så meget som en
enkelt øl.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Konrad (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 09-03-06 09:31


"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
news:1hbw5xj.om4dknvvw2ubN%per@RQNNE.invalid...

> > Virkelig? Har du nogle spændende links til andre tilfælde af kollektive
> > mutationer? Jeg synes det er dejlig fascinerende med den slags
>
> Det tog mindre end et minut at finde følgende link frem:
>
> <http://www.marginalrevolution.com/marginalrevolution/2005/10/i_welcome_
> the_u.html>
>
> Tænk at kunne skrive blindskrift efter 12-finger systemet.

Sådan én kender jeg faktisk personligt - altså perfifært på goddag-stadiet :
"Keld Tolvfinger" - en gammel fordrukken førtidspensionist der sidder foran
købmanden i sin trehjulede elscooter



Per Rønne (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 09-03-06 11:29

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
> news:1hbw5xj.om4dknvvw2ubN%per@RQNNE.invalid...
>
> > > Virkelig? Har du nogle spændende links til andre tilfælde af kollektive
> > > mutationer? Jeg synes det er dejlig fascinerende med den slags
> >
> > Det tog mindre end et minut at finde følgende link frem:
> >
> > <http://www.marginalrevolution.com/marginalrevolution/2005/10/i_welcome_
> > the_u.html>
> >
> > Tænk at kunne skrive blindskrift efter 12-finger systemet.
>
> Sådan én kender jeg faktisk personligt - altså perfifært på goddag-stadiet :
> "Keld Tolvfinger" - en gammel fordrukken førtidspensionist der sidder foran
> købmanden i sin trehjulede elscooter

Det lyder ikke som om han kan blindskrift ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Tony (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Tony


Dato : 08-03-06 17:15


"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i
>
> De går med fingrene opad, på håndfladen, og bærer iøvigt sko på hænderne
> noget af tiden.


De kunne da blive en fin reklame for et skofirma, men de skulle sikkert
først vaccineres for rabies og derefter føres i kort snor.

Tony



Jim (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 08-03-06 17:34

"Tony" <tonycarpediem@invalid> skrev i en meddelelse
news:440f031d$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i
>>
>> De går med fingrene opad, på håndfladen, og bærer iøvigt sko på hænderne
>> noget af tiden.
>
>
> De kunne da blive en fin reklame for et skofirma, men de skulle sikkert
> først vaccineres for rabies og derefter føres i kort snor.
>
Måske er det NIKE, der er ved at lave et nyt reklamestunt.. :0D
Just do it..

J.



hanzen (08-03-2006)
Kommentar
Fra : hanzen


Dato : 08-03-06 13:36


"Jan Lassen" <jl@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
news:440ec84c$0$47088$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
> news:hqei413dfgux$.1fxn19lybdl0z$.dlg@40tude.net...
> > On 08 Mar 2006 11:24:08 GMT, Peter Bang wrote:
> >
> > > Rart at se, at der stadig findes enklaver, hvor evolution og anden
> > > påvirkning er fuldstændigt fraværende. Tak for gensynet.
> >
> > Nu er det snart ikke morsomt længere med al den mobning af Allan Riise.
>
> Det har ikke været morsomt meget længe, synes det burde være emnet der
> skulle diskuteres og ikke en tilsvining af Allan Riise bare fordi han ikke
> deler samme synspunkt som de fleste andre her på NG.
> J.L.
>
>
Til gengæld har han 1,3 mia meningsfæller han kan søge trøst hos.
Så det går nok.
--
hilzen
hanzen



Jim (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 08-03-06 13:42

"hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev i en meddelelse
news:440ecf7e$0$60781$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Jan Lassen" <jl@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> news:440ec84c$0$47088$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>
>> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
>> news:hqei413dfgux$.1fxn19lybdl0z$.dlg@40tude.net...
>> > On 08 Mar 2006 11:24:08 GMT, Peter Bang wrote:
>> >
>> > > Rart at se, at der stadig findes enklaver, hvor evolution og anden
>> > > påvirkning er fuldstændigt fraværende. Tak for gensynet.
>> >
>> > Nu er det snart ikke morsomt længere med al den mobning af Allan Riise.
>>
>> Det har ikke været morsomt meget længe, synes det burde være emnet der
>> skulle diskuteres og ikke en tilsvining af Allan Riise bare fordi han
>> ikke
>> deler samme synspunkt som de fleste andre her på NG.
>> J.L.
>>
>>
> Til gengæld har han 1,3 mia meningsfæller han kan søge trøst hos.
> Så det går nok.

Ja, han render bare hjem og sladrer, ligesom hans venner, imamerne, når de
løber tør for argumenter.

J.



Allan Riise (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 08-03-06 14:11

hanzen wrote:
> "Jan Lassen" <jl@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> news:440ec84c$0$47088$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>
>> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
>> news:hqei413dfgux$.1fxn19lybdl0z$.dlg@40tude.net...
>>> On 08 Mar 2006 11:24:08 GMT, Peter Bang wrote:
>>>
>>>> Rart at se, at der stadig findes enklaver, hvor evolution og anden
>>>> påvirkning er fuldstændigt fraværende. Tak for gensynet.
>>>
>>> Nu er det snart ikke morsomt længere med al den mobning af Allan
>>> Riise.
>>
>> Det har ikke været morsomt meget længe, synes det burde være emnet
>> der skulle diskuteres og ikke en tilsvining af Allan Riise bare
>> fordi han ikke deler samme synspunkt som de fleste andre her på NG.
>> J.L.
>>
>>
> Til gengæld har han 1,3 mia meningsfæller han kan søge trøst hos.
> Så det går nok.


Er der 1.3 Mia. Asatro i verdenen?

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."
Indira Ghandi, (1917-1984), indisk premierminister 1966-77 og 1980-84



HrSvendsen (08-03-2006)
Kommentar
Fra : HrSvendsen


Dato : 08-03-06 14:21

On Wed, 8 Mar 2006 14:10:34 +0100, Allan Riise wrote:

> hanzen wrote:
>
>> Til gengæld har han 1,3 mia meningsfæller han kan søge trøst hos.
>> Så det går nok.
>
> Er der 1.3 Mia. Asatro i verdenen?

Meningsfæller - ikke trosfæller.

Du kan da vist ikke være særlig asatroende, når du kan misforstå sådan
noget?

Allan Riise (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 08-03-06 14:30

HrSvendsen wrote:
> On Wed, 8 Mar 2006 14:10:34 +0100, Allan Riise wrote:
>
>> hanzen wrote:
>>
>>> Til gengæld har han 1,3 mia meningsfæller han kan søge trøst hos.
>>> Så det går nok.
>>
>> Er der 1.3 Mia. Asatro i verdenen?
>
> Meningsfæller - ikke trosfæller.
>
> Du kan da vist ikke være særlig asatroende, når du kan misforstå sådan
> noget?


Jeg har ikke samme meninger som 1.3 Mia. andre, jeg danner mine egne, en
øvelse du skulle prøve at tage til dig.

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."
Indira Ghandi, (1917-1984), indisk premierminister 1966-77 og 1980-84



HrSvendsen (08-03-2006)
Kommentar
Fra : HrSvendsen


Dato : 08-03-06 14:38

On Wed, 8 Mar 2006 14:29:46 +0100, Allan Riise wrote:

> HrSvendsen wrote:
>> On Wed, 8 Mar 2006 14:10:34 +0100, Allan Riise wrote:
>>
>>> hanzen wrote:
>>>
>>>> Til gengæld har han 1,3 mia meningsfæller han kan søge trøst hos.
>>>> Så det går nok.
>>>
>>> Er der 1.3 Mia. Asatro i verdenen?
>>
>> Meningsfæller - ikke trosfæller.
>>
>> Du kan da vist ikke være særlig asatroende, når du kan misforstå sådan
>> noget?
>
> Jeg har ikke samme meninger som 1.3 Mia. andre,

På nogen områder har du, og der synes at være et vist sammenfald med en
gruppe, der har lige i omegnen af 1,3 milliarder proselytter.

> jeg danner mine egne, en
> øvelse du skulle prøve at tage til dig.

No way! Jeg vil ikke have dine egne meninger.

Allan Riise (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 08-03-06 20:02

On Wed, 8 Mar 2006 14:38:23 +0100, HrSvendsen wrote:

> On Wed, 8 Mar 2006 14:29:46 +0100, Allan Riise wrote:
>
>> HrSvendsen wrote:
>>> On Wed, 8 Mar 2006 14:10:34 +0100, Allan Riise wrote:
>>>
>>>> hanzen wrote:
>>>>
>>>>> Til gengæld har han 1,3 mia meningsfæller han kan søge trøst hos.
>>>>> Så det går nok.
>>>>
>>>> Er der 1.3 Mia. Asatro i verdenen?
>>>
>>> Meningsfæller - ikke trosfæller.
>>>
>>> Du kan da vist ikke være særlig asatroende, når du kan misforstå sådan
>>> noget?
>>
>> Jeg har ikke samme meninger som 1.3 Mia. andre,
>
> På nogen områder har du, og der synes at være et vist sammenfald med en
> gruppe, der har lige i omegnen af 1,3 milliarder proselytter.

Hvilket ikke er det samme som jeg deler meninger, du må lære at abstrahere,
og passe på at dine fordomme ikke kommer i vejen.

>> jeg danner mine egne, en
>> øvelse du skulle prøve at tage til dig.
>
> No way! Jeg vil ikke have dine egne meninger.

Forstå en tekst det kan du ikke, det forklarer jo også en hel del af dine
skriv.

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."
Indira Ghandi, (1917-1984), indisk premierminister 1966-77 og 1980-84

HrSvendsen (09-03-2006)
Kommentar
Fra : HrSvendsen


Dato : 09-03-06 09:14

On Wed, 8 Mar 2006 20:02:18 +0100, Allan Riise wrote:

> On Wed, 8 Mar 2006 14:38:23 +0100, HrSvendsen wrote:
>
>> On Wed, 8 Mar 2006 14:29:46 +0100, Allan Riise wrote:
>>
>>> HrSvendsen wrote:
>>>> On Wed, 8 Mar 2006 14:10:34 +0100, Allan Riise wrote:
>>>>
>>>>> hanzen wrote:
>>>>>
>>>>>> Til gengæld har han 1,3 mia meningsfæller han kan søge trøst hos.
>>>>>> Så det går nok.
>>>>>
>>>>> Er der 1.3 Mia. Asatro i verdenen?
>>>>
>>>> Meningsfæller - ikke trosfæller.
>>>>
>>>> Du kan da vist ikke være særlig asatroende, når du kan misforstå sådan
>>>> noget?
>>>
>>> Jeg har ikke samme meninger som 1.3 Mia. andre,
>>
>> På nogen områder har du, og der synes at være et vist sammenfald med en
>> gruppe, der har lige i omegnen af 1,3 milliarder proselytter.
>
> Hvilket ikke er det samme som jeg deler meninger,

Jo, det er det da - på de pågældende områder.

> du må lære at abstrahere,
> og passe på at dine fordomme ikke kommer i vejen.

Du må lære ikke at abstrahere dig helt væk fra, hvad man skriver til
dig.


>>> jeg danner mine egne, en
>>> øvelse du skulle prøve at tage til dig.
>>
>> No way! Jeg vil ikke have dine egne meninger.
>
> Forstå en tekst det kan du ikke, det forklarer jo også en hel del af dine
> skriv.

Du må lære at abstrahere og passe på at dine fordomme ikke kommer i
vejen.

Allan Riise (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 09-03-06 09:41

HrSvendsen wrote:
> On Wed, 8 Mar 2006 20:02:18 +0100, Allan Riise wrote:
>
>> On Wed, 8 Mar 2006 14:38:23 +0100, HrSvendsen wrote:
>>
>>> On Wed, 8 Mar 2006 14:29:46 +0100, Allan Riise wrote:
>>>
>>>> HrSvendsen wrote:
>>>>> On Wed, 8 Mar 2006 14:10:34 +0100, Allan Riise wrote:
>>>>>
>>>>>> hanzen wrote:
>>>>>>
>>>>>>> Til gengæld har han 1,3 mia meningsfæller han kan søge trøst
>>>>>>> hos. Så det går nok.
>>>>>>
>>>>>> Er der 1.3 Mia. Asatro i verdenen?
>>>>>
>>>>> Meningsfæller - ikke trosfæller.
>>>>>
>>>>> Du kan da vist ikke være særlig asatroende, når du kan misforstå
>>>>> sådan noget?
>>>>
>>>> Jeg har ikke samme meninger som 1.3 Mia. andre,
>>>
>>> På nogen områder har du, og der synes at være et vist sammenfald
>>> med en gruppe, der har lige i omegnen af 1,3 milliarder proselytter.
>>
>> Hvilket ikke er det samme som jeg deler meninger,
>
> Jo, det er det da - på de pågældende områder.

Nu er der jo ikke nævnt nogen områder, så hvilke pågældende områder har du
in mente?

>> du må lære at abstrahere,
>> og passe på at dine fordomme ikke kommer i vejen.
>
> Du må lære ikke at abstrahere dig helt væk fra, hvad man skriver til
> dig.

Det gør jeg skam heller ikke, ønske nu bare at i var lidt mere præcise, end
"nogen områder" som du så får til "pågældende områder", det er altså lidt
svært at se noget specifikt i det, andet end at der nok lurer et par
fordomme eller 3 i baggrunden.

>>>> jeg danner mine egne, en
>>>> øvelse du skulle prøve at tage til dig.
>>>
>>> No way! Jeg vil ikke have dine egne meninger.
>>
>> Forstå en tekst det kan du ikke, det forklarer jo også en hel del af
>> dine skriv.
>
> Du må lære at abstrahere og passe på at dine fordomme ikke kommer i
> vejen.


Tsk tsk tsk, det kunne du så ikke.

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."
Indira Ghandi, (1917-1984), indisk premierminister 1966-77 og 1980-84



HrSvendsen (10-03-2006)
Kommentar
Fra : HrSvendsen


Dato : 10-03-06 02:22

On Thu, 9 Mar 2006 09:41:08 +0100, Allan Riise wrote:

> HrSvendsen wrote:


>>>> På nogen områder har du, og der synes at være et vist sammenfald
>>>> med en gruppe, der har lige i omegnen af 1,3 milliarder proselytter.
>>>
>>> Hvilket ikke er det samme som jeg deler meninger,
>>
>> Jo, det er det da - på de pågældende områder.
>
> Nu er der jo ikke nævnt nogen områder, så hvilke pågældende områder har du
> in mente?

Bare det sædvanlige og aktuelle, du ved. Det med at tage hensyn til
pedofeten og så'n.

>>> Forstå en tekst det kan du ikke, det forklarer jo også en hel del af
>>> dine skriv.
>>
>> Du må lære at abstrahere og passe på at dine fordomme ikke kommer i
>> vejen.
>
> Tsk tsk tsk, det kunne du så ikke.

Jojo - du skal bare abstrahere.

Men okay, du siger, jeg skal være specifik,når jeg skriver; men dine
indlæg, forlanger du, skal jeg abstrahere over.

Det synes jeg altså er enormt urimeligt og hensynsløst.

Allan Riise (10-03-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 10-03-06 09:12

HrSvendsen wrote:
> On Thu, 9 Mar 2006 09:41:08 +0100, Allan Riise wrote:
>
>> HrSvendsen wrote:
>
>
>>>>> På nogen områder har du, og der synes at være et vist sammenfald
>>>>> med en gruppe, der har lige i omegnen af 1,3 milliarder
>>>>> proselytter.
>>>>
>>>> Hvilket ikke er det samme som jeg deler meninger,
>>>
>>> Jo, det er det da - på de pågældende områder.
>>
>> Nu er der jo ikke nævnt nogen områder, så hvilke pågældende områder
>> har du in mente?
>
> Bare det sædvanlige og aktuelle, du ved. Det med at tage hensyn til
> pedofeten og så'n.


Tror du at det er Muahmmed der skal tages hensyn til, eller de mange
Muslimer som intet har gjort du og jeg, men som er godt integrerede i det
Danske samfund?

Det er jo netop at abstrahere, at kunne se at der er nogen der er "skidt",
og nogen der er "godt".

Man kunne jo bruge den gamle læresætning med de jurastuderende fra starten
af 70'erne.

De blev bedt om at gå til så mange kriminalretssager som overhovedet muligt,
og se på de der blev dømt's øjenfarve.

Statitisk var godt 70% brunøjede, kan man derud fra så konkludere at *alle*
brunøjede er kriminelle?

>>>> Forstå en tekst det kan du ikke, det forklarer jo også en hel del
>>>> af dine skriv.
>>>
>>> Du må lære at abstrahere og passe på at dine fordomme ikke kommer i
>>> vejen.
>>
>> Tsk tsk tsk, det kunne du så ikke.
>
> Jojo - du skal bare abstrahere.

Det gør jeg skam også, men du har jo en sag, en holdning hvor selv fakta
ikke skal komme dig i vejen.

> Men okay, du siger, jeg skal være specifik,når jeg skriver; men dine
> indlæg, forlanger du, skal jeg abstrahere over.

Nej, ikke mine skriv, men det subjekt der bliver debatteret, at man ikke kan
sige, og da slet ikke med Sanheden som vidne, at Mulimerne er, Muslimerne
gør etc.

> Det synes jeg altså er enormt urimeligt og hensynsløst.


Hvodan tror du de Muslimer der er velintegrerede har det med dig og dine
lige?

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."
Indira Ghandi, (1917-1984), indisk premierminister 1966-77 og 1980-84



HrSvendsen (10-03-2006)
Kommentar
Fra : HrSvendsen


Dato : 10-03-06 11:57

On Fri, 10 Mar 2006 09:12:17 +0100, Allan Riise wrote:

> HrSvendsen wrote:


>> Bare det sædvanlige og aktuelle, du ved. Det med at tage hensyn til
>> pedofeten og så'n.
>
> Tror du at det er Muahmmed der skal tages hensyn til, eller de mange
> Muslimer som intet har gjort du og jeg, men som er godt integrerede i det
> Danske samfund?

Det har intet med sagen at gøre, hvem du synes, der skal tages hensyn
til. Der er bare en del meningssammenfald mellem dig og de 1,3
milliarder i den sag.


> Det er jo netop at abstrahere, at kunne se at der er nogen der er "skidt",
> og nogen der er "godt".

'Skidt' og 'godt' er i hvert fald abstrakte begreber; men er vi nu ikke
på vej ud i et slags akademisk skoleridt?

> Man kunne jo bruge den gamle læresætning med de jurastuderende fra starten
> af 70'erne.
>
> De blev bedt om at gå til så mange kriminalretssager som overhovedet muligt,
> og se på de der blev dømt's øjenfarve.
>
> Statitisk var godt 70% brunøjede,

Allerede i 70'erne? Ja, det gik jo stærkt allerede dengang; men
alligevel ret overraskende. I dag må tallet så være endnu højere.

> kan man derud fra så konkludere at *alle*
> brunøjede er kriminelle?

Nejda. Måske kan man konkludere, at brunøjede har en overraskende høj
kriminalitetsfrekvens som gruppe i forhold til blåøjede mennesker.

>>>>> Forstå en tekst det kan du ikke, det forklarer jo også en hel del
>>>>> af dine skriv.
>>>>
>>>> Du må lære at abstrahere og passe på at dine fordomme ikke kommer i
>>>> vejen.
>>>
>>> Tsk tsk tsk, det kunne du så ikke.
>>
>> Jojo - du skal bare abstrahere.
>
> Det gør jeg skam også, men du har jo en sag, en holdning hvor selv fakta
> ikke skal komme dig i vejen.

Nej, det er et lille uskyldigt ordspil, som du tager meget bogstaveligt.

>> Men okay, du siger, jeg skal være specifik,når jeg skriver; men dine
>> indlæg, forlanger du, skal jeg abstrahere over.
>
> Nej, ikke mine skriv, men det subjekt der bliver debatteret,

Okay, det forstår jeg så ikke en skid af. Måske har du ret i, at jeg
ikke er så god til at abstrahere.

> at man ikke kan
> sige, og da slet ikke med Sanheden som vidne, at Mulimerne er, Muslimerne
> gør etc.

Det kan man da. Muhamedanere er sådan nogen, der vældig godt kan lide
muhamedanisme, eller også er de åndelige masochister.
>
>> Det synes jeg altså er enormt urimeligt og hensynsløst.
>
> Hvodan tror du de Muslimer der er velintegrerede har det med dig og dine
> lige?

De er vel klar over, at jeg synes, der er for mange muhamedanere i
Danmark, og jeg ønsker størstedelen rullet tilbage, hvor de kom fra.
Hvis de altså kender noget til mig. Så de synes nok, jeg ikke skal
bestemme her i landet. Det kan de gøre meget bedre selv, synes de nok.
Jeg vil endvidere tro, at du er deres meningsfælle på det område.

Allan Riise (10-03-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 10-03-06 12:12

HrSvendsen wrote:
> On Fri, 10 Mar 2006 09:12:17 +0100, Allan Riise wrote:
>
>> HrSvendsen wrote:
>
>
>>> Bare det sædvanlige og aktuelle, du ved. Det med at tage hensyn til
>>> pedofeten og så'n.
>>
>> Tror du at det er Muahmmed der skal tages hensyn til, eller de mange
>> Muslimer som intet har gjort du og jeg, men som er godt integrerede
>> i det Danske samfund?
>
> Det har intet med sagen at gøre, hvem du synes, der skal tages hensyn
> til. Der er bare en del meningssammenfald mellem dig og de 1,3
> milliarder i den sag.

Og over 50% af etniske Danskere.

>> Det er jo netop at abstrahere, at kunne se at der er nogen der er
>> "skidt", og nogen der er "godt".
>
> 'Skidt' og 'godt' er i hvert fald abstrakte begreber; men er vi nu
> ikke på vej ud i et slags akademisk skoleridt?

Nej, skidt og godt for landet er ikke abstrakt, du vil ikke debatten, vel?

>> Man kunne jo bruge den gamle læresætning med de jurastuderende fra
>> starten af 70'erne.
>>
>> De blev bedt om at gå til så mange kriminalretssager som overhovedet
>> muligt, og se på de der blev dømt's øjenfarve.
>>
>> Statitisk var godt 70% brunøjede,
>
> Allerede i 70'erne? Ja, det gik jo stærkt allerede dengang; men
> alligevel ret overraskende. I dag må tallet så være endnu højere.

Du er et lille menneske.

>> kan man derud fra så konkludere at *alle*
>> brunøjede er kriminelle?
>
> Nejda. Måske kan man konkludere, at brunøjede har en overraskende høj
> kriminalitetsfrekvens som gruppe i forhold til blåøjede mennesker.

Du hopper jo i med begge ben.
Gak ud og lav folketælling, og selv uden "indvandrere" så er forholdstallet
mellem blå/brun netop 30/70 eller mere.

>>>>>> Forstå en tekst det kan du ikke, det forklarer jo også en hel del
>>>>>> af dine skriv.
>>>>>
>>>>> Du må lære at abstrahere og passe på at dine fordomme ikke kommer
>>>>> i vejen.
>>>>
>>>> Tsk tsk tsk, det kunne du så ikke.
>>>
>>> Jojo - du skal bare abstrahere.
>>
>> Det gør jeg skam også, men du har jo en sag, en holdning hvor selv
>> fakta ikke skal komme dig i vejen.
>
> Nej, det er et lille uskyldigt ordspil, som du tager meget
> bogstaveligt.

Udenomsnak.

>>> Men okay, du siger, jeg skal være specifik,når jeg skriver; men dine
>>> indlæg, forlanger du, skal jeg abstrahere over.
>>
>> Nej, ikke mine skriv, men det subjekt der bliver debatteret,
>
> Okay, det forstår jeg så ikke en skid af. Måske har du ret i, at jeg
> ikke er så god til at abstrahere.

Ganske givet ikke, nej.

>> at man ikke kan
>> sige, og da slet ikke med Sanheden som vidne, at Mulimerne er,
>> Muslimerne gør etc.
>
> Det kan man da. Muhamedanere er sådan nogen, der vældig godt kan lide
> muhamedanisme, eller også er de åndelige masochister.

Du ved udemærket godt at det slet ikke er det vi debatterer, men du vil jo
ikke ned til essensen, du *vil* bare have lov til at nedgøre.

EOD


--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."
Indira Ghandi, (1917-1984), indisk premierminister 1966-77 og 1980-84



HrSvendsen (10-03-2006)
Kommentar
Fra : HrSvendsen


Dato : 10-03-06 13:48

On Fri, 10 Mar 2006 12:11:40 +0100, Allan Riise wrote:

> HrSvendsen wrote:


>> Det har intet med sagen at gøre, hvem du synes, der skal tages hensyn
>> til. Der er bare en del meningssammenfald mellem dig og de 1,3
>> milliarder i den sag.
>
> Og over 50% af etniske Danskere.

Det ved jeg nu ikke; men nu blev vi så enig om det med de 1,3.


>>> Det er jo netop at abstrahere, at kunne se at der er nogen der er
>>> "skidt", og nogen der er "godt".
>>
>> 'Skidt' og 'godt' er i hvert fald abstrakte begreber; men er vi nu
>> ikke på vej ud i et slags akademisk skoleridt?
>
> Nej, skidt og godt for landet er ikke abstrakt, du vil ikke debatten, vel?

Jo, jeg har åbenbart bare mistet følingen med, hvad det var, vi snakkede
om.

>>> Man kunne jo bruge den gamle læresætning med de jurastuderende fra
>>> starten af 70'erne.
>>>
>>> De blev bedt om at gå til så mange kriminalretssager som overhovedet
>>> muligt, og se på de der blev dømt's øjenfarve.
>>>
>>> Statitisk var godt 70% brunøjede,
>>
>> Allerede i 70'erne? Ja, det gik jo stærkt allerede dengang; men
>> alligevel ret overraskende. I dag må tallet så være endnu højere.
>
> Du er et lille menneske.

?? Jeg mener bare - andelen af brunøjede er jo steget stærkt siden,
ikk'?


>>> kan man derud fra så konkludere at *alle*
>>> brunøjede er kriminelle?
>>
>> Nejda. Måske kan man konkludere, at brunøjede har en overraskende høj
>> kriminalitetsfrekvens som gruppe i forhold til blåøjede mennesker.
>
> Du hopper jo i med begge ben.
> Gak ud og lav folketælling, og selv uden "indvandrere" så er forholdstallet
> mellem blå/brun netop 30/70 eller mere.

Og? Hvad mener du, jeg hoppede I?


>>> Det gør jeg skam også, men du har jo en sag, en holdning hvor selv
>>> fakta ikke skal komme dig i vejen.
>>
>> Nej, det er et lille uskyldigt ordspil, som du tager meget
>> bogstaveligt.
>
> Udenomsnak.

Nej, helt ærligt, jeg pjattede bare. Det må du da også have kunnet se.

>> Okay, det forstår jeg så ikke en skid af. Måske har du ret i, at jeg
>> ikke er så god til at abstrahere.
>
> Ganske givet ikke, nej.

Der ser du, og man skal jo skrive, så modtageren har en chance for med
sit begrænsede intellekt at forstå det skrevne, ikk'? Ellers taler man
jo forbi hinanden.

>>> at man ikke kan
>>> sige, og da slet ikke med Sanheden som vidne, at Mulimerne er,
>>> Muslimerne gør etc.
>>
>> Det kan man da. Muhamedanere er sådan nogen, der vældig godt kan lide
>> muhamedanisme, eller også er de åndelige masochister.
>
> Du ved udemærket godt at det slet ikke er det vi debatterer, men du vil jo
> ikke ned til essensen, du *vil* bare have lov til at nedgøre.

Alså - jeg læste det du skrev som om, man ikke med rimelighed kunne
generalisere over muhamedanerne som gruppe; men det var jeg uenig og
mente at kunne et give et eksempel på, at det kan man godt.
>
> EOD

Nå, du vil ikke debatten, hva'?

Frank Løkkegaard (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 08-03-06 13:28

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> on onsdag 8. marts 2006 at 13:09
+0100 wrote:
>Allan er ikke bleg for selv at nedgøre bl.a. medlemmer af DF.
>Der er jo ingen, som tvinger ham til at læse indlæg, han føler sig ramt
>af.

Men der er jo heller ingen der tvinger dig til at gøre dygtige forsøg på
at sænke niveauet yderligere, vel?

Det er muligt at du ikke selv ser det, men det du bedriver er jo ikke
debat, men derimod mudderkastning, der ikke engang er særlig morsom. Det
er jo ikke just de finere nuancer eller sansen for finten, der præger dine
indlæg i denne sag.

Derimod har jeg jo oplevet et par gange at du simpelthen ikke forholder
dig til argumenter, når først du har afleveret en eller anden påstand, der
efterfølgende viser sig enten ikke at holde vand, eller viser aig at være
en anelse mere nuanceret end blot et lettere agressivt udfald. Det må du
selvfølgelig selvom, men det er støj og det er afsporende for noget der
måske kunne udvikle sig til en debat.

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Frank Løkkegaard (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 08-03-06 17:29

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> on onsdag 8. marts 2006 at 17:02
+0100 wrote:
>www.enhedslisten.dk

Naaaiiijjjh, hvor var det overraskende og sjovt, HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA
HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA
HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Jim (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 08-03-06 17:38

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
news:fc.0073fb6b0767f82e3b9aca00dc14a38f.767f83a@net.dialog.dk...
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> on onsdag 8. marts 2006 at 17:02
> +0100 wrote:
>>www.enhedslisten.dk
>
> Naaaiiijjjh, hvor var det overraskende og sjovt, HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA
> HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA
> HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA

Ja, du synes åbenbart, at det er sjovt, at vi har et mutantparti i
Folketinget. Jeg synes det er sørgeligt.

J.



Allan Riise (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 08-03-06 17:44

Jim wrote:
> "Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
> news:fc.0073fb6b0767f82e3b9aca00dc14a38f.767f83a@net.dialog.dk...
>> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> on onsdag 8. marts 2006 at
>> 17:02 +0100 wrote:
>>> www.enhedslisten.dk
>>
>> Naaaiiijjjh, hvor var det overraskende og sjovt, HAHA HAHA HAHA HAHA
>> HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA
>> HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA
>
> Ja, du synes åbenbart, at det er sjovt, at vi har et mutantparti i
> Folketinget. Jeg synes det er sørgeligt.


Kunne du ikke prøve, bare prøve, at hævde dig selv med argumenter og ikke
ved at nedgøre andre?

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."
Indira Ghandi, (1917-1984), indisk premierminister 1966-77 og 1980-84



HrSvendsen (09-03-2006)
Kommentar
Fra : HrSvendsen


Dato : 09-03-06 09:04

On Wed, 08 Mar 2006 17:29:01 +0100, Frank Løkkegaard wrote:

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> on onsdag 8. marts 2006 at 17:02
> +0100 wrote:
>>www.enhedslisten.dk
>
> Naaaiiijjjh, hvor var det overraskende og sjovt, HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA
> HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA
> HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA

Ja, den sad lige hvor den skulle.

Frank Løkkegaard (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 08-03-06 17:30

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> on onsdag 8. marts 2006 at 17:10 +0100
wrote:
>??? Et click på linket fører mig kun frem til et gennemseriøst politisk
>site, som flere burde læse. Mon ikke du har pastet forkert?

Jamen David, det er jo fordi du slet ikke har humor. det er altså trist
når du misser en pointe fra en af gruppens helt store humorister

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Konrad (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 09-03-06 09:57


"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote in message
news:fc.0073fb6b0767f8473b9aca00dc14a38f.767f887@net.dialog.dk...
> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> on onsdag 8. marts 2006 at 17:10 +0100
> wrote:
> >??? Et click på linket fører mig kun frem til et gennemseriøst politisk
> >site, som flere burde læse. Mon ikke du har pastet forkert?
>
> Jamen David, det er jo fordi du slet ikke har humor. det er altså trist
> når du misser en pointe fra en af gruppens helt store humorister

Jeg havde godt nok også en svag mistanke



Frank Løkkegaard (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 08-03-06 19:15

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> on onsdag 8. marts 2006 at 17:38
+0100 wrote:
>Ja, du synes åbenbart, at det er sjovt, at vi har et mutantparti i
>Folketinget. Jeg synes det er sørgeligt.


Sjovt? Jeg syntes den var plat.
Særgelig - tjaaaa, demokrati indebærer at der kan sidde både DF'ere og
medlemmer af enhedslisten. Men det synes du ikke er en god idé?

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Per Rønne (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 08-03-06 20:06

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> on onsdag 8. marts 2006 at 17:38
> +0100 wrote:
> >Ja, du synes åbenbart, at det er sjovt, at vi har et mutantparti i
> >Folketinget. Jeg synes det er sørgeligt.

> Sjovt? Jeg syntes den var plat.
> Særgelig - tjaaaa, demokrati indebærer at der kan sidde både DF'ere og
> medlemmer af enhedslisten. Men det synes du ikke er en god idé?

Ja, alle missiler til trods, så ligger en Helle Thorning-Schmidt, en
Jens Rohde og en Lotte Bundgaard vist milevidt over det niveau.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Bruno Christensen (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Bruno Christensen


Dato : 08-03-06 22:02

On Wed, 8 Mar 2006 20:05:32 +0100, Per Rønne wrote:

> Ja, alle missiler til trods, så ligger en Helle Thorning-Schmidt, en
> Jens Rohde og en Lotte Bundgaard vist milevidt over det niveau.

2 ud af 3 er ike så dårligt

--
O
/|\
/\
Bruno

Frank Løkkegaard (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 09-03-06 00:04

spam@RQNNE.dk (Per Rønne) on onsdag 8. marts 2006 at 20:05 +0100 wrote:
>Ja, alle missiler til trods, så ligger en Helle Thorning-Schmidt, en
>Jens Rohde og en Lotte Bundgaard vist milevidt over det niveau.

Det må man ubetinget sige ja til!

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Peter Bang (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Peter Bang


Dato : 09-03-06 15:49

Peter Bang <peterbang@ZQYHLprivat.dk> (slet ZQYHL) skrev:
>Rart at se, at der stadig findes enklaver, hvor evolution og
anden
>påvirkning er fuldstændigt fraværende. Tak for gensynet.

Her findes imponerende begavelse, og der er ingen mangel på
berigende kommentarer. Det er flot.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408634
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste