Vist er tyrkerne tilbagestående!
Fra : Jesper

Dato : 07-03-06 20:43

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/03/07/200851.htm

Firbenede mennesker opdaget i Tyrkiet
07. mar. 2006 20.11 Udland Opdat.: 07. mar. 2006 20.28

Forskere har opdaget fem søskende i det sydlige Tyrkiet, der kun kan gå
på alle fire. Måske kan de være en vigtig brik i forskningen i
menneskehedens udvikling

Forskere mener, at de fem søskende, som kun kan bevæge sig naturligt på
alle fire, kan give ny viden om, hvordan mennesket udviklede sig fra
firbenede til opretgående skabninger.

Vindue til fortiden
Nicholas Humphrey, evolutionspsykolog ved London School of Economics,
siger til den britiske avis The Times, at opdagelsen åbner "et
ekstraordinært vindue til fortiden".

- Jeg tror ikke, at de i deres gener var skabt til at være firbenede,
men deres særegne, genetiske sammensætning giver dem muligheden for at
være det, siger han.

- Det er fysisk muligt, hvilket ingen ville have troet i lyset af det
moderne menneskelige skelet, siger Humphrey.

Dokumentarudsendelse
Den tyrkiske søskendeflok, der er genstand for en ny
dokumentarudsendelse, som britiske BBC sender 17. marts, lider af en
genetisk abnormitet, der muligvis forhindrer dem i at gå oprejst.

I stedet bruger de deres håndflader som hæle, mens fingrene peger op fra
jorden.

BBC siger, at dokumentarudsendelsen har skabt en intens videnskabelig
debat og rejser en gennemgribende diskussion om det at være menneske.

Humphrey, som deltager i udsendelsen, mener, at den pågældende gangart
kan være en adfærd nedarvet fra mennesker mere end tre millioner år
tilbage i tiden.

Alle er retarderede
I den tyrkiske familier har to af søstrene og en bror aldrig bevæget sig
på andet end alle fire, mens en anden bror og søster til tider går på to
ben.

Alle fem er mentalt retarderede og har talebesvær som følge af en form
for underudvikling af hjernen, der kendes som cerebellar ataxia.

Imidlertid siger Humphrey til The Times, at deres adfærd delvist kan
skyldes, at forældrene accepterede børnenes særegne adfærd fra en tidlig
alder.

De fem søskende er mellem 18 og 34 år gamle og bor i det sydlige
Tyrkiet.

--
Jesper
The saw is family!

Fra : Tony

Dato : 08-03-06 00:27

> [...]
> alder.
>
> De fem søskende er mellem 18 og 34 år gamle og bor i det sydlige

Det er åbenbart hvad der kommer ud af incest / indavl.

Tony