Fred /Falklandskrigen / nu
Fra : Bo Warming

Dato : 07-03-06 11:14

Under menneskehedens skønneste fredsperiode 1871-1914 så Nietzsche
teknikken udvikle sig så han kunne spå grusomme verdenskrige.
Menneskets kreativitet rettes især imod viljen til magt. Se nederste
citat.
DK sidder på flæsket , nu som før, og nyder fred som altid siden
svenskekrigene. Lad os satse intenst på at det fortsætter, også hvis
USA-røvslikning er kravet.
Hvor lidt der skal til for at verdensejerne får en sindsyg krig op at
stå, så vi med Thatcher i 1982 og Irak nu

"Peace, n. In international affairs, a period of cheating between two
periods of figthing. Ambrose Bierce 1842 - 1914

"The Falklands Incident was a quarrel between two bald men over a
comb. Jorge Luis Borges, 1983

Som H.V. Kaalund formulerer det i ´Jeg elsker den brogede verden´: >>
Kamp må der til, skal livet gro, ej kamp blot for dagligt brød, men
kamp for frihed i liv og død - thi evig stilstand er død!<<.

Så længe krig betragtes som ond, vil den altid øve tiltrækning.
Bliver den betragtet som simple, vil den holde op at være populær.
Oscar Wilde

"Terrorisme lever eller dør af, om den opnår succes. Benjamin
Netanyahu

"Jeg bringer krig. Ikke mellem folk og folk - jeg har ikke ord til at
udtrykke min foragt for de europæiske dynastiers fordømmelige
interessepolitik (.) jeg bringer krig tværs igennem alle
tilfældigheder som folk, stand, race, erhverv, opdragelse, dannelse -
en krig som mellem opgang og nedgang, mellem vilje til liv og
hævngerrighed mod livet, mellem retskaffenhed og ondskabsfuld
forløjethed.Nietzsche

kk Krig alene bringer al menneskelig energi til højtryk og sætter
adelsstempel på de folk, som har mod til at se den i øjnene. Benito
Mussolini

kk Krig er civilisationens far og mor. Heraklit

Kk Krig er en kujonagtig flugt fra fredens problemer.
Thomas Mann (1875-1955)

Kk Krig er en omvej til selvmordet, men med god samvittighed.
Nietzsche

Kk Krig gør sejrherren stupid og den overvundne
hævngerrigNietzsche

kk Krig og mod har bidraget med større ting end velgørenhed "
Nietzsche

" Det gamle samfunds magtstrukturer er væk. De byggede på løgn.
Det vil komme krige af en type, der aldrig har eksisteret på jorden,
Nietzsche