Rohdes 12 skæggede mænd
Fra : Per Rønne

Dato : 07-03-06 08:43

I dagens Berlingske Tidende kan man i Groft Sagt læse følgende fra
Informations tidligere chefredaktør, cand.mag. Lars Hedegaard:

En stakket glæde
· Så fik de omsider Jens Rohde, manden med det løsgående missil, som
han har truet med at vise frem til de socialdemokratiske piger, og som
har mange andre gale streger på samvittigheden. Men med sin historie
om de 12 muslimske mænd, der havde opsøgt datteren til en af
Jyllands-Postens 12 tegnere, er Venstres politiske ordfører gået for
vidt. Det kan man jo også se af, at han har måttet æde den i sig igen.
Og nu kommer straffen for mange måneders frækheder. Rohde er åbenbart
villig til at sælge sin svigermor, hvis Venstre kan tjene på det,
skriver de på bagsiden af den ellers regeringsvenlige avis B.T. På
Politiken og i Socialdemokratiet er de ellevilde over endelig at have
fået noget håndgribeligt at tage fat i efter i ugevis forgæves at have
forsøgt at gøre offentligheden interesseret i syntaktiske detaljer i
mellemøstlige skrivelser. Lad os håbe, at de nyder triumfen så længe,
den varer. Det kan nemlig vise sig at blive en kort overgang. For så
vidt Groft sagt er orienteret, bør man ikke fæste lid til den version,
som Rohde – af grunde, vi ikke skal gøre os kloge på – senere fandt
det betimeligt at udsprede. Der var nu også noget underligt ved denne
søforklaring. Hvorfor skulle et par tegnere – og heriblandt tegnernes
formand – bede om et møde med Rohde for at underholde ham med en
historie om noget for længst overstået venindefnidder, der ikke havde
det ringeste med Muhammed-tegningerne at
gøre? Som sagen ligger oplyst for Groft sagt, er der adskillige
centralt placerede iagttagere, der går og undrer sig over historien om
de 12 mænd, der blev til syv piger, og derfor kan vi roligt gå ud fra,
at sandheden kommer for en dag inden særligt længe. Til den tid håber
vi så, at de forskellige aktører har gode forklaringer på deres
ageren. Det gælder både for dem, som den hvide rædsel har tvunget til
tavshed, men især dem der offentligt har godtet sig over, at det
lykkedes.
Lars Hedegaard
==

Synspunktet synes at underbygges i avisens "lille" leder, som lyder:

Hvordan otte piger blev
til tolv muslimske mænd

Venstres politiske ordfører, Jens Rohde, har på mange måder været et
friskt og uforfærdet islæt i den politiske debat.
Men Rohdes omgang med påståede trusler mod en af Muhammed-tegnernes
børn viste sig efterfølgende at være både farlig og forkert. Der var
angiveligt ikke tale om, at 12 muslimske mænd var mødt op på en skole
for at få fat på en datter til den pågældende tegner. Der var tale om
seks-otte 10-11-årige piger fra en anden skole, som opsøgte skolen af
en ganske anden årsag end profettegningerne. Det var bare noget
venindefnidder. Oplysningerne om tegnernes forhold var givet i
fortrolighed for ikke at sætte fokus på dem og deres familier.
Historien skulle slet ikke ud. Man skal have en meget ringe hukommelse
eller stort poetisk talent for at kunne fremmane et billede af
muslimske mænd – med fuldskæg? – i stedet for småpiger. Man spørger
sig, om det virkelig kan passe, at Rohde husker så forkert? Men uanset
indholdet i historien skal Rohde selvfølgelig ikke bralre op om noget,
der skal være fortroligt.
Der er ikke grundlag for at tro, at ordføreren bevidst ville give
forkerte oplysninger eller har forsøgt at misbruge en af tegnerne til
et politisk formål. Eneste rimelige forklaring er, at Rohdes varme
hjerte og oprigtige harme over tegnernes situation er løbet af med
ham. Men der er grænser for, hvor mange klip i fjumrekortet en
politisk ordfører kan tillade sig.
==

Men under alle omstændigheder skal det nok bliver interessant at se,
om avisens mistanker holder stand.

Dette sendt fra en Windåse, indtil back-up'en af min Mac er
tilendebragt. En harddisk er rapporteret som fejlbehæftet {noget med
S.M.A.R.T.} så der er lavet back-up til fem dvd'ere af /Users - når
verifikationen er færdig i løbet af dagen, vil der gås videre til de
til Windows-maskiner, som dog ikke har nær så meget at arkivere i
back-up settet.

Fra : Bo Warming

Dato : 07-03-06 08:58

"Per Rønne" <spam@RQNNE.dk> wrote in message
> [...]
> hjerte og oprigtige harme over tegnernes situation er løbet af med
> ham. Men der er grænser for, hvor mange klip i fjumrekortet en

Rohde-ctr-Rønne = professionel-ctr-amatør

Denne MF ville ikke nedlade sig til dialog med
arbejdsløst-candscienten-fra-Frederikssundsvej
så lidt som han ville debatere med mig

Rohde var smart, da han greb et forlydende om helligkrigere på jagt
efter en tegnerdatter
Ordene i hans spontan-udtalelser til TV var vejet på en guldvægt

Om der var lagt en fælde ud er ligegyldigt,
- om fældens substans var piger, der endnu ikke havde hår på
karamellen og slet ikke var Rønnes mænd med skæg, betyder intet i
teknologiens tidsalder, hvor en 5-årig lolita let kan bære plastisk
sprængstof til at aflive hele JP-staben

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 07-03-06 08:53

Per R¯nne <spam@RQNNE.dk> on tirsdag 7. marts 2006 at 8:42 +0100 wrote:
>Men under alle omstændigheder skal det nok bliver interessant at se,
>om avisens mistanker holder stand.

Ja, det bliver yderst interessant - at Rohde under alle omstændigheder har
kvajet sig i denne sag, ligger fast, men jeg vægrer mig nu ved at tro at
han direkte står og lyver. Så gu' ved hvad der egentlig er sagt? Har han
løjet, må han gå fremfor blot at undskylde, dertil er sagen alt for
alvorlig.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 07-03-06 09:10

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> on tirsdag 7. marts 2006 at 8:58 +0100 wrote:
>Ordene i hans spontan-udtalelser til TV var vejet på en guldvægt

Så er de jo næppe spontane - vel?
Argumentet og teorien falder med andre ord til jorden.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Bo Warming

Dato : 07-03-06 10:06

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote in message

> Så er de jo næppe spontane - vel?
> Argumentet og teorien falder med andre ord til jorden.

Forskellen på Rohde og hans modsigere her på dk.politik er,
at Rohde har tænkt sig om i mange år i RU i Viborg og har svar på rede
hånd og kombinerer at være gennemtænkt(veje sine ord på guldvægt) og
være spontan.

Det er ikke svært når man har rent mel i posen.

Glistrup talte aldrig fra manusskript. Han var totalt spontan, Totalt
konsistent. Totalt sandfærdig.

Fogh har altid været beundrer af Glistrup og hans elev Rohde er dermed
også formet efter denne gode skabelon. Det er ikke dumt. Definer
spontan. Det betyder hurtig på aftrækkeren fordi det kommer indefra og
der er ingen modstrid mellem sjælens indre og de ydre manifestationer.
Modsætningen til spontan er ikke at være vægelsindet, splittet,
følelseslabil.
Har man orden i sit mentale bagland, så kommer det indefra som skidt
fra en spædkalv og alt er vejet og afmålt og i orden.
Jeg kunne ikke skrive så meget og lynhurtigt , som jeg gør på usenet,
hvis ikke jeg havde gået i den glistrupske skole og havde et
grundfæstet livssyn (som min far og mor især er bagmænd for)

Claus Hjort Frederiksen skrev i EB igår at Rohde var grebet af
situationen med de forfulgte tegnere. Læserne vil bære over med en
bagatelagtig unøjagtighed m/u skæg, hankøn/hunkøn, alder lidt over
eller under 15 år.
Den spontane ærlighed hos Rohde charmerer vælgerne og det er OK.
Ordkløvriske smålighed er livet for kort til, hvis ikke man er en
arbejdsløs usenetskribent med alt for god tid og nid-nag-kværulance
mod vindere som Rohde.

Fra : Vidal

Dato : 07-03-06 11:45

Bo Warming wrote:

> Læserne vil bære over med en
> bagatelagtig unøjagtighed m/u skæg, hankøn/hunkøn, alder lidt over eller
> under 15 år.

Hehe, du ser ikke forskellen mellem 6-8 småpiger
og 12 muslimske mænd?

> Den spontane ærlighed hos Rohde charmerer vælgerne og det er OK.

Så hvis man kan lyve spontant ærligt ... (?), så er
det acceptabelt?

> Ordkløvriske smålighed er livet for kort til, hvis ikke man er en
> arbejdsløs usenetskribent med alt for god tid og nid-nag-kværulance mod
> vindere som Rohde.

Åh ja, Rohde prøver at skabe sin egen virkelighed og
selvom den modsiger den rigtige verden, så skal man
ikke kværulere over det. Det er bare ordkløveri.

Jeg troede, du var en selvstændigt tænkende person og
ikke et får, der bare springer i samme retning, som
de andre får.

Der er en vis forudsigelighed over mange af forfatterne
i dette forum, hvilket du fint demonstrerer.

--
Venlig hilsen,

villy Dalsgaard