Profetens biografi
Fra : Knud Larsen

Dato : 06-03-06 18:46

Jeg har nu i mange måneder forsøgt at købe "profetens biografi", den første
og den største af slagsen, - men det er måske ikke biografier fra kun et par
hundrede år efter profetens død der kan bruges til noget?

Fra Politiken:

Hårdt at vokse op som muslim i Danmark
I det lange interview med Asharq Al-Awset fortæller Isam Bachiri også om, at
det ikke altid har været lige nemt at vokse op som muslim i Danmark.

»Det har ikke været sjovt at være muslim i Danmark de sidste ti år. Der har
været fremført mange respektløse argumenter og holdninger mod islam. Da jeg
så tegningerne, tænkte jeg: oh, det er bare endnu en dag i Danmark«, udtaler
han.

Han mener ikke, at Danmark kan beskrives som et multietnisk samfund.

(han må mene multikulturelt, - multietnisk er man jo, hvadenten man kan lide
det eller ej)

Positivt skift efter Muhammed-sagen
Isam Bachiri håber dog, at Muhammed-krisen kan bidrage positivt til
danskernes opfattelse af Islam.

»Jeg synes, det er positivt, at nu hvor vi har denne dialog, at folk så vil
begynde at respektere religiøse personer, værdier og traditioner mere«,
siger han.

En grund til krisen kan, ifølge ham, være, at danskerne ikke respekterer
religioner, og at de derfor behandler muslimer på samme måde som kristne.

»Men tro mig: de har lært af denne sag, og det gode er, at de vil gå ud og
købe profetens biografi og lære noget om profeten«, siger han i interviewet.

---------

Han er sikkert ikke interesseret i virkelig at vide noget om profeten, men
det er vel meget få muslimer.

Fra : Bo Warming

Dato : 06-03-06 21:59

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message
> Jeg har nu i mange måneder forsøgt at købe "profetens biografi"

Kåre Bluitgens biografi er en sober fortætning af koranen og de andre
historievidenskabelige kilder.
Han har været skoleinspektør på Nørrebro og har overrasket
godhedsindustrien ved at skrive glistrupske bøger tidligere - men
foregav på bogmessen i 2003 at være uden viden om sit store
menings-overlap med Fremskridtsparti-stifteren.

Da han ikke kunne finde en tegner til sin ny 2006-udgivelse , og skrev
om det, inspireredes JP til nuværende værdifulde debat - som fjolser
kalder en krise for DK.
Han fandt anonym (og naturalistisk og god, børnebogsagtig) tegner, og
da bogen kom på gaden i Januar gav imamer den gode anmeldelser, men
havde helst set flere detaljer om profetens humanisme og uselviskhed.!
I forhold til koranen er der alt for lidt bloddryppende
torturbeskrivelse vedr de vantros skæbne dengang og i helvede efter
deres død Bogen er lykkelig fri for koranens blomstersprog og idelige
gentagelser

Bogen er flot layoutet af Haases forlag - en lækker klassesæt-sag for
gymnasiaster, der vil beskæftige sig videnskabeligt og dog populært
med den tid og med de faktuelle detaljer i ideologi-skifterens liv.

Fra : Knud Larsen

Dato : 06-03-06 22:17

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message
>
> Kåre Bluitgens biografi er en sober fortætning af koranen og de andre
> historievidenskabelige kilder.

Jeg har læst tusinder af "fortætninger", jeg er kun interesseret i kilderne.

Fra : Bo Warming

Dato : 07-03-06 00:48

> Jeg har læst tusinder af "fortætninger", jeg er kun interesseret i
> kilderne.

BW: Lær arabisk og læs blomstersprog, gentagelser, udpensling af
tortur-mod-vantro, følelsesporn skrevet for bavianfolk - god
fornøjelse.

Når kloge folk som Buhl/Konzelman/Glistrup(og i mindre grad Bluitgen)
har nærlæst kilderne og leverer representative højdepunkter så siger
livsnyder-BW at livet er for kort til kilderne

Det står muslimer frit at afbryde en hvilkensomhelst aftale indgået
med
ikke-muslimer.« (D. Konzelman: »Den islamiske udfordring«, Gad, 1981,
side
35).

"Sandelig, vi bereder jernkæder, halsslynger, og helvedesild for de
vantro" ( ikke-muslimer) (sura 76,5)
"Forkynd kvalfulde straffe for den vantro." "Oh, I troende,
bekæmp de
vantro, som bor i jeres naboskab; lad dem føle jeres strenghed." (sura
9,3
og 12,29)

"I skal bekæmpe folk, med mindre de bekender sig til islam."
(sura 48,17)

"Vær ikke dovne i at søge og forfølge de vantro folk, selvom det
måtte
være jer ubehageligt." (sura 4,57

O Profet, bliv ved med at opildne de troende til kamp
[qital].

"Fight the unbelievers in your surroundings, and let them find

Hadith-citater: Chapter 97 The Prophet said: "When anyone awakes from
sleep, he must clean his nose three times, for the devil spends the
night in the

O Profet, bliv ved med at opildne de troende til kamp [qital].
Hvis der er
tyve af jer, som er udholdende, så skal de besejre to hundrede, og
hvis der
er hundrede af jer, så skal de besejre tusind af dem, som ikke tror,
fordi
de er et folk, som ikke forstår." Korancitatet er taget fra
Jihad-siden på www.islam.dk

"Det står muslimer frit at bryde en aftale med ikke-muslimer, dersom
de
frygter, at disse skal forråde dem"

"Uvidenhed kan af og til være en fordel, og hvis en løgn forårsager en
sådan uvidenhed kan den tillades"Al Ghazzali (berømt
middelalderfilosof) 1058.1111
"Vi må lyve, dersom sandheden fører til ubehagelige resultater"

vilje.
Han lærte mennesket at lyve, så vi kan redde os i vanskelige øjeblikke
og
forvirre vore fjender«

Fra : Per Hagemann

Dato : 07-03-06 02:35

> [...]
> nærlæst kilderne og leverer representative højdepunkter så siger
> livsnyder-BW at livet er for kort til kilderne

Netop det Muhamed-historiske værk, som Knud Larsen forsøger at skaffe, var
vel det Bluitgen har brugt som forlæg til sin børnebog. Glistrup og de andre
har jeg ikke set bruge den kilde.

I en radiodebat mellem Kaare Bluitgen og Abdul Wahid Pedersen kritiserede
imamen at Bluitgen brugte denne første historiske kilde til Muhameds liv,
fordi den ikke er anerkendt af de forskellige muhamedanerretninger
og -skoler.

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-03-06 11:08

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> imamen at Bluitgen brugte denne første historiske kilde til Muhameds liv,
> fordi den ikke er anerkendt af de forskellige muhamedanerretninger

Så den er ikke anerkendt, det var dog utroligt, den udgør jo hovedparten af
det man kender til profetens liv. Men det ER altså sådan, at man hellere vil
*anerkende* bøger om profetens liv som er fabrikeret på basis af
ønsketænkning nu her 1400 år efter hans død. Men det er da også OK, bare man
indrømmer at man ikke ønsker at vide noget reelt om mandens liv.