Politikens sande ansigt
Fra : Helsingør

Dato : 06-03-06 13:03

Hvor er det dejligt at se Tøger Seidenfaden tone rent flag i denne absurde
debat omkring nogle banale karikatur tegninger. Som øverste talsmand for
Politiken, må man sige at han klart har signaleret hvilken holdning avisen
repræsenterer.

Nu tilhører jeg så en af de "dumme" og uoplyste danskere der har et
fuldstændig anderledes syn end Tøger, og jeg har ellers altid respekteret
ham som havende nogle fornuftige synspunkter på mange områder - uden dog at
være enig med ham om alt.

At han kan stå så stejlt på sine, stort set indholdsløse beskyldninger, og
nu også nedværdigende holdninger/hentydninger, der slet ikke harmonerer med
den øvrige befolkning i landet, må man jo tage hatten af for. Han har malet
sig selv op i et hjørne sammen med den øvrige pladderhumanistiske del af en
rød kultur elite. Jeg kan kun glæde mig over, at jeg efter at have mistet
alt min sympati for manden, nu kan se ham skyde sig selv i foden (eller
rettere hovedet) den ene dag efter den anden - det kan jo faktisk ikke være
bedre når det nu engang skal være.

Tak Tøger - du gør simpelthen et kæmpe stykke arbejde for det danske
(borgerlige) flertal der ikke ønsker at indrette deres samfund til en
multi-etnisk "legeplads", der er i stand til at indeholde så mange
forskellige værdinormer, regelsæt og religions forbehold, at man slet ikke
behøver at lovgive eller sågar have et folkestyre.

Et samfund der skal tage højde for alt i verdenen, vil aldrig komme til at
fungere så længe verdenen ikke er mere harmonisk - derfor er der for
eksempel heller ikke den store vilje til at invitere Tyrkiet og tilsvarende
anderledes kulturer/styreformer indenfor i EU. Hvad får Tøger til at tro at
det EU ikke vil, er noget danskerne som sådan er "helt vilde med" (i mindre
målestok)...

Det er i mine øjne temmelig simpelt hvorfor hovedparten af danskerne som
princip ikke ønsker et multi-etnisk samfund. Men ofte må man lukke både øjne
og ører og mund, da man ellers bliver beskyldt for at være inhuman, racist
og hvad pladderhumanisterne nu ellers kan finde af midler, der kan udstille
folk i et samvittigheds betynget dårligt lys.

At DF får så stor tilslutning i disse "krisetider" er udelukkende et bevis
på at hovedparten af danskerne ikke ønsker at omdanne deres samfund til at
rumme alle kulturer. De fleste af os kan ikke se fornuften i at vi skal
ændre vores normer til nogle andet end det vi er opdraget til, og så oven i
købet på baggrund af et meget lille mindretal der oprindeligt var vores "gæster".
På samme måde forlanger vi heller ikke at Tyrkiet skal med i EU, og at de må
gå i gang med at tilpasse sig vores normer. Det er Tyrkiet der selv vil med,
og så er det nu engang dem der må tilpasse sig os - det samme bør gælde for
det danske samfund og indvandrerne.

Jeg har intet imod at blive beskyldt for at være inhuman og ulidelig at høre
på, så længe jeg i det mindste prøver at forholde mig realistisk til
virkeligheden og de problemer der opstår som følge af en sammenblanding af
kulturer, men ikke mindst normer. Læg mærke til hvor fint kinesere og andre
asiatiske kulturer tilpasser sig i vores samfund - egentlig tror jeg at
problemet ligger i nogle ganske bestemte kulturer der på visse områder ikke
rigtigt er fulgt med vores eller blot er uforenelige i øjeblikket (som
oftest af religiøse årsager).

Kære Tøger, glem det multi-etniske samfund - vi kan sagtens være gode venner
med andre kulturer alligevel, men det bliver svært at lave regler der skal
virke over en så bred vifte af hensyn at vi kan rumme hele verdenens
mangfoldighed (som det ser ud nu). Jeg er dog en af dem der håber på at vi
en dag vil blive forenet på verdensplan (+100 år), men det kræver
selvfølgelig at vores kulturer nærmer sig hinanden i langt højere grad. Det
skal de nok komme til over tid med den moderne kommunikations teknologi og
vores stadig tættere relationer, men det bliver ikke i dag eller i morgen.

Fra : N.J.H.

Dato : 06-03-06 13:35

"Helsingør" <no-spam@thank.you> skrev i en meddelelse
> Hvor er det dejligt at se Tøger Seidenfaden tone rent flag i denne absurde
> debat omkring nogle banale karikatur tegninger. Som øverste talsmand for

Jamen tror du ikke, at Tøger bare forsøger at sælge nogen aviser, ved at
være modsat, samt prøve at fremstå som intellektuel?

NJH

Fra : HrSvendsen

Dato : 06-03-06 15:41

> [...]

> foden (eller rettere hovedet) den ene dag efter den anden - det kan jo
> faktisk ikke være bedre når det nu engang skal være.

LOL Ja, der er nok manger af de der Tåger-typer, der ikke havde opdaget, at
folk ikke længere gad bide på deres evindelige pc-snak.

> [...]

> Et samfund der skal tage højde for alt i verdenen, vil aldrig komme til at
> fungere så længe verdenen ikke er mere harmonisk

Hvor er det godt set og beskrevet. Der er ganske enkelt grænser for, hvad et
samfund kan skræve over før bukserne revner. Sådan noget går først op for
velmenerne den dag det hele står i flammer. Ja, de indser det vel ikke
engang da; men vil nok bare fortsætte med at give alle andre skylden for, at
verden ikke magede sig.