Catinèt: S 21,3%, DF 18,3%
Fra : Per Rønne

Dato : 06-03-06 11:35

I dagens Information kan man på side 5 læse om resultatet af den seneste
Catinèt-undersøgelse. Den siger:

V 2,6% 27,3%
K 0,5% 8,6%
DF 1,2% 18,3%
-----------------
VKO 4,3% 54,4%

S 47,6% 21,3%
R 21,4% 10,7%
SF 19,0% 7,4%
Enh 7,2% 3,8%

Den første kolonne viser afstemningsmønsteret blandt /indvandrerne/ [jeg
aner ikke hvordan disse her er defineret], den anden blandt vælgerne som
helhed.

Det bemærkelsesværdige her er at forskellem mellem DF og S foreløbing
synes at have stabiliseret sig på 3%point. At man er nødt til at tilføje
et »i socialdemokratiets favør« viser blot hvilken krise
socialdemokraterne er havnet i.

Men som bekendt er der et par år til næste folketingsvalg, så meget kan
endnu nå at gå galt for det gamle arbejderparti. Partiets dårligste
valgresultater i forrige århundreder var i 1901 [18,4%] og 1903 [22,5%].
Der er altså tale om at S har tabt alt hvad det har vundet i mere end et
århundrede. Og at partiet er blevet halveret i forhold til Krags tid,
hvor det lå på 42-44% af stemmerne.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin

Dato : 06-03-06 11:42

Per Rønne skrev:

> I dagens Information kan man på side 5 læse om resultatet af den seneste
> [...]
Det glæder mig at se tilbagegangen for K. Partiets frihedsfjendtlighed
og statsformynderi er ved at sætte sit præg på det gamle parti.

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 06-03-06 12:22

Martin <Nexus1@lab.org> wrote:

> Det glæder mig at se tilbagegangen for K. Partiets frihedsfjendtlighed
> og statsformynderi er ved at sætte sit præg på det gamle parti.

Hvor ser du tilbagegang? Jeg angiver kun én måling, og kan ikke huske
valgresultatet.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jim

Dato : 06-03-06 13:58

"Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse

Per Rønne skrev:

> [...]
Det glæder mig at se tilbagegangen for K. Partiets frihedsfjendtlighed
og statsformynderi er ved at sætte sit præg på det gamle parti.

***************************

Og så skal man lige slå koldt vand i skridtet...
Målingen er jo kun blandt indvandrere, hvad det så er for en størrelse. Er
det udelukkende muslimer, eller er den tyske, svenske og britiske indvandrer
talt med?
Vi danskere er slet ikke talt med i undersøgelsen.
Så længe vi danskere stadig har noget at sige i det demokratiske Danmark, så
har VKO stadig magten.
Heldigvis for det da.

J.

Fra : Per Rønne

Dato : 06-03-06 14:37

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> [...]
> Vi danskere er slet ikke talt med i undersøgelsen.
> Så længe vi danskere stadig har noget at sige i det demokratiske Danmark, så

Du læser altså tallene forkert. Sidste kolonne tæller danskrene med, og
her går DF altså 5%point frem, mens K går 1,7%point tilbage.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin

Dato : 06-03-06 12:41

Per Rønne skrev:

> Hvor ser du tilbagegang? Jeg angiver kun én måling, og kan ikke huske
> valgresultatet.

K havde 10,3% i ´05 valget
http://politik-dyn.tv2.dk/resultater/ft2005/

Fra : Alucard

Dato : 06-03-06 13:06

On Mon, 6 Mar 2006 11:34:46 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>I dagens Information kan man på side 5 læse om resultatet af den seneste
>Catinèt-undersøgelse. Den siger:
>
>V 2,6% 27,3%
>K 0,5% 8,6%
>DF 1,2% 18,3%
>-----------------
>VKO 4,3% 54,4%
>
>S 47,6% 21,3%
>R 21,4% 10,7%
>SF 19,0% 7,4%
>Enh 7,2% 3,8%

Det der undrer mig mest er at DF har næsten 3 gange så mange stemmer
som K...

Fra : Per Rønne

Dato : 06-03-06 14:37

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Det der undrer mig mest er at DF har næsten 3 gange så mange stemmer
> som K...

Måske har K lagt sig lidt for meget i kølvandet på storkapitalen?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Barney Gumble

Dato : 06-03-06 16:03

Alucard wrote:

> Det der undrer mig mest er at DF har næsten 3 gange så mange stemmer
> som K...

Hvordan får du det til "næsten 3 gange så mange stemmer"?

BG

Fra : Alucard

Dato : 06-03-06 22:18

On Mon, 6 Mar 2006 16:02:50 +0100, "Barney Gumble"
<BG@duffbeer(remove).com> wrote:

>Hvordan får du det til "næsten 3 gange så mange stemmer"?

1,2% er næsten 3 gange større end 0,5%.....

Jeg glemte måske at pointere at

Citat
"Den første kolonne viser afstemningsmønsteret blandt /indvandrerne/"

Fra : Per Rønne

Dato : 07-03-06 12:10

> [...]

> Jeg glemte måske at pointere at
>
> Citat
> "Den første kolonne viser afstemningsmønsteret blandt /indvandrerne/"

Det gør vist ikke den store forskel, om man ser på 1,2/0,5 eller
18,3/8,6 ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-03-06 13:10

"Per Rønne" fortalte:

> [...]
> synes at have stabiliseret sig på 3%point. At man er nødt til at
> tilføje et »i socialdemokratiets favør« viser blot hvilken krise

Og trækker du "indvandrereffekten" (at disse stort set kun stemmer på
oppositionen) fra, så er de ca lige.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Knud Larsen

Dato : 06-03-06 16:46

> [...]
>
> Den første kolonne viser afstemningsmønsteret blandt /indvandrerne/ [jeg
> aner ikke hvordan disse her er defineret], den anden blandt vælgerne som

Kan nogen hurtig regne på, hvornår det bliver en fordel for S, at vi får
flere indvandrere til landet, i forhold til de stemmer de taber fra de
nuværende vælgere pga de medfølgende problemer?
Når vi er oppe på fx 30% indvandrere og efterkommere, så vil de naturligvis
komme til at ændre hele billedet i forhold til tidligere dansk politik.