Ole Hyltoft:
Fra : Henri Gath

Dato : 05-03-06 01:43

Ordets magt: Også under den tyske besættelse var der forfattere, der
svigtede det frie ord. Men det var et mindretal. Denne gang er det en stribe
af vore mest kendte forfattere, der svigter. De vender sig imod, at vi kan
trykke det, som det efter vort lands skik og brug er rimeligt at trykke.
Forfattere fra Suzanne Brøgger og Hanne-Vibeke Holst til Ib Michael og Stig
Dalager slutter op om muslimernes blonde talerør i Danmark, Tøger
Seidenfaden. Disse forfatteres - og dagbladet Politikens - synspunkt er, at
vi skal afstemme vore ytringer efter, hvad man finder passende i
mellemøstlige islam-stater.

Ligesom vi fra 1940-45 skulle vise respekt for Hitler og hans
jødeforfølgelser, skal vi nu vise respekt for »den gode tone« i lande, hvor
man hænger 17-årige drenge, der er gået i seng med hinanden. Hvor man
hænger, subsidiært halshugger, 15-årige piger, der har haft et forhold til
en mand, de ikke er gift med. Hvor mænd slipper godt fra at vansire deres
hustruer med syre, hvis konen har irriteret dem. Hvor kvinder undertrykkes
groft, og børn opdrages til at blive hellige krigere imod de vantro.Alt
dette sker i profetens navn.

Den profet, som danske forfattere fra Klaus Rifbjerg til Inge Eriksen mener,
vi ikke må lave karikaturer af, ligesom vi ikke måtte lave karikaturer af
Hitler i 30erne og under besættelsen. Pinligt mange af dem, vi troede var
forposterne for vores ytringsfrihed, forfatterne, har ikke bare nedlagt
våbnene. De er gået over til fjenden. Som belønning kan de se frem til at
blive luksuøst behandlet både her og der. Selv om der venter belønning, er
det så alligevel ikke bizart? Jo, og mange trækker vist også bare på
skuldrene og siger: disse forfattere er tossede. Denne vurdering er der godt
belæg for.

Når Klaus Rifbjerg skriver om nutidens politik, skal vi altid huske, det er
1930erne han forestiller sig, vi stadig befinder os i. Suzanne
Brøgger »sætter spørgsmålstegn ved, om Danmark overhovedet er vores«
(danskernes).Ib Michael har - fra sit opholdssted mellem korallerne i
Sydhavet - ytret mangt og meget til fordel for censuren. Hans seneste
synspunkt er dog, at han er imod Muhammed-tegningerne, men at han i samme
åndedrag ser tegningerne »som en lysstråle af håb for muhamedanerne«. Det må
svare til at have løst cirklens kvadratur. Kirsten Thorup er mindre
mysteriøs. Hun anbefaler bare censur af meninger, der er anderledes end
hendes egne. Hanne-Vibeke Holst har lige produceret en bestseller ved
grundløst at insinuere, at Mogens Lykketoft er hustrumishandler. Da
Hanne-Vibeke Holst forleden talte ved et møde, hvor en deltager forsvarede
Dansk Folkeparti, greb forfatterinden ind og råbte fra podiet: »Tag
mikrofonen fra den mand!«.

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 05-03-06 12:41

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hanne-Vibeke Holst forleden talte ved et møde, hvor en deltager forsvarede
> Dansk Folkeparti, greb forfatterinden ind og råbte fra podiet: »Tag

Ta Internettet fra den mand.....

Fra : Bo Warming

Dato : 05-03-06 13:04

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> wrote in message

> Ta Internettet fra den mand.....

Har imamerne haft Michael Kirkegaard i koranskole?
Han har lært profetens lektie, det er helt sikkert

Politikens Hus smed mig ud af internet-BBS som de stod for , og lovede
ORDET ER FRIT,
og de brød egne regler, da de ca 1996 smed mig , Rene Brinck og en
anden ikke-vanetænker ud

Samtidig overførtes dette BBS, "Politiken Online", hvis dynamik de
derved havde dræbt, deres ledere til netbetjentstaben på usenet, som
længe ejede TDC m.m

Derfor havde de for en tid held med at sige "Ta Internettet fra Bo
Warming"

TDC var så småt ejet af Ameritech , men skelede til dansk gallup og så
at glistrupsk og DF holdning vandt frem, så på falderebet lykkedes det
mig at hacke mig omkring censuren.

Men vi er oppe mod stærke kræfter, og næste gang er de klogere, så
hvis nogen har styr på at hacke og anden teknik, så ring, for min
webmaster er på hospitalet..Jeg betaler god timeløn.

Fra : HrSvendsen

Dato : 05-03-06 15:48

Michael Kirkegaard wrote:
> "Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ta Internettet fra den mand.....

De kunne have brugt en mand som dig i dissidenthaderlandet Sovjet i sin tid.