Skal ledere være lidt forud for deres tid?
Fra : Bo Warming

Dato : 04-03-06 17:54

Den snu , påtaget-megalomane Nietzsche hævdede at hans ideer ville
tidligst blive forstået af brede intellektuelle kredse om 100 år.

Da han var Wagner-ven solgtes hans bøger i store oplag , men da han
gik sine egne veje, måtte han udgive på eget forlag.

Vedr politikere er et kompromis nødvendigt mellem korpsånd/tidsånd NU
og det som fremtiden kræver og hvad er på vej i vælgernes sjæl. Mon
Fogh balancerer bedst muligt mellem passende modarbejdelse af
godhedsindustriens kortsigtede medynk-idealer og den køreplan som
Glistrup har udarbejdet og DF halvt forstået?

-----------------------

"En leder opstår kun, når der allerede findes et følge.
Ludwig Marcuse

"De, der prøver at lede folket, kan kun gøre det ved at følge pøblen.
Oscar Wilde

"Mit store talent består deri, at jeg ser alt klart. Min ejendommelige
form for veltalenhed skyldes også, at jeg ser det væsentlige i et
spørgsmål fra alle sider. Den lodrette linie er kortere end den skrå
linie".Nietzsche ´

"Jeg roser ledere og forløbere - dvs dem der forlader sig selv og ikke
bekymrer sig det mindste om de bliver fulgt eller ikke. Nietzsche

"Store mennesker er nøglen til ALLEs velfærd". Brandes

"Wagner er stor, for at vi alle kan blive store" Nietzsche

"The day of tomorrow belongs to me. Some are born posthumously.
"Nietzsche (Anticrist, preface) - jeg er født 100 år for tidligt.

"Selv efter 100 år vil man stadig ikke have forstået mit værk" James
Joyce - elev af Nietzsche vedr meget. Men stadig uforståelig, men
Nietzsche forstås mere og mere.