Man kan ikke være dansker og muslim iflg. ~
Fra : None

Dato : 04-03-06 11:53

Hvordan kan vi gå i dialog med de personer i Danmark som tror på Islam, når
man kan høre en muslim i Bazar Vest udtale i tv, at der er 1 milliard
muslimer i verden men kun 5 millioner danskere !

Religion og nationalitet er to forskellige ting, men iflg. ham er det
åbenbart det samme. Det gør dialog med disse mennesker umulig,
intervieweren burde have spurgt ham om " Hvis der er en milliard muslimer i
verden, hvor mange pakistanere er der så ?"
Det spørgsmål giver ligeså lidt mening, som manden udtalelse.

Problemet er nok at vi skal føre en dialog med personer som er ret uvidende,
jfr. ovenstående og som samtidig ikke er i stand til at respektere andre
synspunkter end deres egne.

Det er vigtigt at lægge reglerne for dialog , før man begynder på den, for
når der uhæmmet sammenlignes nationalitet og religion, og man samtidig
blander religion med politik, så er det umuligt at starte dialogen.

Det er jo ret simpelt -
Alle i Danmark skal overholde dansk lovgivning (og intet andet).
Religion er en privatsag.
Religion og politik er adskilt

Men når mange danskere og indvandrere betragter deres religion som "det de
er" , og samtidig mener alle andre skal følge reglerne for netop DERES
religion, så har vi et kæmpe problem som vi er nødt til at afdække og gøre
noget ved.

Så start med ikke at tale om muslimer som en gruppe, at være muslim er blot
at tro på islam - IKKE en nationalitet !!!

I debatten bør vi erstatte ordet muslim med "religiøse personer" for den
dialog der skal foregå bør gælde alle trosretninger.

Med venlig hilsen
1 af de 2,5 milliarder kristne

Fra : andersdk@gmail.com

Dato : 04-03-06 15:23

Tja. Overskriften kunne jo ligesågodt hedde "Man kan ikke være
dansker og muslim iflg. dansker i TV !"

Prøv at se fætrernes omtale af deres kolleger i folketingssalen. De
synes fint om Khader, fordi "han jo nærmest har lagt det muslimske bag
sig" mens Qureshi er "for muslimsk" for dem og for lidt dansk til at
blive taget alvorligt i en politisk diskussion(jeg henviser til
debatten omkring diskussionen om indfødsret og forslaget om betinget
udvisning forrige fredag).

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 04-03-06 18:22

None skrev:

> [...]
>
> Det er jo ret simpelt -
> Alle i Danmark skal overholde dansk lovgivning (og intet andet).

Nej, sådan forholder det sig faktisk ikke!

Det er desværre en - i negativ forstand - yderst populær misforståelse,
som jeg finder decideret pinlig at høre MF'ere, der selv har
underskrevet Grundloven, fyre af i diverse debatter. Det viser kun at de
ikke engang har læst den, for det hedder sig nemlig allerede i §4:

"Den evangelisk-lutherske kirke er den danske folkekirke og understøttes
som sådan af staten."

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Warming

Dato : 04-03-06 18:49

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in
message news:4409ccab$0$47025$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> allerede i §4:
>
> "Den evangelisk-lutherske kirke er den danske folkekirke og

Domprovst Anders Gadegaard i Politiken idag går direkte imod at stat
og kirke adskilles - han ønsker lovreligion som Islams

Luther var i lommen på fyrsterne så han smadrede sund GudHvadGudsER
KejserHvadKejsersEr kristendom og indførte toregimente-skadelighed
Idag er katolicismen derfor mindre gerningsretfærdig end
protestantisme,der er så forbandet rig at de kun er til penge =
Godhedsindustri