Ny arabisk hobby
Fra : Martin Larsen

Dato : 04-03-06 01:52

Unge overfalder sagesløse mennesker for at optage det på mobiltelefonen
og vise det frem. Fænomenet blev først set i England, hvor det går under
navnet »Happy Slapping«, men det er først nu, at man for alvor begynder
at se det i Danmark.

Overfaldsmanden beskrives som arabisk af udseende, 15-18 år, ca. 165 cm
høj, almindelig af bygning og med ansigtet formummet af en hætte. Den
16-årige pige, som nu er varetægtsfængslet, beskrives også som arabisk af
udseende.

http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=424936/http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=424936/

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 04-03-06 09:52

snip en gang qoutefucking. I artiklen står der jo også at unge med etnisk
dansk baggrund også går rundt og "happyslapper"

> --
> Befri DK

for fjolser der ikke har andet livsindhold end at så had og vold.

du er faktisk ikke et hak bedre end dem der går rundt og "happyslapper"

Peter

Fra : HrSvendsen

Dato : 04-03-06 10:23

Peter K. Nielsen wrote:
> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> snip en gang qoutefucking.

Der står da:"
[...]

Hvor ser du quotefucking?

> I artiklen står der jo også at unge med
> etnisk dansk baggrund også går rundt og "happyslapper"

Hvor i artiklen? Det står der så vidt jeg kan se ingen steder i artiklen.

> for fjolser der ikke har andet livsindhold end at så had og vold.

Helt enig. Også gerne landsforrædere.

> du er faktisk ikke et hak bedre end dem der går rundt og
> "happyslapper"

Tror du ikke, du først skulle holde op med at beskylde folk for qoutefucking
og påstå ting, der ikke er, før du fælder dom? Dit grundlag for det virker
meget *host* løst.

Fra : Allan Riise

Dato : 04-03-06 10:28

Martin Larsen wrote:
> [...]
> cm høj, almindelig af bygning og med ansigtet formummet af en hætte.
> Den 16-årige pige, som nu er varetægtsfængslet, beskrives også som

Og hvad mener du så om det her?

"12 unge anholdt for vold i Randers03. mar. 2006 10.56 Indland Opdat.: 03.
mar. 2006 11.18
I en usædvanlig aktion har politiet i Randers anholdt 12 unge i en voldssag,
hvor sagesløse blev overfaldet med slag og spark i Hadsten.

Halvdelen af de anholdte, der alle er mellem 17 og 21 vil politiet kræve
varetægtsfængslet i retsmøder fredag.

Flirter måske med White Prite
Ifølge Radio ABC Nyhederne er flere af de anholdte fra miljøet omkring den
racistiske gruppe White Pride, men vicekriminalkommissær Jes Frederiksen,
Randers Politi, siger, at der ikke er sikre holdepunkter for at fastslå, at
der er en tilknytning.

- Nogle flirter måske med dem, siger Jes Frederiksen.

Umotiveret vold
- Det er sjældent, at vi ser sådan en adfærd i voldssager. I den ene episode
stod mellem syv og 10 og slog og sparkede på en sagesløs. Det var helt
umotiveret vold, siger han.

Også et par andre voldstilfælde fra natten til 19. februar i Hadsten indgår
i sagen.

- Vi er kommet godt af sted i opklaringen, siger Jes Frederiksen."

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : HrSvendsen

Dato : 04-03-06 11:24

Allan Riise wrote:

> Og hvad mener du så om det her?

Der står sjovt nok noget om racisme - uden der dog synes at være
nogetsomhelst racistisk ved overgrebet. Det får mig til at tænke på ... tror
du de der arabere overfaldt en dansker, eller tror du, de overfaldt en
araber - for der står der sjovt nok ikke noget om racisme, og det gør der jo
aldrig, når arabere overfalder danskere, vel?

Fra : Stefan W. Christense~

Dato : 04-03-06 20:35

Martin Larsen wrote:

> [...]
> høj, almindelig af bygning og med ansigtet formummet af en hætte. Den
> 16-årige pige, som nu er varetægtsfængslet, beskrives også som arabisk

Det er ikke mit indtryk at "happy slapping" skulle være specielt
fremherskende blandt arabiske englændere; så vidt jeg er bekendt er det
simpelthen et udslag af voldelig ungdomskultur (ofte kaldet "yob culture").

Med venlig hilsen

Stefan W. Christensen