12 mænd
Fra : Poul Nielsen

Dato : 02-03-06 21:25

Jeg så i TV avisen at 12 Muhamedanske mænd dukkede op på en skole og spurgte
efter datteren til en af Muhamedtegnerne.
Her må udvisning være rimeligt.

Fra : HrSvendsen

Dato : 02-03-06 21:56

Poul Nielsen wrote:
> Jeg så i TV avisen at 12 Muhamedanske mænd dukkede op på en skole og
> spurgte efter datteren til en af Muhamedtegnerne.
> Her må udvisning være rimeligt.

Rohde: Datter til bladtegner opsøgt af 12 mænd
02. mar. 2006 21.15 Indland Opdat.: 02. mar. 2006 21.21
En gruppe muslimske mænd har forsøgt at få fat i datteren til en af de 12
bladtegnere, som tegnede profeten Muhammed i Jyllands-Posten, på hendes
skole.

Det oplyste Venstres politiske ordfører, Jens Rohde, da han torsdag aften i
TV Avisen skulle forklare sit og statsministerens angreb på erhvervslivet
for at sætte forretning over ytringsfriheden.

Datteren var ikke i skole
Rohde sagde, at de 12 bladtegnere har fået vendt fuldstændig op og ned på
deres liv og nu lever under jorden efter at have modtaget dødstrusler.

- Og en datter til en af tegnerne blev opsøgt af 12 muslimske mænd på en
skole, som ønskede at få fat i denne datter. Hun var så heldigvis ikke i
skole, sagde Jens Rohde.

Møde med bladtegnere
Senere torsdag aften sagde Jens Rohde til Ritzaus Bureau, at han fik
oplysningen om, at muslimerne forsøgte at få fat i tegnerens datter, under
et møde med bladtegnere.

Det var torsdag aften ikke muligt at få en kommentar fra Politiets
Efterretningstjeneste til oplysningerne.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/03/02/210949.htm?rss=true

Fra : @

Dato : 02-03-06 21:57

On Thu, 2 Mar 2006 21:25:07 +0100, "Poul Nielsen" <555@get2net.dk>
wrote:

>Jeg så i TV avisen at 12 Muhamedanske mænd dukkede op på en skole og spurgte
>efter datteren til en af Muhamedtegnerne.
>Her må udvisning være rimeligt.

gad vide hvorfor PET ikke har offentliggjort dette?

ville det ikke være rimeligt at den danske befolkning får oplysninger
at 12 eentuelle terorister befinder sig i landet?

Fra : HrSvendsen

Dato : 02-03-06 22:01

@ wrote:

> gad vide hvorfor PET ikke har offentliggjort dette?
>
> ville det ikke være rimeligt at den danske befolkning får oplysninger
> at 12 eentuelle terorister befinder sig i landet?

Terrorister? De ville vel bare have lidt respekt fra tegnerens datter ...

Fra : GB

Dato : 03-03-06 18:26

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in

> Terrorister? De ville vel bare have lidt respekt fra tegnerens datter

Nåååh - er det DET, "respekt" betyder?
Hama hama zoot zoot, a'nam-nam....

Fra : Jim

Dato : 02-03-06 22:36

> gad vide hvorfor PET ikke har offentliggjort dette?
>
> ville det ikke være rimeligt at den danske befolkning får oplysninger
> at 12 eentuelle terorister befinder sig i landet?

Det lyder i hvert fald som et kidnapningsforsøg.
Mon ikke de 12 skal identifiseres.
I øvrigt utroligt, at 12 muhamsere uhindret kan bevæge sig ind på en
folkeskole på den måde.

Mon ikke tegnerne og deres familier nu har PETs fuldkomne opmærksomhed og
beskyttelse?

J.

Fra : @

Dato : 02-03-06 23:11

On Thu, 2 Mar 2006 22:35:44 +0100, "Jim"
<Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> [...]
>Mon ikke de 12 skal identifiseres.
>I øvrigt utroligt, at 12 muhamsere uhindret kan bevæge sig ind på en

hvad skulle hindre folk i at gå ind på en skole -

og spørge efter en elev

man kunne jo komme i lovligt ærinde - familieanliggende f.eks.

Fra : Martin K

Dato : 03-03-06 09:54

"@" <1@invalid.net> wrote in message
> On Thu, 2 Mar 2006 22:35:44 +0100, "Jim"

> hvad skulle hindre folk i at gå ind på en skole -
>
> og spørge efter en elev
>
> man kunne jo komme i lovligt ærinde - familieanliggende f.eks.

Vi ender nok snart med at der står vagter og afkræver ID for alle der skal
ind på en skole.

--
Martin K

Fra : GB

Dato : 03-03-06 18:25

"@" <1@invalid.net> wrote in

> gad vide hvorfor PET ikke har offentliggjort dette?

For at få arbejdsro til opklaringsarbejdet, moské...

Fra : Vidal

Dato : 02-03-06 22:05

Poul Nielsen wrote:
> Jeg så i TV avisen at 12 Muhamedanske mænd dukkede op på en skole og spurgte
> efter datteren til en af Muhamedtegnerne.
> Her må udvisning være rimeligt.

Mon ikke det er løgn?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : HrSvendsen

Dato : 02-03-06 22:17

Vidal wrote:

> Mon ikke det er løgn?

Hvad bygger du den formodning på?

Fra : Vidal

Dato : 02-03-06 22:39

HrSvendsen wrote:

> Hvad bygger du den formodning på?

Tjah, jeg stoler ikke så meget på Jens Rohde som
sandhedsvidne. Men lad os se.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : HrSvendsen

Dato : 02-03-06 22:42

Vidal wrote:

> Tjah, jeg stoler ikke så meget på Jens Rohde som
> sandhedsvidne.

Hvorfor ikke?

Fra : Jim

Dato : 02-03-06 22:51

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Tjah, jeg stoler ikke så meget på Jens Rohde som
> sandhedsvidne. Men lad os se.

Nu er du jo dum at høre på.
Hvorfor skulle han komme med en løgn af denne slags?
Hvad skulle det hjælpe?

J.

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 02-03-06 23:10

On Thu, 2 Mar 2006 22:51:15 +0100, "Jim"
<Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

>Nu er du jo dum at høre på.
>Hvorfor skulle han komme med en løgn af denne slags?
>Hvad skulle det hjælpe?

Og frem for alt - hvis det var løgn, tror I så ikke Tøger Seidenfaden
ville finde ud af det? Så dum er jens Rohde altså ikke.

Fra : Tony

Dato : 02-03-06 22:18

> Mon ikke det er løgn?

Ja, underligt at man ikke har læst om det i avisen.

Tony

Fra : HrSvendsen

Dato : 02-03-06 22:21

Tony wrote:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, underligt at man ikke har læst om det i avisen.

Ja, meget mærkeligt eftersom det kun er ganske få timer siden, det kom frem.
Suk ...

Fra : Tony

Dato : 02-03-06 22:27

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Ja, meget mærkeligt eftersom det kun er ganske få timer siden, det kom
> frem. Suk ...

Nå, du mener at vide, det er noget som er sket i dag i skoletiden ?

Tony

Fra : HrSvendsen

Dato : 02-03-06 22:42

Tony wrote:
> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Nå, du mener at vide, det er noget som er sket i dag i skoletiden ?

Nej, jeg mener, at oplysningerne om sagen først er kommet til mediernes
kendskab for få timer siden.

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 02-03-06 22:53

"Tony" skrev i en meddelelse

> Nå, du mener at vide, det er noget som er sket i dag i skoletiden ?

Det står da i et af indlæggene her i tråden.

ruth

Fra : Tony

Dato : 02-03-06 23:02

"Ruth Nielsen" <cfs29093a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> og

> kom

> Det står da i et af indlæggene her i tråden.
>

> ruth

At det er noget som er sket idag ?

Tony

Fra : Jim

Dato : 02-03-06 22:40

> Mon ikke det er løgn?

Om det er løgn, at nogen står til udvisning?
Eller er det løgn, at datteren har været forsøgt opsnappet på skolen?

Fra : Vidal

Dato : 02-03-06 23:23

Jim wrote:

> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Om det er løgn, at nogen står til udvisning?
> Eller er det løgn, at datteren har været forsøgt opsnappet på skolen?

Jeg har svært ved at forestille mig, tolv
muslimske mænd vandre rundt på gangene i
en dansk folkeskole, på jagt efter en af
eleverne.

Det lyder også underligt, hvis det skulle
være foregået, at der ikke er sluppet noget
ud i pressen og at Jens Rohde kommer til
at stå som den primære kilde til historien.

Men selvfølgeligt, intet er umuligt.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 02-03-06 22:45

On Thu, 02 Mar 2006 22:05:03 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Mon ikke det er løgn?

Suk!

Tænk dig lige lidt om. Man kan mene mange forskellige ting om Jens
Rohde, men han er ikke dum. I hvert fald ikke så dum, at han ville
føre sig frem med sådan en nyhed, hvis det ikke var sandt.

Fra : HrSvendsen

Dato : 02-03-06 22:49

Lars J. Helbo wrote:

> [...]
> Rohde, men han er ikke dum. I hvert fald ikke så dum, at han ville
> føre sig frem med sådan en nyhed, hvis det ikke var sandt.

Vidal siger mere om sig selv end om Rohde med den slags kommentarer.

Fra : Tony

Dato : 02-03-06 23:06

> Vidal siger mere om sig selv end om Rohde med den slags kommentarer.

Du kan da bare putte ham i dit killfilter, hvis han generer dig.

Tony

Fra : HrSvendsen

Dato : 02-03-06 23:28

Tony wrote:

> Du kan da bare putte ham i dit killfilter, hvis han generer dig.

Du har komplet misforstået det. Jeg siger ikke noget om, at Vidal skal finde
sig et andet sted, som du havde gang i med Laudahn.

Fra : Vidal

Dato : 04-03-06 20:49

HrSvendsen wrote:

> Vidal siger mere om sig selv end om Rohde med den slags kommentarer.

Er det så noget positivt, jeg siger om mig selv?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Tony

Dato : 02-03-06 22:49

"Lars J. Helbo" <fornavn@efternavn.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> Rohde, men han er ikke dum. I hvert fald ikke så dum, at han ville
> føre sig frem med sådan en nyhed, hvis det ikke var sandt.

Jeg fatter bare ikke at de ikke er blevet anholdt på stedet.

Tony

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 02-03-06 23:14

On Thu, 2 Mar 2006 22:49:02 +0100, "Tony" <tonycarpediem@invalid>
wrote:

>Jeg fatter bare ikke at de ikke er blevet anholdt på stedet.

I så fald skulle man jo bevise, at de havde onde hensigter. I byretten
vil de jo sikkert forklare, at de bare var ude at gå en tur.

Fra : Tony

Dato : 02-03-06 23:15

> I så fald skulle man jo bevise, at de havde onde hensigter. I byretten
> vil de jo sikkert forklare, at de bare var ude at gå en tur.

Ja, men om ikke andet, så for at De blev identifiseret.

Tony

Fra : @

Dato : 02-03-06 23:44

On Thu, 02 Mar 2006 23:13:38 +0100, Lars J. Helbo
<fornavn@efternavn.org> wrote:

>I så fald skulle man jo bevise, at de havde onde hensigter. I byretten
>vil de jo sikkert forklare, at de bare var ude at gå en tur.

ja og da de nu alligevel var i nærheden ville de da lige 12 mand stærk
fortælle pigen at de skam ikke havde noget med mordtrusler mod hendes
far at gøre

Fra : hanzen

Dato : 03-03-06 08:17

"Tony" <tonycarpediem@invalid> skrev i en meddelelse

> "Lars J. Helbo" <fornavn@efternavn.org> skrev i en meddelelse

> Jeg fatter bare ikke at de ikke er blevet anholdt på stedet.
>
> Tony

Af hvem?
Skolepatruljen?
--
Hilzen
Hanzen

Fra : Vidal

Dato : 02-03-06 23:25

Lars J. Helbo wrote:

> [...]
> Rohde, men han er ikke dum. I hvert fald ikke så dum, at han ville
> føre sig frem med sådan en nyhed, hvis det ikke var sandt.

Nej, det er selvfølgeligt rigtigt. Men historien
har så meget lighed med en 'urban legend', at min
umiddelbare reaktion er mistro.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : @

Dato : 02-03-06 23:49

On Thu, 02 Mar 2006 23:25:03 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Nej, det er selvfølgeligt rigtigt. Men historien
>har så meget lighed med en 'urban legend', at min
>umiddelbare reaktion er mistro.

så skulle Jens Rohde da være "politisk selvmorder"

man starter ikke sådan en historie op i TV-avisen, hvis man ikke er
sikker

Fra : Vidal

Dato : 04-03-06 20:48

Lars J. Helbo wrote:

> [...]
> Rohde, men han er ikke dum. I hvert fald ikke så dum, at han ville
> føre sig frem med sådan en nyhed, hvis det ikke var sandt.

Hvad kan vi så sige om Jens Rohdes klogskab nu?

--
venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-03-06 23:31

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke det er løgn?

Forhåbentligt. Hvis det ikke er, hvad bliver så dit næste spørgsmål?

--
-Jens B.
http://www.supportdenmark.com - Denmark needs your support

Fra : pm

Dato : 03-03-06 00:07

Jens Bruun wrote:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Om det er løgn eller ikke..ved jeg ikke, men det er i min verden yderst
usandsynligt, at 12 personer, af fremmed herkomst ville dukke op på en
offentlig skole og spørge efter en bestemt person og med kidnapning for øje.
Den vakse voksne på skolen ville formentlig staks alarmere politiet eller er
både skolefolk og de aktuelle fremmede helt blottet for bare en smule omløb
?

pm

Mellem linierne..jeg tror ikke på historien. Uanset mit politiske
ståsted..der er til højre forresten

Fra : Tony

Dato : 03-03-06 00:16

"pm" <ps98@tzeliamail.dk> skrev

> Mellem linierne..jeg tror ikke på historien. Uanset mit politiske
> ståsted..der er til højre forresten

Historien er sikkert sand , men jeg er ligesom du uforstående overfor at
personerne ikke blev anholdt på stedet.

Tony

Fra : @

Dato : 03-03-06 00:39

On Fri, 3 Mar 2006 00:16:22 +0100, "Tony" <tonycarpediem@invalid>
wrote:

>"pm" <ps98@tzeliamail.dk> skrev

>Historien er sikkert sand , men jeg er ligesom du uforstående overfor at
>personerne ikke blev anholdt på stedet.

nu melder nyheden jo ikke mere end at de 12 mænd kom på skolen og
"ville have fat i" pigen, det i sig selv er jo ikke noget kriminelt

Fra : Tony

Dato : 03-03-06 01:00

> nu melder nyheden jo ikke mere end at de 12 mænd kom på skolen og
> "ville have fat i" pigen, det i sig selv er jo ikke noget kriminelt

Derfor kan man da godt tage dem ind til afhøring.

Tony

Fra : @

Dato : 03-03-06 02:52

On Fri, 3 Mar 2006 00:59:58 +0100, "Tony" <tonycarpediem@invalid>
wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Derfor kan man da godt tage dem ind til afhøring.

er du helt rigtig klog
sæt nu det var muhammedanere, den slags bliver alvorligt
traumatiserede bare af at høre om 12 tegninger i en avis,
hvordan tror du det vil gå hvis de bliver taget med til en
politistation,
de ville omgående blive 100% invalide

Fra : Alucard

Dato : 03-03-06 09:23

On Fri, 03 Mar 2006 00:39:25 +0100, "@" <1@invalid.net> wrote:

>nu melder nyheden jo ikke mere end at de 12 mænd kom på skolen og
>"ville have fat i" pigen, det i sig selv er jo ikke noget kriminelt

Kan man ikke have en "velbegrundet mistanke" om at noget kriminelt var
nært forestående...?

Fra : Alucard

Dato : 03-03-06 09:22

On Fri, 3 Mar 2006 00:06:49 +0100, "pm" <ps98@tzeliamail.dk> wrote:

> [...]
>både skolefolk og de aktuelle fremmede helt blottet for bare en smule omløb

Selvom jeg vil se lidt flere beviser før jeg udtaler mig alt for
skråsikkert, så er det også muligt at de er skide ligeglade med om de
bliver opdaget (når det er for sent)..... Selvmordsbombere er jo også
lige glade med at de selv bliver sprunget i luften....

Fra : Tveskaeg

Dato : 03-03-06 12:20

>Mon ikke det er løgn?

Jens Rhode er ikke særlig sympatisk men han er alt for smart til at
stå og lyve eller viderebringe udokumenterede påstande i TV-Avisen.

Fra : Vidal

Dato : 03-03-06 21:49

Tveskaeg wrote:

> Jens Rhode er ikke særlig sympatisk men han er alt for smart til at
> stå og lyve eller viderebringe udokumenterede påstande i TV-Avisen.

Tjah ...

--
Venlgi hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 03-03-06 00:11

"Poul Nielsen" skrev i en meddelelse

> Jeg så i TV avisen at 12 Muhamedanske mænd dukkede op på en skole
>og spurgte efter datteren til en af Muhamedtegnerne.

Nå - men her står det jo klart og tydeligt, at det allerede har været
sagt i tv-avisen. Var det DR 1 kl. 21?

> Her må udvisning være rimeligt.

Ja så afgjort - og det må da også være det eneste rigtige, men det lader
ikke til at være dét der er gældende for tiden.

ruth

Fra : Tony

Dato : 03-03-06 00:22

> [...]
>>

> Ja så afgjort - og det må da også være det eneste rigtige, men det lader
> ikke til at være dét der er gældende for tiden.

Rolig Ruth, nu skal vi først lige ha' dem fanget og slæbt i retten.

Tony

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 03-03-06 00:59

"Tony" skrev i en meddelelse

> Rolig Ruth, nu skal vi først lige ha' dem fanget og slæbt i retten.

Yes, yes, - men der er i hvert fald ikke nogen grund til at være i
tvivl om at det er sandt. Jeg har lige set på tekst-TV, der står det
klart og tydeligt - øh at nogle muhammedanske mænd trængte ind på en
skole, hvor de ledte efter datteren til een af de tolv tegnere.

Tallet 12 er muligvis blevet sat på den forkerte gruppe, men jeg
personligt, kunne da ikke se så meget grund til at tvivle, efter at -
som jeg skrev her i gruppen - min brors 15-årige barnebarn blev
overfaldet af 6 store stærke muslimske unge mænd, som midt i
skolegården, hvor de ikke hørte til, begyndte at tæske løs på ham til
han faldt om, og derefter sparkede ham i hovedet. Her var der tale om i
alt 6 mod een. Som var totalt værgeløs og uforberedt.

Og jeg kan ikke lade være med at mene, at man snart skal tage og skride
hårdt ind mod det svineri. For et par dage efter talte de jo i tv om en
hel serie af voldelige overfald på både gangbesværede ældre, som de
ville stjæle penge fra og store børn, som de ville stjæle mobiltlf. fra.

ruth

Fra : Tony

Dato : 03-03-06 01:06

"Poul Nielsen" <555@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg så i TV avisen at 12 Muhamedanske mænd dukkede op på en skole og
> spurgte
> efter datteren til en af Muhamedtegnerne.
> Her må udvisning være rimeligt.

Ja, især hvis e'n af dem havde en bombe i sin turban

Tony

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 03-03-06 03:50

Poul Nielsen skrev:
> Jeg så i TV avisen at 12 Muhamedanske mænd dukkede op på en skole og spurgte
> efter datteren til en af Muhamedtegnerne.
> Her må udvisning være rimeligt.

HVIS dette har noget på sig - hvad jeg nok kunne have grund til at
frygte, da Jens Rohde angiveligt skal have fået dette at vide under et
møde med tegnerne og PET har travlt med ikke at have nogen kommentarer -
så er der for alvor tale om temmelig eskalation af konflikten på dansk
grund. Jeg gruer for at tænke hvad sådanne typer i flok ville kunne
finde på at gøre ved en dansk skolepige...

Det er ganske rigtigt underligt at man ikke straks har tilkaldt
politiet, men det er nu desværre også rimeligt svært at tilbageholde en
gruppe på tolv mand mod deres vilje. Imidlertid måtte man håbe på at der
er nogen, der har haft kamera-mobiler eller lignende, så de i det
mindste kunne være blevet filmet og derudfra søgt identificeret.

Det kunne da nemlig være morsomt omvendt at se Politiets Aktionsstyrke
aflægge disse mænds respektive private hjem en tilsvarende "fredelig
hyggevisit med henblik på en stille sludder" foregående i PETs
hovedkvarter...

Anders Peter Johnsen

Fra : Jack

Dato : 03-03-06 04:19

> Her må udvisning være rimeligt.

Den dag udvisningsreglen gælder alle danskere uanset etnisk baggrund, så
ville det måske være rimeligt. Men det lader ikke til at være tilfældet. Vi
har
jo set hvordan ariske, kartoffelspisende udenlandsdanskere inviteres tilbage
for at afsone resten af deres mordstraf og på ny begår mord hvorefter de
sendes i et behageligt dansk fængsel. Så klap lige hesten, fætter...

Fra : HrSvendsen

Dato : 03-03-06 08:32

Jack wrote:

> Den dag udvisningsreglen gælder alle danskere uanset etnisk baggrund,
> så ville det måske være rimeligt.

Goddaw økseskaft.

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 03-03-06 11:11

Det var smuk og solrig dag da Jack skrev
news:4407b5a9$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk i dk.politik:

> [...]
> tilbage for at afsone resten af deres mordstraf og på ny begår mord
> hvorefter de sendes i et behageligt dansk fængsel. Så klap lige

Du kan kun udvises hvis du ikke bliver statsløs. Det vil sige at du skal
have statsborgerskab i et andet land for at blive udvist. Hvis du ikke har
nogen tilknytning til dette andet land, så er det da mærkeligt at have
statsborgerskab i landet!

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Jack

Dato : 03-03-06 12:26

> [...]
> have statsborgerskab i et andet land for at blive udvist. Hvis du ikke har
> nogen tilknytning til dette andet land, så er det da mærkeligt at have

Jeg tvivler på at efterkommere af indvandrere har statsborgerskab i andre
lande end det land de er født og opvokset i. Om ikke andet så føler de nok
en stærkere tilknytning til Danmark end andre lande. Og hvis de har
statsborgerskab
i et andet land, så er det stadigvæk himmelråbende åndsvagt at udvise egne
borgere...Det er simpelthen så usmageligt og til at brække sig over. Det er
denne forskelsbehandling mellem borgere der skaber de problemer vi har idag.
Og den konstante kategorisering af danskere er fandme også langt ude. Hvis
man er født og opvokset i Danmark så er man dansker og ikke 2.
generationsindvandrer.
- og så vil jeg iøvrigt skide på om man er katolik, muslim eller
kristen...Og de
folk der konstant omtaler efterkommere af indvandrere som "dem" og "ariske
danskere"
som "os" er jo også fra forstanden. Hvad er det for en mentalitet at have?

Det der er afgørende for mig er den enkelte person. Man kan sgu ikke lægge
en gruppe
af mennesker for had blot fordi der er nogle tumper iblandt dem. Der er jo
også
masser af tumper blandt kristne danskere - det ser man jo tydeligt med de
indlæg
der er her i nyhedsgruppen.

Det er sgu ikke så underligt at Danmark har udviklet sig til en banan-stat
når befolkningen
stemmer en tidligere rengøringskone ind til at styre landet.

Fra : Jim

Dato : 03-03-06 12:36

"Jack" <jack@nospammers.please> skrev i en meddelelse

> [...]
> når befolkningen
> stemmer en tidligere rengøringskone ind til at styre landet.

Jeg var ikke klar over, at Jelved havde været gulvskrubber.
Jeg vidste godt, at hun lignede en...

Fra : Vidal

Dato : 03-03-06 22:01

Nis Adelby Clausen wrote:

> ----- Original Message ----- From: "Vidal" <vidal@webspeed.dk>

Hva'?

> Vågn dog op menneske - hvad tror de kunne finde på at gøre ved din
datter når du kommer til at 'fornærme' dem på et eller andet tidspunkt?
(Hint: Jeg tror næppe du ville kunne li' det).
> Tror du at de overhovedt ville betænke sig?
> Er du så indbildsk at du tror det ALDRIG kan overgå dig/din datter?
>
> Elliot

Det er vidtgående konklusioner, du drager af en
skeptisk holdning til Jens Rohdes betændte
udtalelser.

Du hører ikke til de skarpeste knive i skuffen.

Du og dine lige her i gruppen er ikke en skid bedre
end araberne på vestbredden. I følger ukritisk jeres
imamer og råber og skriger og fabulerer på et ringe
grundlag.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 03-03-06 13:28

Det var smuk og solrig dag da Jack skrev
news:440827b8$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk i dk.politik:

> Jeg tvivler på at efterkommere af indvandrere har statsborgerskab i
> andre lande end det land de er født og opvokset i.

Rigtigt man af DEM har altså to statsborgerskaber.

> [...]

> "ariske danskere"
> som "os" er jo også fra forstanden. Hvad er det for en mentalitet at

Du må acceptere at der er behov for at kunne tale om DEM som gruppe. De er
på mange områder anderledes end etniske danskere. Der er derfor brug for en
betegnelse når vi taler om DEM, det være sig positivt eller negativt.
Ligegyldigt hvilket ord du bruger om DEM vil det også blive brugt i en
negativ sammenhæng, og du kan så begynde at lede efter et nyt ord for DEM.

Faktum er, at der er behov for en betegnelse, når vi diskuterer DEM. Hvis
jeg udtaler mig om DEM vil det være naturligt at kalde dem indvandrere, og
herefter benævnt DEM. Etniske danskere vil så være OS, da jeg er en del af
den anden gruppe jeg taler om.
En invandrer vil jo også bruge ord som VI, OS og DEM.

> [...]
> er jo også
> masser af tumper blandt kristne danskere - det ser man jo tydeligt med

Det giver jo ikke mening at snakke om hver enkelt person, man må
nødvendigvis tale om folk i forskellige grupperinger, med de
generaliseringer det medfører. Det kan måske trøste dig at vide det ikke
kun er indvandrere der bliver generaliseret om, for eksempel generalisere
du hele den danske befolkning i det understående.

Mener du at cand.polit'er er mere repræsentative for befolkningen?

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 03-03-06 13:40

On 03 Mar 2006 12:28:17 GMT, "Rune D. Jørgensen"
<RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> wrote:

>Rigtigt man af DEM har altså to statsborgerskaber.

Nå?

Du ved godt, at man skal give afkald på alle andre statsborgerskaber,
hvis man søger om og får dansk statsborgerskab, ikke?

Fra : hanzen

Dato : 03-03-06 14:22

> Nå?
>
> Du ved godt, at man skal give afkald på alle andre statsborgerskaber,
> hvis man søger om og får dansk statsborgerskab, ikke?

Der er visse lande der ikke vil ophæve statsborgerskab og det må Danmark
acceptere.
Derfor findes der folk her i landet med dobbelt statsborgerskab.

--
hilzen
hanzen

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-03-06 14:32

"hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev i en meddelelse

> Der er visse lande der ikke vil ophæve statsborgerskab

Hvilke?

> og det må
> Danmark acceptere.

Hvorfor? Mange lande forbyder uden problemer borgere at have dobbelt
statsborgerskab.

> Derfor findes der folk her i landet med dobbelt statsborgerskab.

Nej, det er ikke derfor.

Fra : hanzen

Dato : 03-03-06 15:29

> "hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilke?

Tyrkiet er vist et af dem

> Hvorfor? Mange lande forbyder uden problemer borgere at have dobbelt
> statsborgerskab.

Jamen sådan er det bare. Det er ikke fordi jeg synes det er rigtigt, men det
er sådan verden ser ud. Danmark har valgt at tillade dobbelt statsborgerskab
i de tilfælde hvor det tidligere land ikke vil løse folk fra
statsborgerskabet.

> Nej, det er ikke derfor.

Nå ?

--
hilzen
hanzen

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-03-06 15:53

> Tyrkiet er vist et af dem

Det tror jeg ikke. Mig bekendt tyrkere deres tyrkiske del af et eventuelt
dobbelt statsborgerskab, hvis de ikke vender hjem og aftjener deres
værnepligt.

Har du dokumentation for, at nogen lande nægter borgere at opgive deres
statsborgerskab? Hvis ja, hvilke? Dette spørgsmål er ikke stillet for at
kværulere eller noget. Jeg er oprigtigt interesseret i at erfare hvilke
lande, der kan finde på at nægte deres medborgere noget sådan.

> Nå ?

Ja. Ingen af os har dokumentation, så indtil videre er det hele vist bare
baseret på gisninger, ikke?

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-03-06 15:56

> Det tror jeg ikke. Mig bekendt tyrkere deres tyrkiske del af et
> eventuelt dobbelt statsborgerskab, hvis de ikke vender hjem og
> aftjener deres værnepligt.

Der skulle selvfølgelig stå:

Det tror jeg ikke. Mig bekendt fratages tyrkere deres tyrkiske del af et

Fra : hanzen

Dato : 03-03-06 16:05

> [...]
> lande, der kan finde på at nægte deres medborgere noget sådan.

> Ja. Ingen af os har dokumentation, så indtil videre er det hele vist bare

se mit indlæg fra idag 15:40 ellers er det her igen.
http://www.inm.dk/publikationer/taenketank_udlpol_rapport/html/chapter07.htm
Danmark er det en forudsætning for, at voksne udlændinge kan opnå dansk
statsborgerskab, at de er indforstået med at give afkald på deres hidtidige
statsborgerskab. Det betyder, at det som hovedregel ikke er muligt for
voksne udlændinge at have dobbelt statsborgerskab. Dette krav stilles dog
ikke over for personer med flygtningestatus i Danmark eller over for
personer fra lande, hvor det er umuligt eller overordentligt vanskeligt at
blive løst fra deres hidtidige statsborgerskab.

der står desværre ikke hvilke lande det drejer sig om.
--
hilzen
hanzen

Fra : hanzen

Dato : 03-03-06 15:41

> [...]
>
> Hvilke?

> Hvorfor? Mange lande forbyder uden problemer borgere at have dobbelt

I Danmark er det en forudsætning for, at voksne udlændinge kan opnå dansk

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 03-03-06 17:11

On Fri, 3 Mar 2006 14:21:54 +0100, "hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk>
wrote:

>Der er visse lande der ikke vil ophæve statsborgerskab og det må Danmark
>acceptere. Derfor findes der folk her i landet med dobbelt statsborgerskab.

Så skal vi altså bare til at se på, hvad der forstås ved "at have et
statsborgerskab". Du har ganske vist ret i, men det er et af de
punkter, som p.t. er ved at blive strammet.

Betingelserne for erhvervelse af dansk indfødsret ( Betingelser for
optagelse på et lovforslag om indfødsrets meddelelse) findes her:

http://www.inm.dk/Index/dokumenter.asp?o=30&n=0&d=1475&s=4

En af betingelserne er:

>Afkald på hidtidigt statsborgerskab
>Ansøgeren skal være indstillet på at give afkald på sit hidtidige
>statsborgerskab.

Nu er det så rigtigt, at der findes visse stater, der ikke vil give
slip på deres statsborgere. Så selv om ansøgeren giver afkald på sit
fremmede statsborgerskab, så vil den pågældende stat stadigvæk
betragte ansøgeren som "sin" statsborger.

Det er også rigtigt, at der har været tilfælde (jeg mener det bl.a.
var med Libanon), hvor en indvandrer har fået dansk indfødsret og så
efterfølgende er rejst til hjemlandet og der har fået udstedt et nyt
pas. Dermed havde den pågældende så ganske rigtigt to
statsborgerskaber og to pas.

Men den går ikke i fremtiden. Det vil nemlig blive betragtet som
"svigagtighed i forbindelse med ansøgning om dansk indfødsret". Ved
efterfølgende at få udstedt et nyt pas fra hjemlandet har den
pågældende nemlig vist, at han ikke for alvor var "indstillet på at
give afkald på sit hidtidige statsborgerskab". Det betyder så, at han
mister sin danske indfødsret igen.

Det kan altså ganske rigtigt tænkes, at en person formelt set ikke kan
slippe ud af sit tidligere statsborgerskab; men han vil ikke kunne
gøre brug af det.

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 03-03-06 13:33

On Fri, 3 Mar 2006 12:25:41 +0100, "Jack" <jack@nospammers.please>
wrote:

>Jeg tvivler på at efterkommere af indvandrere har statsborgerskab i andre
>lande end det land de er født og opvokset i.

Så skulle du sætte dig lidt ind i sagerne. Dansk statsborgerskab får
du, hvis din mor eller far har dansk statsborgerskab. Det er helt uden
betydning, hvor du er født og opvokset. Tilsvarende gælder for de
fleste Europæiske lande.

> [...]
>statsborgerskab
>i et andet land, så er det stadigvæk himmelråbende åndsvagt at udvise egne

Jamen, hvis de er statsborgere i et andet land, så er de da ikke "egne
borgere", for så er de netop IKKE danske statsborgere.

>Det er simpelthen så usmageligt og til at brække sig over. Det er
>denne forskelsbehandling mellem borgere der skaber de problemer vi har idag.

Det er da ikke nogen forskelsbehandling. Der skelnes mellem danske
statsborgere og statsborgere i andre lande. Hvad skulle der være
unaturligt eller forkert i det?

>Og den konstante kategorisering af danskere er fandme også langt ude. Hvis
>man er født og opvokset i Danmark så er man dansker og ikke 2.
>generationsindvandrer.

Nej, det er forkert. Hvis man er dansk statsborger, så er man dansker
(og det gælder uanset, hvor man er født og hvor man bor); men man
bliver altså ikke automatisk til dansker, fordi man har boet i Danmark
i en vis periode.

Fra : HrSvendsen

Dato : 03-03-06 18:08

Jack wrote:

> Jeg tvivler på at efterkommere af indvandrere har statsborgerskab i
> andre lande end det land de er født og opvokset i.

Så har du meget at lære.

> Det er denne forskelsbehandling mellem borgere der skaber de
> problemer vi har idag.

Sludder. Der udvises næsten overhovedet ingen. Så det er det ikke det, der
skaber problemerne. Tværtimod.

> Det der er afgørende for mig er den enkelte person. Man kan sgu ikke
> lægge en gruppe
> af mennesker for had blot fordi der er nogle tumper iblandt dem.

Nu rabler det for dig. Der tales kun om udvisning af kriminelle i det her
spørgsmål.

> Der
> er jo også
> masser af tumper blandt kristne danskere - det ser man jo tydeligt
> med de indlæg
> der er her i nyhedsgruppen.

Hvoraf de fleste slet ikke er kristne - du tåger videre.

> Det er sgu ikke så underligt at Danmark har udviklet sig til en
> banan-stat når befolkningen
> stemmer en tidligere rengøringskone ind til at styre landet.

Hvis du tror, Danmark er en bananstat, så har du ikke set dig ret meget om i
verden. Og så er du da en noget skidt person med den der arrogante holdning
overfor tidligere rengøringskoner.

Fra : Snurrberget

Dato : 03-03-06 04:21

Poul Nielsen wrote:
> Jeg så i TV avisen at 12 Muhamedanske mænd dukkede op på en skole og spurgte
> efter datteren til en af Muhamedtegnerne.
> Her må udvisning være rimeligt.

Næhh... det er jo vores egen skyld fordi vi ikke gøt nok for integrationen.

- cep

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-03-06 09:50

@ wrote:

> nu melder nyheden jo ikke mere end at de 12 mænd kom på skolen og
> "ville have fat i" pigen, det i sig selv er jo ikke noget kriminelt

Har du børn ?
Ville du være bekymret hvis der var kommet 12 mænd, måske endda kun
en, hen for at spørge efter din datter ?

--

Christian
www.yee-haw.dk

Fra : Konrad

Dato : 03-03-06 10:48

"Poul Nielsen" <555@get2net.dk> wrote in message
> Jeg så i TV avisen at 12 Muhamedanske mænd dukkede op på en skole og
spurgte
> efter datteren til en af Muhamedtegnerne.
> Her må udvisning være rimeligt.

Hvad nu hvis Rohde er kommet med lidt sandhed "plus moms"? Indtil videre er
det en tredjehåndsberetning...

Fra : Stefan W. Christense~

Dato : 03-03-06 11:27

Poul Nielsen wrote:

> Jeg så i TV avisen at 12 Muhamedanske mænd dukkede op på en skole og spurgte
> efter datteren til en af Muhamedtegnerne.
> Her må udvisning være rimeligt.

Hvis det er rigtigt, så rykker dagen, hvor det blodige opgør mellem
danskere og muslimer starter, nærmere.

Hvordan tror I at den danske befolkning ville reagere på et overfald af
et dusin muslimer på denne pige?

Med venlig hilsen

Stefan W. Christensen

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 03-03-06 11:56

"Stefan W. Christensen" skrev i en meddelelse

> [...]
> danskere og muslimer starter, nærmere.
>
> Hvordan tror I at den danske befolkning ville reagere på et overfald

Ja vi har jo et stort antal danskere, som bare vil sige, åh ja, der er
så mange danskere der er racister, så vi forstår godt at I er blevet
såret af deres kolde opførsel.

Ikke sandt, alle dem der mener at man overhovedet ikke må debattere,
hvad der sker i Danmark, for så er man fremmedhadsk.

Ruth

Fra : Konrad

Dato : 03-03-06 12:06

"Ruth Nielsen" <cfs29093a@post.cybercity.dk> wrote in message

> Ja vi har jo et stort antal danskere, som bare vil sige, åh ja, der er
> så mange danskere der er racister, så vi forstår godt at I er blevet
> såret af deres kolde opførsel.

Kan du nævne nogle eksempler på dem du har i tankerne?

Fra : Tveskaeg

Dato : 03-03-06 12:26

On Fri, 3 Mar 2006 12:05:44 +0100, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

>"Ruth Nielsen" <cfs29093a@post.cybercity.dk> wrote in message

>Kan du nævne nogle eksempler på dem du har i tankerne?

Det radikale venstre f.eks.

Enhedslisten og alle deres gadesoldater.

SF

Listen bliver sgu hurtigt lang.

Fra : Konrad

Dato : 03-03-06 13:18

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> wrote in message

> Det radikale venstre f.eks.
>
> Enhedslisten og alle deres gadesoldater.
>
> SF

Det er det rene fis. Hvem, hvad - hvornår?

Fra : HrSvendsen

Dato : 03-03-06 11:40

Stefan W. Christensen wrote:

> Hvis det er rigtigt, så rykker dagen, hvor det blodige opgør mellem
> danskere og muslimer starter, nærmere.
>
> Hvordan tror I at den danske befolkning ville reagere på et overfald
> af et dusin muslimer på denne pige?

Sker der noget særligt, når en flok muhammedanere gruppevoldtager en
mindreårig dansk pige?

Fra : Stefan W. Christense~

Dato : 03-03-06 17:09

HrSvendsen wrote:

> Sker der noget særligt, når en flok muhammedanere gruppevoldtager en
> mindreårig dansk pige?

Ja, hvis det bliver set som resultatet af at lave en tegning i en avis.
Husk på, dette ville ikke være et tilfældigt sammentræf mellem pigen og
muslimerne: hun ville være blevet opsøgt...

Med venlig hilsen

Stefan W. Christensen

Fra : @

Dato : 03-03-06 13:19

On Fri, 03 Mar 2006 10:26:40 +0000, "Stefan W. Christensen"
<swcMEN_FJERN_DETTE@soton.ac.uk> wrote:

>Hvis det er rigtigt, så rykker dagen, hvor det blodige opgør mellem
>danskere og muslimer starter, nærmere.
>
>Hvordan tror I at den danske befolkning ville reagere på et overfald af
>et dusin muslimer på denne pige?

trække på skulderen og tænke at hvis hendes far nu havde ladet være
med at lave den tegning så var det ikke sket ???

jeg ved ikke hvor meget der skal til før danskerne griber til civil
ulydighed og i rent og skært selvforsvar enten smider samtilge
muhammedanere ud af landet eller slår dem ihjel

Fra : Stefan W. Christense~

Dato : 03-03-06 17:11

@ wrote:

> [...]
> ulydighed og i rent og skært selvforsvar enten smider samtilge
> muhammedanere ud af landet eller slår dem ihjel

Jeg tror at netop dette kunne være dråben, der får blodet til at flyde over.

Med venlig hilsen

Stefan W. Christensen

Fra : Croc®

Dato : 04-03-06 06:01

On Fri, 03 Mar 2006 13:19:06 +0100, "@" <1@invalid.net> wrote:

> [...]
>ulydighed og i rent og skært selvforsvar enten smider samtilge
>muhammedanere ud af landet eller slår dem ihjel

Det sker ikke i Danmark, vi har jo institutioner at placere alle jer
med de grimme tvangstanker på.

Regards Croc®

Fra : Bo Warming

Dato : 04-03-06 08:31

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message
> [...]

Allahs veje er uransagelige

Hvilken chance har civil ulydighed for at gøre sig bemærket i
medierne, når Echelon-overvågning ved alt?
Hvilket var uundgåeligt fra dag 1 da telefoni opfandtes

> Det sker ikke i Danmark, vi har jo institutioner at placere alle jer
> med de grimme tvangstanker på.

Jeg har gjort ALT for at provokere til tvangsindlæggelse men de er for
kloge til at bruge politimagt hvor politik er issue

I 1999 troede Politikens Hus der leder netbetjentene, at de kunne
skære min tunge af, elektronisk ved at få udbydere bl.a. TDC til at
nedlægge min konto

Den svipsede men førte nok til mental og fy sisk killfiltrering
overfor glistrupisme

Fra : Jim

Dato : 04-03-06 15:20

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Det sker ikke i Danmark, vi har jo institutioner at placere alle jer
> med de grimme tvangstanker på.

Ser du Croc, dem med tvangstankerne må jo være muhamserne.
Efter koran-indoktrineringen, så kan jeg sgu godt forstå, at de bliver syge
i roen.

J.

Fra : Tim

Dato : 03-03-06 14:13

"Stefan W. Christensen" <swcMEN_FJERN_DETTE@soton.ac.uk> wrote in message

> Hvis det er rigtigt, så rykker dagen, hvor det blodige opgør mellem
> danskere og muslimer starter, nærmere.
>
> Hvordan tror I at den danske befolkning ville reagere på et overfald af et
> dusin muslimer på denne pige?

Det er bare endnu et i rækken.

Tm

Fra : Egon Stich

Dato : 03-03-06 16:15

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Stefan W. Christensen" <swcMEN_FJERN_DETTE@soton.ac.uk> wrote in message

> Tm

Det er "sjovt", at følge denne tråd fra i går, til i dag.
I følge radioens pr1, skulle der være tale om nogle andre elever på skolen,
der havde spurgt efter pigen.

Så den ene fjer, der har er blevet til mere end en hel hønsegård med
influenza og det hele, må vist tilbage til udgangspunktet:
1 ganske lille fjer

MVH
Egon

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 03-03-06 11:20

"Rune D. J¯rgensen" <RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> on fredag 3. marts
2006 at 11:10 +0100 wrote:
> Hvis du ikke har
>nogen tilknytning til dette andet land, så er det da mærkeligt at have
>statsborgerskab i landet!

Det afhænger da fuldkommen af hvad du mener med tilknytning. Jeg kender da
en del danskere, der har boet og arbejdet i andre lande gennem rigtig
mange år. De er stadig danske statsborgere og har så vidt jeg ved ingen
intentionder om at ændre på det forhold.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 03-03-06 13:05

Det var smuk og solrig dag da Frank Løkkegaard skrev
news:fc.0073fb6b0765f0d13b9aca008ddd81b5.765f0ed@net.dialog.dk i
dk.politik:

> [...]
> gennem rigtig mange år. De er stadig danske statsborgere og har så
> vidt jeg ved ingen intentionder om at ændre på det forhold.

Men ville du så undre dig over at dine venner blev sendt tilbage til
Danmark hvis de blev dømt for drab?

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Vidal

Dato : 03-03-06 13:07

Jens Bruun wrote:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Forhåbentligt. Hvis det ikke er, hvad bliver så dit næste spørgsmål?

"Det var pokkers".

Det må være min umiddelbare reaktion, når virkeligheden
overgår fantasien.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Vidal

Dato : 03-03-06 13:31

Tveskaeg wrote:

> Jens Rhode er ikke særlig sympatisk men han er alt for smart til at
> stå og lyve eller viderebringe udokumenterede påstande i TV-Avisen.

Desværre er det jo hverken blevet bekræftet eller
afkræftet nogen steder. Ingen synes at være særligt
interesserede i det.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 03-03-06 13:42

On 3 Mar 2006 04:31:29 -0800, "Vidal" <viidal@gmail.com> wrote:

>Desværre er det jo hverken blevet bekræftet eller
>afkræftet nogen steder. Ingen synes at være særligt
>interesserede i det.

Hvilket sådan set er en bekræftelse i sig selv. Hvis der kunne rejses
tvivl om påstanden, skulle oppositionen og Tøger Seidenfaden nok være
på pletten.

Fra : Alucard

Dato : 03-03-06 14:39

On Fri, 03 Mar 2006 13:42:11 +0100, Lars J. Helbo

Lige præcis....

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-03-06 13:53

"Vidal" <viidal@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Desværre er det jo hverken blevet bekræftet eller
> afkræftet nogen steder. Ingen synes at være særligt
> interesserede i det.

Du kan bide skeer på, oppositionen lurer...

At slagte Rohde og dermed skade regeringen står nok ret højt på "to
do"-listen.

Fra : @

Dato : 03-03-06 14:31

On Fri, 3 Mar 2006 13:52:31 +0100, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>"Vidal" <viidal@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Du kan bide skeer på, oppositionen lurer...
>
>At slagte Rohde og dermed skade regeringen står nok ret højt på "to
>do"-listen.

her kommer der en reaktion,

<<<<<>>>>>
Dansk Journalistforbunds formand anklager Venstres politiske ordfører,
Jens Rohde, for at slå politisk plat på tegnerne i Muhammedsagen.

Han anklager samtidig Jens Rohde for at forvrænge og overdrive sagen
med udsagnet om, at en datter til en af tegnerne skulle være blevet
opsøgt af 12 muslimske mænd på en skole.

»En af de faktuelle fejl er blandt andet billedet af 12 muslimske
mænd. Det er helt forvrænget og ude af proportioner«, siger Mogens
Blicher Bjerregaard.

<<<<>>>>>

Dansk Journalistforbunds formand er han selv journalist?

han kommer med en påstand - men glemmer totalt at underbygge den eller
henvise til kilder - eller komme med en anden version at hvad der er
sket -

hvis det ikke var 12 muslimske mænd hvad var det så?

var det slet ikke en pige de søgte efter?

var der overhovedet en skole?

Fra : Alucard

Dato : 03-03-06 14:43

On Fri, 03 Mar 2006 14:31:23 +0100, "@" <1@invalid.net> wrote:

> [...]
>Blicher Bjerregaard.
>
>hvis det ikke var 12 muslimske mænd hvad var det så?

Hvis det f.eks. var drenge skulle han skrive det, eller hvis der kun
var 3 skulle han skrive det....

Bare at kalde det "forvrænget og ude af proportioner" er ikke
seriøst...

Fra : Vidal

Dato : 03-03-06 16:25

@ wrote:
> [...]

> »En af de faktuelle fejl er blandt andet billedet af 12 muslimske
> mænd. Det er helt forvrænget og ude af proportioner«, siger Mogens

Så det *var* løgn.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-03-06 16:28

> Så det *var* løgn.

Så du finder, at Mogens Blicher Bjerregaard bedre dokumenterer _sin_
påstand, end Jens Rohde gør? Synes du selv, du er speciel objektiv i dine
vurderinger?

Fra : Vidal

Dato : 03-03-06 21:24

Jens Bruun wrote:

> [...]
>

> Så du finder, at Mogens Blicher Bjerregaard bedre dokumenterer _sin_
> påstand, end Jens Rohde gør? Synes du selv, du er speciel objektiv i dine

Tror *du*, det er sandt, at der er mødt 12
muslimske mænd op på pågældende skole for
at konfrontere pigen?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 03-03-06 22:19

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message
> Tror *du*, det er sandt, at der er mødt 12
> muslimske mænd op på pågældende skole for
> at konfrontere pigen?

Jens Rohde fik efterretning, som han måske ikke havde juridisk ret til
at viderebringe, men han afvejede klogt

Der er vist ikke billeder eller talangivelser om muslimbanden der
spredte terror på datterens skole, hvor hun heldigvis ikke var
tilstede den dag,

og hvis aldre er svære at bedømme, men da vi ved fra Palæstina, at
selvmordsbombere kan være under 18 år gamle, så er det aldeles
ligegyldigt, om Rohde havde været der og kunne dokumentere, om de var
MÆND eller DRENGE

At Islam hader vantro, og gerne myrder børn af tegnere, hvis humor var
svær at forstå for muslimer, er der ingen nyhed i

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-03-06 10:23

> Tror *du*, det er sandt, at der er mødt 12
> muslimske mænd op på pågældende skole for
> at konfrontere pigen?

Jeg synes, historien lyder usandsynlig. Jeg undrer mig dog over, hvis Jens
Rohde, der må vide, at der bliver holdt meget øje med ham i disse dage,
vælger at kolportere en historie, han ikke kan dokumentere. Hvis historien
viser sig ikke at holde vand, nærmer han sig et politisk selvmord.

Indtil jeg ser dokumentation for det modsatte, vælger jeg at tro på Jens
Rohde. Ikke fordi, jeg finder ham sympatisk eller deler hans politiske
anskuelser, men fordi jeg ikke kan forestille mig ham lyve offentligt i
denne sag.

Jeg kan forestille mig, at Mogens Blicher Bjerregård hænger sin afvisning af
historien op på tekniske detaljer som f.eks., at en del af eller alle
fremmødte muslimer var under 18 år gamle og dermed ikke "mænd" men måske
blot "store drenge".

Fra : Vidal

Dato : 04-03-06 10:49

Jens Bruun wrote:

> [...]
> historien op på tekniske detaljer som f.eks., at en del af eller alle
> fremmødte muslimer var under 18 år gamle og dermed ikke "mænd" men måske

Se evt. også:

Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Wilstrup

Dato : 04-03-06 10:59

Det fremgår i øvrigt af dagspressen i dag, at JR faktisk var fuld af løgn.
Der var ikke tale om 12 mænd, men nogle piger -og der er ikke tale om at de
har truet eller gjort noget - og endelig er der ikke noget der tyder på at
det var folk udefra.
Skårup fra Dansk Fjolleparti er hurtigt ude med riven om at pigen skulle
være blevet truet, men det kan jo ikke lade sig gøre, da hun ikke var i
skole på det pågældende tidspunkt. Ingen ved, hvad der er foregået - det er
kun gætværk, men at JR var fuld af løgn, er der ingen tvivl om her.
--
Wilstrup

Fra : Alucard

Dato : 04-03-06 11:13

On Sat, 04 Mar 2006 10:48:59 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=441524

Når de skriver "var FORMENTLIG skolebørn" og "det var NÆPPE 12
muslimske mænd", så er det et klart bevis på at de ikke VED noget...

Når de so længere nede skriver "Ifølge Politikens oplysninger var der
i det pågældende tilfælde tale om, at en gruppe på 6-8 muslimske
piger" så har Politikken mistet al troværdighed (hvis de overhovedet
har haft nogen).....

>Se evt. også:
>
>http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=441405

Når Mogens Blicher Bjerregaard skriver "En af de faktuelle fejl er
blandt andet billedet af 12 muslimske mænd. Det er helt forvrænget og
ude af proportioner", viser det klart at historien er sand (mit gæt er
at den "faktuelle fejl" nok er at det drejer sig om store drenge)....

Hvis man skal kritisere Rohde, må det være fordi at han muligvis har
vidregivet "fortrolige" oplysninger (om han har ved jeg ikke).....

Hvis Jens Rohde har løjet, er det da noget af det nemmeste at "aflive"
ham politisk, hvilket helt klart var sket hvis der var kød på sagen...

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-03-06 11:18

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis Jens Rohde har løjet, er det da noget af det nemmeste at "aflive"
> ham politisk, hvilket helt klart var sket hvis der var kød på sagen...

Enig. Ingen har endnu dokumenteret noget som helst. Der er alene tale om
gisninger fra mange sider.

Bortset fra det, så finder jeg det under alle omstændigheder usympatisk, at
Jens Rohde bruger dén slags information i politisk øjemed. Jeg har ikke
grund til at tvivle på påstanden om, at tegnerne selv havde bedt om ro og
diskretion. Det er meget kynisk af Jens Rohde at "ofre" dem i "sagens
tjeneste".

Fra : Bo Warming

Dato : 04-03-06 12:36

> [...]
> tegnerne selv havde bedt om ro og diskretion. Det er meget kynisk af
> Jens Rohde at "ofre" dem i "sagens tjeneste".

Subjektivt, ubevisligt kan oplevelse være skabt i Rohdes næppe særlig
rodede hoved om en bande med voldshensigter
Han er ikke dommer men skal da frit viderebringe sine indtryk

Det er hans forpligtelse overfor VÆLGERNE, der går forud for
tegner-familier, der måske er så egoistiske og snævertsynede, som
Mærsk /Grundfoss/andet erhvervsliv

Fra : Alucard

Dato : 04-03-06 14:29

On Sat, 4 Mar 2006 12:36:10 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
>
>Det er hans forpligtelse overfor VÆLGERNE, der går forud for
>tegner-familier, der måske er så egoistiske og snævertsynede, som

Jeg har da forståelse for at man kan være for eller imod
"offentliggørelsen"....

Fra : Bo Warming

Dato : 04-03-06 15:31

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> wrote in message

> Jeg har da forståelse for at man kan være for eller imod
> "offentliggørelsen"....

Sandt er gavnligt.
Hvis du er grebet i lovbrud, er du utilfreds med at det offentliggøres
Medier bør meddele hvad interesserer
Er man imod at medierne/Rohde offentliggjorde er man nok løgnerisk
muslimven og skadelig for danskernes trivsel

Fra : Alucard

Dato : 04-03-06 14:27

On Sat, 4 Mar 2006 11:17:52 +0100, "Jens Bruun"

> [...]
>grund til at tvivle på påstanden om, at tegnerne selv havde bedt om ro og
>diskretion. Det er meget kynisk af Jens Rohde at "ofre" dem i "sagens

Netop.... Hvis man endelig vil kritisere Rohde, så må det være på det
punkt....

Fra : Bo Warming

Dato : 04-03-06 15:32

> Netop.... Hvis man endelig vil kritisere Rohde, så må det være på
> det
> punkt....

Staten har ydet gratis hjælp til tegnerne - til at skjule og beskytte

De må leve med at samfundet har brug for sandhed

Fra : Vidal

Dato : 04-03-06 11:40

Alucard wrote:

> [...]
> i det pågældende tilfælde tale om, at en gruppe på 6-8 muslimske
> piger" så har Politikken mistet al troværdighed (hvis de overhovedet

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3593408/

Det er åbenbart, at kun dine egne Rohde-inducerede
tanker og fantasier kan tillægges nogen troværdighed,
hvis man befinder sig i dit univers.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Alucard

Dato : 04-03-06 14:34

On Sat, 04 Mar 2006 11:39:51 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>
>Det er åbenbart, at kun dine egne Rohde-inducerede
>tanker og fantasier kan tillægges nogen troværdighed,

Hvis Politikken VIDSTE at Rohde's oplysninger var forkerte ville de
IKKE bruge ordene "formentlig" og "næppe" i overskriften....

Udtrykket "Ifølge Politikens oplysninger" er så gummiagtig at man
aldrig kan påstå at Politikken lyver, for "de har jo bare fået
forkerte oplysninger"....

Fra : Allan Riise

Dato : 04-03-06 14:39

Alucard wrote:

> [...]
>
> Udtrykket "Ifølge Politikens oplysninger" er så gummiagtig at man
> aldrig kan påstå at Politikken lyver, for "de har jo bare fået

Det er nok derfor at Rohde selv undskylder, både at han bragte fortrolige
oplysninger, og også at de er forkerte, tror du ikke?

Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."
Indira Ghandi, (1917-1984), indisk premierminister 1966-77 og 1980-84

Fra : Alucard

Dato : 04-03-06 21:42

On Sat, 4 Mar 2006 14:38:57 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Det er nok derfor at Rohde selv undskylder, både at han bragte fortrolige
>oplysninger, og også at de er forkerte, tror du ikke?
>
>http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=441562

Jeg må indrømme at det overrasker mig meget, at han åbenbart har
klokket så meget i det....

Fra : Per Hagemann

Dato : 04-03-06 16:31

> [...]
>
> Det er åbenbart, at kun dine egne Rohde-inducerede
> tanker og fantasier kan tillægges nogen troværdighed,

Rohde har nu undskyldt det han måtte have sagt forkert.

Dog viser de nævnte artikler ikke at Rohde har refereret noget forkert.
Uoverensstemmelserne mellem tegnerens og politikerens historie kan sagtens
stamme fra Claus Seidel, som sikkert også har glemt at nævne at der var tale
om fortrolige oplysninger.

Gad vide hvor mange andre trusler som skjules af frygt for at muhamedanere
skal lade sig inspirere. Måske har vi allerede haft terror i Danmark, som
der ikke må informeres om, fordi det opmuntrer til kopiaktioner.

Fra : Bo Warming

Dato : 04-03-06 12:51

> [...]
> af eller alle fremmødte muslimer var under 18 år gamle og dermed
> ikke "mænd" men måske blot "store drenge".

EB idag har stor historie om berømt håndboldspiller nu i skolelærerjob
der tager elev under armene og bærer ham ud når vold mod anden elev
Men eleven siger "jeg siger du slog mig"
Jeg kan heller ikke bevise at hjemmehjælpen lovbryder
Men man har ytringsfrihed til at sige hvad man oplever eller tror er
sandt, og Rohde er næppe kritisabel

Lov bør gøres klar og enkel, så den kan håndhæves. Der bør gives
tilhold om, at truede familier som dem muslimerne vil dræbe pga
tegninger, må man kun opsøge enkeltvis, og ellers straffes

Fra : HrSvendsen

Dato : 03-03-06 16:40

Vidal wrote:

> Så det *var* løgn.

Du er hurtigt ude igen, hva' Vidal?

Fra : Bo Warming

Dato : 03-03-06 17:14

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Du er hurtigt ude igen, hva' Vidal?
Hvis muslimhelligkrigere ikke dræbte før 18 år
kunne det kritiseres af Rohde omtalte en drengebande som mænd

Fra : Vidal

Dato : 03-03-06 21:53

Bo Warming wrote:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Hvis muslimhelligkrigere ikke dræbte før 18 år
> kunne det kritiseres af Rohde omtalte en drengebande som mænd

Hvordan skal det forstås? Du er snart lige så
usammenhængende, som Claudio Adam.

--
Venlig hilsen,

Venlig hilsen,

villy Dalsgaard

Fra : Jim

Dato : 03-03-06 17:25

> Du er hurtigt ude igen, hva' Vidal?

Det er vist sæson for hurtige konklussioner baseret på ens partipolitiske
holdninger.
Skal vi kalde det for Vidal Sassoon?

Fra : Vidal

Dato : 03-03-06 21:55

Jim wrote:

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Det er vist sæson for hurtige konklussioner baseret på ens partipolitiske
> holdninger.
> Skal vi kalde det for Vidal Sassoon?

En kosmetolog, der har kæmpet i den israelske hær???

Det var dog et snedigt indlæg.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Vidal

Dato : 03-03-06 21:51

HrSvendsen wrote:

> Du er hurtigt ude igen, hva' Vidal?

Så hurtigt er det vel heller ikke?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Allan Riise

Dato : 03-03-06 16:57

@ wrote:

> [...]
>
> han kommer med en påstand - men glemmer totalt at underbygge den eller
> henvise til kilder - eller komme med en anden version at hvad der er

Da det jo er fortroligt, og fortalt i fortrolighed, så kan han ikke andet
ned dementere den udlægning, som de 12 tegnere *selv* udtrykker det, da de
alle 12 er medlem af Journalistforbundet, og man derfor må gå udfra at det
er dem der har bedt formanden om at komme med oplysningerne, men prøv at
læse hele artiklen, inden du farer i blækhuset.

> hvis det ikke var 12 muslimske mænd hvad var det så?

Det er fortroligt, men når det ifølge den tegner der er far til barnet siger
at det er helt uden for proportioner, har det nok været et par knægte.

> var det slet ikke en pige de søgte efter?

Sikkert.

Fra : HrSvendsen

Dato : 03-03-06 17:49

Allan Riise wrote:

> Da det jo er fortroligt, og fortalt i fortrolighed, så kan han ikke
> andet ned dementere den udlægning,

Vrøvl - han kunne f.eks. tie stille.

> som de 12 tegnere *selv* udtrykker
> det,

Vrøvl - det ydtrykker de 12 tegnere ikke.

> da de alle 12 er medlem af Journalistforbundet, og man derfor må
> gå udfra at det er dem der har bedt formanden om at komme med
> oplysningerne,

Vrøvl - læs artiklen i sin sammenhæng. De 12 tegnere har temmelig sikket
ikke bedt ham afkræfte udlægningen, da det er højst usandsynligt, at de alle
tolv sidder inde med mere viden om sagen end alle andre danskere. Der står,
at han udtaler sig på vegne af, der står ikke, hvad det er, han udtrykker på
vegne af, og du kan for fanden selv regne ud, at det ikke kan være hele
smøren, han hælder af sig, der er på vegne af de 12 tegnere?

> men prøv at læse hele artiklen, inden du farer i
> blækhuset.

Dét skulle du virkelig tage at gøre.

> Det er fortroligt, men når det ifølge den tegner der er far til
> barnet siger at det er helt uden for proportioner, har det nok været
> et par knægte.

Det siger tegneren ingen steder i den artikel. Har du det noget andet sted
fra?

Fra : Allan Riise

Dato : 03-03-06 18:35

HrSvendsen wrote:

> Vrøvl - han kunne f.eks. tie stille.

Ja, jeg synes også at Rohde skulle lade være med at bringe fortrolige
oplysninger om tegnernes forhold, for at promovere egne holdninger.

> Vrøvl - det ydtrykker de 12 tegnere ikke.

Jo, se DR's TV-Avis, det har handlet sig om børn der gik på skolen, og selv
tallet er der sat spørgsmålstegn ved.

> [...]
> står ikke, hvad det er, han udtrykker på vegne af, og du kan for
> fanden selv regne ud, at det ikke kan være hele smøren, han hælder af

Det havde de så, jeg har ret, det har du ikke.

> Dét skulle du virkelig tage at gøre.

Det har jeg skam gjort.

> Det siger tegneren ingen steder i den artikel. Har du det noget andet
> sted fra?

Ja, fra bl.a. Information, og nu DR.

Fra : HrSvendsen

Dato : 03-03-06 20:38

Allan Riise wrote:

> Ja, jeg synes også at Rohde skulle lade være med at bringe fortrolige
> oplysninger om tegnernes forhold, for at promovere egne holdninger.

Sludre kan du. Jeg talte selvfølgelig om MBB. Troede du Rohde havde
dementeret udlægningen?

> Jo, se DR's TV-Avis, det har handlet sig om børn der gik på skolen,
> og selv tallet er der sat spørgsmålstegn ved.

Siger det, at de 12 tegnere har sagt det, du påstod? Nej.

> Det havde de så, jeg har ret, det har du ikke.

Du har stadig ikke vist, at de 12 tegnere har bedt MBB udtale hele den
elendige smøre. På ingen måde. Hvordan kan du dog forestille dig sådan
noget?

> Ja, fra bl.a. Information, og nu DR.

Sagde tegneren, det nok bare var et par knægte? Ifølge DR er der ikke noget
galt med antallet. DR kalder dem for drenge; men der siges intet om alderen.

Fra : HrSvendsen

Dato : 03-03-06 17:52

Læs en noget mere uddybende artikel om sagen - naturligvis ikke fra
Politiken:
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3591938/

Fra : Wilstrup

Dato : 03-03-06 18:05

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er dem der har bedt formanden om at komme med oplysningerne, men prøv at
> læse hele artiklen, inden du farer i blækhuset.

Jeg er mest tilbøjelig til at anse hans historie for voldsomt overdrevent -
jeg stoler ikke på JR et øjeblik. Han virker utroværdig.
--
Wilstrup

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 03-03-06 13:25

2006 at 13:04 +0100 wrote:
>Men ville du så undre dig over at dine venner blev sendt tilbage til
>Danmark hvis de blev dømt for drab?

Næh, men det var heller ikke det, der var spørgsmålet.
Normalt sendes man nu ikke ud af landet før man er dømt. Det vidner en hel
del sager om narkodømte danskere da om.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 03-03-06 13:34

"Jack" <jack@nospammers.please> on fredag 3. marts 2006 at 12:25 +0100
wrote:
>Det er sgu ikke så underligt at Danmark har udviklet sig til en
>banan-stat
>når befolkningen
>stemmer en tidligere rengøringskone ind til at styre landet.

Bananstat?
Hvad mener du - vi lever i et demokrati, vi har ytringsfrihed, du kan
rejse hvor du vil og hvornår du vil, vi har et velfungerende politi, valg
der er fri for svindel, et åbent politisk systemt osv osv.
Hvad er det der er bananstat ved det? At der findes en befokningsgruppe i
landet du ikke kan lide?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 03-03-06 14:51

"@" <1@invalid.net> on fredag 3. marts 2006 at 14:31 +0100 wrote:
> [...]
>
>han kommer med en påstand - men glemmer totalt at underbygge den eller
>henvise til kilder - eller komme med en anden version at hvad der er

Det fremgår jo implicit af det sidste afsnit i artiklen at det er på
baggrund af udsagn tra tegnerne selv:
De 12 tegnere er alle er medlem af Dansk Journalistforbund, og Mogens
Blicher Bjerregård skriver i en udtalelse, at han udtaler sig på vegne af
dem, og at forbundet ser det som sin opgave at beskytte tegnerne og tage
presset for dem blandt andet i forbindelse med de mange henvendelser, de
får fra medierne.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 03-03-06 14:53

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> on fredag 3. marts 2006 at 14:31
+0100 wrote:
>Hvorfor? Mange lande forbyder uden problemer borgere at have dobbelt
>statsborgerskab.

Uden problemer for hvem? Landene eller de personer, det drejer sig om?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-03-06 15:42

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> Uden problemer for hvem? Landene eller de personer, det drejer sig om?

Resten af befolkningen.

Fra : Bo Warming

Dato : 03-03-06 22:25

> [...]
> spurgte
> efter datteren til en af Muhamedtegnerne.

At en overmagt er truende har vi næppe lov imod.

MuhamedanerfritDK-lovforslag (Glistrup, 1990) bør gennemføres, så det
at komme fra Mellemsøsten bliver udvisningsgrund(med visse
dispensationer, hvortil Naser Khader ikke nødvendigvis hører)

Fra : Kim2000

Dato : 03-03-06 22:43

> [...]
> spurgte
> efter datteren til en af Muhamedtegnerne.

Det fortæller alt at tegnerne ikke tør stå frem af frygt for deres liv og
helbred. Men det ser journalist forbundet åbenbart ikke noget problem i. De
vil heller angriber Rohde for at have nævnt at en af tegnernes
familiemedlemmer er blevet truet. I det hele taget er det meget mere bekvemt
at angribe tonen end at forholde sig til at ens naive og søde forestillinger
om et globalt verdenssamfund er forsvundet de sidste 3 måneder.

Enhver forstilling om sameksistens med den muslimske verden må være væk. De
holder sig i deres del af verden og vi bliver i vores. Vi kan handle med
hinanden, når de har noget at tilbyde. Vi kan fint bruge vores
nødhjælpskroner her i vores del af verden. Mon ikke der er nogle
sydamerikanske lande, der ville tage imod hjælp med et pænt tak.

For paktistan, Tyrket og flere afrikanske landes vedkommende må man da håbe
der ikke kommer en katastrofe lige med det samme. Jeg gad vide hvad en
indsamling til jordskælvsofre i Pakistan ville indbringe i dag?

mvh
Kim

Fra : Jim

Dato : 03-03-06 22:55

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg gad vide hvad en indsamling til jordskælvsofre i Pakistan ville
> indbringe i dag?

Jeg vil gerne donere end håndfuld kondomer.

J.

Fra : Bo Warming

Dato : 03-03-06 23:15

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in message

> Jeg vil gerne donere end håndfuld kondomer.

Både i Peshavar, Kandahar og Mazar-el-Sharif
så jeg kondomer leveret gratis fra den amerikanske ulandshjælp.

De solgtes som balloner i legetøjsforretningerne.

Imamer vil aldrig tillade dæmpning af befolkningseksplosionen, som
indgår i den hellige krig - vi er jo tossegode ved at tilbyde
demokrati til nyankomne dvs forære vort land væk
Folkevandring har altid handlet om erobring og MUSLIMFOLK RESPEKTERER
IKKE LIV - er ligeglade om halvdelen af deres børn dør, fx fordi der
ikke er mad nok eller de er kanonføde påspændt selvmordsbombe.
Hvormange paki-børn i danske skoler bliver det her, snart?
Nej de kan overtage flinkeskolede DK uden bomber.
Abdul Petersen smigres af Clemens Kjærsgaard

Fra : Allan Riise

Dato : 04-03-06 06:53

Kim2000 wrote:
> "Poul Nielsen" <555@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Det fortæller alt at tegnerne ikke tør stå frem af frygt for deres
> liv og helbred.

Det er PET der har sagt at for deres sikkerheds skyld, skal de blive ude af
offentlighedens søgelys, det er ikke p.g.a. frygt at tegnerne ikke er
synlige.

Fra : Bo Warming

Dato : 04-03-06 08:36

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
> [...]

Umuligt, desværre

> Det er PET der har sagt at for deres sikkerheds skyld, skal de blive
> ude af offentlighedens søgelys, det er ikke p.g.a. frygt at tegnerne
> ikke er synlige.

Staten har taget monopol på at afgøre hvad er farligt

Jeg betvivlede at "12 mænd" var postuleret, vedr tallet. Jeg ser at
Rothe sagde sådan, formodentlig citerende PET.

Who cares -. een lillesøster til en tegnerdatter kan bære
selvmordsbombe. Udvis alle fra Mellemøsten

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 04-03-06 08:44

On Sat, 4 Mar 2006 06:52:57 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Det er PET der har sagt at for deres sikkerheds skyld, skal de blive ude af
>offentlighedens søgelys, det er ikke p.g.a. frygt at tegnerne ikke er
>synlige.

Er det ikke en lidt teoretisk forskel? Hvis PET fortalte mig, at jeg
af hensyn til min egen sikkerhed skulle holde mig ude af
offentlighedens søgelys, så tror jeg da nok, at jeg ville føle en is
frygt, mon ikke?

Fra : @

Dato : 04-03-06 09:10

>Det er PET der har sagt at for deres sikkerheds skyld, skal de blive ude af
>offentlighedens søgelys, det er ikke p.g.a. frygt at tegnerne ikke er
>synlige.

og denne påstand kan du selvfølgelig dokumentere?

tror du ikke på at tegnerne har modtaget trusler?

Fra : Allan Riise

Dato : 04-03-06 10:15

@ wrote:

> og denne påstand kan du selvfølgelig dokumentere?

Ja, kig i medierne.

> tror du ikke på at tegnerne har modtaget trusler?

Jo, og?

Grunden til at PET siger at de ikke skal stå offentligt frem, er jo for at
dysse muligheden for repressalier ned, indtil der er en normalisering, når
så Rohde, for egen politisk argumentation hiver dem frem, så gør han faktisk
det modsatte af hvad PET ønsker, og tegnerne selv, da BBM jo er talsmand for
disse tegnere, så taler han jo på *deres* vegne, ligesom Rohde, som Politisk
talsmand for Venstre, taler på Venstres vegne.

Fra : Bo Warming

Dato : 04-03-06 17:09

> [...]
> tegnerne selv, da BBM jo er talsmand for disse tegnere, så taler han
> jo på *deres* vegne, ligesom Rohde, som Politisk talsmand for

PET er i kort snor af godhedsindustrien og siger at muslim-unoder skal
bagateliseres

Rohde er DF-genial , næsten glistrupsk, når han fremhæver og
folkeoplyser om sandhed, der er vigtig for fædrelandets fremtid, bl.a.
når helligkrigerne måske sender klassekammeratbander imod en tegners
barn
Hvad Rohde har undskyldt for nu, var en uvæsentlig detalje

Skillelinie er dynamisk mellem mænd og børn,
Det er heller ikke afgørende om 11 eller 13
12 er et godt bibelsk tal - vis situationsfornemmelse, vær musikalsk,
drop pedanteri-ordkløveriskhed
Men det er klogt at han viser sin perfekte sandhedssøgende mentalitet
ved at undskylde når præcisere detaljer omsider kommer på bordet

Fra : Kim2000

Dato : 04-03-06 10:17

> Det er PET der har sagt at for deres sikkerheds skyld, skal de blive ude
> af offentlighedens søgelys, det er ikke p.g.a. frygt at tegnerne ikke er
> synlige.

Hvis PET vurderer deres liv og helbred er i fare ved at vise sig offentlig
_er_ de naturligvis i fare. PET bruger ikke millioner på at beskytte folk
for sjov gennem nu 3 måneder. Og det viste sig jo helt tydeligt at børnene
altså ikke kan gå i deres skole, men det er selvfølgelig også nemmest ikke
at forholde sig til det.

mvh
Kim

Fra : Allan Riise

Dato : 04-03-06 12:33

Kim2000 wrote:

> [...]
> tydeligt at børnene altså ikke kan gå i deres skole, men det er
> selvfølgelig også nemmest ikke at forholde sig til det.

Læs dagpressen i dag, det var en flok skolepiger, og om de ville true hende
ller ej, det kan man jo ikke vide, da hun ikke var tilstede i skolen den
dag.

Fra : Kim2000

Dato : 04-03-06 13:05

> Læs dagpressen i dag, det var en flok skolepiger, og om de ville true
> hende ller ej, det kan man jo ikke vide, da hun ikke var tilstede i skolen
> den dag.

Siger en tegner.... som ikke tør få sit navn frem af frygt for sin families
sikkerhed..... Synes du ikke den besked fra tegneren siger alt?

mvh
Kim

Fra : Allan Riise

Dato : 04-03-06 13:23

Kim2000 wrote:
> [...]
>>

> Siger en tegner.... som ikke tør få sit navn frem af frygt for sin
> families sikkerhed..... Synes du ikke den besked fra tegneren siger

Da det er hans datter, og da han ikke må stå frem med navn for PET. hvad
skulle han så ellers gøre?

Men essensen er at Rohde nu har gjort det som Imamerne bliver beskyldt for,
fordrejet sandheden, du ved + moms.

Hvad er værst, Imamerne, eller en folkevalgt tjener der gør nøjagtigt det
samme?

Fra : @

Dato : 04-03-06 14:16

On Sat, 4 Mar 2006 13:22:52 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Men essensen er at Rohde nu har gjort det som Imamerne bliver beskyldt for,
>fordrejet sandheden, du ved + moms.

hvor ved du det fra?

var du tilstede da JR blev orienteret af tegnerne?

kunne det tænkes at JR gengiver nøjagtig det har har fået fortalt, men
at tegnerne efterfølgende hellere vil holde lav profil?

Fra : Allan Riise

Dato : 04-03-06 14:18

@ wrote:

> hvor ved du det fra?
>
> var du tilstede da JR blev orienteret af tegnerne?
>
> kunne det tænkes at JR gengiver nøjagtig det har har fået fortalt, men
> at tegnerne efterfølgende hellere vil holde lav profil?

Tror du på tegneren selv?

Fra : hanzen

Dato : 04-03-06 17:11

> Tror du på tegneren selv?

Jamen det lyder da ganske sandsynliugt synes dem der gerne vil tro det.
Man holder et møde angående en alvorlig situation hvor der er nogle galninge
der truer andre på livet.
Dette møde er fortroligt, hemmeligt og tys-tys.
Og så sidder man og snakker om skærmysler mellem skoletøser.
Det lyder meget lidt troværdigt.
--
hilzen
hanzen

Fra : Jim

Dato : 04-03-06 18:55

> [...]
> der truer andre på livet.
> Dette møde er fortroligt, hemmeligt og tys-tys.
> Og så sidder man og snakker om skærmysler mellem skoletøser.

Ja, og siden hvornår er skoletøsefnidder blevet til en fortrolig oplysning?
Ham Seidel har da et forklaringsproblem.

J.

Fra : Allan Riise

Dato : 04-03-06 14:22

@ wrote:

> hvor ved du det fra?
>
> var du tilstede da JR blev orienteret af tegnerne?
>
> kunne det tænkes at JR gengiver nøjagtig det har har fået fortalt, men
> at tegnerne efterfølgende hellere vil holde lav profil?

Hvorfor indrømmer han det så selv, både at det var fortroligt og at det var
forkerte oplysninger han kam med?

Den mand er færdig som politisk bolværk for Fogh.

Fra : @

Dato : 04-03-06 15:20

On Sat, 4 Mar 2006 14:22:02 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Hvorfor indrømmer han det så selv, både at det var fortroligt og at det var
>forkerte oplysninger han kom med?
>
>http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=441562

JR:
Jeg beklager dybt, hvis jeg har misforstået de oplysninger, jeg har
fået på det her møde.

han siger det var en misforståelse

Jens Rohde har samtidig forklaret, at han ikke vidste, at de
oplysninger, han fik på mødet, var fortrolige.

PET har anbefalet stilhed omkring tegnerne
Men ifølge Claus Seidel burde den politiske ordfører have vist, at
mødet var fortroligt.

der er måske alligevel ikke blevet gjort tydeligt opmærksom på overfor
mødedeltagerne at mødet var fortroligt?

hvorfra ved _du_ at de efterfølgende udtalelser fra tegneren og PET
ikke er et forsøg på at neddrosle noget?

>Den mand er færdig som politisk bolværk for Fogh.

AFR behøver skam ikke noget politisk bolværk

Fra : Jim

Dato : 04-03-06 15:33

> hvor ved du det fra?
>
> var du tilstede da JR blev orienteret af tegnerne?
>
> kunne det tænkes at JR gengiver nøjagtig det har har fået fortalt, men
> at tegnerne efterfølgende hellere vil holde lav profil?

Det er nemlig også min tanke.
Det var nemlig ikke meningen, at Rohde skulle gå i offenligheden med det.
Og så finder man på en hovsa-historie.
Men der er jo ingen grund til at gemme sin datter for et par skoletøser i
skolen.

Det er en noget andet sag, når det drejer sig om koranfascister på
kidnapningsforsøg.

J.

Fra : Jim

Dato : 04-03-06 15:31

> [...]
>
> Men essensen er at Rohde nu har gjort det som Imamerne bliver beskyldt
> for, fordrejet sandheden, du ved + moms.

Og du kender med sikkerhed sandheden? Og du har dokumentationen herfor?

> Hvad er værst, Imamerne, eller en folkevalgt tjener der gør nøjagtigt det
> samme?

Du har stadig ikke dokumenteret din påstand om, At Rohde har løjet endsige
fordrejet sandheden.

J.

Fra : Kim2000

Dato : 04-03-06 20:01

> Da det er hans datter, og da han ikke må stå frem med navn for PET. hvad
> skulle han så ellers gøre?

Så må vi vel bare konstatere at tegneren, hans familie og PET skulle være
bange for "6 unge tøser på 11 år". Jojo, det ska´ nok passe.

> Men essensen er at Rohde nu har gjort det som Imamerne bliver beskyldt
> for, fordrejet sandheden, du ved + moms.

Jeg har ikke hørt imanner beklage de har sagt noget forkert? Rohde gjorde
det klart, at han må have misforstået mødet og det beklagede han. Og så er
den skid slået. Skal vi komme tilbage til at 12 tegnere i dag ikke tør gå på
gaden eller sende deres børn i skole? Det er lidt mere interessant....

mvh
Kim

Fra : Allan Riise

Dato : 04-03-06 20:10

Kim2000 wrote:

> Så må vi vel bare konstatere at tegneren, hans familie og PET skulle
> være bange for "6 unge tøser på 11 år". Jojo, det ska´ nok passe.

Tjae, det er jo Rihde's udtalelse, så det må Rohde vel mene.

> [...]
> han. Og så er den skid slået. Skal vi komme tilbage til at 12 tegnere
> i dag ikke tør gå på gaden eller sende deres børn i skole? Det er

At sætte tegneren i yderligere fare, og så sige, "ups, det beklager jeg", og
så er den skid slået.

Det mener du vel ikke?

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-03-06 20:14

> At sætte tegneren i yderligere fare, og så sige, "ups, det beklager
> jeg", og så er den skid slået.
>
> Det mener du vel ikke?

Er det ikke lige meget. Hvad med resten af sætningen, der lød " Skal vi
komme tilbage til at 12 tegnere i dag ikke tør gå på gaden eller sende deres
børn i skole? Det er lidt mere interessant...."

Dit knivskarpe valg af. hvad du svarer på, og ikke mindst hvad du ikke
svarer på, fortæller alt om dig og dine motiver.

Fra : Allan Riise

Dato : 04-03-06 20:19

Jens Bruun wrote:
> [...]
> vi komme tilbage til at 12 tegnere i dag ikke tør gå på gaden eller
> sende deres børn i skole? Det er lidt mere interessant...."

Hvem siger de ikke tør?

Det er et påbud fra PET, fordi PET ikke vil risikere en van Gogh sag, har du
spurgt tegnerne om de ikke tør gå på gaden?

Ved du i det hele taget om de går på gaden?

Og implicit så må børnene jo gå i skolen, da der jo står i alle artikler
ang. sagen, at hun ikke var i skole, *den* dag.

> Dit knivskarpe valg af. hvad du svarer på, og ikke mindst hvad du ikke
> svarer på, fortæller alt om dig og dine motiver.

Motiver?

Jeg vil bare ikke have at vores politikere lyver for os, og gemmer
opplysninger som er relevante for en så vigtig sag som denne.

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-03-06 20:49

> Det er et påbud fra PET, fordi PET ikke vil risikere en van Gogh sag,
> har du spurgt tegnerne om de ikke tør gå på gaden?

PET kan ikke påbyde en skid. Det kan man kun i lande, hvis stenalderkultur
du forsvarer med næb og klør. Her i landet kan efterretningstjenester og
andre dele af statsapparatet ikke påbyde en rygende fis uden en dom.

> Motiver?

Ja, jeg betvivler stærkt dine motiver.

> Jeg vil bare ikke have at vores politikere lyver for os, og gemmer
> opplysninger som er relevante for en så vigtig sag som denne.

Du lyver selv stærkere end en hest kan rende med ovenstående.

Fra : Allan Riise

Dato : 04-03-06 20:54

Jens Bruun wrote:
> [...]
> stenalderkultur du forsvarer med næb og klør. Her i landet kan
> efterretningstjenester og andre dele af statsapparatet ikke påbyde en

Har du virkelig aldrig hørt om politipåbud?

Tjaae, det siger måske noget om at du ikke lever i en reel verden, men i din
egen lille osteklokke.

> Ja, jeg betvivler stærkt dine motiver.

Gør du bare det, hvor du har lagt din sjæl henne er gjort meget klart.

> Du lyver selv stærkere end en hest kan rende med ovenstående.

Det siger vidst mere om din holdning til moral end min, at komme med
ovenstående sludder.

Du forsvarer jo stadig Rohde, selvom han selv har beklaget at han har sagt
usandheder, det er for mig mere anløbent, end at jeg står fast på ikke at
ville lyves overfor, og slet ikke af en tejener af folket, som betaler hans
løn, diæter og rejser.

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-03-06 21:03

> Har du virkelig aldrig hørt om politipåbud?

Aldrig. Eller jo, det har jeg da - men kun i lande som Saudi Arabien og
lign. steder, hvor man kan påbyde hvad-som-helst. Kan du henvise til konkret
dansk lovgivning? Jeg kender til polititilhold, men det er givet ikke det,
vi her taler om.

> Tjaae, det siger måske noget om at du ikke lever i en reel verden,
> men i din egen lille osteklokke.

Muligvis.

> Det siger vidst mere om din holdning til moral end min, at komme med
> ovenstående sludder.

Jeg er ikke belastet af moral. Det lader jeg typer som dig om.

Gør jeg? Hvor gør jeg det?

Fra : Allan Riise

Dato : 04-03-06 21:09

Jens Bruun wrote:
> [...]

grund til at tvivle på påstanden om, at tegnerne selv havde bedt om ro og
diskretion. Det er meget kynisk af Jens Rohde at "ofre" dem i "sagens

Og du har stadig ikke forholdt dig til at Rohde har beklaget at han er
kommet med urigtige oplysninger, selvom vi er enige i andet afsnit, så er
det øverste afsnit hvad der står til troende fra din hånd, ang. Jens Rohde's
"urigtige" oplysninger.

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-03-06 21:17

> [...]
> selv havde bedt om ro og diskretion. Det er meget kynisk af Jens
> Rohde at "ofre" dem i "sagens tjeneste"."

Hvor ser du, jeg herover forsvarer Rohde?

> [...]
> kommet med urigtige oplysninger, selvom vi er enige i andet afsnit,
> så er det øverste afsnit hvad der står til troende fra din hånd, ang.

Jeg har tidligere udtalt mig om Rohde og hvad jeg mener, han står overfor,
hvis han lyver. Hvorfor citerer du ikke det?

Fra : Allan Riise

Dato : 04-03-06 20:58

Jens Bruun wrote:
> [...]
> stenalderkultur du forsvarer med næb og klør. Her i landet kan
> efterretningstjenester og andre dele af statsapparatet ikke påbyde en

§ 22. Politiet kan lade foranstaltninger udføre, når
1.. Den ansvarlige har undladt at efterkomme påbud udstedt i medfør af
denne lov eller regler udstedt med hjemmel i loven og den ansvarlige er
gjort bekendt med, at undladelse af at efterkomme påbuddet kan få denne
følge
2.. Øjeblikkelig indgriben er nødvendig til beskyttelse af enkeltpersoners
eller den offentlige sikkerhed eller for at undgå betydelige forstyrrelser
af den offentlige orden.

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-03-06 21:06

> [...]
> enkeltpersoners eller den offentlige sikkerhed eller for at undgå
> betydelige forstyrrelser af den offentlige orden.

Du famler i blinde, Allan Riise. Eller det gør du jo nok ikke, når det
kommer til stykket. Du forsøger bevidst at manipulere alt det, du kan slippe
af sted med.

PET har _ingen_ adkomst til at forbyde noget som helst uden dom.

Fra : Allan Riise

Dato : 04-03-06 21:11

Jens Bruun wrote:
> [...]
>
> Du famler i blinde, Allan Riise. Eller det gør du jo nok ikke, når det
> kommer til stykket. Du forsøger bevidst at manipulere alt det, du kan

Så det er løgn det der har står i loven, eller?

> PET har _ingen_ adkomst til at forbyde noget som helst uden dom.

Jeg skriver *påbud*, det er jo dig der manipulerer når du nu skriver at
politiet, her PET ikke kan forbyde noget uden dom.

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-03-06 21:18

> Jeg skriver *påbud*, det er jo dig der manipulerer når du nu skriver
> at politiet, her PET ikke kan forbyde noget uden dom.

Det var en fejl. Udskift "forbyde" med "påbyde", og jeg står ved, hvad jeg
skrev.

Fra : Allan Riise

Dato : 04-03-06 21:25

Jens Bruun wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Det var en fejl. Udskift "forbyde" med "påbyde", og jeg står ved,
> hvad jeg skrev.

Og det selvom jeg her ved en lov § har påvist at politiet kan påbyde folk
tiltag?

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-03-06 21:30

> Og det selvom jeg her ved en lov § har påvist at politiet kan påbyde
> folk tiltag?

Du påstår, at PET kan påbyde tegnerne at lade være med gå på gaden eller
undlade at sende deres børn i skole. Du har stadig ikke dokumenteret din
påstand.

Fra : Allan Riise

Dato : 04-03-06 21:37

Jens Bruun wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Du påstår, at PET kan påbyde tegnerne at lade være med gå på gaden
> eller undlade at sende deres børn i skole. Du har stadig ikke
> dokumenteret din påstand.

§22 stk.2

Øjeblikkelig indgriben er nødvendig til beskyttelse af enkeltpersoners eller
den offentlige sikkerhed eller for at undgå betydelige forstyrrelser af den
offentlige orden.

1.) Er det for at beskytte enkeltpersoner? JA

2.) Ville det evt. kunne være til fare for den off. sikkerhed? JA

3.) Kunne det give betydelige forstyrelser i den off. orden? JA.

Ad. 1.) Det er jo for at kunne beskytte tegnerne bedst muligt, og det gør
man jo så ved at have dem i et område der er vel overvåget.

Ad 2.) Et evt. attentat/attentatforsøg vil med stor sandsynlighed kunne
brunge andre personer i fare.

Ad 3.) Et evt. attentat/attentatforsøg kan forsøges foretaget ved en
bombesprængning.

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-03-06 21:41

> Øjeblikkelig indgriben er nødvendig til beskyttelse af
> enkeltpersoners eller den offentlige sikkerhed eller for at undgå
> betydelige forstyrrelser af den offentlige orden.

Hvor ser du påbud i ovenstående?

Fra : Allan Riise

Dato : 04-03-06 21:47

Jens Bruun wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor ser du påbud i ovenstående?

Fordi det sker uden en dommerkendelse og uden at en dommer er inde over, så
*er* det et påbud, som man kan vælge *ikke* at følge, med risiko for så i
stedet at komme i forvaring.

Var det ikke et påbud, så var det et forbud mod at bevæge sig uden for et
vidst område, som så ville blive behandlet via normal lovhjemmel.

Et påbud som også demonstranter kan få, om at bryde demonstrationen, hvis
Politiet mener den er til gene for den off. ro og orden, og det er jo netop
ikke et *forbud*, for man kan jo ikke forbyde folk at bevæge sig rundt i
gaderne.

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-03-06 21:52

> Fordi det sker uden en dommerkendelse og uden at en dommer er inde
> over, så *er* det et påbud, som man kan vælge *ikke* at følge, med
> risiko for så i stedet at komme i forvaring.

Så du mener i fuldt alvor, at PET - under trussel om forvaring - har påbudt
tegnerne ikke at gå på gaderne og ikke at sende deres børn i skole?

Fra : Allan Riise

Dato : 04-03-06 21:59

Jens Bruun wrote:
> [...]
>
> Så du mener i fuldt alvor, at PET - under trussel om forvaring - har
> påbudt tegnerne ikke at gå på gaderne og ikke at sende deres børn i

For det første så er jeg slet ikke sikker på at ungerne ikke kan gå i skole,
jeg er faktisk sikker på det modsatte, hvad jeg også har skrevet tidligere,
da det jo implicit er det man må udlede af de artikler der har været ang.
denne pige, der står jo at hun ikke var i skole, *den* dag.

Og jeg tror heller ikke at PET vil sætte tegnerne i forvaring, og jeg
skriver heller ikke at de ville blive truet med det, men lovgivningen giver
hjemmel til det, og det er ikke det samme som at det vil ske.

Det jeg tror at PET har sagt, er at de ikke kan garantere deres sikkerhed,
hvis ikke det sker på PET's betingelser.

Desforuden så tror jeg heller ikke på at tegnerne er nærmest i husarrest, de
kan sikkert godt komme ud nogen steder, f.eks. til besøg og lignende, de var
jo bl.a. til det møde som Rohde huskede så forkert fra, og jeg har heller
aldrig sagt at de var under husarrest lignende former, men at de var
underlagt påbud fra PET om deres gøren og laden, hvis PET skulle kunne
garantere deres sikkerhed, og alt taler for at tegnerne går som PET påbyder
dem.

Fra : Bo Warming

Dato : 05-03-06 09:24

> Så du mener i fuldt alvor, at PET - under trussel om forvaring - har
> påbudt tegnerne ikke at gå på gaderne og ikke at sende deres børn i
> skole?

Har nogen en kilde om sådant, og er PET-anbefaling suppleret med
skjult trussel eller skriftlig trussel om

- tvangsindlæggelse
- fængsling
- udvisning
- charterferie
ELLER?

PET ejer os ikke og bør kun anbefale og evt true med at de ikke gider
passe på ulykkesfugle der ikke adlyder anbefalinger - og når disse
råd nok oftest er stupide og skadelige og skabt for at give muslimer
god PR, bør det være straffrit at handle selvstændigt og klogt

Fra : @

Dato : 04-03-06 21:28

On Sat, 4 Mar 2006 20:49:26 +0100, "Jens Bruun"
> [...]

>du forsvarer med næb og klør. Her i landet kan efterretningstjenester og
>andre dele af statsapparatet ikke påbyde en rygende fis uden en dom.

du og jeg ved ikke en stavelse om hvilke beføjelser PET og FET har,
hvis de vurderer at noget gælder nationens sikkerhed,

og dem der ved det siger det ikke, da det kan medføre endog meget
lange fængselsstraffe

Fra : Jim

Dato : 04-03-06 15:29

> [...]
>

> Læs dagpressen i dag, det var en flok skolepiger, og om de ville true
> hende ller ej, det kan man jo ikke vide, da hun ikke var tilstede i skolen

Hvorfor skulle der gå så lang tid, før denne historie kommer frem?
Det er da en episode eller opfundet dækhistorie, der er frembragt til
lejligheden for at skjule sandheden, som Rohde altså kom til at fortælle om,
selv om han måske skulle have holdt bøtte.
Men nu ofres Rohde som en kætter.
Man føler sig mere tryg ved at neddysse sagen.
Sandheden kunne skabe oprør i befolkningen med selvtægt til følge, hvilket
PET og andre myndigheder for alt i verden vil undgå.
En ny form for politisk korrekthed vinder frem i Dk.

Fra : Bo Warming

Dato : 04-03-06 16:07

> [...]
> Sandheden kunne skabe oprør i befolkningen med selvtægt til følge,
> hvilket PET og andre myndigheder for alt i verden vil undgå.

PET har forhåbentlig ingen magt til at forhindre tegner at debattere
De kan evt betinge beskyttelse af at tegner fortier sandhed
Modigt og positivt at Rohde deler sine informationer med os
Også hvis pigebanden blev stoppet før evt selvmordsbomber gik af.
Kidnapning har han ikke talt om
De der opsøgte tegnerdatter ville måske kun skræmme - alt kan tænkes
Kun en tåbe frygter ikke Islam

Fra : Egon Stich

Dato : 04-03-06 15:32

> [...]
> "Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."
> Indira Ghandi, (1917-1984), indisk premierminister 1966-77 og 1980-84

Er der ingen, der har tænkt over det besynderlige i journalistformandens
argumentation?
Og de øvrige hallalhippies?

De påstår, der "af hensyn til tegnerne", dør være størst mulig tavshed.

Hvorefter de farer hylende og skrigende frem i ethvert medie, og blæser
sagen op.
Så der i hvert fald ikke er tavshed.

Det er da dobbeltmoral og udstilling af udpræget idioti og hensynsløshed.

Udelukkende fordi der muligvis er basis for politisk gevinst.

Jeg vil da udtrykke min dybeste foragt for den slags personer, og deres
handlinger.

Og min store sorg over, at så mange, uden ringeste tegn på reflektion,
hopper med på galejen.

Samt fastslå, at der ikke kan være tale om "dialog", når det drejer sig om
ytringsfriheden.

MVH
Egon

Fra : Vidal

Dato : 04-03-06 21:12

Egon Stich wrote:

> af

> Er der ingen, der har tænkt over det besynderlige i journalistformandens
> argumentation?
> Og de øvrige hallalhippies?

Det er da klart man færdes på listepoter i denne sag.

For jer er det gratis at galpe op, mens tegnerne er
truet på livet.

> De påstår, der "af hensyn til tegnerne", dør være størst mulig tavshed.

Hvorfor mistror du det?

> Hvorefter de farer hylende og skrigende frem i ethvert medie, og blæser
> sagen op.
> Så der i hvert fald ikke er tavshed.
> Det er da dobbeltmoral og udstilling af udpræget idioti og hensynsløshed.

Det, man forsigtigt forsøger, er, at dementere Rohdes
fordrejede 'oplysninger'.

> Udelukkende fordi der muligvis er basis for politisk gevinst.

Man må vist sige, Rohdes forsøg på at slå politisk
plat på denne sag er mislykkedes.

> Jeg vil da udtrykke min dybeste foragt for den slags personer, og deres
> handlinger.

Du skulle da hellere tage afstand fra Rohdes
handlinger. Det er da ham, der er skurken her.
Ikke blot bringer han oplysninger, der kan
true andres liv, han bringer dem også frem i
stærkt forvrænget form.

> Og min store sorg over, at så mange, uden ringeste tegn på reflektion,
> hopper med på galejen.

Til gengæld må jeg erkende, at det efterhåden ikke
overrasker mig, så mange her i gruppen sluger politiske
kameler helt uden at blinke.

Det er ren vestbred, det her: Politisk naive personer,
der reflektorisk bakker op om enhver retorik, der rettes
mod 'modstanderne'. Det er jo ikke ytringsfrihed, der optager
jer her, det er fremmedangst i den mest perverterede form.

> Samt fastslå, at der ikke kan være tale om "dialog", når det drejer sig om
> ytringsfriheden.

Er dialog ikke omfattet af ytringsfriheden? Eller omvendt,
er dialog ikke netop ytringsfrihed?

--
Venlgi hilsen,

Villy Dalsgaard