Fagforening blander sig i religion
Fra : Jesper

Dato : 02-03-06 13:47

Hvordan kan HK forsvare at melde sine medlemmer ind som støtte medlemmer i
foreningen "moderate muslimer" ?

HK er en fagforening som skal vare tage medlemmernes interesser på
arbejdsmarkedet. De skal ikke støtte diverse religiøse foreninger.

Vil HK også støtte ASA trossamfundet ? Scientologi ? osv ??

Jeg troede religion var en privatsag i Danmark, så derfor undrer det mig at
en gruppe danskere (og udlændinge) definerer sig med deres religion istedet
for deres nationalitet.

Det er forkert at acceptere de grupper der betegner sig som muslimer i den
poliske debat, idet muslim er en religiøs betegnelse - og dermed
uinteressant i en politisk debat.

Religion er og bliver en privat sag - og det bør ikke bruges som en
massebetegnelse ud over i religiøse spørgsmål.

Så disse personer er danskere, udlændinge som tilfældigvis tror på islam -
men de er IKKE muslimer som andet end et religiøst begreb.

Der hersker en del begrebsforvirring i debatten - folks religiøse
tilhørsforhold er IKKE en betegnelse de kan bruge til at definere sig som en
separat gruppe i befolkningen.

Fra : Konrad

Dato : 02-03-06 14:08

"Jesper" <Jesper@fjerndettestorming.dk> wrote in message
> Hvordan kan HK forsvare at melde sine medlemmer ind som støtte medlemmer i
> foreningen "moderate muslimer" ?

Det må klokkeklart være i strd med menneskerettighederne, jfr dommen ved
menneskerettighedsdomstolen

Fra : Kurt Harald Nedergaa~

Dato : 02-03-06 16:05

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Jesper" <Jesper@fjerndettestorming.dk> wrote in message
>
> Det må klokkeklart være i strd med menneskerettighederne, jfr dommen ved
> menneskerettighedsdomstolen

Nu har vi endeligt fået eksklusivaftalerne afskaffet på arbejdsmarkede, og
så starter HK Handel i Nordsjælland en ny variant op der går under navnet
Demokratiske Muslimer. Det skete på en generalforsamling forgangne weekend,
der besluttede man at melde samtlige 6.000 i afdelingen ind som
støttemedlemmer. Og som formanden John Jørgensen udtaler om indmeldelsen
dets nemmere opnår vi dhimmi status, og alle får et pænt billede af muftien
Naser Khader med et sødt ulve smil.

Fra : Bo Warming

Dato : 02-03-06 14:32

> [...]
> tilhørsforhold er IKKE en betegnelse de kan bruge til at definere
> sig som en separat gruppe i befolkningen.

Fagforeninger kan ikke blande sig i religion.
Ligesom Fogh ikke kan blande sig i avisers valg af hvilke tegninger de
trykker

Tro er om individuelt gud-menneske forhold

Medlemskab af trossamfund rager ikke fagforeninger

Fogh kan påpege at Politiken (som han ikke navngav) er for censur
eller rettere mundkurv-tiltag
At påpege er ikke indblanding.

Hvis HK melder folk ind, blander de sig - det bør stoppes