Billig benzin
Fra : Martin Larsen

Dato : 01-03-06 17:48

Olieprisen er i dag $61 per tønde. Jeg har læst at kineserne vil til at
lave benzin af deres store kulreserver, en teknologi som udvikledes i
Tyskland for 60 år siden, og man forventer en pris på $25 per tønde.

Man kan også bruge naturgas og andre organiske stoffer i denne proces.
Spørgsmålet er så: hvorfor søren kommer der ikke skred i denne udvikling.
Læg evt en skat på arabisk olie og brug indtægten til syntetisk. Så
begynder det at ligne noget med perspektiv i. Og stands venligst
donationer til muhammedanien - de har rigeligt af petrodollars.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : HrSvendsen

Dato : 01-03-06 18:24

Martin Larsen wrote:
> [...]
> syntetisk. Så begynder det at ligne noget med perspektiv i. Og stands
> venligst donationer til muhammedanien - de har rigeligt af

Det er på vej - det koster bare lidt meget at bygge de anlæg:

http://news.ft.com/cms/s/4252c38a-2ef4-11da-9aed-00000e2511c8.html

Fra : Sten Schou

Dato : 01-03-06 18:26

> [...]
> begynder det at ligne noget med perspektiv i. Og stands venligst
> donationer til muhammedanien - de har rigeligt af petrodollars.

Så hellere biobrændstof. Det kan vi dyrke på markerne herhjemme. Andre
afgrøder kan afrikanerne så dyrke, sukker etc. På den måde gør vi, også, os
selv uafhængige af de gale mennesker i mellemøsten, samt at Afrika får et
løft. Desuden er det CO2-neutralt, hvilket bevirker, at vi nemmere kan leve
op til Kyotoaftalen.
Den eneste hurdle er det danske afgiftssystem.

Hilsen Sten

Fra : Peter Kirk

Dato : 01-03-06 20:02

> [...]
> Spørgsmålet er så: hvorfor søren kommer der ikke skred i denne udvikling.
> Læg evt en skat på arabisk olie og brug indtægten til syntetisk.

Hellere læg et skat på kinesiske olie således at det koster det samme som
den arabiske. Er det ikke mere dansk?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-03-06 09:39

Sten Schou wrote:

> [...]
> op til Kyotoaftalen.
> Den eneste hurdle er det danske afgiftssystem.

Utroligt at DK ikke skal forske og anvende biobrændsel ala ethanol og
rapsolie noget mere. Vi har alle forudsætningerne for at få en lige
så stor succes som med vindmøllerne.

--

Christian
www.yee-haw.dk

Fra : HrSvendsen

Dato : 02-03-06 09:45

Christian B. Andresen wrote:

> Utroligt at DK ikke skal forske og anvende biobrændsel ala ethanol og
> rapsolie noget mere. Vi har alle forudsætningerne for at få en lige
> så stor succes som med vindmøllerne.

Danmark er verdens førende nation indenfor forskning i udvinding af ethanol
fra plantemateriale.
http://www.teknikogviden.dk/artikler/visArtikel.asp?id=3513

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-03-06 10:32

HrSvendsen wrote:

> Danmark er verdens førende nation indenfor forskning i udvinding af ethanol
> fra plantemateriale.
> http://www.teknikogviden.dk/artikler/visArtikel.asp?id=3513

Hvorfor kan danske billister så ikke få glæde af ethanol og rapsoile
?
Og jeg indrømmer at jeg er superegoistisk her, jeg har 4 Ha
landbrugsjord hvor jeg hellere end gerne vil dyrke raps til rapsolie
til min dieselbil.

--

Christian
www.yee-haw.dk

Fra : HrSvendsen

Dato : 02-03-06 10:53

Christian B. Andresen wrote:

> Hvorfor kan danske billister så ikke få glæde af ethanol og rapsoile
> ?

Det kan danske billister også. De skal bare huske at afregne afgift til
staten. Danmark er også her langt fremme i skoene i forhold til alle andre
lande i verden.

Danmark er førende (pr 2001) indenfor fyring med rapsolie; men kun på grund
af afgifterne. Rapsolie er ikke billigere at fyre med end fyringsolie, når
man regner afgifterne fra:
http://www.videncenter.dk/Rapsolie%20til%20opvarmning/Rapport_Rapsolie_maj2001.pdf

Vi er helt klart førende indenfor brug af rapshalmen, og hvis du kombinerer
tingene, således at du kører på olien og fyrer med halmen, så gør du en
rigtig god forretning - du skal blot glemme at afregne med staten. Den vil
gerne have nogen afgiftkroner, når du _kører_ på olien. Hvis ikke du husker
at glemme det, så bliver det en dårlig forretning for dig.

> Og jeg indrømmer at jeg er superegoistisk her, jeg har 4 Ha
> landbrugsjord hvor jeg hellere end gerne vil dyrke raps til rapsolie
> til min dieselbil.

Ja, det er der jo nogen, der gør - og de husker vist alle at glemme.

Læs denne side om sagerne inden du går igang.
http://www.videncenter.dk/BioEnergi/rapsolie.pdf

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-03-06 11:10

HrSvendsen wrote:

> Det kan danske billister også. De skal bare huske at afregne afgift til
> staten.

Ja

> Danmark er også her langt fremme i skoene i forhold til alle andre
> lande i verden.

Ikke i forhold til Sverige og Tyskland og Brasillien.

> [...]
> gerne have nogen afgiftkroner, når du _kører_ på olien. Hvis ikke du husker
> at glemme det, så bliver det en dårlig forretning for dig.

Jeg vil ikke gøre det før det er afgiftsfrit.
Desuden vil jeg kunne føre med rapskagerne i mit stokerfyr .

> Ja, det er der jo nogen, der gør - og de husker vist alle at glemme.

Der er ikke ret mange som gør det. Jeg har kun én gang lugtet en raps
bil på motorvejen.

> Læs denne side om sagerne inden du går igang.
> http://www.videncenter.dk/BioEnergi/rapsolie.pdf

Jeg går ikke i gang foreløbig, men mange tak.

--

Christian
www.yee-haw.dk

Fra : Martin

Dato : 02-03-06 11:23

Sten Schou skrev:

> [...]
> op til Kyotoaftalen.
> Den eneste hurdle er det danske afgiftssystem.

Det har jeg agiteret for i en del år efterhånden. Ud af f.eks 3 kg
raps får man 1 L olie der er fuldt på højde med en dieselolie. Denne
proces koster 3-4 kr. Tilbage står man med et rapsprodukt der kan
bruges til foder med en værdi på ca 1 kr.

På 300.000 hektar - det er 8% af Danmarks areal - kan dyrkes
rapsolie nok til en million Lupo'er, der hver kører 10.000 km om
året.

Og forbrændingen....... den lugter lidt af pommes frites´ de første
par hundrede meter, men er aldeles
ren................................suk!

Men nej, I Gæmelkes land putter man markens afgrøder i hovedet og
ikke i bilen. Underlig tankegang.

Mvh
Martin

Fra : @

Dato : 02-03-06 14:39

On 2 Mar 2006 02:22:34 -0800, "Martin" <Nexus1@lab.org> wrote:

>På 300.000 hektar - det er 8% af Danmarks areal -

14,3%

Danmarks areal 43 098,31 kvadratkilometer

http://www.dst.dk/Statistik/ags/kit/Areal.aspx

Fra : Martin

Dato : 02-03-06 11:31

Christian B. Andresen skrev:

> Der er ikke ret mange som gør det. Jeg har kun én gang lugtet en raps
> bil på motorvejen.

> Jeg går ikke i gang foreløbig, men mange tak.

Prøv lige denne side engang. Meget informative links
http://www.folkecenter.dk/plant-oil/

Mvh
Martin

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-03-06 12:00

Martin wrote:

> Prøv lige denne side engang. Meget informative links
> http://www.folkecenter.dk/plant-oil/

Den kender jeg godt.

--

Christian
www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-03-06 12:02

Martin wrote:

> [...]
>
> På 300.000 hektar - det er 8% af Danmarks areal - kan dyrkes
> rapsolie nok til en million Lupo'er, der hver kører 10.000 km om

Jeg kan dyrke nok rapsolie på vores 4 Ha til at jeg kan køre ca.
40-50.000 km / år, og fyre med rapskagerne.

Det er ikke Peter Gæmelkes skyld.

--

Christian
www.yee-haw.dk

Fra : Martin

Dato : 02-03-06 12:08

Christian B. Andresen skrev:

> Jeg kan dyrke nok rapsolie på vores 4 Ha til at jeg kan køre ca.
> 40-50.000 km / år, og fyre med rapskagerne.

> Det er ikke Peter Gæmelkes skyld.

Nej. Men så; i dette gamle landbrugsland (personificeret ved Gæmelke)
putter man osv osv.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-03-06 12:10

Martin wrote:

> Nej. Men så; i dette gamle landbrugsland (personificeret ved Gæmelke)
> putter man osv osv.

Du må undskylde, men jeg forstår dig stadig ikke.

--

Christian
www.yee-haw.dk

Fra : Martin

Dato : 02-03-06 12:10

Christian B. Andresen skrev:

> Jeg kan dyrke nok rapsolie på vores 4 Ha til at jeg kan køre ca.
> 40-50.000 km / år, og fyre med rapskagerne.

HVORFOR GØR DU DET IKKE?????????????

Mvh
Martin

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-03-06 12:16

Martin wrote:

> HVORFOR GØR DU DET IKKE?????????????

Forskellige grunde:

- Forpagningsaftalen løber 4 år endnu
- Omkostninger til ombygninga af bilen
- Omkostninger til rapspresse
- Nogle at købe rapspressen sammen med
- Afgifterne

--

Christian
www.yee-haw.dk

Fra : Martin

Dato : 02-03-06 12:57

Christian B. Andresen skrev:

> Forskellige grunde:

> [...]
1. Fair nok
2. 15.000 slag, fair nok
3. 30.000 slag, fair nok
4. Fair nok
5. Hvaffor noen afgifter??????? ))

Fra : Martin

Dato : 02-03-06 14:50

@ skrev:

> 14,3%
>

> Danmarks areal 43 098,31 kvadratkilometer
>
> http://www.dst.dk/Statistik/ags/kit/Areal.aspx

Du blander tæller og nævner sammen

1 ha = 10.000 M2
43.098 kvm2 = 43.098.000 ha

=> 300.000 x 100
-----------------
43.098.000

=6,96 %

Mvh
Martin

Fra : @

Dato : 02-03-06 18:25

On 2 Mar 2006 05:49:36 -0800, "Martin" <Nexus1@lab.org> wrote:

>1 ha = 10.000 M2
>43.098 kvm2 = 43.098.000 ha

what!!!!

1 kvm2=1.000.000 M2
1ha=10.000M2
så må 1kvm2=100ha
43.098kvm2=4.309.800ha

>=6,96 %

OK 300.000 hektar er ca: 7% af DK areal

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-03-06 15:19

Martin wrote:

> Du blander tæller og nævner sammen

Og du regner forkert

> 1 ha = 10.000 M2
> 43.098 kvm2 = 43.098.000 ha

43.098 kvkm2 = 43 000 000 000 kvm = 4.300.000 Ha

> => 300.000 x 100
> -----------------
> 43.098.000

(300.000 * 100)
----------------------
4.300.000

= 6,96 %
Som du også får, bare ikke på den rigtige måde

--

Christian
www.yee-haw.dk

Fra : Martin

Dato : 02-03-06 15:32

Christian B. Andresen skrev:

> [...]
> 4.300.000
>
> = 6,96 %
> Som du også får, bare ikke på den rigtige måde

Hvad betyder et 0 for meget mellem venner I det mindste tastede jeg
da rigtigt på lommeregneren.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-03-06 10:48

Martin wrote:

> 1. Fair nok
> 2. 15.000 slag, fair nok
> 3. 30.000 slag, fair nok
> 4. Fair nok

Så det er trods alt 45.000 kr før jeg begynder på showet.
Der kan købes ca. 6.000 liter diesel for dem, det er nok til 96.000 km
!!!!

--

Christian
www.yee-haw.dk

Fra : Thomas J.

Dato : 03-03-06 12:19

Den 3 Mar 2006 01:47:57 -0800 sendte "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> følgende røgsignaler:

>Så det er trods alt 45.000 kr før jeg begynder på showet.
>Der kan købes ca. 6.000 liter diesel for dem, det er nok til 96.000 km
>!!!!

Sådan er det jo altid....Pionererne betaler den højeste pris.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-03-06 12:41

Thomas J. wrote:
> Den 3 Mar 2006 01:47:57 -0800 sendte "Christian B. Andresen"
> <trav@tiscali.dk> følgende røgsignaler:

> Sådan er det jo altid....Pionererne betaler den højeste pris.

Jeg nøjes med den årlige forpagtningsleje

--

Christian
www.yee-haw.dk