Bilpriser: USA vs DK
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 01-03-06 15:30

Pris på Hondaer i USA:

http://www.automotive.com/2006/12/honda/civic/pricing/index.html

15.000$ - 20000$

Pris på Honda Civic Hatchback her i DK:

ca.

250.000 kr (ca 40000$).

Kort sagt, en forskel på faktor 2 til 3 i pris.

Er det underligt at så mange danskere vælger at udskyde deres bilkøb, og
istedet køre rundt i gamle, forurenende, usikre vrag?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : frede

Dato : 01-03-06 15:40

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message
> [...]
>

> Er det underligt at så mange danskere vælger at udskyde deres bilkøb, og
> istedet køre rundt i gamle, forurenende, usikre vrag?

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2006/01/10/125246.htm

Tja de bliver da ikke ældre...

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 01-03-06 22:59

"frede" <nomail@please.invalid.com> skrev i en meddelelse

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message

> http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2006/01/10/125246.htm
>
> Tja de bliver da ikke ældre...

lad nu værre med at forstyrre ham med fakta.

Peter

Fra : Sten Schou

Dato : 01-03-06 23:22

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> lad nu værre med at forstyrre ham med fakta.

"Bilparken er dog ikke blevet yngre i gennemsnit", står der....hmmmm

Hilsen Sten

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 01-03-06 15:38

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
SNIP
> Kort sagt, en forskel på faktor 2 til 3 i pris.
>
> Er det underligt at så mange danskere vælger at udskyde deres bilkøb, og
> istedet køre rundt i gamle, forurenende, usikre vrag?

Nej, vi har meget høje afgifter her i landet. Dog vil jeg ikke ønske at vi
fik overtaget amerikanernes mentalitet mht. transportmidler for så ville
vore bidrag til forurening og det generelle brændstofforbrug stige med
3-400%

Udviklingen i USA har betydet at der bliver udviklet stadig større og
kraftigere biler med ringere og ringere benzinøkonomi. Desuden er der
indført skatte-lettelser hvis man køber biler som f.eks. SUV's osv. Dette
har betydet at flere og flere kører rundt i mere forurenende biler, fordi
det er billigere.

Nej, det undrer ikke nogen at USA kæmper for at sikre sine olie-interesser i
Mellemøsten.

Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email. Eller lad være, men så får jeg den
ikke

Fra : Alucard

Dato : 01-03-06 15:58

On Wed, 1 Mar 2006 15:30:07 +0100, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn
Perlsø) wrote:

> [...]
>

>Er det underligt at så mange danskere vælger at udskyde deres bilkøb, og
>istedet køre rundt i gamle, forurenende, usikre vrag?

Det er en latterlig sammenligning....

(Næsten) lige så slem som når de i TV siger at en person, i Afrika, er
fattig FORDI han kun tjener 4$ om måneden... Han kan godt være fattig,
men det kommer da an på HVAD/HVOR MEGET han kan købe for 4$...

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 01-03-06 16:15

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Det er en latterlig sammenligning....

Hvorfor? Det er det samme produkt, hvis pris i USA ctr. DK jeg
sammenligner. Mener du at der latterligt, fordi det afslører hvor meget
magt kontrolpsykopaterne på Borgen har?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Alucard

Dato : 01-03-06 17:09

On Wed, 1 Mar 2006 16:14:36 +0100, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn
Perlsø) wrote:

>Hvorfor? Det er det samme produkt, hvis pris i USA ctr. DK jeg
>sammenligner.

Ja, MEN du skal også sammenligne hvormeget folk (generelt) har til at
bruge på en bil..... Du kan da heller ikke sammenligne bil-priser i DK
og Tyskland DIREKTE....

>Mener du at der latterligt, fordi det afslører hvor meget
>magt kontrolpsykopaterne på Borgen har?

Gaaaaaaaab.......

Fra : Henri Gath

Dato : 01-03-06 17:22

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, MEN du skal også sammenligne hvormeget folk (generelt) har til at
> bruge på en bil..... Du kan da heller ikke sammenligne bil-priser i DK
> og Tyskland DIREKTE....

Folk har sgu da et større rådighedsbeløb i USa end i Danmark.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 01-03-06 23:04

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Folk har sgu da et større rådighedsbeløb i USa end i Danmark.

så er det da underligt at i forhold til Danmark så er der flere mennesker
der må leve på gaden, flere børn der sulter, flere psykiatriske patienter
der sidder i fængsel (selv om AFR arbejder ihærdigt på at indhente USA på
det område) flere børn der er analfabeter og så videre og så videre, men pyt
bare vi sætter skatter og afgifterr ned så I tror I kan få jer en Mercedes,
for så bliver I nemlig lykkelige.

Peter

Fra : Henri Gath

Dato : 01-03-06 23:21

> [...]
> pyt bare vi sætter skatter og afgifterr ned så I tror I kan få jer en
> Mercedes, for så bliver I nemlig lykkelige.

Har du nogensinde været i USA? Eller har du bare læst noget om landet?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 02-03-06 00:40

> Har du nogensinde været i USA? Eller har du bare læst noget om landet?

ikke andet end i 3 mdr. + diverse forretningsrejser, men derudover er det
ikke et land jeg føler trank til at besøge for egen regning

Peter

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 01-03-06 19:16

> Ja, MEN du skal også sammenligne hvormeget folk (generelt) har til at
> bruge på en bil..... Du kan da heller ikke sammenligne bil-priser i DK
> og Tyskland DIREKTE....

Du antyder at amerikanerne skulle tjene mindre end danskerne eller
europæerne. Det er forkert:

http://www.demographia.com/db-gdp-gsp1998.htm

Danmark ligge efter de fleste amerikanske stater når det kommer til
indkomst og købekraft.

> Gaaaaaaaab.......

Dvs. du er pisseligeglad med hvor meget politikerne kontrollerer vores
liv og pengepung. Tak for bekræftelsen.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Alucard

Dato : 01-03-06 21:38

On Wed, 1 Mar 2006 19:15:34 +0100, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn
Perlsø) wrote:

> [...]
>
>http://www.demographia.com/db-gdp-gsp1998.htm
>
>Danmark ligge efter de fleste amerikanske stater når det kommer til

Jeg kan ikke lige se hvad det har med købekraft at gøre (muligvis
fordi samfundsøkonomi ikke er min stærke side)....

http://en.wikipedia.org/wiki/Gross_domestic_product står der bl.a.

"The major disadvantage of using GDP as an indicator of standard of
living is that it is NOT, strictly speaking, a measure of standard of
living."

>Dvs. du er pisseligeglad med hvor meget politikerne kontrollerer vores
>liv og pengepung. Tak for bekræftelsen.

Når du bruger betegnelsen "kontrolpsykopater" så mister jeg
interressen for det du skriver.....

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 01-03-06 23:00

> Hvorfor? Det er det samme produkt, hvis pris i USA ctr. DK jeg
> sammenligner. Mener du at der latterligt, fordi det afslører hvor meget
> magt kontrolpsykopaterne på Borgen har?

Du afslører ikke noget som helst andet end grunden til at du selv kan leve
så godt som du gør

Peter

Fra : Henri Gath

Dato : 01-03-06 23:26

> Du afslører ikke noget som helst andet end grunden til at du selv kan leve
> så godt som du gør

Og det fornægter sig ikke, at du i bund og grund er stalinist. De kunne
heller ikke lide den jævne befolkning. Du er er jo formentlig en af dem, der
sidder i en ok stilling(formentlig i det offentlige)
Hvis du nu havde ÆGTE medfølelse med dine "svagere" medborgere, ville du
bekymre dig over, at folk her må knokle røven i laser for at holde en lille
latterlig sardindåse af en bil, man dårligt gad bruge til skydeskive i USA.
Men så langt rækker din solidaritet jo ikke, når det kommer til
stykket......du kan bedre lide denne mærkværdige form for abstrakt
medfølelse med arbejderklassen.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 02-03-06 00:46

> Og det fornægter sig ikke, at du i bund og grund er stalinist.

så du aner ikke engang hvad en stalinist er for. hmmm google er din ven prøv
at søge på Stalin

De kunne
> heller ikke lide den jævne befolkning. Du er er jo formentlig en af dem,
> der sidder i en ok stilling(formentlig i det offentlige)

også her udtaler du dig gerne om noget du ikke har en klap forstand på. Jeg
bliver desværre nødt til at skuffe dig. Jeg er ansat i en privat virksomhed
og har ansvaret for eksportsalg og en lille del af vores produktion

> [...]
> Men så langt rækker din solidaritet jo ikke, når det kommer til
> stykket......du kan bedre lide denne mærkværdige form for abstrakt

og ud over at passe mit arbejde og betale en masse i topskat og diverse
afgifter så bruger jeg en meget stor del af min fritid som bestyrelses
medlem i Viborg amts afdeling af landsforeningen autisme, bestyrelses medlem
i de samvirkende indvalide organisationers bestyrels i henholdsvis Viborg
Kommune og Viborg amt, samtidg med at jeg sidder i en styregruppe der
arbejder for at starte/bygge en ungdomsuddannelses institution for unge
mennesker med autismespektrumforstyrelser.

Hvad bidrager DU med til dette samfund og det svage gat??? Var der ikke
noget med at din famile var netto NYDERE???? eller blev i så sure over I
ikke kunne få ALT at I helt afbrød samarbejdet med jeres kommune??

Peter

Fra : Henri Gath

Dato : 02-03-06 01:20

> [...]

> der arbejder for at starte/bygge en ungdomsuddannelses institution for
> unge mennesker med autismespektrumforstyrelser.

Jamen, det er da vældig sympatisk...men du under stadig ikke lavtlønnede at
have et ordentligt køretøj? Skal det forbeholdes folk i din indtægtsklasse,
synes du?

> Hvad bidrager DU med til dette samfund og det svage gat??? Var der ikke
> noget med at din famile var netto NYDERE???? eller blev i så sure over I
> ikke kunne få ALT at I helt afbrød samarbejdet med jeres kommune??

Jamen, jeg betaler . sikkert ligesom du- omkring 75-80% af min løn i skatter
og afgifter og moms. Og nej, vi er ikke netto nydere...jeg forsørger min
familie.......hvilket, takket være det umådelige danske skatte - og
afgiftssystem - kan være noget af en udfordring.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 02-03-06 23:05

> Jamen, det er da vældig sympatisk...men du under stadig ikke lavtlønnede
> at have et ordentligt køretøj?

øhh hvor finder du belæg for den påstand?? og hvad har afgifterne med det at
gøre i forhold til det tråden handler om?? eller mener du at på grund af de
lave bilpriser så har fattige i USA råd til mercedeser??

Skal det forbeholdes folk i din indtægtsklasse,
> synes du?

øhhhh - i alle vestlige samfund er det nu engang sådan at dem der tjener
mest har flest goder, men i Danmark er det meget få der uforskyldt
sulter????
mener du det er forkert, eller mener du at staten bør omfordele så meget at
vi alle har råd til at køre i den samme bil.
Jeg mener at folk der gør en ekstra indsats også skal have lidt ekstra for
det, samt at de bredeste skuldre skal bære de tungeste byrder, så derfor
betaler jeg min skat uden at brokke mig over dens størrelse, fordi jeg ser
at mange af pengene går til gode formål. Dette er ikke ensbetydende med at
jeg ikke synes der er områder hvor man spilder penge, men sådan er vilkårene
i et demokrati. vi kan ikke have 5 millioner forskellige måder at gøre
tingene på, så derfor har vi valgt nogle politikkere til at gøre det for os,
og sådan helt overordnet synes jeg de gør det OK

men jeg kan da oplyse at jeg skam ikke kører i nogen specielt dyr bil en
ganske almindelig 18 mdr. gammel Citroen C5 prestige, men det er sådan JEG
har prioriteret mine penge

> [...]
> forsørger min familie.......hvilket, takket være det umådelige danske
> skatte - og afgiftssystem - kan være noget af en udfordring.

hmmmm her er der noget der ikke heeeeeeelt stemmer. Det er ikke ret længe
siden at du her i gruppen gav din kommune skylden for at du ikke havde råd
til en internet forbindelse, men hvis du virkelig betaler 80% i Skat, så
burde du også tjene så meget at du har råd til en ordentlig bil. Søå er det
et spørgsmål om prioritering og intet andet, så hvis den oplysning om din
skatte % er korrekt, så synes jeg du skal tage en kiks og tørre øjnene.

men hvilken oplysning er korrekt? at du ikke havde råd til internet eller at
du betaler 80% i skat??

Peter
som lige er kommet hjem efter en 16 timers arbejdsdag, og som derfor ikke
gider skrive mere idag

Fra : Henri Gath

Dato : 02-03-06 23:46

> [...]

> det et spørgsmål om prioritering og intet andet, så hvis den oplysning om
> din skatte % er korrekt, så synes jeg du skal tage en kiks og tørre

Nej, nej nej og atter nej....der tager du helt fejl.
Jeg skrev at min hustru ikke mere kunne få sygedagpenge, og at vi derfor
skulle leve af min løn. I den forbindelse harcelerede jeg over det høje
danske skatte- og afgiftsniveau, som umuliggør at lavt og mellemlønnede kan
lade en af parterne tage sig af husholdningen og børnene

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 03-03-06 08:30

> [...]
> danske skatte- og afgiftsniveau, som umuliggør at lavt og mellemlønnede
> kan lade en af parterne tage sig af husholdningen og børnene

jamen hvis du betaler 75-80% i skat så kan det ikke passe at du ikke kan
forsørge din familie. Jeg har da råd til at forsørge min familie med kun 1½
indtægt (min kone arbejder kun 1+0 dage om måneden) og alligevel have råd
til bil og ferier, og til at leve et anstændigt liv. - indrømmet jeg har
ikke råd til en ny Mercedes, men da jeg jo ikke bliver lykkeligere eller får
mere livsindhold, så går det jo nok.

det undrer mig så bare at du skærer alt det andet væk og undlader at svare
på de andre spørgsmål. men jeg må jo så prøve på at stille dem på en anden
måde.

mener du at det er forkert at lavtlønnede ikke har råd til store biler?

mener du at det er en offentlig opgave at sørge for at alle har råd til
"villa vovse og Volvo??

Det er nemlig konsekvensen af det du skrev

Peter

Fra : Peter Kirk

Dato : 02-03-06 11:24

> [...]
>
> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Du afslører ikke noget som helst andet end grunden til at du selv kan leve

Vil det sige at de høje afgifter på bilerne i Danmark er årsagen til at
danskerne har generelt en rimelig høj levestandard?

Vi burde takke bilejerne!

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 03-03-06 08:36

"Peter Kirk" <xdzgor@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Vil det sige at de høje afgifter på bilerne i Danmark er årsagen til at
> danskerne har generelt en rimelig høj levestandard?

det er jo en kendt sag at bl. a bilejerne betaler væstentlig mere til
samfundet med indtægter end udgifter, men det vil være meget forsimplet at
udtrykke det sådan som du gør der (omend det er typisk for mange skribenter
i gruppen at forsimple tingene i en grad der er nærmest surrealistisk)

Den høje levestandard er en kombination af mange ting - både på indtægts OG
på udgiftssiden - og bilafgifterne er en af faktorerne

> Vi burde takke bilejerne!

næeh måske snarere de politikkere der fastholder bilbeskatningen, på et
niveau hvor der stadig sælges biler, mens staten skovler penge ind på dem.

Dog mener jeg at man bør fjerne den danske stats tilskud til Mercedes
fabrikkerne, da det ikke er den danske stats opgave at støtte en udenlandsk
fabrik

Peter

Fra : Henri Gath

Dato : 01-03-06 16:02

> [...]
>

> Er det underligt at så mange danskere vælger at udskyde deres bilkøb, og
> istedet køre rundt i gamle, forurenende, usikre vrag?

Det er fuldstændig sindssygt! Alt er simpelthenhen alt for dyrt i det her
land!

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 01-03-06 16:21

> [...]
>
> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Det er fuldstændig sindssygt! Alt er simpelthenhen alt for dyrt i det her

Gør som udlændingene (læs muhammedanerne), de deler en lejlighed i Sverige -
proforma.
Køber en bil, og bor i Danmark. Politiet gør ikke noget ved det.
Her i den ghetto jeg bor i står der næsten flere svenske biler end danske.

/Mikael

Fra : @

Dato : 01-03-06 16:46

On Wed, 1 Mar 2006 16:21:19 +0100, "Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk>
wrote:

> [...]

>proforma.
>Køber en bil, og bor i Danmark. Politiet gør ikke noget ved det.

der skal vel være tale om noget ulovligt før politiet _kan_ gøre noget

Fra : Kurt Harald Nedergaa~

Dato : 01-03-06 18:35

> der skal vel være tale om noget ulovligt før politiet _kan_ gøre noget

Du kan ikke bo i Danmark og have en svensk registreret motor køretøj.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 01-03-06 19:35

On Wed, 1 Mar 2006 18:35:16 +0100, Kurt Harald Nedergaard wrote:

> Du kan ikke bo i Danmark og have en svensk registreret motor køretøj.

Næh, men du kan (selv som dansk statsborger) "bo" i Malmø, køre i en svensk
bil og blot være på besøg i Danmark.

/|\
/\
Bruno

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 01-03-06 20:03

"Bruno Christensen" <news@lphund.dk> skrev i en meddelelse

> Næh, men du kan (selv som dansk statsborger) "bo" i Malmø, køre i en
> svensk
> bil og blot være på besøg i Danmark.

Man må sige, det er nogle lange besøg...

/Mikael

Fra : Martin

Dato : 02-03-06 14:16

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Du antyder at amerikanerne skulle tjene mindre end danskerne eller
> europæerne. Det er forkert:
>
> http://www.demographia.com/db-gdp-gsp1998.htm

Nej det er rigtigt.
http://www.gkchicago.um.dk/da/menu/InfoOmUSA/USA/Landefakta/

> Danmark ligge efter de fleste amerikanske stater når det kommer til
> indkomst og købekraft.

Dine pseudo-sider er i højeste grad morsomme. Er det med vilje du
forsøger at fylde os med løgn-beskidt løgn-statistik?

> Dvs. du er pisseligeglad med hvor meget politikerne kontrollerer vores
> liv og pengepung. Tak for bekræftelsen.

Seneste Big Mac index fra The Economist viser at DKK er 4,5%
overvurderet i forhold til USD. Det betaler jeg med glæde og slipper
dermed for de asociale angelsaksiske tilstande på sundhed og
velfærdsområdet, samt den deraf afledte kriminalitet.

Mvh
Martin

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 02-03-06 18:23

Martin <Nexus1@lab.org> wrote:

> Nej det er rigtigt.
> http://www.gkchicago.um.dk/da/menu/InfoOmUSA/USA/Landefakta/

> Dine pseudo-sider er i højeste grad morsomme. Er det med vilje du
> forsøger at fylde os med løgn-beskidt løgn-statistik?

Fint følelsesladet udbrud, men dit tal er ikke korrigeret for PPP. Eller
for offentlige udgifters størrelse af GNP (det er mine iøvrigt heller
ikke, men da amerikanske offentlige udgifter er mindre end de danske pr
capita vil dine tal dermed kun blive værre).

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Martin

Dato : 03-03-06 08:39

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> [...]
> ikke, men da amerikanske offentlige udgifter er mindre end de danske pr
> capita vil dine tal dermed kun blive værre).

Din stat er stadig pseudo. Se:
http://hdr.undp.org/statistics/data/indicators.cfm?x=132&y=1&z=1

Og ganske behændigt som du undviger at behandle Big Mac indexet. Er
det hvad man kalder et rejehop?

Iøvrigt er ppp kun en lille del af det langt mere interessante HDI
http://hdr.undp.org/reports/global/2002/en/pdf/backtwo.pdf
Det er for snævert kun at se på personlig indkomst, medmindre
naturligvis man er superliberalist, og vil skide alle andre et stykke.

Mvh
Martin