Thomas Koppel: I stedet for en nekrolog...
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 01-03-06 13:56

Fra : Martin

Dato : 01-03-06 14:02

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> http://www.punditokraterne.dk/44315_I_stedet_for_en_nekrolog.html

Bla. sagde Koppel:
Jeg længes efter det rigtige Danmark, der dufter af verdens rødeste
jordbær og folkelig, frygtløs, livsnær inspiration. Det Danmark, der
er H. C. Andersen, Jeppe Aakjær og Carl Nielsen værdigt."

Sjovt så behændigt han undgik at nævne sine rigtige helte: Brandes &
Hørup, Kirk, Scherfig, PH og helt sikkert Poul Borum. Alle, folk der
frygtede hverken gud eller fanden.
Mvh
Martin

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-03-06 14:07

Martin wrote:

> [...]
>
> Sjovt så behændigt han undgik at nævne sine rigtige helte: Brandes &
> Hørup, Kirk, Scherfig, PH og helt sikkert Poul Borum. Alle, folk der

Ville de have være mænd nok til at kritiserer islamismen og
fundamentalismen ?

--

Christian
www.yee-haw.dk

Fra : Martin

Dato : 01-03-06 14:19

Christian B. Andresen skrev:

> Ville de have være mænd nok til at kritiserer islamismen og
> fundamentalismen ?

De første 5 i rækken gjorde det storstilet med alle former for
ekstrem religion i DK.

Mvh
Martin

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-03-06 14:22

Martin wrote:

> De første 5 i rækken gjorde det storstilet med alle former for
> ekstrem religion i DK.

Men nu, her i 2005/2006 er der kun et fåtal af de kendte,
kultureliten, kald den hvad du vil, som tør stå frem med helhjertet
støtte uden men'er.

--

Christian
www.yee-haw.dk

Fra : @

Dato : 01-03-06 15:33

On 1 Mar 2006 05:22:29 -0800, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>Men nu, her i 2005/2006 er der kun et fåtal af de kendte,
>kultureliten, kald den hvad du vil, som tør stå frem med helhjertet
>støtte uden men'er.

kan nogen få øje på dem?

de kommer frem når det nye modeord dialog har fået lov til at
synke ind hos den uvidende pøbel

bare vent og se

de skal nok komme og belære almuen om at dialog er nødvendig og det
bedste osv.

hør ikke på dem, man går ikke i dialog med rabiate fanatikkere og
dogmatikkere man gi'r dem modstand rigtig modstand

Fra : Martin Larsen

Dato : 01-03-06 16:01

@ fortalte:

> [...]
> synke ind hos den uvidende pøbel
>
> bare vent og se
>
> de skal nok komme og belære almuen om at dialog er nødvendig og det

Jeg nåede at høre Klavs Birkholm, som har sit eget radioprogram i p1
("Agenda"), ævle om at vi trængte til mere skam og pietet, inden jeg med
et hurtigt håndkantslag fik ramt afbryderen.

Skamløsheden kender da ingen grænser hos de venstresnoede aber!

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Egon Stich

Dato : 01-03-06 20:05

> [...]
>
> hør ikke på dem, man går ikke i dialog med rabiate fanatikkere og
> dogmatikkere man gi'r dem modstand rigtig modstand

Men nu, da Salman R. og kolleger har været ude med en advarsel imod
muhammedanismen, får vore hjemlige kulturforræddere da noget af en opgave.
Nu kommer de enten til at fordømme S.R, som de ellers forsvarede "fordi han
var kunstner", eller vende på en tallerken.
Det bliver nok noget af nogle krumspring og vridninger, vi kommer til at se.

MVH
Egon

Fra : Martin

Dato : 01-03-06 14:29

Christian B. Andresen skrev:

> Men nu, her i 2005/2006 er der kun et fåtal af de kendte,
> kultureliten, kald den hvad du vil, som tør stå frem med helhjertet
> støtte uden men'er.

Det er der ikke noget at sige til. Disse mennesker ser Den Store Satan
forenet i JP, DF og V. Alt hvad denne treenighed gør, skal udsættes
for kritik, spot og spe. Som en af de elitære kultureller udtalte;
Havde tegningerne været bragt i Politiken, ville min reaktion nok have
været anderledes.

Der er tale om almindelig indenrigspolitik, og så går man efter
manden og ikke bolden. Sådan er vi mennesker anlagt.

Mvh
Martin

Fra : @

Dato : 01-03-06 15:35

On 1 Mar 2006 05:28:59 -0800, "Martin" <Nexus1@lab.org> wrote:

> [...]

>Som en af de elitære kultureller udtalte;
>Havde tegningerne været bragt i Politiken, ville min reaktion nok have

hvem kom med den udtalelse?

>Der er tale om almindelig indenrigspolitik, og så går man efter
>manden og ikke bolden. Sådan er vi mennesker anlagt.

ja og på venstrefløjen har tesen

"Min fjendes fjende er min ven"

altid været gældende

hvis man tager koranfacister til venner behøver man slet ikke fjender

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-03-06 14:36

Martin wrote:

> [...]
>
> Der er tale om almindelig indenrigspolitik, og så går man efter
> manden og ikke bolden. Sådan er vi mennesker anlagt.

Men hvorfor kan medlemmer af den udenlandske kulturelite etc. finde ud
af det når danskerne ikke kan ?
Overskygger kulturelitens had til Regeringen, V, C og DF virkelig deres
idealer ?

--

Christian
www.yee-haw.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-03-06 15:41

> Overskygger kulturelitens had til Regeringen, V, C og DF virkelig
> deres idealer ?

Undskyld - deres hvad-for-noget?

--
-Jens B.
http://www.supportdenmark.com - Denmark needs your support

Fra : Martin

Dato : 01-03-06 14:41

Christian B. Andresen skrev:

> Men hvorfor kan medlemmer af den udenlandske kulturelite etc. finde ud
> af det når danskerne ikke kan ?

Fordi det er dansk indenrigspolitik, hvilket de er iskolde overfor.

> Overskygger kulturelitens had til Regeringen, V, C og DF virkelig deres
> idealer ?

I politik gæler alle og ingen regler. Det er ikke had, det er forstilt
foragt og K er ikke en del af billedet. K er jo tilhænger af en stærk
stat.

Mvh
Martin

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-03-06 15:42

Jens Bruun wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Undskyld - deres hvad-for-noget?

Undskyld, ...."idealer"

--

Christian
www.yee-haw.dk

Fra : Martin

Dato : 02-03-06 11:10

@ skrev:

> hvem kom med den udtalelse?

Jeg kan fandeme ikke huske det. Det var et program i P1 og
forfatterINDENS navn blev nævnt.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-03-06 11:14

Martin wrote:

> Jeg kan fandeme ikke huske det. Det var et program i P1 og
> forfatterINDENS navn blev nævnt.

Det var da et direkte tv indslag i tvavisen ikke ?

--

Christian
www.yee-haw.dk