Fri abort kontra omfanget af kriminalitete~
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 01-03-06 12:22

Forskellige amerikanske undersøgelser har tilsyneladende påvist at adgangen
til fri abort kan medføre at kriminaliteten i et land falder på sigt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Legalized_abortion_and_crime_effect

Såfremt at statistikken holder vand, så arbejder amerikanske stater som
South Dakota hen imod stigende udgifter for den enkelte skatteborger. Høje
skatter plejer ellers at få amerikanerne op af stolen. Hvorfor er det ikke
sket her?

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm

Fra : HrSvendsen

Dato : 01-03-06 11:48

Carsten Overgaard wrote:
> [...]
> som South Dakota hen imod stigende udgifter for den enkelte
> skatteborger. Høje skatter plejer ellers at få amerikanerne op af

Måske fordi de sætter retten til livet højere end lave skatter?

Fri abort er retten til at slå mennesker ihjel indenfor de grænser
abortlovgivningen i øvrigt sætter. Abort er sjældent helt fri - som regel
ryger retten til drab, når fosteret når en vis alder i sin moders liv. Det
var dog først efter Bush2 blev præsident, at begrænsning i fosterdrabsretten
blev effektiv i Amerika - indtil da var det tilladt at dræbe et foster helt
frem til, at det under f.eks. en helt normal fødsel ikke havde forladt
moderen helt. Man måtte således gerne dræbe barnet med et ordentligt skud
gift lige igennem kraniet, når det var på vej ud af moderen. Og det skete.

Det er egentligt også noget pjat, at forældre ikke bare kan myrde deres egne
unger kort efter fødslen uden at skulle frygte for myndigheders blanden sig
i det. For barnet er det jo fuldkommen ligegyldigt om det sker inde i
livmoderen eller udenfor, og et nyfødt barn har virkelig ikke meget
bevidsthed om ret meget.

Ja, det lyder makabert; men det er jo bare fordi, man kan se drabet så
tydeligt, når barnet er ude af livmoderen. I virkeligheden er der tale om
det samme.

Giver det egentlig ikke også bedre mening at dræbe barnet efter fødslen end
før, hvis man altså ikke ved, hvad det er for en størrelse, der kommer ud?
Efter fødslen kan man jo meget tydeligere se om, det er barn, man ønsker at
bruge de kolossale ressourcer et barn kræver til det er stort nok til at
klare sig selv. Man kunne jo også fortryde en abort/drab hvis nu barnet
viste sig at være usædvanligt vellykket.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 01-03-06 14:44

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> gift lige igennem kraniet, når det var på vej ud af moderen. Og det skete.

Der er ingen tvivl om at der skal være en grænse et sted. Om det er 12 uger
må videnskaben finde ud af.

> [...]
> i det. For barnet er det jo fuldkommen ligegyldigt om det sker inde i
> livmoderen eller udenfor, og et nyfødt barn har virkelig ikke meget

Nu har det offentlige som regel allerede brugt en del penge på at opretholde
et beredskab af sundhedsplejersker og sygehuspersonale, når ungen kommer ud.
Derfor bør forældrene ikke have lov til at tage livet af ungen. Det vil være
spild af skatteborgernes penge.

Faktisk er jeg af den mening at aborter foretaget alene udfra en subjektiv
vurdering af forældrene og ikke fordi at en offentlig indstans
(socialkontoret, sygehuset osv.) har vurderet forældrene eller fosteret
uegnet til et videre forløb, bør betale udgifterne til en abort.

> Ja, det lyder makabert; men det er jo bare fordi, man kan se drabet så
> tydeligt, når barnet er ude af livmoderen. I virkeligheden er der tale om
> det samme.

Måske og måske ikke. Langt størstedelen af de aborter, som sker her i
landet, bliver udført fordi at lægerne vurderer at fosteret er dødt eller på
vej til at dø. Statistisk skelner man bare ikke imellem om indgrebet sker på
grund af en lægefaglig vurdering eller fordi at moderen er så dum som en dør
at hun ikke har fattet hvad der sker.

> [...]
> klare sig selv. Man kunne jo også fortryde en abort/drab hvis nu barnet
> viste sig at være usædvanligt vellykket.

Problemet er at man i den pågældende stat ikke åbner for at voldtægtsofre
kan få fjernet resultatet af overfaldet og fortrydelsespillerne hænger
åbentbart ikke på træerne. I nogle stater hænger p-pillerne heller ikke på
træerne. Hvilke moderfølelser kommer mon op i moderen til et barn, hun har
fået anbragt i sin krop som følge af ren mishandling? Er det netop ikke
sådanne børn, som vokser op uden naturlig kærlighed fra forældrene, som er
en risiko for at udvikle sig igennem livet, så de bliver en belastning for
det samfund, de lever i.

Jeg mindes en udsendelse for år tilbage, hvor en unge (Jeg tror han hed
Bjørn) kom til verdenen hos et bistandspar, som man groft sagt nok ville
vurdere til at høre til blandt de sløve knive i skuffen. Efter et ufattelig
langt forløb på 3 måneder, hvor forældrene på et specielt hjem skulle
opdrages til forældreansvaret, var kommunen nød til at slå en streg i
sandet, fordi at der allerede forelå de første tegn på at ungen var på vej
til at blive skadet. Forældrene reagerede med at de så måtte forsøge igen og
se om de kunne liste unge nr. 2 uden om kommunens tilsyn. Hvilket liv får
sådan en unge?

Måske skal vi gå andre veje. Måske skal folk bestå eksamner for at blive
forældre. Måske skal vores ungdom have deres nedre regioner låst af, så de
kun kan hente nøglen hos det offentlige, når de har papir på at de har
forudsætningerne for at klare forældrerollen.

En så skrap lov imod abort, som alene vejer moderens liv som begrundelse for
indgreb, vil kun skabe tabere og dermed udgifter for os skatteborgere.

Fra : HrSvendsen

Dato : 01-03-06 15:32

Carsten Overgaard wrote:
> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Der er ingen tvivl om at der skal være en grænse et sted. Om det er
> 12 uger må videnskaben finde ud af.

Det er da ikke et spørgsmål for videnskaben. Det er da et spørgsmål for dig
selv.

> [...]
> når ungen kommer ud. Derfor bør forældrene ikke have lov til at tage
> livet af ungen. Det vil være spild af skatteborgernes penge.

Så send forældrerne en regning for beredskabet.

> [...]
> indgrebet sker på grund af en lægefaglig vurdering eller fordi at
> moderen er så dum som en dør at hun ikke har fattet hvad der sker.

Hvorom alting er, så er der fri abort; men det lyder overraskende det du
siger der om hvad langt størstedelen skyldes - et lille link måske ... ?

> [...]
> op uden naturlig kærlighed fra forældrene, som er en risiko for at
> udvikle sig igennem livet, så de bliver en belastning for det

Skulle man tro.

> [...]
> med at de så måtte forsøge igen og se om de kunne liste unge nr. 2
> uden om kommunens tilsyn. Hvilket liv får sådan en unge?

Nok et ret dyrt liv - for sine omgivelser.

> [...]
>
> En så skrap lov imod abort, som alene vejer moderens liv som
> begrundelse for indgreb, vil kun skabe tabere og dermed udgifter for

Man kunne måske også klare det ved at forlange betaling. F.eks.
hundredetusinde kroner for at få lov at gennemføre en graviditet. Det ville
holde useriøse og fattigrøve ude af spillet.

Fra : Bo Warming

Dato : 01-03-06 23:39

Jeg har begået fejl - jeg var SF-tilmeldt i gymnasiet.
Men jeg har altid opponeret når fx min bror udfra kristen-etik ville
forhindre kvinder at bestemme over egen krop mht abort.

Eftersom abortpillen RF486 kan købes på internettet så privatisering
af abort er nær-total, er jeg idag tilhænger af pastor Orla Villekærs
Retten til Liv forening og når autonome stjæler dyr kampesten med
ordene DU MÅ IKKE SLÅ IHJEL, så har jeg de efterfølgende år og idag
påskriften på min kones ikebanaskur, der er del af mit plankeværk mod
en befærdet gade.Ytringsfrihed er vigtig, og når nogen volder, må
andre bakke op om ofre for venstreorienteret censur-selvtægt.

Det er tiltrængt folkeoplysning at piger der overvejer abort får
oplysning om adoptionsalternativet via Retten til Liv foldere ,
hvilket Kamal Qureshi modsætter sig.Han arbejder for at piger ikke
skal fortælle deres forældre når de fosterafliver, selv ikkemyndige
teenagere.

Min bror der engang var abortmodstander har kovendt og var sammen med
sin søn, socialborgmester idag, og anden voldskriminel autonompøbel,
med til at kaste æg på pastor Orla Villekær og andre retten-til-liv
folk med og uden præstekjoler.
"De unge på jagt efter en sag" har det svært og efter at abort-kritik
er post festum retter de volden mod de der ønsker alsidighed i
rådgivning til usikre unge gravide.

Man har en mening til man vælger en ny" skrev JO Krag
(S-statsminister) i sine annoncer, når han kovendte. Min far mente kun
at kovending kan undskyldes når der er kommet ny aspekter ind i sagen.
Der er sindsyg-agtig ustabilitet i at være vægelsindet .
Utilregnelighed kan være asocial - psykoser er det stort set aldrig,
når vi ser på de gale der selv søger hjælp og derved diagnosticeres
Behandlingsdømte er uærlig diagnosticering - de burde ofte fængsles
for deres vold, men for at skabe job til behandlere, giver dommeren
tidsubestemt lukket-afdeling-straf, dvs lovens strengeste.

Fra : @

Dato : 01-03-06 12:21

On Wed, 1 Mar 2006 12:22:06 +0100, "Carsten Overgaard"
<info@carstenovergaard.dk> wrote:

> [...]
>skatter plejer ellers at få amerikanerne op af stolen. Hvorfor er det ikke

jeg tror den holder

hvis der er noget folk vil ha' så vil de ha' det, uanset lov eller
ikke lov og der vil altid være kvinder der vælger fosterdrab

prøv at tænke på alkoholdforbuddet i USA , det hjalp ikke,
bortset fra at gangstersyndikater opstod

hvis vi går videre og ser på forbud mod narko -
kriminelle tjener styrtende summer

og ifølge politiet er tæt på 80% af alle simple indbrud og tyverier
narkorelaterede