Ud med lortet!
Fra : Henri Gath

Dato : 01-03-06 00:04

Vicestatsminister Bendt Bendtsen (K) fastslår, at han vil have undersøgt
imamernes opholdsgrundlag i Danmark, når krisen er endeligt overstået.

»Man har brændt Dannebrog af i ugevis. Man har trampet på det, vi står for.
Når bølgerne har lagt sig, vil jeg have set på opholdgrundlaget for imamer.
Der er nogle regelsæt, som vi skal have kigget på.

Jeg har det skidt med, at mennesker, som vi har givet opholdstilladelse i
vores land, går ud og skader landet på denne måde,« siger Bendt Bendtsen,
der især anklager de imamer, der har været på delegationsrejser til
Mellemøsten

Fra : Jim

Dato : 01-03-06 00:10

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vores land, går ud og skader landet på denne måde,« siger Bendt Bendtsen,
> der især anklager de imamer, der har været på delegationsrejser til

Bendt Betjent har nok læst det sidste nummer af Dansk Folkeblad, som jeg
selv har fået ind ad døren i dag.
Hvis han vil have stramninger og flere udvisninger, så må han meget gerne
konsultere DF i disse emner.

J.

Fra : Kito

Dato : 01-03-06 07:10

> Bendt Betjent har nok læst det sidste nummer af Dansk Folkeblad, som jeg
> selv har fået ind ad døren i dag.
> Hvis han vil have stramninger og flere udvisninger, så må han meget gerne
> konsultere DF i disse emner.
>
> J.
>Nu er det i min verden ligemeget hvem der skal have æren for den ene eller
>den anden udtalelse, det viktigte er at vi holder sammen og bare får dem
>hjem.
Ordkløveri er der nok af.

Vh. Poul

Fra : Peter Holst

Dato : 01-03-06 03:17

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in

> [...]
> måde,« siger Bendt Bendtsen, der især anklager de imamer, der har
> været på delegationsrejser til Mellemøsten

kastrere dem først så send dem hjem

/|\
/\
Muhammad

Fra : Malte Runz

Dato : 01-03-06 08:46

"Peter Holst" <no@no.dk> wrote in message

(snip)

> kastrere dem først så send dem hjem

Jeg forstår slet ikke, hvordan omverdenen har fået det indtryk, at danskere
er xenofober og generelt fjendtlige overfor ikke-danskere i Danmark.

--
Malte Runz

Fra : @

Dato : 01-03-06 11:07

On Wed, 1 Mar 2006 08:46:02 +0100, "Malte Runz"
<malte_runz@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>>
>Jeg forstår slet ikke, hvordan omverdenen har fået det indtryk, at danskere
>er xenofober og generelt fjendtlige overfor ikke-danskere i Danmark.

nej det fatter jeg heler ikke, det har jeg da heller aldrig hørt et
frittænkende frihedselskende individ give udtryk for

danskere er opdraget til venlighed og gæstfrihed og sådan er danskere
faktisk på trods af mange dårlige erfaringer stadigvæk

men når dem vi troede var gæster samt deres efterkommere viser sig
ikke at være gæster, men uopdragne tølpere religionsfanatikere
mordrere og tilhængere af den mest totalitære facisme verden endnu har
set, og hvis eneste ønske er at omdanne Danmark til en mødding meget
lig den disse udyr faktisk er flygtet fra, så er de jo ikke gæster,
men nogle umennesker som skal jages på porten hurtigst muligt

et gammel ordsprog siger:

Man ligger som man har redt

så hvis muhammedanerne "reder op" til kirg så får de det

og når koranfacister og andet pak ikke ønsker andet end ballade og
krig så må de jo også finde sig i at denne ballade og krig kommer
direkte tilbage i hovedet på dem

bevæger man sig rundt i verden som et bedrevidende opblæst
selvforherligende religiøst narrehoved møder man selvfølgelig modstand
fra alle frihedselskende ordentlige folk

kommer man derimod med fremstrakt hånd og tilbyder _ÆGTE_ venskab,
venskab mellem ligemænd m/k,
så får man venner

Fra : Malte Runz

Dato : 01-03-06 23:22

"@" <1@invalid.net> wrote in message

> nej det fatter jeg heler ikke, det har jeg da heller aldrig hørt et
> frittænkende frihedselskende individ give udtryk for

Læs fremmede aviser på nettet. Se udenlandsk TV.

> danskere er opdraget til venlighed og gæstfrihed og sådan er danskere
> faktisk på trods af mange dårlige erfaringer stadigvæk

Og jeg føler mig, som en af dem!

> men når dem vi troede var gæster samt deres efterkommere viser sig
> ikke at være gæster, ...

Jeg tror mange af dem slet ikke var klar over, at de stadigvæk bare var
gæster, som man forventede af, at de skulle forlade landet igen, med deres
danskfødte børn og børnebørn.

> [...]
> lig den disse udyr faktisk er flygtet fra, så er de jo ikke gæster,
> men nogle umennesker som skal jages på porten hurtigst muligt

Så fordi, der er nogen, der har det sådan, så skal vi smide alle muslimer ud
af Danmark, siger du. Eller hvad? Skal dem, der bliver jaget på porten,
kastreres, som det bliver foreslået?

> et gammel ordsprog siger:
>
> Man ligger som man har redt
>
> så hvis muhammedanerne "reder op" til kirg så får de det

Nu lyder du igen, som om du er faldet for demagogernes vrangforestillinger,
og virkelig tror, at "sådan er de allesammen". Kan du overhovedet ikke
forestille dig, at det er et lige så lille, og tilsyneladende lige så
ubegavet mindretal, som de tre ovenstående skribenter, som du lader være
repræsentanter for alle muslimer?

> og når koranfacister og andet pak ikke ønsker andet end ballade og
> krig så må de jo også finde sig i at denne ballade og krig kommer
> direkte tilbage i hovedet på dem

Koranfacister og andet pak. "Andet pak". Hvem tænker du her på? På mine
tyrkiske naboer, der kom til Danmark for over tyve år siden, som begge har
fast arbejde, velopdragne børn, der holder elevatordøren for mig og siger
pænt goddag på klingende århusiansk? Og skal de også kastreres?

> bevæger man sig rundt i verden som et bedrevidende opblæst
> selvforherligende religiøst narrehoved møder man selvfølgelig modstand
> fra alle frihedselskende ordentlige folk

Helt klart. Det jeg spørger mig om er, om men kan man kalde sig et
ordentligt menneske, hvis man så let forfalder til et barbarisk
menneskersyn, der grundlæggende ikke er en tøddel bedre end de andres?

> kommer man derimod med fremstrakt hånd og tilbyder _ÆGTE_ venskab,
> venskab mellem ligemænd m/k,
> så får man venner

Hvilket også sker i stor stil, ikke sandt! Faktisk i langt de fleste
tilfælde. Men prøv du at sige det her på usenet. Mange _vil_ simpelthen ikke
høre om det. Som små børn holder de sig for ørerne og begynder at brøle op
om (gerne i kor) alle de skide muhammedanerperkeudyr og deres
landsforræderiske dhimmiehalalhippie sympatisører. Og så når de er holdt op
med deres udgydelser, og vi andre forlængst er skredet, så mener de
gudhjælpemig, at de har "vundet" diskutionen, og bidraget konstruktivt og
fornuftigt til debatten. Jeg kan tage det i små doser, men på et eller andet
tidpunkt er det ikke til at holde ud at høre på. Jeg bliver nærmest flov på
mine landsmænds vegne. Kom nu! Rejs jer fra sandkassen, vis lidt værdighed
og lidt mod til at gøre noget ved sagerne. Som de ordentlige,
frihedselskende demokratiske mennesker vi danskere er!

--
Malte Runz

Fra : @

Dato : 02-03-06 00:10

On Wed, 1 Mar 2006 23:21:57 +0100, "Malte Runz"
> [...]

>af Danmark, siger du. Eller hvad? Skal dem, der bliver jaget på porten,

du forsøger at tillæge mig noget jeg ikke har givet udtryk for,

men det er min helt klare holdning at folk der ikke er danske
statsborgere både bør og kan smides ud hvis deres mål er at omdanne
Danmark til en mødding

>Nu lyder du igen, som om du er faldet for demagogernes vrangforestillinger,

nix

men folk som mener at en muhammedaner også kan være demokrat har ikke
læst koranen

>Koranfacister og andet pak. "Andet pak". Hvem tænker du her på?

forbrydere uden dansk statsborgerskab som vil lave ufred

>Helt klart. Det jeg spørger mig om er, om men kan man kalde sig et
>ordentligt menneske, hvis man så let forfalder til et barbarisk
>menneskersyn, der grundlæggende ikke er en tøddel bedre end de andres?

er selvforsvar nu blevet barbarisk

>Hvilket også sker i stor stil, ikke sandt! Faktisk i langt de fleste
>tilfælde.

hvorfor hører man så næsten ikke denne store majoritet af indvandrere,
som er både fredelige og klar til at leve fordrageligt side om side
med "de indfødte" danskere, tage skarpt afstand fra krigeriske imamer
og andre som ikke ønsker fredelig sameksistens?

> [...]
>om (gerne i kor) alle de skide muhammedanerperkeudyr og deres
>landsforræderiske dhimmiehalalhippie sympatisører.

mon ikke den kritik fuldt beretiget kan rettes den modsatte vej,

kan du overhovedet ikke forestille dig at der findes danskere der i
misforstået medfølelse med "de svage og undertrykte" simpelthen
kategorisk afviser _enhver_ kritik af f.eks. muhammedanere som et
udslag af fremmedhad

> [...]
>og lidt mod til at gøre noget ved sagerne. Som de ordentlige,
>frihedselskende demokratiske mennesker vi danskere er!

jeg oplever gang på gang det stik modsatte og har haft den oplevelse i
snart 15 år, så det kan godt være at jeg nu er blevet så negativ at
jeg nu har "smidt handskerne",

i mange år er enhver kritik af dansk udlændinge/flygtningepolitik

enhver kritik af tilrejsendes dårlige opførsel

enhver påpegning af 2. generationsindvandreres høje % i
kriminalstatestikker

enhver kritik af nogle indvandreres manglende vilje til at lære
landets sprog

fra en stor del af politikere fra Rad. V. Soc.D. og længere til
venstre samt fra kulturens meningdannere blevet mødt ikke med
modargumenter, men med nedladende, hånende og dæmoniserende udtryk som
du sikkert kender:

racister fremmedhadere "ingen forståelse for fremmed kultur"

den slags kan altså få selv fredelige folk som mig til at fare i
flint, og give tilbage råt for usødet

Fra : Malte Runz

Dato : 03-03-06 08:50

> On Wed, 1 Mar 2006 23:21:57 +0100, "Malte Runz"
> <malte_runz@stofanet.dk> wrote:

(snip)

> du forsøger at tillæge mig noget jeg ikke har givet udtryk for,

Jeg spurgte om det var sådan, det skulle forstås. Det skulle glæde mig, hvis
du ikke ser sådan på det.

(snip)

vrangforestillinger,

> nix
>
> men folk som mener at en muhammedaner også kan være demokrat har ikke
> læst koranen

Jamen så tror du altså, at _alle_ muslimer per definition er udemokratiske
(og derfor skal smides ud...?)

> forbrydere uden dansk statsborgerskab som vil lave ufred

Jeg er stort set enig, men så skal vi definere begreberne lidt strammere.
Jeg mener ikke, at alle former for forbryderiske handlinger (læs kriminelle
i følge
straffeloven) bør medføre udvisning. Genbrug af frimærker fx, for
nu at sætte det lidt på spidsen. At ville lave ufred er også er svær
størrelse at få hold på. Man kommer nemt ud i en gråzone, hvor det kan være
op til den enkelte dommer at skulle forvalte loven. Endeløse ankesager etc.
Men jeg er med på, at vi i det mindste prøver, at sætte nogen standarder.

> er selvforsvar nu blevet barbarisk

Visse former for 'selvforsvar' er decideret uværdige. Og den med, at de skal
kastreres før de bliver smidt ud, bør da vække afsky hos ethvert
'ordentligt' menneske.

(snip)

> [...]
> med "de indfødte" danskere, tage skarpt afstand fra krigeriske imamer
> og andre som ikke ønsker fredelig sameksistens?

Fordi det ikke sælger aviser, eller får nogens pis i kog. Hvem gider at læse
om alle de vellykkede hofteoperationer, der dagligt foretages, når man kan
skrive om dem, der ikke går godt.
Når Moderate Muslimer, fx, kommer på banen, så bliver de jo også heglet ned,
og beskyldt for at have skumle motiver. At de bare foregiver, at være
interesserede i en fredelig sameksistens, men faktisk alle bare venter på at
imamen prutter, og så kaster de sig ud i en blodrus og halalslagter
danskerne.

> mon ikke den kritik fuldt beretiget kan rettes den modsatte vej,

Jo, men det bliver det ikke bedre af.

> [...]
> misforstået medfølelse med "de svage og undertrykte" simpelthen
> kategorisk afviser _enhver_ kritik af f.eks. muhammedanere som et

Det kan jeg godt, og jeg synes også, at det er misforstået humanisme. Men de
udgør vel et beskedent mindretal, og heldigvis for det.

> jeg oplever gang på gang det stik modsatte og har haft den oplevelse i
> snart 15 år, så det kan godt være at jeg nu er blevet så negativ at
> jeg nu har "smidt handskerne",

Jeg er ikke sikker på, hvad du mener med "det stik modsatte". Det modsatte
af hvad?

> [...]
>
> racister fremmedhadere "ingen forståelse for fremmed kultur"
>
> den slags kan altså få selv fredelige folk som mig til at fare i

Ja det er trist, at den interne dialog nogen gange ser ud til at være gået i
hårdknude. At folk på begge sider (som jeg tror rent faktisk er den samme
side) har nået smertegrænsen, og at man nu bombarderer hinanden med
skældsord, misforståelser og argumenter, der mest af alt vidner om
afmagtsfølelse.

--
Malte Runz

Fra : Knud Larsen

Dato : 03-03-06 09:22

"Malte Runz" <malte_runz@stofanet.dk> wrote in message

> [...]

> etc.
> Men jeg er med på, at vi i det mindste prøver, at sætte nogen standarder.

Her var det meget interessant at se, at den ellers helt moderne person,
kongen af Jordan, - han er vestlig uddannet, og man kan se ham stå og grille
i sin have sammen med konen, som ikke bærer slør eller ser traditionel ud
overhovedet. Men han udsendte en pressemeddelelse i forbindelse med den
jordanske redaktør - som mente muslimerne burde demonstrere over
hovedafskæringer og bombninger af civile, i stedet for at hidse sig op over
en tegning - manden sidder nu i spjældet. Anyway kongen nævner at folk som
producerer ufred i landet ikke skal forvente nåde, hans ord siger noget for
dem der kender Koranen, for de var ordret hvad der står i forbindelse med
hvad der bør gøres ved sådanne folk som står for "uro" i samfundet. Her er
verset han diskret henviste til:

Indeed, the punishment of those who fight Allah and His Messenger and go
around corrupting the land is to be killed, crucified, have their hands and
feet cut off on opposite sides, or to be banished from the land. That is a
disgrace for them in this life, and in the life to come theirs will be a
terrible punishment.

Så måske er kongen ikke helt så mild og venlig som han fremtræder i
TV-udsendelser, - *eller* hans mildhed må vige for nødvendigheden af at gøre
indtryk på islamisterne i Jordan, han SKAL fremstå som islams beskytter, og
helst være benhård når det kommer dertil.

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-03-06 05:38

"Malte Runz" <malte_runz@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "@" <1@invalid.net> wrote in message

> danskere

> Læs fremmede aviser på nettet. Se udenlandsk TV.

[snip]

Jeg tror ikke du kommer nogle vegne med snabel-a´et ved at tale fornuft til
ham. Det preller af og det eneste du får ud af det er en "jammerdal" om hvor
slemt han har det med muslimerne. Måske skulle vi sende ham og nogle af de
andre fremmedhadere på integrationskursus, det ser ud til at de har det lidt
svært i det danske samfund

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-03-06 05:32

> [...]
> lig den disse udyr faktisk er flygtet fra, så er de jo ikke gæster,
> men nogle umennesker som skal jages på porten hurtigst muligt

Piv, piv oh jammerdal....

Fra : Knud Larsen

Dato : 01-03-06 15:41

> [...]
> danskere
> er xenofober og generelt fjendtlige overfor ikke-danskere i Danmark.

Så du mener, at tre mennesker her er lig med "danskere generelt", du er
lader til at være på niveau med dem, der mener at otte tegnere er lig med
"alle danskere", - hvor lærer man at generalisere så groft?

Fra : Malte Runz

Dato : 01-03-06 22:38

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> lader til at være på niveau med dem, der mener at otte tegnere er lig med
> "alle danskere", - hvor lærer man at generalisere så groft?

Rolig, rolig! Bemærk, at jeg talte om, hvordan man _i udlandet_ er begyndt
at se på danskerne. Jeg tænker bla på den kritik, der er kommet fra svensk
side, og på det indslag, der var i "sixty minutes" her forleden. Vi er
mange, der føler os misforstået, når vi hører kritikken, men man kan ikke
undre sig over den, når man støder på udsagn, som her i denne tråd. (Og jeg
kunne garanteret finde 3000 lignende på dk.politik og
dk.politik.indvandring.)
Hvor mange af den slags komplet åndsvage bemærkninger skal der til, før en
udenforstående begynder at mene, at der er noget råddent in the state of
Denmark? Desværre er det sådan, at tomme tønder kan høres længst væk.

Føler du da ikke dig voldsomt provokeret af, at det er, ja undskyld, hvis
jeg bliver lidt grov... at det er alle idioterne, der for lov til at være
det danske ansigt udadtil, når "folkestemningen" bliver målt af fremmede?

--
Malte Runz

Fra : Henri Gath

Dato : 01-03-06 23:27

> [...]
> det danske ansigt udadtil, når "folkestemningen" bliver målt af fremmede?

Nåååehhh. lille Malte kan ikke lide "tonen"?

Fra : Malte Runz

Dato : 01-03-06 23:37

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message

> Nåååehhh. lille Malte kan ikke lide "tonen"?

Forbier! Tonen er jeg sgu ligeglad med. Det er indholdet, eller rettere,
manglen på samme, der er dræbende i det lange løb. Prøv igen.

--
Malte Runz

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-03-06 05:34

> [...]
> danskere
> er xenofober og generelt fjendtlige overfor ikke-danskere i Danmark.

He he - den var god )

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-03-06 05:30

"Peter Holst" <no@no.dk> skrev i en meddelelse