Det går godt i Zimbabwe
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 27-02-06 21:32

Inflationen er kun på 618 %, og nu er der døde babyer i kloaksystemet.

http://edition.cnn.com/2006/WORLD/africa/02/17/zimbabwe.fetuses.ap/index
..html

--
regards, Peter Bjørn Perlsø - http://haxor.dk
http://liberterran.org

Fra : Kim2000

Dato : 27-02-06 22:19

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
> Inflationen er kun på 618 %, og nu er der døde babyer i kloaksystemet.
>
> http://edition.cnn.com/2006/WORLD/africa/02/17/zimbabwe.fetuses.ap/index
> .html

Det kommer til at lyde racistisk, men hvad er det der går galt for de
afrikanske lande. Man smider alle de hvide ud og straks går landet helt til
bunds. et skete med Kenya, det skete i Niger, og Sydafrika er bestemt heller
ikke blevet sjovere de sidste 10-15 år. Grundlæggende må det vel handle om
at de hvide farmere rent faktisk dyrkede jorden, mens den indfødte
befolkning åbenbart ikke dyrker den. Jorden er der jo, og det har vist sig
gennem årtier at jorden kan dyrkes til at brødføde befolkningen og endda til
at eksportere fødevare.

Det kan da umuligt passe at en hel nation ikke aner hvordan man bruger en
plov? Hvad med alle arbejderne på gårdene, selvom de ikke ejede gården, må
de da have set hvordan man gjorde. Faktisk skulle man netop i dette område
af afrika ikke have de store problemer med dyrkning af afgrøder. Gad vide
hvad der egentlig skete med jorden, da man jagede de hvide ud af landet? Lod
man den bare stå brak??? Hele ideen med deres "befrielseshær" var vel netop
at give jorden til de fattige. Det virker som om man bare tog jorden fra de
hvide og derefter drog videre.

Det helt ironiske er nu at EU og resten af verden igen skal til at hjælpe
Afrika fra en sultkatastrofe. Hvad er jeg dog dødtræt af deres helt igennem
selvforskyldte katastrofer. suk!

mvh
Kim

Fra : sdsf

Dato : 27-02-06 22:44

Kim2000 skrev:
> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Det kommer til at lyde racistisk,men hvad er det der går galt for de
> afrikanske lande.
De har i gennemsnit for dårlige evner til at opretholde en så stor
beflokningstæthed som der er i landende nu.
http://en.wikipedia.org/wiki/Race_and_intelligence

Der er i praksis ingen med en intelligens over 130.

> [...]
> ikke blevet sjovere de sidste 10-15 år. Grundlæggende må det vel handle om
> at de hvide farmere rent faktisk dyrkede jorden, mens den indfødte
De evner ikke at organiserer det.

> [...]
> at give jorden til de fattige. Det virker som om man bare tog jorden fra de
Landbrug er ikke så simpel, det kræver masser af organisation og
planlægning.

> Det helt ironiske er nu at EU og resten af verden igen skal til at hjælpe
> Afrika fra en sultkatastrofe. Hvad er jeg dog dødtræt af deres helt igennem
> selvforskyldte katastrofer. suk!
Det er uhyre vigtig at forstå, at deres situation netop IKKE er
selvforskyldt!

Man kan ikke bebrejde ubegavede mennesker deres manglende evner,
sådan er de nu engang født.

Fra : Michael Weber

Dato : 27-02-06 23:44

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> beflokningstæthed som der er i landende nu.
> http://en.wikipedia.org/wiki/Race_and_intelligence
>
> Der er i praksis ingen med en intelligens over 130.

Der er i praksis ingen med en intelligens over 130....af de testede sorte
i U.S.A.

> [...]

> selvforskyldt!
>
> Man kan ikke bebrejde ubegavede mennesker deres manglende evner,

Intelligens, begavet, evner.

Viden, kultur, økonomi.
Man kan ikke bebrejde uvidende mennesker fra en anden kultur deres manglende
økonomi,
sådan er de nu engang født.

[insæt diskussion om intelligens, IQ, IQ og racer her]

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Kim2000

Dato : 28-02-06 15:29

> [...]
> beflokningstæthed som der er i landende nu.
> http://en.wikipedia.org/wiki/Race_and_intelligence
>
> Der er i praksis ingen med en intelligens over 130.

Det skulle vel næsten undre, hvis der var. Deres skolesystem er jo ikke
ligefrem noget der fremmer hverken krativitet eller kvikke hoveder. Det -
meget lidt - jeg kender til afrikanske skoler er at det er udenadslære. De
dygtigste lære at læse, skrive og regne og det er så det. De kvikkeste
hoveder tabes vel ganske enkelt på gulvet, får en uddannelse i Europa/USA og
tabes dermed ligeledes for kontinentet.

> De evner ikke at organiserer det.

> Landbrug er ikke så simpel, det kræver masser af organisation og
> planlægning.

Bevares, men selv jeg der aldrig har dyrket andet end kartofler og lidt
gulerrøder i haven ved da at man skal have frø i jorden før der sker noget.
Hvis der skal ske rigtig meget skal man smide lort på jorden og man skal
fjerne ukrudt. Det ser jo end ikke ud til at man i dette ganske udemærket
landsjord kan formå at bare få et nogenlunde fornufitgt udbytte. Man skulle
vel synes at bonden i dette område i hvert fald burde kunne dyrke nok til
sig selv og familen og have lidt at sælge på markedet.

> Det er uhyre vigtig at forstå, at deres situation netop IKKE er
> selvforskyldt!
>
> Man kan ikke bebrejde ubegavede mennesker deres manglende evner,
> sådan er de nu engang født.

Nu tror jeg ikke på at sorte skulle være født dummere eller klogere end
andre, men noget må være gået galt i deres arv. Jeg kan forstå at bønderne i
ørkenlande kan have det svært, men sgu ikke i syd og mellemafrika, der er
der vand nok. Det virker som om den almindelige borger har givet op og bare
modtager nødhjælp og uden tro på fremtiden og på de kan rejse sig til at
blive herre i eget hus. Det er 50 år siden den sidste koloni fik selvstyre,
og set i bakspejlet skulle vi ikke have forladt landene som vi gjorde, men
have nedkæmpet oprørene og gradvist have forladt landene.

mvh
Kim

Fra : @

Dato : 28-02-06 16:05

On Tue, 28 Feb 2006 15:29:28 +0100, "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk>
wrote:

> [...]

>vel synes at bonden i dette område i hvert fald burde kunne dyrke nok til
>sig selv og familen og have lidt at sælge på markedet.

problemet er at Mugabes såkaldte krigsveteraner har fået retten til at
tage jorden fra bl.a. de hvide farmere,
noget man sådan får ganske gratis påskønnes ikke

og det har da også vist sig at disse krigsveteraners evner kun rakte
til at banke farmerne stjæle deres penge vandalisere al teknik på
farmene slagte noget af kvæget købe noget sprut og øl stege det
slagtede kvæg og holde et mægtigt ædegilde

og så videre til næste farm

det er hvad Mugabes tilhængere forstår ved godt landmandsskab

og inden nogle racistiske fremmedhadere kommer for godt i gang og
måske begynder at kalde ovenstående det glade vanvid

så husk "at udvise forståelse for andre kulturer"

Afrikas største problem er at spædbørnsdødeligheden er på et alt for
lavt niveau kynisk måske

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 28-02-06 16:08

@ <1@invalid.net> wrote:

> [...]
> farmene slagte noget af kvæget købe noget sprut og øl stege det
> slagtede kvæg og holde et mægtigt ædegilde

Det kaldes at udøve voldtægt på kapitalgodset. Når vandalerne ødelægger
det der producerer velstand og iøvrigt gjorde Zimbabwe til sydafrikas
brødkurv, så beder de selv om katastrofen.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Aksel

Dato : 27-02-06 22:55

> [...]
> netop at give jorden til de fattige. Det virker som om man bare tog jorden

De fattige der fik jorden var i de fleste tilfælde Mugabes familie og venner
som aldrig har arbejdet, og ikke aner hvad der er op og ned på en plov.

Korruption er en af de alvorligste grunde til at Afrika er på det nuværende
stade.

Hilsen Aksel

Fra : Kim2000

Dato : 27-02-06 23:07

"Aksel" <akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> [...]
> plov.
>
> Korruption er en af de alvorligste grunde til at Afrika er på det

Ja, det er også det som jeg tænker. Det er virkelig sørgeligt, for det er et
kontinent der er så meget i undergrunden, at det burde være et rigt område.

mvh
Kim

Fra : @

Dato : 27-02-06 23:49

On Mon, 27 Feb 2006 23:07:11 +0100, "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk>
wrote:

>"Aksel" <akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

det og så kolonimagternes vilkårlige grænsedragninger på tværs af
gamle skel mellem forskellige stammer

>Ja, det er også det som jeg tænker. Det er virkelig sørgeligt, for det er et
>kontinent der er så meget i undergrunden, at det burde være et rigt område.

hvis de økonomiske midler der lige nu bliver brugt til at føre jeg ved
ikke hvor mange krige på de afrikanske kontinent ved et trylleslag
kunne kanaliseres om til udvikling af landbruget ville Afrika i løbet
af meget kort tid være selvforsynende med fødevarer

men det vil jo ikke være i EU og USA's interesse så det sker ikke

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 27-02-06 23:55

"Kim2000" skrev i en meddelelse

> Ja, det er også det som jeg tænker. Det er virkelig sørgeligt, for det
er et
> kontinent der er så meget i undergrunden, at det burde være et rigt
område.

Men du fik da sat en interessant vinkel på emnet. Sådan som Zimbabwe lå
klar til at "buge", er det uhyrligt, at det hele nu snart er ødelagt. Du
skulle læse bogen "Mercedes Benz syndromet". Det er vist Karen Lis
Swarre, der har skrevet den. Den forklarer et og andet om de mekanismer,
der forhindrer at afrikanske lande kan blive til velfungerende samfund.
Der er flere forskellige svinagtigheder involveret.

Ruth

Fra : Egon Stich

Dato : 28-02-06 14:02

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det helt ironiske er nu at EU og resten af verden igen skal til at hjælpe
> Afrika fra en sultkatastrofe. Hvad er jeg dog dødtræt af deres helt

Det er alene et spørgsmål om kultur.
Og nu har vi jo til ulidelighed, af "den kreative og uddannede klasse" fået
at vide, at "Alle kulturer er lige gode".

Nu kan vi enten vælge at tro på dette og mene, at det er OK i følge
afrikansk kultur, at de vil leve således.
Og acceptere det.

Eller også kan vi mene, at de elitære ganske enkelt er blæst i hovederne.

Under alle omstændigheder ligger størstedelen af skylden for afrikas
elendighed, på deres hoveder.

ES

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 27-02-06 22:01

peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) on mandag 27. februar 2006 at
21:32 +0100 wrote:
>Inflationen er kun på 618 %, og nu er der døde babyer i kloaksystemet.
>
>http://edition.cnn.com/2006/WORLD/africa/02/17/zimbabwe.fetuses.ap/index
>.html

Og med dette vil du fortælle at…??

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 27-02-06 22:38

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> Og med dette vil du fortælle at∑??

At Mugaben har smadret Zimbabwe bedre end en ondsindet borgerkrig vilel
formå.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 27-02-06 22:53

22:38 +0100 wrote:
>At Mugaben har smadret Zimbabwe bedre end en ondsindet borgerkrig vilel
>formå.
Nåeh, bare det - jamen det ved alle der har fulgt det mindste med gennem
de seneste par år da…
Sorry, jeg troede der var noget nyt på tapetet, som jeg havde overset i
farten.
Men forresten - det var der jo også - endelig et indlæg, der ikke handler
om tegninger. Og det skal du nu have en oprigtig og ironi-renset tak for -
det er lidt befriende.
Længe siden vi har set noget til dig forresten - gamle mac-freak
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 27-02-06 23:29

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> Længe siden vi har set noget til dig forresten - gamle mac-freak

Tak... det ser endelig ud som om der er blevet ryddet ud herinde. ;)

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 28-02-06 00:15

"Ruth Nielsen" <cfs29093a@post.cybercity.dk> on mandag 27. februar 2006 at
23:54 +0100 wrote:

> [...]
>der forhindrer at afrikanske lande kan blive til velfungerende samfund.
>Der er flere forskellige svinagtigheder involveret.

Det er journalisten Gretelise Holm der har skrevet den. Romanen bygger
blandt andet på fire års arbejde i Zimbabwe. Såvidt jeg husker har hun
også arbejdet et par år i Mosambique. Hun fik Det Danske Kriminalakademis
debutantpris for Mercedes Benz Syndromet. Læseværdig roman!

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 28-02-06 00:47

"Frank Løkkegaard" skrev i en meddelelse

> Det er journalisten Gretelise Holm der har skrevet den. Romanen bygger
> blandt andet på fire års arbejde i Zimbabwe. Såvidt jeg husker har hun
> også arbejdet et par år i Mosambique.

Tak for rettelsen, ja det var vel Gretelise Holm, jeg var endda også i
tvivl, da jeg skrev navnet.

Hun fik Det Danske Kriminalakademis
> debutantpris for Mercedes Benz Syndromet. Læseværdig roman!

Nå men det var da godt, at hun har fået en pris for den. Ja, den bør
virkelig læses.

Ruth

Fra : fribytteren

Dato : 28-02-06 15:32

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Inflationen er kun på 618 %, og nu er der døde babyer i kloaksystemet.
>
> http://edition.cnn.com/2006/WORLD/africa/02/17/zimbabwe.fetuses.ap/index
> .html

Lige siden den hvide europæer fjernede afrikanerne fra deres eget
lands forståelse og indsatte dem i den europæiske tankerække af
herre/slave forhold, har den afrikanske befolkning mistet deres
forbindelse med det land der var og er deres.

Ingen eller så godt som ingen afrikanere er af europæerne blevet
oplært i at bruge deres lands resurser til afrikanernes egen fordel.
Den afrikanske befolkning er lært op til at opvarte den hvide
europæer og være taknemmelig for den manglende lærdom den hvide
europæer gav dem. De er endvidere oplært i, at deres lands resurser
ikke er til for afrikas befolkning, men alene er til for den hvide
europæers skyld.

Hvordan helvede vil I have at den afrikanske befolkning skal kunne
klare en selvstændighed, men den manglende oplæring til forståelse
af deres eget land og dets resurser, der kan være til fordel for
afrikanerne selv, i stedet for at være til opbyggelse af velfærden i
den europæiske kulturverden.

Vi hvide europæere (og i særdeleshed vor forfædre) har vist en
fantastisk manglende respekt for den afrikanske kultur og det
afrikanske folks eget behov for jord og føde. Vi europæere har
kræver afrikanernes underdanighed og respekt for os og vores kultur,
samt vort behov for overflod i vort velfærd, på bekostning af den
afrikanske befolknings mulighed for at skabe sig et selvstændigt liv
med egen forsyning af fødevarer m.v.

Nu bebrejder visse hvide europæere den afrikanske befolkning for
manglende evne til at bruge sit lands resurser og at kunne brødføde
sin egen befolkning, hvad sagtens vil kunne lade sig gøre. I hvide med
høj intelligens skulle vel egentlig kunne fatte, at den afrikanske
befolkning først nu er begyndt at kunne få en forståelse af, at
deres land og dets resurser er til for dem og ikke for den hvide
europæer.

Før man kan gå, vil man komme ud for fald i ny og næ, først nå man
har fundet det rette fodfæste kan man stå på egne ben og denne
kunnen har den afrikanske befolkning på ingen måde fået hjælp til
at gøre, tværtimod. Vi europæere har i de sidste 50 år, siden de
afrikanske lande fik selvstændighed mere giver afrikanerne den
indstilling, at de intet kan selv. Vi europæere har gerne hjulpet dem.
Ikke til at kunne brødføde sig selv og at få en fornuftig
infrastruktur i deres lande, men derimod til at forøge den europæiske
rigdom og velfærd, på bekostning af afrikas egen befolknings velfærd
og nød.

Det gælder ikke kun de kapitalistiske europæiske lande, men således
gjorde selv de kommunistiske lande i Østeuropa også, de var mere
interesseret i at højne deres egen velstand end at give afrikanerne en
velstand.

Desværre en denne form for hjælp stadigvæk gældende, over for den
afrikanske befolkning og derfor vil et afrikansk land, der forsøger at
stå på egne ben, falde og gøre handlinger der mere skader dets
befolkning end gavner den.

Det vil givet tage mange årtier endnu førend et afrikansk land kan
stå på egne ben, men et velfærd og socialt samfund der er værdigt
at efterleve, ikke fordi de er dumme og uintelligente, men fordi man
skal lære at gå, førend man KAN gå.

Er der nogen der skal bebrejdes i dette foretagende, kan det alene kun
være den hvide europæer, for dennes manglende respekt for
afrikanernes egne behov og kultur. Den respekt har den hvide europæer
mangler i århundreder og lader til fortsat at mangle, desværre.

Med venlig hilsen

Lars kristensen

Fra : Martin Larsen

Dato : 28-02-06 19:09

fribytteren fortalte:

> [...]
> herre/slave forhold, har den afrikanske befolkning mistet deres
> forbindelse med det land der var og er deres.

Her går du helt galt i byen, fribytter.
Slaveriet var endemisk i Afrika - en del af hverdagslivets struktur, som
den franske historiker Fernand Braudel udtrykker det.
Af alle slavehandlere har araberne altid været de mest grusomme. Og det
gælder den dag i dag!

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 28-02-06 19:17

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
> den franske historiker Fernand Braudel udtrykker det.
> Af alle slavehandlere har araberne altid været de mest grusomme. Og det

Enig.

Og den dag i dag kan du stadig købe slaver i Mauretanien og Sudan. Begge
islamiske lande.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : @

Dato : 28-02-06 19:57

On Tue, 28 Feb 2006 19:17:11 +0100, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter
Bjørn Perlsø) wrote:

>Enig.
>
>Og den dag i dag kan du stadig købe slaver i Mauretanien og Sudan. Begge
>islamiske lande.

hvad galt er der nu i det,
koranen beretter da om mange tilfælde hvor en del af Muhammedanernes
bytte blev solgt som slaver
og når det står i koranen så er det OK
spørg bare en iman

Fra : Bo Warming

Dato : 01-03-06 02:10

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message

> Enig.
>
> Og den dag i dag kan du stadig købe slaver i Mauretanien og Sudan.
> Begge
> islamiske lande.

Hardy Hansen kaldte sine SID-medlemmer for lønSLAVER og der er
kontinuer-overgang vedr autoritetstro, fæstebondeskab, livegenskab -
hvor fri er du? Om man fødes til et liv hvor en grum rigmand har skøde
på dit liv, eller man præges af social arv, er måske ikke så vigtig en
forskel.

Jeg er selvfølgelig enig i at Islams accept af slaveri gør tydeligt at
de er uintegrable her.

Blandt de få eksempler på gavnligt formynderi i dansk lov er at en 18
årig pige ikke kan binde sig ved tiårig kontrakt med pladeselskab
eller lignende , og at forældre ikke kan vedtage om deres spæde barn
hvem skal have forældremyndigheden ved skilsmisse - der er klart
slaveriaspekt i sådant., har Glistrup lært mig.

Vi er langt foran for muslimerne, men lad os ikke fortrænge hvor
forskellene er gradsforskelle