Censur
Fra : Henri Gath

Dato : 27-02-06 19:39

Læg specielt mærke til de sidste linier....

"Et af problemerne på dagens møde mellem EU's udenrigsministre er
spørgsmålet om, hvor langt EU kan gå i forhold til kravet fra Den Arabiske
Liga om at indføre en form for censur i vestlige medier, så blasfemi af
profeten undgås i fremtiden."

Fra : HrSvendsen

Dato : 27-02-06 21:08

Henri Gath wrote:

> [...]
> Arabiske Liga om at indføre en form for censur i vestlige medier, så
> blasfemi af profeten undgås i fremtiden."

Muhammed - den første EU-certificerede gud?

Fra : andersal@knowshare.d~

Dato : 28-02-06 04:31

HrSvendsen skrev:

> Muhammed - den første EU-certificerede gud?

Du mener vel profet? Muhammed er ikke en gud,

Fra : HrSvendsen

Dato : 28-02-06 04:37

andersal@knowshare.dk wrote:

> Du mener vel profet? Muhammed er ikke en gud,

Det er ikke, hvad jeg mener; men hvad EU mener:

Blasfemi = gudsbespottelse.

Fra : Jens G

Dato : 28-02-06 15:31

On 27 Feb 2006 19:30:57 -0800, "andersal@knowshare.dk"

>Du mener vel profet? Muhammed er ikke en gud,

Er han da bare et menneske? Som har været død i mange år?

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : @

Dato : 28-02-06 16:13

On Tue, 28 Feb 2006 15:31:05 +0100, Jens G <nospam051214@kabelmail.dk>
wrote:

>Er han da bare et menneske? Som har været død i mange år?

bare et menneske
han var en røverbaron som da han fik mere magt udviklede sig til
massemorder - gav ordre til udryddedelse alle jøderne i Medina i 627-

Muhammed døde i år 632 ca.

han var forresten også racist i ordets egentlige betydning
foruden børneskænder og kvindeundertrykker

Fra : andersal@knowshare.d~

Dato : 28-02-06 08:11

HrSvendsen skrev:

> Det er ikke, hvad jeg mener; men hvad EU mener:
>
> Blasfemi = gudsbespottelse.

OK så kan jeg bedre forstå din ironisering over citatet

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-02-06 13:21

<andersal@knowshare.dk> skrev i en meddelelse

> OK så kan jeg bedre forstå din ironisering over citatet

Ironien bliver dobbelt tyk, når man husker på, at hele balladen skyldes
muslimsk forbud mod afbilding - et forbud, der angiveligt skal forhindre
afgudsdyrkelse og idolisering...

--
-Jens B.
http://www.supportdenmark.com - Denmark needs your support

Fra : andersal@knowshare.d~

Dato : 28-02-06 19:50

Jens G skrev:

> Er han da bare et menneske? Som har været død i mange år?

Muhammed var et almindeligt menneske der grundlægde religionen islam.
Han var ikke en Gud og påstod i øvrigt heller aldrig selv, at han
skulle tilbedes som en sådan. Han handlinger var ret jordbundne og lå
ofte temmelig fjernt fra det ophjede og guddommelige, idet mange af
hans åbenbaringer på forunderligvis indfandt sig, når det tjente
egne interesser (og ikke mindst drifter!) Det virker derfor
mærkværdigt, hvis denne meget menneskelige historiske person skal
nyde særlig beskyttelse mod ytringsfriheden gennem EU lovgivning eller
FN resolution.
---
Mvh
Anders

Fra : @

Dato : 28-02-06 20:07

On 28 Feb 2006 10:50:01 -0800, "andersal@knowshare.dk"
> [...]

>mærkværdigt, hvis denne meget menneskelige historiske person skal
>nyde særlig beskyttelse mod ytringsfriheden gennem EU lovgivning eller

han var en røver og erobrer ligesom Djengis Khan