Læserbrev
Fra : Henri Gath

Dato : 26-02-06 18:03

Tak for invitation til dialog
Tak til en række repræsentanter for indvandrerforeninger i Holstebro for at
invitere til dialog i Dagbladet 18. februar. De seneste ugers begivenheder
viser, at der er et stort
behov for en åben og ærlig dialog. Det skylder vi hinanden.

Muslimer må stå ved deres religiøse fundamentalisme, hvis danskerne skal
have en chance for at forstå. For selvfølgelig er det fundamentalisme, der
er tale om, når muslimske dogmer ikke kan antastes uden at vække en så
uforsonlig vrede. Omvendt må danskerne stå ved deres folkestyres mest
grundlæggende principper, så indvandrere ved, hvad de går ind til: frie
tanker, en fri og pågående presse, frisk kritik af alle
autoriteter og iskold videnskabelig jagt på sandheden.

En dialog, der bare er en tovejs sukkerglasseret PR-kampagne, bliver vi ikke
klogere af. Med en udmærket amerikansk fagterm kaldes den slags bullshit, og
det kan et liberalt og oplyst menneske ikke bruge til noget som helst.
Derfor er mit bidrag til dialogen følgende spørgsmål, som jeg håber, I vil
besvare i den ånd, de er stillet; ikke anklagende, men afklarende:

Når jeres formål med brevet er at dæmpe tonen, hvorfor påstår I så i samme
sætning, at der er fremmedhad i Danmark?

Når I mener, at forskelligheden er spændende, hvorfor lader I så ikke jeres
sønner og døtre få kristne og ateistiske ægtefæller?

Når I gerne vil det danske, hvor er så opbakningen til Naser Khaders
Demokratiske muslimer?

Når I gerne vil opfattes som medborgere, hvor er så jeres afstandstagen til
Abu Laban og vor lokale mand Ahmed Akkari fra Hurup Thy, der nu er sigtet
for landsskadelig virksomhed?

Når I er imod vold og afbrændinger, hvorfor omtaler I så det voldelige
mellemøstlige optøjer som en naturlig modkrænkelse, der fører til, at
danskerne besinder sig?

Når I går ind for anerkendelse, hvorfor kritiserer I så
integrationsministeren frem for at anerkende danskernes - ja, hele Europas -
snart 30-årige kamp for at løfte indvandrerne ud af isolation, kriminalitet
og arbejdsløshed?

Når I går ind for værdsættelse, hvorfor værdsætter I så ikke, at vi i
Danmarks skylder den frie tanke alt, hvad vi har?

Når I er for viden, hvorfor planlægger I så muslimske charmeoffensiver i
skolerne frem for at invitere en nøgtern religionshistoriker til at fortælle
om, hvad man virkelig ved om Muhammed, Koranen, islamisk historie og
islamisk samfundsindretning?

Når I forstår, at ens tro er ens egen, hvordan kan I så forvente, at
danskere helligholder jeres profet og overholder jeres billedforbud?

Når der I jeres øjne ingen modsætning er mellem islam og demokrati, hvor er
så jeres afstandstagen til den islamiske verdens pres på EU og FN for at få
indført en særlig censur i forhold til profeter

Fra : Bruno Christensen

Dato : 26-02-06 18:35

On Sun, 26 Feb 2006 18:02:52 +0100, Henri Gath wrote:

> [...]
> så jeres afstandstagen til den islamiske verdens pres på EU og FN for at få
> indført en særlig censur i forhold til profeter

Hey, jeg troede lige at jeg havde "droppet" dig (det må jeg se på senere).

Dette læserbrev er vel essensen af "hvad vi danskere mener om
Muhammed-grisen".

/|\
/\
Bruno