Hvem skal tilpasse sig?
Fra : Trans

Dato : 26-02-06 17:32

Fra Jyllands-Postens artikel

"I talen omtalte generalsekretæren også Danmark som et landet »som
for nylig fik en væsentlig muslimsk befolkningsandel, og som endnu er
usikker på, hvordan man skal tilpasse sig til det«."

Det forekommer mig, at de må være de indvandrende, der skal tilpasse
sig forholdene i det land, de vandrer ind i. Ellers er det bedst, de
rejser tilbage til, hvor de kom fra. Det kan ikke være rigtigt, at vi
skal skrue tiden tilbage til før Frederik VII gav grundloven, bare
fordi vi bliver invaderet af fremmede på et lavere civilisationstrin.

Bent

Fra : Henri Gath

Dato : 26-02-06 17:43

"Trans" <kongaead@my-deja.com> skrev i en meddelelse
[...]

Du er helt forkert på den her....naturligvis skal vi tilpasse os vore nye
muhammedanske herskere. Det er der mange danskere, der allerede har
gjort....

Fra : Kurt Harald Nedergaa~

Dato : 26-02-06 17:58

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Du er helt forkert på den her....naturligvis skal vi tilpasse os vore nye
> muhammedanske herskere. Det er der mange danskere, der allerede har

Og er lykkelig for deres nye status som dhimmie, som er den direkte vej til
et godt liv som muhamedaner.

Fra : Egon Stich

Dato : 26-02-06 21:31

"Kurt Harald Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4401de1c$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> "Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Og er lykkelig for deres nye status som dhimmie, som er den direkte vej
til
> et godt liv som muhamedaner.

Men de skal nu ikke sælge skindet endnu.
Efter pålideligt rygte er Holger Danske så småt ved at røre på sig.
Igen.

MVH
Egon

Fra : @

Dato : 26-02-06 22:10

On Sun, 26 Feb 2006 21:30:43 +0100, "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk>
wrote:

>Men de skal nu ikke sælge skindet endnu.
>Efter pålideligt rygte er Holger Danske så småt ved at røre på sig.
>Igen.

hvor stærkt kan en muhammedaner løbe?

Fra : Jim

Dato : 26-02-06 22:30

> hvor stærkt kan en muhammedaner løbe?

Hæng lige på et øjeblik, så skal jeg gå ud for at finde ud af det... ;0)
Herefter følger lyden af ladegreb på den til lejligheden indkøbte M/96 (
http://www.geocities.com/dkhuntercorp/m96sf.html ) .

Fra : @

Dato : 26-02-06 23:31

On Sun, 26 Feb 2006 22:29:50 +0100, "Jim"
<Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> [...]
>
>Hæng lige på et øjeblik, så skal jeg gå ud for at finde ud af det... ;0)
>Herefter følger lyden af ladegreb på den til lejligheden indkøbte M/96 (

M/96!!!

kaliber 30-06Spr. med en tung kugle er sg* bedre her i blæseværets
fædreland

Fra : Jim

Dato : 26-02-06 23:44

> M/96!!!
>
> kaliber 30-06Spr. med en tung kugle er sg* bedre her i blæseværets
> fædreland

Ja, men den larmer ikke så meget som den gamle M/75, og så er
mundingshastigheden hurtigere. Altså mere upåvirkelig af vind.

J.

Fra : @

Dato : 27-02-06 00:09

On Sun, 26 Feb 2006 23:43:36 +0100, "Jim"
<Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Ja, men den larmer ikke så meget som den gamle M/75, og så er
>mundingshastigheden hurtigere. Altså mere upåvirkelig af vind.

lær lidt ballistik
småkalibrede lette kugler er de mest vindfølsomme

men man kan så slæbe mere ammuniton med sig

Fra : Jan Lassen

Dato : 27-02-06 01:02

;0)

> lær lidt ballistik
> småkalibrede lette kugler er de mest vindfølsomme
>
> men man kan så slæbe mere ammuniton med sig

Ikke fodi det høre hjemme her, men cal 30-06 er nøjagtigt det samme
projektil som den 7,62mm M75 skyder med, for såvel spidsskarpe som
blødnæsede.
det er kun hylsteret der er kortere og krudtmænden der er mindre på amo til
M75.
J.L

Fra : Jim

Dato : 27-02-06 09:40

"Jan Lassen" <woodhorse@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> blødnæsede.
> det er kun hylsteret der er kortere og krudtmænden der er mindre på amo

Både M/96 og M/95 skulle skyde med 5.56. De hedder hhv. C8A og C7A1 fra
fabrikkens side. De er forresten begge af mærket Colt og bliver produceret
af Diemaco i Canada. Men det ved I jo allerede. ;0)
http://www.1motovdel.dk/KarabinM96.htm

J.

Fra : Lyrik

Dato : 27-02-06 10:11

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fabrikkens side. De er forresten begge af mærket Colt og bliver produceret
> af Diemaco i Canada. Men det ved I jo allerede. ;0)

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Lidt paradoksal oplysning i et land hvor man må kæmpe for retten til at eje
en schweitzerkniv.;0)

Jens

Fra : Jim

Dato : 27-02-06 10:44

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
> Lidt paradoksal oplysning i et land hvor man må kæmpe for retten til at
> eje en schweitzerkniv.;0)

Næ, man må bare ikke tage den med på kontoret.
Og så kan jeg fortælle dig, at det er lettere at få bæretilladelse til sådan
en skydefætter, end det er at få tilladelse til at bære dolk.

J.

Fra : Jim

Dato : 27-02-06 09:28

> lær lidt ballistik
> småkalibrede lette kugler er de mest vindfølsomme
>
> men man kan så slæbe mere ammuniton med sig

Jeg kender faktisk en del til ballistik.
Den negative side ved det lette design ophæves af den hurtigere
mundingshasighed.
Jo højere hastighed, desto mindre vindfølsom.

Og ja, hvis den er let, så er den følsom overfor vinden, men kun når den har
samme hastighed som 7.62.

Fra : Norma

Dato : 26-02-06 17:58

> [...]
>

> Du er helt forkert på den her....naturligvis skal vi tilpasse os vore nye
> muhammedanske herskere. Det er der mange danskere, der allerede har

Nu hvor alverdens befolkninger har lagt sig ned at spredt benene for
fremmede magter, så må det være vores tur.

Norma

Fra : @

Dato : 26-02-06 19:55

On Sun, 26 Feb 2006 17:58:12 +0100, "Norma"
<norma__jensen@hotmail.com> wrote:

>"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

>Nu hvor alverdens befolkninger har lagt sig ned at spredt benene for
>fremmede magter, så må det være vores tur.

NIX

vi (Smith Wesson og mig) overgi'r os ikke

Fra : Per Vadmand

Dato : 27-02-06 09:58

Norma wrote:

> Nu hvor alverdens befolkninger har lagt sig ned at spredt benene for
> fremmede magter, så må det være vores tur.

Du mener som Fogh har gjort det for Bush?

--
Per V.

Hvis sandheden er krigens første offer, er nuancerede standpunkter det
andet.

Fra : Norma

Dato : 27-02-06 18:10

> Du mener som Fogh har gjort det for Bush?

Slet ikke!

Jeg mener, det i bred almindelighed.

At nu hvor alverdens befolkninger har lagt sig ned for de globale kræfter og
dens hellige multikulturalisme, s¨
så finder mange nok, at det må være Danmarks tur.
Eller, måske, hvorledes kan der stadig bestå et nogenlunde etnisk rent hvidt
land i verden,
uden at de 1. enten er racister og derfor skal udryddes irreversibelt,
hvilket vil sige blive bollet brunt, eller
2. kan komme til at blive racister i en mere og mere etnisk tumult verden,
hvilket må forhindres, hvorfor vi bør bolles brune eller boykottes.

I USA kan folk slet ikke klare tanken om noget så absurd som hvide lande
uden etniske konflikter, uanset, at vi til forskel fra dem selv, altid har
boet her.
Og derfor burde beskyttes som andre små etniske minoriteter verden over.

Norma

Fra : Steffen

Dato : 26-02-06 18:03

Pas på med ironi, der er tit nogen, der ikke forstår det!
Steffen

Fra : Allan Riise

Dato : 26-02-06 18:10

Trans wrote:
> [...]
> skal skrue tiden tilbage til før Frederik VII gav grundloven, bare
> fordi vi bliver invaderet af fremmede på et lavere civilisationstrin.

Mon ikke der er forskel på hvordan ordet "tilpasse" sig skal forstås.

Man skal jo også tilpasse sig et samfund hvor flere kommer i fængsel, man
skulle tilpasse sig da muren faldt, og man skal tilpasse sig at der kommer
nye og fremmede mennesker til landet.
Men betyder det nødvendigvis at man skal tilpasse sig *efter* de fremmede?
Nej, det betyder vel at man skal tilpasse sit samfund på at der kommer nye
udfordringer, at der skal laves nye regulativer/love etc.

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : Jim

Dato : 26-02-06 19:04

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Nej, det betyder vel at man skal tilpasse sit samfund på at der kommer nye
> udfordringer, at der skal laves nye regulativer/love etc.

Så du mener altså, at alle tilpasninger er af det gode?
Og du mener altså, at vi skal ændre vores lovgivning, så den ikke
karambolerer med sharia?

J.

Fra : Per Vadmand

Dato : 27-02-06 09:59

Jim wrote:

> Så du mener altså, at alle tilpasninger er af det gode?
> Og du mener altså, at vi skal ændre vores lovgivning, så den ikke
> karambolerer med sharia?

Når folk begynder en sætning med "så du mener altså", ved manm at
modstanderen som regel derefter bliver påduttet noget, han aldrig har sagt
eller ment.

Fra : Jim

Dato : 27-02-06 10:41

> Når folk begynder en sætning med "så du mener altså", ved manm at
> modstanderen som regel derefter bliver påduttet noget, han aldrig har sagt
> eller ment.

Så du mener altså, at du ikke har en mening alligevel?

J.

Fra : GB

Dato : 04-03-06 15:04

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in

> Så du mener altså, at du ikke har en mening alligevel?

Når vandmanden er ude af stand til at argumentere, kryber han udenom ved at
skrive noget, som ikke har den mindste relevans for emnet, i stedet for at
gå i gang med seriøse modargumenter (som han altså ikke har).

Fra : Egon Stich

Dato : 04-03-06 16:14

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> skrive noget, som ikke har den mindste relevans for emnet, i stedet for at
> gå i gang med seriøse modargumenter (som han altså ikke har).

Er den slags ikke netop typisk for mennesker, der "lever" af ordet, og i
virkeligheden er uproduktive?
Det er en reflektion af den skinverden, de lever i.

MVH
Egon

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-02-06 20:40

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, det betyder vel at man skal tilpasse sit samfund på at
> der kommer nye udfordringer, at der skal laves nye regulativer/love
> etc.

Hvilke nye regulativer/love er det, du mener, der er behov for i Danmark, så
vi kan møde de nye "udfordringer"?

--
-Jens B.
http://www.supportdenmark.com - Denmark needs your support

Fra : Egon Stich

Dato : 26-02-06 21:36

> [...]
> "Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."
> Indira Ghandi, (1917-1984), indisk premierminister 1966-77 og 1980-84

Man har desværre indtryk af, at den "tilpasning" de elitære kulturfornægtere
ønsker, er en tilbagevenden til starten af 1800-tallet, hvorfra følgende
stammer.
Altså før man havde frihed til at ytre sig, og måtte nøjes med den hemmelige
tanke.
1. Die Gedanken sind frei,
Wer kann sie erraten,
Sie fliehen vorbei,
Wie nächtliche Schatten.
Kein Mensch kann sie wissen,
Kein Jäger erschießen
Mit Pulver und Blei.
Die Gedanken sind frei!

2. Ich denke was ich will
Und was mich beglücket,
Doch alles in der Still',
Und wie es sich schicket.
Mein Wunsch, mein Begehren
Kann niemand verwehren,
Es bleibet dabei:
Die Gedanken sind frei!

3. Und sperrt man mich ein
In finsteren Kerker,
Ich spotte der Pein
Und menschlicher Werke.
Denn meine Gedanken
Zerreißen die Schranken
Und Mauern entzwei,
Die Gedanken sind frei!

4. Drum will ich auf immer
Den Sorgen entsagen
Und will dich auch nimmer
Mit Willen verklagen.
Man kann ja im Herzen
Stets lachen und scherzen
Und denken dabei:
Die Gedanken sind frei!

Dette er, hvad muhammedanerene og Thøger, med sammerend, levner os.

Får de magt, som de har agt.

MVH

Egon

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 27-02-06 09:26

> [...]
> Nej, det betyder vel at man skal tilpasse sit samfund på at der kommer nye
> udfordringer, at der skal laves nye regulativer/love etc.

Hvorfor har Saudi-Arabien så ikke tilpasset deres love, så udenlandske
eksperter, som de selv inviterer for at opbygge deres jordhytter til huse,
kan indtage en bajer efter arbejde?

Jeg har selv sagt nej udstationering uanset lønforhøjelse osv. da det
umenneskelige samfund slet ikke tiltaler mig. Og selvfølgelige skal de ikke
tilpasse deres love fordi at jeg kommer derned. Jeg er gæsten og må indrette
mig efter de lokale regler, _hvis_ jeg tager afsted. Og da jeg ikke kan det,
så holder jeg mig naturligvis væk i respekt for de lokale regler.

Hvorfor yder gæsterne her i landet ikke den respekt for vores regler?

Vi har altid gjort grin med folk. Se blot på molbo- og århus-historierne.
Hvorfor hisser de sig op over gamle traditioner?

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm

Fra : Allan Riise

Dato : 27-02-06 08:30

Carsten Overgaard wrote:

> Hvorfor har Saudi-Arabien så ikke tilpasset deres love, så udenlandske
> eksperter, som de selv inviterer for at opbygge deres jordhytter til
> huse, kan indtage en bajer efter arbejde?

Fordi Saudi-Arabien ikke er et Demokrati, og fordi de sætter deres religion
højere end politik og netop Demokrati, men hvorfor kigger du på naboen, og
hvad han gør, når det er dit eget hjem der debatteres?

> [...]
> og må indrette mig efter de lokale regler, _hvis_ jeg tager afsted.
> Og da jeg ikke kan det, så holder jeg mig naturligvis væk i respekt

Det er jo fint nok, for dig.

> Hvorfor yder gæsterne her i landet ikke den respekt for vores regler?

Det gør langt de flete jo også, jeg synes at det er groft manipulernede at
spørge om hvorfor "de" ikke gør det, når langt den største del jo netop gør
det.

> Vi har altid gjort grin med folk. Se blot på molbo- og
> århus-historierne. Hvorfor hisser de sig op over gamle traditioner?

Fordi at der er en kulturforskel.

Fra : hanzen

Dato : 27-02-06 08:33

> Det gør langt de flete jo også, jeg synes at det er groft manipulernede at
> spørge om hvorfor "de" ikke gør det, når langt den største del jo netop
> gør det.

Jamen det er jo fint.
Hvis det kun er et lille mindretal der ikke vil tilpasse sig er der jo slet
ingen grund til at vi laver om på noget.
--
hilzen
hanzen

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 27-02-06 09:06

> [...]
> højere end politik og netop Demokrati, men hvorfor kigger du på naboen, og
> hvad han gør, når det er dit eget hjem der debatteres?

Fordi at vi i erkendelse af at verdenen har ændret sig søger efter
rollemodeller. Upåagtet at de har nogle barbariske love vedr. nydelse af en
enkelt øl, så kunne det være at deres land kunne bidrage med noget
fornuftigt.

> [...]
> spørge om hvorfor "de" ikke gør det, når langt den største del jo netop

Langt den største del er noget så meget sagt. Hvis der skulle være tale om
langt den største del, så fyldte den lille del ikke så meget i
mediebilledet.

> Fordi at der er en kulturforskel.

Ja og jeg splitter ikke kongeriget af, fordi at jeg som halv finne og
markant højre religiøs i min kristne tro blev tvunget til at danse folkedans
i skolen, hvilket svarer til at skolen beordrede en almindelige elev til
besøg hos en letlevende dame med speciale i pisk osv.

Jeg tilhører et mindretal og har erkendt dette. Jeg har derfor aldrig lært
det finske sprog netop for at tilpasse mig samfundet her i landet. At jeg
aldrig har kunnet føre en samtale med den finske del af min familie herunder
mine bedsteforældre lyder som en hård pris at betale for at blive
integreret, men idag mener jeg at prisen har været det værd.

Når folk hisser sig op over at vores højtudviklede kultur ligger uden for
deres rækkevidde, så burde de overveje om det er landet her at de vil
bosætte sig i.

Fra : Allan Riise

Dato : 27-02-06 09:21

Carsten Overgaard wrote:
> [...]
> rollemodeller. Upåagtet at de har nogle barbariske love vedr. nydelse
> af en enkelt øl, så kunne det være at deres land kunne bidrage med

Jo, men du siger jo implicit, "når de ikke vil, så skal vi heller ikke".

> Langt den største del er noget så meget sagt. Hvis der skulle være
> tale om langt den største del, så fyldte den lille del ikke så meget i
> mediebilledet.

De der råber højest, får mest opmærksomhed, og så sælges der ikke mange
aviser ved at skrive om normaliteten.

> [...]
> folkedans i skolen, hvilket svarer til at skolen beordrede en
> almindelige elev til besøg hos en letlevende dame med speciale i pisk

Hvor stærkt står man alene?

Havde du nu haft et netværk med, skal vi sige 10.000 med de samme ønsker som
du, så havde piben fået en anden lyd, tror du ikke.

Men husk at når vi taler om musliemr, så er 10.000 jo langt under 5%.

> [...]
> af min familie herunder mine bedsteforældre lyder som en hård pris at
> betale for at blive integreret, men idag mener jeg at prisen har

Havde du haft en Finsk gruppering at gå i, et Finsk borgerhus etc. så havde
du nok også lært dig Finsk, og desuden så kan de vel også snakke Svensk så
godt som alle Finner, med en gran af udd.?

> Når folk hisser sig op over at vores højtudviklede kultur ligger uden
> for deres rækkevidde, så burde de overveje om det er landet her at de
> vil bosætte sig i.

Hvem gør det, og hvor mange?

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 27-02-06 10:56

> Jo, men du siger jo implicit, "når de ikke vil, så skal vi heller ikke".

Ja. I vores nuværende situation, men set over en lang årrække vil alle lande
gennemgå en forandring. Men tingene går for hurtige idag. For 5 år siden
fandt man det f.eks. ikke nødvendig at have en billeddatabase i
virksomhederne som f.eks. på min arbejdsplads. Man fik en øl eller 2 efter
arbejde om fredagen. Men idag er vi nød til at have en database, så jeg kan
matche initialerne i diverse emails med et ansigt. Jeg kender ikke navnet på
en kollega f.eks. 3 kontorer ned af gangen, men jeg kender initialerne. Det
fremmer ikke ligefrem team-spirit og samarbejde - noget som vi altid har
værdsat i Danmark.

Alt den snak om afskaffelse af efterlønnen, som er omdrejningspunktet og
nøgleelementet i vores velfærdssamfundet skaber jo heller ikke ligefrem
andet end utryghed og mistænksomhed overfor de grupper i vores samfund, som
trækker utrolig meget på vores sociale system.

Hvis der kom ro på og vi over en f.eks. 50-årig periode varslede nogle
ændringer, så er der helt klart ting og sager fra andre steder i verdenen,
vi kunne bruge. F.eks. at nogle trosretninger med deres regler kunne
accepteres.

> De der råber højest, får mest opmærksomhed, og så sælges der ikke mange
> aviser ved at skrive om normaliteten.

Dokumentarudsendelser og alt den følelseporno er ellers meget oppe tiden.

> Hvor stærkt står man alene?
>
> Havde du nu haft et netværk med, skal vi sige 10.000 med de samme ønsker
som
> du, så havde piben fået en anden lyd, tror du ikke.

Jamen det ville have været forkert, idet at jeg så ville påtvinge flertallet
min trosretning eller blot accepten deraf. Det havde ikke været rimelig, da
samfundet så skulle bøje sig efter individet og ikke individet efter
samfundet.

> [...]
> du nok også lært dig Finsk, og desuden så kan de vel også snakke Svensk så
> godt som alle Finner, med en gran af udd.?

Nu var det meningen at jeg skulle vokse op i Danmark. Mine forældre spurgte
i sognet og eksperternes klare bud var at et ekstra sprog ville øge risikoen
for at jeg ville komme til at lægge sognet til last på et tidspunkt. Jeg ved
ikke om det ville have været tilfældet, men jeg betaler topskat idag, så
noget rigtigt ville der have været i deres råd.

Nej, mine bedsteforældre talte ikke svensk selv om de hed Henriksson. Det
svenske mindretal behandles pænt i Finland idag, men kun fordi at Finland
fik vredet armen om på ryggen, så det gjorde rigtigt ondt i forbindelse med
deres optagelse i EU. Der er andre retter på menuen under den gode, gamle og
stabile Kekkonen. Ting, som var historisk berettiget.

Da Finland blev selvstændigt, sagde den udpegede konge nej til jobbet.
Derved fik landet ikke noget samlende midtpunkt, som vi har i vores
dronning. Man måtte derfor gå hårdt til værks for at få det spæde demokrati
til at fungere. Forbrydere blev henrettet i stort antal, hvilket idag roses.
Men mindretallene - herunder det svensktalene - måtte dukke sig. Og fair
nok. De drev landet på deres måde under de svære omstændigheder, der fandtes
dengang.

Fra : NoTrabajo

Dato : 27-02-06 09:33

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i

> [...]
> af min familie herunder mine bedsteforældre lyder som en hård pris at
> betale for at blive integreret, men idag mener jeg at prisen har

Der er vel ikke noget galt i at være tosproget?

Miksi sinä et puhu suomea?
--
NoTrabajo

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 27-02-06 11:31

"NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i

> Der er vel ikke noget galt i at være tosproget?
>
> Miksi sinä et puhu suomea?

I princippet ikke. Men alle forældre burde vurdere, hvad der tjener deres
børn bedst.

Udgangspunktet burde være at man i hvertfald tilgodeser, at ens børn ikke
bliver en byrde for samfundet.

Herunder at man ikke kræver ekstra penge til undervisning i sprog, hvis der
ikke foreligger en fysisk årsag til problemet. Er barnet dårligt hørene, ja
så er der OK at bruge ekstra penge på det. Men at kræve det offentlige penge
for at tilgodese at barnet i modsætning til sine klassekammerater skal kunne
et ekstra sprog for at snakke med sin familie, er at gå over stregen.

Hvordan skal sådan et barn nogensinde få selvrespekt nok til at tjene sine
egne penge, hvis det hele livet har fået pengene smidt i nakken på grund af
at det er noget særligt? Jeg kan kun bifalde at den nuværende regering har
gjort undervisning i ekstrasprog til et privatfinansieret valg for den
enkelte familie.

Der er en meget god grund til at nogle forældrer vælger at terminere hele
familien, hvis de ikke kan betale hvert til sit. Selvrespekten betyder ikke
så lidt.

Fra : E.M.

Dato : 26-02-06 18:19

"I talen omtalte generalsekretæren også Danmark som et landet »som
for nylig fik en væsentlig muslimsk befolkningsandel, og som endnu er
usikker på, hvordan man skal tilpasse sig til det«."

Er der mulighed for at høre den tale et eller andet sted? hvordan det skal
forstås afhænger vel af hvordan og i hvilken sammenhæng han har sagt det.

E.M.

Fra : @

Dato : 26-02-06 20:05

On Sun, 26 Feb 2006 18:19:18 +0100, "E.M." <em@dbmail.dk> wrote:

> [...]
>forstås afhænger vel af hvordan og i hvilken sammenhæng han har sagt det.

en tale på et møde i Civilisationernes Alliance i Doha i Qatar

du kan læse hans tale her:

http://www.un.org/apps/sg/sgstats.asp

Fra : Silver

Dato : 26-02-06 18:33

[...]

Det er det holy crusade, bare med omvendt fortegn....

silver.

Fra : Neuman

Dato : 26-02-06 18:52

[...]

Jeg er helt enig i at vi skal tilpasse vores samfund som Annan bebuder.
Fængslerne skal opdeles så vores egne (få) kriminelle ikke skal gå side om
side med aberne. Der skal slåes hårdere ned på kriminelle "turister" end der
skal på vores egne landsmænd for at vise at vi ikke tillader import af
problemer. Endelig skal vi ændre loven således at det bliver tifold nemmere
at fratage et dansk givet statsborgerskab.

/Neuman

Fra : Bruno Christensen

Dato : 26-02-06 20:03

On Sun, 26 Feb 2006 18:52:14 +0100, Neuman wrote:

> [...]
> problemer. Endelig skal vi ændre loven således at det bliver tifold nemmere
> at fratage et dansk givet statsborgerskab.

Jeg er ikke enig med dig.

Men dine forslag tiltaler mig.

/|\
/\
Bruno

Fra : @

Dato : 26-02-06 19:36

On 26 Feb 2006 08:31:59 -0800, "Trans" <kongaead@my-deja.com> wrote:

> [...]
>skal skrue tiden tilbage til før Frederik VII gav grundloven, bare
>fordi vi bliver invaderet af fremmede på et lavere civilisationstrin.

den generalsekretær må da siges at tage parti for den ene part så det
gør til en ting

jeg troede faktisk at en af FN's opgaver var at beskytte mindretal

beskytte mennesker mod overgreb

forsvare de menneskelige værdier

og så videre

han er da ikke sin plads voksen

har den olie på den arabiske halvø virkeligg så stor betydning at end
ikke FN tør bede Muhammeds voldsmænd om at opføre sig ordentligt?

Fra : Trans

Dato : 26-02-06 20:45

Allan Riise wrote:

> man skal tilpasse sig at der kommer
> nye og fremmede mennesker til landet.

Næh, det er de fremmede, der må gøre op med sig selv, om de kan
affinde sig med samfundets regler, sådan som landets statsborgere har
udfprmet dem. Hvordan kan det egentlig være, at de fremmede forlader
deres egne samfund for at myldre ind i vort samfund. Mon ikke det er
fordi vores samfundsindretning er bedre end deres? Hvorfor i alverden
skulle vi så "tilpasse" vort samfunds indretning til deres opfattelse
af, hvordan samfundet bør indrettes?. `Det ville jo betyde back to
square one.

> Men betyder det nødvendigvis at man skal tilpasse sig *efter* de fremmede?
> Nej, det betyder vel at man skal tilpasse sit samfund på at der kommer nye
> udfordringer, at der skal laves nye regulativer/love etc.

"tilpasse sit samfund på" Det er rigtig venstresnoet ævlesnak.

"der skal laves nye regulativer/love, etc." Ja, der skal indføres
shariah, ikke også?

Bent

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 26-02-06 21:34

"Trans" skrev i en meddelelse
Allan Riise wrote:

> [...]

skulle vi så "tilpasse" vort samfunds indretning til deres opfattelse
af, hvordan samfundet bør indrettes?. `Det ville jo betyde back to

Ja, det ville det - og det er også derfor den holdning med at komme her
og forlange at man skal lave tingene om for deres skyld er så
ubegribelig.

Men læg mærke til en ting. Der bor masser af kinesere i Danmark. Har du
nogensinde hørt dem bede om så meget som een eneste ældring. Her kom et
stort antal ungarer på een gang. Har nogen nogensinde hørt dem bede om
at Danmarks love og danske forhold bliver lavet om?

Og man kunne nævne, at her bor mange fra Sri Lanka og mange fra
Thailand, det er dog immervæk fjerne steder med en helt anden kultur end
vores - men har de nogensinde forlangt at Danmark skulle laves om for
deres skyld. Svarene er i alle disse tilfælde et højt og klart NEJ.

Altså er det ...............

ja man behøver jo ikke at sige mere.

Ruth

Fra : Per Vadmand

Dato : 26-02-06 22:16

Trans wrote:
Det kan ikke være rigtigt, at vi
> skal skrue tiden tilbage til før Frederik VII gav grundloven,

Det er der heller ingen, der kræver.

bare
> fordi vi bliver invaderet af fremmede på et lavere civilisationstrin.

Det bliver vi heller ikke. De var her allerede i forvejen.--

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 26-02-06 22:19

Trans skrev:
> [...]
> skal skrue tiden tilbage til før Frederik VII gav grundloven, bare
> fordi vi bliver invaderet af fremmede på et lavere civilisationstrin.

Ja, men det er jo dem som sidder på olien, som er dem der skal bestemme.

Fra : Sten Schou

Dato : 26-02-06 23:15

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, men det er jo dem som sidder på olien, som er dem der skal bestemme.

I så fald behøver de ikke bestemme over os, idet Danmark faktisk er et
olieeksporterende land.

Hilsen Sten

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 28-02-06 00:58

Sten Schou skrev:
> "Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> I så fald behøver de ikke bestemme over os, idet Danmark faktisk er et
> olieeksporterende land.

I nogen år endnu og vi er sammen med USA som må impotere stadigt mere olie.

Fra : hanzen

Dato : 27-02-06 07:43

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, men det er jo dem som sidder på olien, som er dem der skal bestemme.

Hvorfor det?
Vi sidder på madvarer og teknologi.
Jeg tror ikke muhamedanien kan undvære de ting i ret lang tid.
Hvordan skal de f.eks. skaffe flag og lightere fra?
--
hilzen
hanzen

Fra : Jan Lassen

Dato : 27-02-06 01:14

[...]

Hold nu op, lad os prøve at være muslimer for en dag, hente bistandshjælp,
stene et par kvinder der ikke ser ud som vi vil ha' det, hakke hænder af
tyve, halshugge dem som vi ikke kan lide, brænde nogle grønne flag mens vi
alle sammen varmer os ved ilden i deres ambasader. lade være at arbejde og
kræve penge for det, tage til sverige og massevoldtage deres blondiner,
kaste sten på politiet, tage på ferie betalt af staten osv osv...
J.L.

Fra : Lyrik

Dato : 27-02-06 01:52

[...]

+++++++++++++++++++++
Efter at de indfødte har ødelagt Afrika, så vil de ødelægge resten af verden
med deres gode råd?

Forresten véd I hvorfor der ikke er nogen muslimer i Star Wars?

Hint: Fordi det er en fremtidsfilm.

Hilsen
Jens

Fra : Jim

Dato : 27-02-06 09:43

> [...]
> verden med deres gode råd?
>
> Forresten véd I hvorfor der ikke er nogen muslimer i Star Wars?

Du tager helt fejl.
Filmen handler jo netop om kampen mod 'The Dark Side' altså muhamedanismen.

J. ;0)

Fra : Lyrik

Dato : 27-02-06 11:14

[...]

Ja hele verden har tilpasset sig hans kultur, så hvorfor ikke:
http://www.acepilots.com/unscam/archives/002052.html

Jens