Hvis der er mange som ikke forstår oversæt~
Fra : Michael Laudahn

Dato : 26-02-06 14:45

I Tyskland er der en kendt jødisk forfatter ved navn Henryk Broder.
Han skiver regelmæssigt i Spiegel. Hans seneste artikel, som handlede
om mohammedanernes strategi overfor Europa, var denne her:

http://www.spiegel.de/kultur/gesellschaft/0,1518,403133,00.html

Vi er jo alle i den samme situation, enige? Der er ikke mange tilbage
som siger: 'Men det er Tyskland, hvad rager det os'? Godt, det har jeg
svaret ham følger her (udsnit):

Die mittelalter-mohammedanie mag um jahrhunderte hinter unserer
entwicklung
hinterherhinken. Aber eines haben sie offenbar begriffen, und wenn nur
instinktiv: nämlich dass unsere gesellschaften von juristischen
idioten in
politik und justiz dominiert werden (erinnert sie wahrscheinlich
lebhaft an
ihre muftis/mullahs). Es reicht ihnen also sich dem schein nach an die
hiesigen juristischen regeln anzupassen und die amtsinhaber dann
langsam
aber sicher mit ihren eigenen waffen zu schlagen. Etwa dieser prozess
läuft
ab, und wir stehen an der seitenlinie und sind ohnmächtige zeugen.

Leute, die dem koran und seiner anti-westlichen eroberungslehre
huldigen,
egal ob radikal oder 'gemässigt', gehören nicht in die westliche
welt. Das
gilt auch für die betreffenden teile des Balkans. Eine koexistenz
zwischen
denen und uns kann es nicht geben. Es gibt nur 'die oder wir'. Wenn wir
sie
immer weiter ein- und sich hier breit-machen lassen sowie ihnen
obendrein
zugang zu staatlichen institutionen gewähren (siehe Mutlu, Oezdemir &
co),
dann graben wir uns unser eigenes grab. Bei ihrer reproduktionsrate
haben
sie in einigen jahrzehnten die mehrheit, und dann lassen sie die maske
fallen: Bis dahin waren wir ihre dummis, dann sind wir ihre dhimmis.

Ich sehe nur noch eine möglichkeit, um das unheil abzuwenden: Die
europäischen länder müssen gemeinsam den notstand ausrufen, die
migranten
einsammeln und in einer monate- und notfalls jahrlangen massenaktion
per
provisorisch angepassten frachtschiffen zurückbringen. Wenn deren
herkunftstaaten nicht kooperieren, müssen wir sie eben an einem strand
der
Westsahara absetzen. Ab da sind Allah und der rote halbmond zuständig.
Als
reiselektüre wird nicht der koran ausgegeben, sondern eine anleitung,
wie
man sein eigenes land zu einem erträglichen gemeinwesen aufbaut. Denn
das
war ja der hauptgrund, warum sie gekommen sind: Sie wollten es auch gut
haben.

Solche lebenssverhältnisse kann man dann aufbauen, wenn man so oder
ähnlich
ist wie wir. Wenn man dem profeten und seinen tatsächlichen oder
angeblichen
überlieferungen huldigt, geht das offenbar nicht. Man muss sich eben
entscheiden, was einem wichtiger ist - profet oder profit.

--
>.)

Unter blinden ist der einäugige könig.

http://worldimprover.net/

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 26-02-06 18:08

>"Michael Laudahn" <es_reicht_2005@yahoo.com.br> skrev i en meddelelse

>http://www.spiegel.de/kultur/gesellschaft/0,1518,403133,00.html

KLIP en masse tysk.

Sikkert meget interessant, hvis man altså kan tysk.

For mig er det volapyk

/Mikael

Fra : E.M.

Dato : 26-02-06 18:14

> For mig er det volapyk

Det hedder Volapück.

E.M.

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 26-02-06 18:58

"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> Det hedder Volapück.

Volapyk (volapük på volapyk)

http://da.wikipedia.org/wiki/Volapyk

/Mikael

Fra : Bruno Christensen

Dato : 26-02-06 20:07

On Sun, 26 Feb 2006 18:57:40 +0100, Mikael Mortensen wrote:

> "E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> Volapyk (volapük på volapyk)

Hvad snakker I nu om, det er da rent Kaudervælskt for mig

(der er strøget et par NG som jeg ike kan poste til)

/|\
/\
Bruno

Fra : E.M.

Dato : 26-02-06 20:19

> Hvad snakker I nu om, det er da rent Kaudervælskt for mig
>
> (der er strøget et par NG som jeg ike kan poste til)

Kaudervælsk er en dialekt der er udledt af volapük

E.M.

Fra : @

Dato : 26-02-06 20:42

On Sun, 26 Feb 2006 20:19:18 +0100, "E.M." <em@dbmail.dk> wrote:

>Kaudervælsk er en dialekt der er udledt af volapük

qrg re iry vxxr fllarwlfx

Fra : Jim

Dato : 26-02-06 21:13

> qrg re iry vxxr fllarwlfx

Nej, det er ikke synnejysk.
Men det er tæt på.

J.

Fra : E.M.

Dato : 27-02-06 17:11

> Nej, det er ikke synnejysk.
> Men det er tæt på.

Synnejysk æ naue heel ant, de ka do et sammellichn å da slæt et mæ
kaudervælsk.

E.M.

Fra : Jim

Dato : 27-02-06 17:26

> Synnejysk æ naue heel ant, de ka do et sammellichn å da slæt et mæ
> kaudervælsk.

Jeg menew faktisk, at kaudewvæwsk ew opstået i Nowdfwiswand, som jo næwmest
set ew en dew af synnejywwand.

J.

Fra : Egon Stich

Dato : 28-02-06 14:51

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> "E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg menew faktisk, at kaudewvæwsk ew opstået i Nowdfwiswand, som jo
> [...]

Jow-
Og Århushistorierne stammer for de flestes vedkommende derfra

ES

Fra : Jim

Dato : 27-02-06 17:29

"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> Synnejysk æ naue heel ant, de ka do et sammellichn å da slæt et mæ
> kaudervælsk.

Selv på SF's hjemmeside kan de en gren af kaudervælsk, kaldet moron.
http://rinkworks.com/dialect/dialectp.cgi?dialect=moron&url=http%3A%2F%2Fwww.sf.dk

J.

Fra : Alucard

Dato : 27-02-06 19:36

On Mon, 27 Feb 2006 17:28:39 +0100, "Jim"
<Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

>Selv på SF's hjemmeside kan de en gren af kaudervælsk, kaldet moron.
>http://rinkworks.com/dialect/dialectp.cgi?dialect=moron&url=http%3A%2F%2Fwww.sf.dk

Hvis det ikke lige var fordi nogen tog pis på SF, så kunne det godt
ligne en web-master med et alkohol-problem...

Fra : Jim

Dato : 27-02-06 20:08

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis det ikke lige var fordi nogen tog pis på SF, så kunne det godt
> ligne en web-master med et alkohol-problem...

Du kan lave dette nummer med alle hjemmesider.
Og ja, sf lyder jo også **Hidrp** som om de er fulde.

J.

Fra : Jim

Dato : 27-02-06 17:33

"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> Synnejysk æ naue heel ant, de ka do et sammellichn å da slæt et mæ
> kaudervælsk.

Enhedslisten er ved at konvertere til ægte dhimmistatus, så de øver sig på
pig-latin.
http://rinkworks.com/dialect/dialectp.cgi?dialect=piglatin&url=http%3A%2F%2Fwww.enhedslisten.dk

J.

Fra : Alucard

Dato : 27-02-06 19:38

On Mon, 27 Feb 2006 17:33:02 +0100, "Jim"
<Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

>Enhedslisten er ved at konvertere til ægte dhimmistatus, så de øver sig på
> [...]

Det er ligefør at den giver mere mening end originalen.....

Fra : Jim

Dato : 27-02-06 20:08

> Det er ligefør at den giver mere mening end originalen.....

Ja, det var også min første tanke.

J.

Fra : GB

Dato : 04-03-06 15:16

"@" <1@invalid.net> wrote in news:c314021tog4t1b1oktgo74lbtak93tqqeh@
4ax.com:

> qrg re iry vxxr fllarwlfx

Nej, det er ikke synnejysk.

Fra : GB

Dato : 04-03-06 15:15

"E.M." <em@dbmail.dk> wrote in news:4401ff36$0$15788$14726298
@news.sunsite.dk:

> Kaudervælsk er en dialekt der er udledt af volapük

http://www.olestig.dk/sprog/volapyk.html:

KAUDERVÆLSK BETYDER jo også uforståelig, måske med en drejning over mod
kaotisk.
Ordet kauder er en forvrængning af bynavnet Chur (ligger i Svejts),
måske med en iblanding af det tyske ord kaudern (at pludre).
Vælsk stammer fra det latinske navn på en keltisk stamme, Volce. Som
måske oprindelig er et germansk ord der betyder 'fremmed'. Igen. Det er
det samme ord som kan genfindes i engelske stednavne som Wales, Cornwall
og i personnavne som Wallace, og dét er jo meget passende, for wallisisk
er jo netop et keltisk sprog. Den slags var på latinens tid meget mere
udbredt end i dag.
Som enhver Asterixlæser véd, så boede de bl a i Gallien, et område
der siden blev latintalende, med det resultat at ordet gallisk i nogle
sammenhænge henviser til keltisk og i andre til fransk. Fx kaldes de
fransktalende belgiere for valloner, atter en variant af det samme ord.
Og det var jo dernede de fremstillede vælsk klæde, og hvor andre sydlige
produkter kom fra, som fx valnødder. (Ordet valmue, derimod, har ikke
noget med denne historie at gøre.)
Så i sidste ende betyder vælsk altså nærmest uspecificeret fremmed,
udenlandsk, især sydlandsk.

Fra : Jim

Dato : 26-02-06 20:16

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> "E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> Volapyk (volapük på volapyk)
>
> http://da.wikipedia.org/wiki/Volapyk

Hvilket i høj grad minder om tyrkisk, som er af samme sprogstamme.. ;0)

J.

Fra : GB

Dato : 04-03-06 15:08

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> wrote in news:4401ec42$0$24227
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> http://da.wikipedia.org/wiki/Volapyk

Bønnen fader vor på volapyk:

O Fat obas, kel binol in süls,
paisaludomöz nem ola!
Kömomöd monargän ola!
Jenomöz vil olik,
äs in sül, i su tal.
Bodi obsik vädeliki givolös obes adelo.
E pardolös obes debis obsik,
äs id obs aipardobs debeles obas.
E no obis nindukolös in tentadi,
sod aidalivolös obis de bad.
Jenosöd!

Fra : Egon Stich

Dato : 26-02-06 21:15

> KLIP en masse tysk.
>

> Sikkert meget interessant, hvis man altså kan tysk.
>
> For mig er det volapyk
>

> /Mikael

Det kan du jo, næsten, ikke gøre for.
Men det er vel ikke værre, end de anglokanske citater, vi så ofte udsættes
for?
Og du må huske, at alle de "elitære kreative", med Thøger S i spidsen,
siger, vi skal vænne os til "den globale landsby"

Når vi så gør dette, er det også galt?

MVH
Egon