fra et medlem (sic!) af Kbh.s borgerrepræs~
Fra : Henri Gath

Dato : 26-02-06 13:53

Hamad El Mousti:

Jeg anklager Dansk Folkeparti for landskadelige virksomhed.

Alt hvad Dansk Folkeparti ( DF) siger negativt om islam og udlændinge kan
læses eller ses i verdenspressen.
DF er et parti der skader vort lands interesser i verden.
DF er skyldig i, at vort flag og vores ambassader bliver brændt.
DF er skyldig i, at vores gode renomme er forsvundet som dug i solen.

Jeg appellerer til vores statsminister om at skille sig ad med et så
islamofobisk og xenofobisk parti der kun lefter for de ubegavede, dårlige
uddannede, uoplyste, snæversynede og tåbelige landsmænd.

Allah bevarer Danmark og fri os for Dansk Folkeparti og dets
menneskefjendske og antihumanistiske politik.
Amen.

Hamid El Mousti
Medlem af Københavns Borgerrepræsentation.
Medlem af mirakuløse muslimer

De er virkelig syge i roen, de muslimer.

Fra : Tveskaeg

Dato : 26-02-06 14:19

On Sun, 26 Feb 2006 13:53:15 +0100, "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote:

>Hamad El Mousti:
>

>Jeg anklager Dansk Folkeparti for landskadelige virksomhed.

Hvorfor nakker du ham så ikke?

Fra : Michael Laudahn

Dato : 26-02-06 14:31

Henri Gath schrieb:

> De er virkelig syge i roen, de muslimer.

Hvor syge er dem der har tilladt, at sådan en eksotisk fremmed har
kunnet nå den position, han er i, og udtaler sig på dansker(ne)s
vejne?!

--
>.)

Unter blinden ist der einäugige könig.

http://worldimprover.net/

Fra : Per Vadmand

Dato : 26-02-06 16:59

Michael Laudahn wrote:

> Hvor syge er dem der har tilladt, at sådan en eksotisk fremmed har
> kunnet nå den position, han er i, og udtaler sig på dansker(ne)s
> vejne?!

Mousti udtaler sig som enhver anden folkevalgt på vegne af dem, der har
valgt ham. Hverken mere eller mindre.

--
Per V.

Hvis sandheden er krigens første offer, er nuancerede standpunkter det
andet.

Fra : Henri Gath

Dato : 26-02-06 17:16

> Mousti udtaler sig som enhver anden folkevalgt på vegne af dem, der har
> valgt ham. Hverken mere eller mindre.

Det lyder dybt foruroligende............ikke nok med at Mousti er
retarderet, hans vælgere er det også?

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-02-06 20:51

> Mousti udtaler sig som enhver anden folkevalgt på vegne af dem, der
> har valgt ham. Hverken mere eller mindre.

Han gør dig stolt af at være socialdemokrat?

--
-Jens B.
http://www.supportdenmark.com - Denmark needs your support

Fra : W.P.

Dato : 26-02-06 15:13

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i melding
> [...]
> Medlem af Københavns Borgerrepræsentation.
> Medlem af mirakuløse muslimer
>

> De er virkelig syge i roen, de muslimer.

Til Hamid El Mousti:

Bin Laden søger folk der har forstand på "Snortræk". Jeg foreslår at du
afslutter dine lidelser ved at melde dig til hos Bin Laden for at blive en
af de nye og moderne "Engangs Snortrækkere". Når du har trukket i snoren, da
vil du aldrig lide mer!

God fornøjelse med det første og sidste træk? Pufffffffff! en mindre?
W.P

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 26-02-06 16:30

Henri Gath <gath@mail.dk> wrote:

> De er virkelig syge i roen, de muslimer.

De højtråbende der tror de taler på alles/Allahs vegne, er ihvertfald.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø - http://haxor.dk
http://liberterran.org

Fra : Michael Laudahn

Dato : 26-02-06 17:10

Per Vadmand schrieb:

> [...]
> >

> --
> Per V.
>
> Hvis sandheden er krigens første offer, er nuancerede standpunkter det

Jeg vil gerne hjælpe dig med udvikling af dine egne tanker: Hvem mon
hans valgere var ?!

Fra : Bruno Christensen

Dato : 26-02-06 17:29

On 26 Feb 2006 08:10:02 -0800, Michael Laudahn wrote:

> Jeg vil gerne hjælpe dig med udvikling af dine egne tanker: Hvem mon
> hans valgere var ?!

Kan vi på forhånd frabede os din hjælp, tak.

Hold dig til dit hjemland og evt. (hvis du tør) det land du for tiden bor i.
!

Til oplysning, Michael Laudahn er tysker, men er flyttet til Schweich fordi
han er nynazist.

/|\
/\
Bruno

Fra : E.M.

Dato : 26-02-06 17:38

> Til oplysning, Michael Laudahn er tysker, men er flyttet til Schweich
> fordi
> han er nynazist.

Det kunne jeg godt tænke mig at se et bevis på, altså at han skulle være
nynazist, jeg synes ikke hans skriveri tyder i den retning.

E.M.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 26-02-06 18:11

On Sun, 26 Feb 2006 17:37:34 +0100, E.M. wrote:

> Det kunne jeg godt tænke mig at se et bevis på, altså at han skulle være
> nynazist, jeg synes ikke hans skriveri tyder i den retning.

Prøv at kigge lidt efter ham i denne NG:

dk.politik.indvandring

Du kan evt. google efter ham

Eller du kan prøve at klikke ind på det link han har i sin signatur:

http://worldimprover.net/

Jeg er aldeles ikke enig med alle der normalt skriver her, men lige netop
den fyr mener jeg at vi "danskere" ikke bør svare, lad os tie ham ihjel.
/|\
/\
Bruno

Fra : E.M.

Dato : 26-02-06 18:27

> Prøv at kigge lidt efter ham i denne NG:
>
> dk.politik.indvandring
>
> Du kan evt. google efter ham
>
> Eller du kan prøve at klikke ind på det link han har i sin signatur:

Jeg kender skam godt hans skriverier og også hans hjemmeside, jeg er godt
klar over at hans holdninger er lidt ekstreme, men ligefrem at kalde ham
nynazist synes jeg dog er lidt for meget af det gode, han er modstander af
indvandring ja, det er jeg også, er jeg så også nynazist?

E.M.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 26-02-06 20:18

On Sun, 26 Feb 2006 18:27:12 +0100, E.M. wrote:

> Jeg kender skam godt hans skriverier og også hans hjemmeside, jeg er godt
> klar over at hans holdninger er lidt ekstreme,

Ja.

>men ligefrem at kalde ham
> nynazist synes jeg dog er lidt for meget af det gode, han er modstander af
> indvandring ja, det er jeg også, er jeg så også nynazist?

Det ved jeg virkelig ikke om du er.

Jeg gider ikke Google efter ML for at overbevise dig. Du må tro mig på mit
ord, eller lade være.

Jeg slog lige op på hans hjemmeside, ALT er pænt, men jeg har stadig min
mening.

> E.M.

/|\
/\
Bruno

Fra : Egon Stich

Dato : 26-02-06 21:56

"Bruno Christensen" <news@lphund.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
i.
> !
>
> Til oplysning, Michael Laudahn er tysker, men er flyttet til Schweich

Det har jeg ikke set udtrykt som andet end påstand.
Til gengæld ved jeg ganske nøje, at det ikke er ukendt i DK at blive skudt
netop dette i skoene, hvis man er af tysk afstamning.

MVH
Egon

Fra : Per Vadmand

Dato : 26-02-06 18:54

Michael Laudahn wrote:

> Jeg vil gerne hjælpe dig med udvikling af dine egne tanker: Hvem mon
> hans valgere var ?!

Det ved hverken du eller jeg. Vi har hemmelig afstemning i Danmark. Men det
var i hvert fald folk med stemmeret efter dansk lov. Derfor skal deres valg
respekteres. Ligesom dem, der stemte på racisten Camre ved EU-valget. De
fik, hvad de ville have, og det må alle demokrater bøje sig for, om de kan
lide den valgte person eller ej.

Så enkelt er det.

Fra : Michael Laudahn

Dato : 26-02-06 17:39

Bruno Christensen schrieb:

> [...]
> !
>
> Til oplysning, Michael Laudahn er tysker, men er flyttet til Schweich fordi

Ja, jeg er sikker på at din tilrettevisning var lige så rigtig og
vigitg som din oplysning. Håber på et fortsat nyttigt samarbejde.

Fra : Michael Laudahn

Dato : 26-02-06 18:34

Bruno Christensen schrieb:

> Prøv at kigge lidt efter ham i denne NG:
>
> dk.politik.indvandring
>
> Du kan evt. google efter ham
>
> Eller du kan prøve at klikke ind på det link han har i sin signatur:
>
> http://worldimprover.net/

Gør du bare det. Hvis du prøver at holde ånden åben kunne du selv
lære noget.

> Jeg er aldeles ikke enig med alle der normalt skriver her, men lige netop
> den fyr mener jeg at vi "danskere" ikke bør svare, lad os tie ham ihjel.

Så kan man bare håbe at du er lige så konsekvent, når det gælder
de fremmede i landet.

Fra : Jim

Dato : 26-02-06 20:27

"Michael Laudahn" <laudahn2002@yahoo.se> skrev i en meddelelse

Bruno Christensen schrieb:

> [...]

> den fyr mener jeg at vi "danskere" ikke bør svare, lad os tie ham ihjel.

Så kan man bare håbe at du er lige så konsekvent, når det gælder

*********************
Det er ganske enkelt at kunne kostatere, om en debattør er nynazist eller
nærer sympatier herfor.

Michael, hvad mener du om jøder?

J.

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-02-06 19:01

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hamid El Mousti

Psykisk syg, sinke, opportunist, fusker og noget af en belastning for
Sosserne (er de ikke alle det?). Han brillerede med at komme op at slås med
en DF'er i en flyvemaskine for nogle år siden. Derudover er han kendt for
svine anderledes-tænkende indvandrere til. F.eks. fik Farshad Kholghi den
helt store tur af vores alle sammens ynglingsmuslim Hamid El Mousti. Her er
lidt om dén sag: http://www.uriasposten.net/?p=2863.

Fra : Michael Laudahn

Dato : 26-02-06 19:03

Per Vadmand schrieb:

> [...]
>
> --
> Per V.
>
> Hvis sandheden er krigens første offer, er nuancerede standpunkter det

Er det virkelig så enkelt som du påstår? Må jeg foreslå du prøver
at tænke lidt grundigere - f eks efter at have læst
http://tinyurl.com/j7ygl ?

Fra : Per Vadmand

Dato : 26-02-06 22:17

Michael Laudahn wrote:

> Er det virkelig så enkelt som du påstår?

Ja.

Må jeg foreslå du prøver
> at tænke lidt grundigere - f eks efter at have læst
> http://tinyurl.com/j7ygl ?

Det er vist ikke meg, der har brug for at tænke her.

Fra : GB

Dato : 04-03-06 15:21

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in news:44021ad1$0$38708
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Det er vist ikke meg, der har brug for at tænke her.

Hvem er Meg?

Fra : Jim

Dato : 26-02-06 20:24

> [...]
> Medlem af Københavns Borgerrepræsentation.
> Medlem af mirakuløse muslimer
>

> De er virkelig syge i roen, de muslimer.

Det er det jeg siger.
At være muhamedaner er det samme som at have fået stillet en diagnose, der
er ækvivalent til roterende kuppelkatar eller mentalt forstyrret med
kraftlig skade på frontallappen.

J.

Fra : Per Vadmand

Dato : 26-02-06 22:20

Jim wrote:

> Det er det jeg siger.
> At være muhamedaner er det samme som at have fået stillet en
> diagnose, der er ækvivalent til roterende kuppelkatar eller mentalt
> forstyrret med kraftlig skade på frontallappen.

Jeg kunne fristes til at skrive det samme om DF, men det ville jo være lige
så tåbeligt og generaliserende plat som det, du skrev, så det gør jeg ikke.

Faktisk kender jeg flere sympatiske og velbegavede DF-medlemmer. Desværre
tegner de kun partiet kommunalt, ikke i ledelsen.

Fra : Jim

Dato : 26-02-06 22:27

> Jeg kunne fristes til at skrive det samme om DF, men det ville jo være
> lige så tåbeligt og generaliserende plat som det, du skrev, så det gør jeg
> ikke.

Næ, du holder dig til dit sædvanlige platte, når du ytrer dig herinde, så du
må vel have brugt din kvote.

> Faktisk kender jeg flere sympatiske og velbegavede DF-medlemmer. Desværre
> tegner de kun partiet kommunalt, ikke i ledelsen.

Ja, Poul Nødgaard er jo fra Ringsted.
Han er yderst behagelig mand at tale med.
Meget vidende og absolut blandt de bedste politikere i Folketinget.
Hans datter Karin har jeg også talt en del med. Hun slægter sin fader på, og
er absolut et af de store lys i salen.
Men nå ja, de sidder jo begge i Folketinget, så der må være langt flere end
disse fra Ringsted, som er med til at skabe det DF, som er så højt
respekteret i hele Danmark. Husk på, at vi repræsenterer knapt 20% af
stemmerne, hvis man skal tro flere meningsmålinger.

Men med alt dit bawl fyret af herinde, så er det jo lige før, man skulle
tro, at du var muhams på valium.

J.

Fra : Per Vadmand

Dato : 26-02-06 22:39

Jim wrote:

> Ja, Poul Nødgaard er jo fra Ringsted.
> Han er yderst behagelig mand at tale med.

Ja, det var bl.a. ham, jeg tænkte på. Vi bor i samme landsby.

> Meget vidende og absolut blandt de bedste politikere i Folketinget.
> Hans datter Karin har jeg også talt en del med. Hun slægter sin fader
> på, og er absolut et af de store lys i salen.

Dér vil jeg nok udtrykke mig mere forbeholdent...

> Men nå ja, de sidder jo begge i Folketinget, så der må være langt
> flere end disse fra Ringsted, som er med til at skabe det DF, som er
> så højt respekteret i hele Danmark.

Hvad er det for et DF?

Husk på, at vi repræsenterer
> knapt 20% af stemmerne, hvis man skal tro flere meningsmålinger.

Kvantitet er jo ikke altid lig kvalitet.

> Men med alt dit bawl fyret af herinde, så er det jo lige før, man
> skulle tro, at du var muhams på valium.

Jeg er overbevist ateist - og socialdemokrat. Bare til din orientering. Men
selv om man hverken tror på Gud eller Allah, kan man godt være træt af Dansk
Folkeparti.

Fra : Egon Stich

Dato : 27-02-06 13:00

> [...]
Men
> selv om man hverken tror på Gud eller Allah, kan man godt være træt af

Som socialdemokrat må man nødvendigvis være "træt" af DF.
Især i lyset af, at netop S har bidraget særdeles meget som fødselshjælper
for samme.

Efterhånden består S alene af de akademiske overklasse levebrødspolitikere,
der har overtaget partiet.
De rigtige socialdemokrater, dem med "kakkelbordene", er forlængst blevet
trætte af disse uduelige pampere.

Egon

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-02-06 22:30

> Faktisk kender jeg flere sympatiske og velbegavede DF-medlemmer.
> Desværre tegner de kun partiet kommunalt, ikke i ledelsen.

Nye toner. Tak for det. Skal jeg finde lidt gamle indlæg frem, eller skal vi
bare konstatere, at man har en holdning, indtil man får en ny?

Fra : Michael Laudahn

Dato : 26-02-06 20:56

Bruno Christensen schrieb:

> Jeg slog lige op på hans hjemmeside, ALT er pænt, men jeg har stadig min
> mening.

Nej, det er det ikke. Jeg ville skrive en del anderledes i dag, men
oversættelserne koster mange penge (selv læser jeg bare korrektur,
så godt jeg kan). Desuden mangler der nogle franske, italienske og
portugisiske sider. Og normændene bedes fortsat at nøjes med dansk.

Desuden er de teknologisk set ikke det, jeg gerne ville have. Men i
øjeblikket kan jeg ikke bedre.

Men erfaringen viser, at disse sider åbenbart ikke er så vigtige. Jeg
koncentrerer min arbejdskraft på andre ting.

(Jim: Kommer til dig om nogle minutter.)

Fra : Michael Laudahn

Dato : 26-02-06 21:20

Jim schrieb:

> Det er ganske enkelt at kunne kostatere, om en debattør er nynazist eller
> nærer sympatier herfor.
>
> Michael, hvad mener du om jøder?
>
> J.

Jeg har ikke et enkelt svar på det. Ikke fordi jeg ikke tør, men
fordi temaet er meget kompleks. Og så vil jeg heller ikke hævde at
have forstået det i hver detalj.

Men een ting kan der vist siges. Den jødiske tilstedeværelse må
også ses i sammenhæng med migrationen. Vandringsbevægelserne er
noget unaturligt, og derfor er jeg imod det.

Jøderne er brødrene af dagens ubedte gæster, hvis jeg ser det
rigitgt. Men de har nogle århundreder forspring og derfor mere øvelse
i at tilpasse sig. Desuden har de jo frembragt mange dygtige mennesker.
De har ikke den ødelæggende religionsideologi som baggrund som deres
arabiske brødre har.

Når du kigger på

http://www.jewwatch.com/jew-references-gentile-whatotherssay.htm ,

så vil du se hvor mange betydende mennesker - som med garanti ikke var
nazister - havde en kritisk syn på jøderne. Og at det ikke kan være
normalt, at den største del af et folk lever i andre lande, der
prøver (og tit når) at besætte afgørende stillinger og så danner
et verdensomspændende netværk for at fremme 'deres lands' (Israel
altså) interesser, det ligger vel på hånden.

Jeg er vokset op uden nazisme eller antisemitisme (ja, det er muligt i
Tyskland). Det er mine egne tanker, som har efterhånden har ført mig
til denne vurdering. Er jeg nu nazist i dine øjne? Jeg forventer
ydmydig din endelige verdikt.

Fra : Jim

Dato : 26-02-06 21:44

"Michael Laudahn" <ml@es-reicht.org> skrev i en meddelelse

Jim schrieb:

> [...]

Tyskland). Det er mine egne tanker, som har efterhånden har ført mig
til denne vurdering. Er jeg nu nazist i dine øjne? Jeg forventer

******************************

Jeg læser dit svar som nuanceret og derfor ikke som skæren alle jøder over
en kam.

I en af de første linier på sitet fra dit link, kan man læse, at jøder er de
eneste, der har følt hostil adfærd i alle lande, de er tilflyttet.
Det er jeg ikke enig i. Muslimer er i den grad forhadt i så at sige alle de
lande, de er flyttet til.
Jeg har ikke læst ret meget mere, men vil da se nærmere på sitet senere.

Når det er sagt, så er der jo massevis af folk, som er af jødisk afstamning,
som er ganske areligiøse på trods af deres jødiske ophav.
Der er dog inegn tvivl om, at jøder er et dygtigt folkefærd, og de forstår
sig på penge.
De kan få ting til at gro i selv en ørken, medens eks. muslimer kun kan
skabe golde pletter og ufrugtbar jord.

Jøderne har ikke en dagsorden, der bygger på at skabe en verdensomspændende
jødisk folkemasse, hvor ingen anden befolkning med anden tro har ret til at
leve.
At jøder danner netværk er ikke anderledes end andre befolkningsgrupper.
Faktisk forsøger jøderne at skabe det stik modsatte af, hvad muslimer er i
gang med. Jøderne søger at få fred i deres eget land, som nu en gang er
Israel.
Her forsøger de at skabe grobund for, at alle jøder en gang kan vende hjem
til Israel.
Muslimer derimod forsøger at erobre hele verden med islam, og her har andre
ikke ret til at eksistere.

Men nej, jeg ser dig ikke som nazist ud fra, hvad du skriver.

Da jeg har jøder som meget nære venner og derfor kender dem på mange måder,
så kan jeg kun respektere dem meget højt.
De er alle veluddannede og er ikke fanatiske på nogen måder.
Hvis endelig, jeg skal sige noget om jøder, som er negativt, så må det være
om de ortodokse jøder, der griber til vold for at opnå deres mål.
Det ligger mere til deres modstandere i gruppen af muslimer at ty til vold
og drab. Der skal ikke meget til, før de provokerer med stenkast og sprænger
selvmordsbomber mod civile.

Jøderne er ikke modstanderne i den store kamp. Jeg ser jøderne som en
allieret partner i kampen mod islam.
Og her til skal lige siges, at jeg selv ikke er religiøs.

J.

Fra : Michael Laudahn

Dato : 26-02-06 22:18

Jim schrieb:

> Jeg læser dit svar som nuanceret og derfor ikke som skæren alle jøder over
> en kam.

Vi kan vist bringe det på denne formel: 'Antisemit' i den forstand er
jeg ikke. Jeg har dog en række spørgmål, som jeg hidtil ikke har
fået tilfredsstillende svar på. Og så er emnet - som sagt - meget
kompleks. Jeg påstår ikke at overskue det. En 'afsluttende vurdering'
er ikke mulig under disse forhold.

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-02-06 22:29

"Michael Laudahn" <es_reicht_2005@yahoo.com.br> skrev i en meddelelse

> [...]
> fået tilfredsstillende svar på. Og så er emnet - som sagt - meget
> kompleks. Jeg påstår ikke at overskue det. En 'afsluttende vurdering'

Jeg forstår ikke helt. Du kan ikke "overskue" jøder? Hvad er så komplekst
ved denne gruppe mennesker, at du søger tilfredsstillende svar? Svar på
hvad?

I smell a rat, som en anden tidligere skrev...

Fra : Michael Laudahn

Dato : 26-02-06 22:22

Per Vadmand schrieb:

> Det er vist ikke meg, der har brug for at tænke her.

Nej, det er klart. Du mener vist Bat Ye'or skal gå igennem hendes
uholdbare teorier endnu en gang. Og så skal hun naturligvis undskylde
sig.

Fra : Per Vadmand

Dato : 26-02-06 22:40

Michael Laudahn wrote:

> Nej, det er klart. Du mener vist Bat Ye'or skal gå igennem hendes
> uholdbare teorier endnu en gang. Og så skal hun naturligvis undskylde
> sig.

Hvad fabler du om?

Fra : Michael Laudahn

Dato : 26-02-06 22:35

Jens Bruun schrieb:

> [...]
> hvad?
>
> I smell a rat, som en anden tidligere skrev...

Du trækker tingene ud af sammenhænget. Din måde at føre samtaler er
ikke korrekt. Du har måske en skjult dagsorden. Regn ikke med min
yderligere kooperation.

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-02-06 22:45

> Du trækker tingene ud af sammenhænget.

Hvilke sammenhæng er det? Jim skrev "Michael, hvad mener du om jøder?" og du
væver, som var du betalt for det.

Michael, hvad mener du egentlig om jøder? Er det korrekt, du er tysk af
fødsel men nu bor i Schweitz? Hvis ja, hvorfor flyttede du?

> Din måde at føre samtaler er
> ikke korrekt.

Jeg var ikke bekendt med, der fandtes "korrekte" og "ukorrekte" måder at
føre samtale på. Er det noget, man lærer at kende forskel på i tyske skoler?

> Du har måske en skjult dagsorden.

Hvilken dagsorden skulle det dog være? At jeg er med i den
jødisk-bolsjevitiske verdenskomplot, og prøver at finde ud af, om du er
nazist eller ej?

> Regn ikke med min
> yderligere kooperation.

Hehe. Jamen så er du jo li'ssom placeret, Hern Laudahn. Det gjorde vel ikke
engang ondt?

Fra : Egon Stich

Dato : 27-02-06 12:55

> [...]
> nazist eller ej?

> Hehe. Jamen så er du jo li'ssom placeret, Hern Laudahn. Det gjorde vel

Jeg finder ikke, du er helt fair her, Jens.
Prøv at læse Laudahns svar endnu engang, og tag højde for, at manden ikke
har ganske styr på det danske sprog, hvorfor der forekommer vendinger og
ord, der stadig trænger til en anelse "oversættelse".
Dette er jo ikke ukendt, når man forsøger sig udi fremmedsprog.

Som jeg læser manden, er der tale om et forsøg på et nuanceret synspunkt,
som endnu ikke har fundet sin endelige udformning.
Og det er vel en ærlig og hæderlig position at indtage?

MVH
Egon

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-02-06 22:20

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg finder ikke, du er helt fair her, Jens.

Det er jeg da ked af, Egon.

> [...]
> vendinger og ord, der stadig trænger til en anelse "oversættelse".
> Dette er jo ikke ukendt, når man forsøger sig udi fremmedsprog.

Åh. Det er altså derfor, han ikke kan svare på spørgsmålet "hvad mener du om
jøder?". Det er sør'me også et vanskeligt spørgsmål.

> Som jeg læser manden, er der tale om et forsøg på et nuanceret
> synspunkt, som endnu ikke har fundet sin endelige udformning.

Åh. Man kan have nuancerede synspunkter, som man forøvrigt ikke ønsker at
redegøre for, når man får spørgsmålet "hvad mener du om jøder"? Er det en
særlig egenskab for mennesker med tysk baggrund, Hern Egon Stich?

> Og det er vel en ærlig og hæderlig position at indtage?

Muligt. Nu jeg har dig: Hvad mener du om jøder, Egon Stich? Har du også
nuancerede synspunkter om denne etnicitet? Du må gerne svare på tysk, hvis
du ikke har helt styr på det danske sprog.

Fra : Egon Stich

Dato : 28-02-06 13:54

> [...]
om
> jøder?". Det er sør'me også et vanskeligt spørgsmål.

Jeg gider ikke gå tilbage, og finde det oprindelige indlæg, men vil forlade
mig på min husker.
Der blev jo svaret.
Med begrundelser.
Begrundelser, der tilsagde, at det var svært at tage stilling på
foreliggende grundlag, hvorfor ingen stilling blev taget.
Det er vel fair nok?

> Åh. Man kan have nuancerede synspunkter, som man forøvrigt ikke ønsker at
> redegøre for, når man får spørgsmålet "hvad mener du om jøder"? Er det en
> særlig egenskab for mennesker med tysk baggrund, Hern Egon Stich?

Nej, det mener jeg ikke.
Derimod mener jeg, at din måde at stille spørgsmålet på, er ganske analog
til den kendte: "slår du stadig din kone".
Nu har du været ude for det usædvanlige, at nogen har sagt:
"Har endnu ikke dannet mig en mening, men arbejder på det".
Hvilket forekommer mig at være et ganske fornuftigt svar og indstilling.
Men nok temmelig uforståelig for en dansk Jalla.

> [...]
> nuancerede synspunkter om denne etnicitet? Du må gerne svare på tysk, hvis
> du ikke har helt styr på det danske sprog.

Nok mere nuanceret, end du kan forstå, taget i betragtning, at du jo ikke
formår at stille spørgsmålet korrekt og nuanceret på dansk, men forfalder
til noget primitivistisk slagordsagtigt vrøvl.
Så svarede jeg på tysk, ville det da sikkert gå helt galt for dig.

Men jeg kan da svare på det du spørger om.

Jeg mener ikke noget som helst om jøder.

Det var det du spurgte om, ikke?
Selv om du nok selv troede, det var noget andet.

MVH
Egon

Fra : GB

Dato : 04-03-06 15:27

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in

> Åh. Det er altså derfor, han ikke kan svare på spørgsmålet "hvad mener
> du om jøder?". Det er sør'me også et vanskeligt spørgsmål.

Hvad mener du om arabere, så?

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-03-06 15:59

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad mener du om arabere, så?

Ingenting. Dem jeg kender personligt, har jeg selvfølgelig en holdning til.
Jeg har ingen generel holdning til arabere. Jeg kan dog ikke udstå islam og
muslimsk kultur. Faktisk hader jeg alt muslimsk. Jeg hader ikke mennesker.

Fra : GB

Dato : 04-03-06 17:01

> [...]
> til. Jeg har ingen generel holdning til arabere. Jeg kan dog ikke
> udstå islam og muslimsk kultur. Faktisk hader jeg alt muslimsk. Jeg

Det er jeg 100% enig i.

Fra : Michael Laudahn

Dato : 26-02-06 23:04

Jens Bruun schrieb:

> [...]
> nazist eller ej?

> Hehe. Jamen så er du jo li'ssom placeret, Hern Laudahn. Det gjorde vel ikke

'Hehe'? Mand, hvad er du tosset. Hvad tror du kan/vil du opnå med dine
rabulistiske tricks? Mener du ikke, du bliver gennemskuet af de fleste
deltagere her? Og så har jeg for længe været med her, for at nogen
kunne komme og bare appellere til nogen ældgamle emotioner, for at
kunne slå det hele sønder.

Koncentrer dig hellere på vigtige spørgsmål - som f eks hvordan vi
redder vores lande for de oriantalske horders storm. Men måske er det
jo bare en komplotforestilling og i virkeligheden finder det
overhovedet ikke sted?

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-02-06 14:09

> Koncentrer dig hellere på vigtige spørgsmål - som f eks hvordan vi
> redder vores lande for de oriantalske horders storm.

Man merkt die Absicht, und man ist verstimmt.

Fra : Egon Stich

Dato : 27-02-06 15:10

> "Michael Laudahn" <laudahn2002@yahoo.se> skrev i en meddelelse

> Man merkt die Absicht, und man ist verstimmt.

> [...]

Her ser du hvorledes du selv? falder i "sprogfælden".
"Ist verstimmt"
eller
"Man ist verstimmt"?

Jo, "man" skal være forsigtig

MVH
Egon

Fra : GB

Dato : 04-03-06 15:26

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> wrote in news:44030836$0$27534
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

Det korrekte citat (som giver mening) er:

Man merkt die Absicht, und /wird/ verstimmt.

Fra : Egon Stich

Dato : 04-03-06 16:12

> "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> wrote in news:44030836$0$27534
> $edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Det korrekte citat (som giver mening) er:
>
> Man merkt die Absicht, und /wird/ verstimmt.

Kan faktisk siges på indtil flere måder.
Og stadig give mening.
een er/bliver
man er/bliver
osv.

MVH
Egon

Fra : Michael Laudahn

Dato : 27-02-06 15:14

Jens Bruun schrieb:

> Man merkt die Absicht, und man ist verstimmt.

Gør man det?! Jeg kan godt oplyse for dig, at jeg har meget mere
indtrykket at blive ret forstået ved Egon Stich. Men nu kan du
naturligvis fortsætte med at fantasere om nogen tysk alliance os
imellem. Slap af: Jeg kender ham ikke, bortset en lille smule herfra.
Faren lurer ikke i Tyskland (skønt det også er en problematisk
befolkning og nation), men i alle vores lande - og indefra.