Forfatterne og muhammed-krisen
Fra : Steffen

Dato : 26-02-06 13:24

Nogle forfattere har været bemærkelsesværdige tavse under muhammed-krisen.
En af dem - Carsten Jensen - viste endda forståelse for at islamisterne blev
såret.
Pudsigt nok viste han ikke så stor forståelse for de kristne, dengang Jens
Jørgen Thorsen malede et meget krænkende billede af Jesus.
Tværtimod sagde Carsten Jensen, at Jesus var mest til øl, fisse og
hornmusik.
Hvorfor har så mange kulturpinger været så forstående over for islamisterne,
når de (kulturpingerne) ikke har holdt sig tilbage med at gøre nar ad de
kristne?
Steffen

Fra : Henri Gath

Dato : 26-02-06 13:42

"Steffen" <stapdk@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvorfor har så mange kulturpinger været så forstående over for
> islamisterne, når de (kulturpingerne) ikke har holdt sig tilbage med at

Fordi de er en samling forpulede svagpissere. Svagpissere bøjer altid ydmygt
hovedet, når de bliver konfronteret med en kompromisløshed, som den man ser
hos rabiate muslimer. De ønsker, at de selv havde styrke, men i stedet må de
nøjes med at beundre den hos andre.
Men er samling tandløse svanse er det sgu alligevel.

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-02-06 13:52

> Hvorfor har så mange kulturpinger været så forstående over for
> islamisterne, når de (kulturpingerne) ikke har holdt sig tilbage med
> at gøre nar ad de kristne?

Angst for repressalier. De er en flok kujoner, der kun tør forholde sig
kritisk til de grupper i samfundet, der ikke truer med vold. Alle ved,
muslimer reagerer med vold, når de føler sig fornærmede. Det er en del af
stenalderkulturen fra mellemøsten, de stædigt fastholder, og som de stædigt
udøver i mellemøsten og ikke mindst her. Derfor tør bøsserøvene på parnasset
ikke sige de ting, vi andre forventer, de af alle siger. Derfor udstiller
Politiken sig som røvslikkende dhimmi-avis (avisen har traditionelt et
stort, jødisk islæt, der nok - berettiget - føler sig truet). Såre
menneskeligt, men ikke desto mindre grimt og ynkeligt.

Mod er, hvad vi skal vise i disse tider. Bøjer vi af eller udviser angst,
bliver det af muslimerne alene tolket som svagheder, der skal udnyttes til
yderligere at islamisere samfundet.

--
-Jens B.
http://www.supportdenmark.com - Denmark needs your support

Fra : HC

Dato : 26-02-06 15:50

> [...]
> stenalderkulturen fra mellemøsten, de stædigt fastholder, og som de
> stædigt udøver i mellemøsten og ikke mindst her.

F.eks når man bliver kaldt for et danskersvin, og så tager til genmæle med
et 'hold din kæft' eller 'luk røven'... Mere skal der faktisk ikke til, før
en ekstremistisk psykopat går igang med at banke løs på dig... Hvis du er
vantro, naturligvis.

HC

Fra : Per Vadmand

Dato : 26-02-06 17:01

HC wrote:

> [...]
> faktisk ikke til, før en ekstremistisk psykopat går igang med at
> banke løs på dig... Hvis du er vantro, naturligvis.

Taler du af personlig erfaring, eller er det noget, du har hørt nede på
bodegaen?--
Per V.

Hvis sandheden er krigens første offer, er nuancerede standpunkter det
andet.

Fra : Henri Gath

Dato : 26-02-06 17:17

> Taler du af personlig erfaring, eller er det noget, du har hørt nede på
> bodegaen?--

Man må da ikke håbe (eller må man?) at du bliver kulturberiget en
aften........

Fra : HC

Dato : 26-02-06 17:30

> Taler du af personlig erfaring, eller er det noget, du har hørt nede på
> bodegaen?--
> Per V.

Ja, jeg taler af personlig erfaring. Jeg er også engang blevet antastet ved
et busstoppested, og blevet udspurgt angående mine politiske
stemmeforhold... Da jeg ikke mente det vedkom de knægte der spurgte, svarede
jeg at "Det vedkommer da ikke dig?" - hvorefter jeg så fik en ordentlig
omgang verbal tilsvining fordi de så gik udfra jeg stemte på DF... Det har
jeg endnu ikke gjort, men jeg er da begyndt at overveje...

HC

Fra : Per Vadmand

Dato : 26-02-06 22:22

HC wrote:

> [...]
> så fik en ordentlig omgang verbal tilsvining fordi de så gik udfra
> jeg stemte på DF... Det har jeg endnu ikke gjort, men jeg er da

Bankede de løs på dig?

Fra : HC

Dato : 27-02-06 07:45

> Bankede de løs på dig?

Jeps. Først skulle jeg svines til, og så skulle jeg ha' tæsk fordi jeg ikke
gad høre på deres lort.

Idioterne ved busstoppestedet svinede mig kun til verbalt.

HC

Fra : HC

Dato : 26-02-06 18:52

Fra : @

Dato : 26-02-06 19:23

On Sun, 26 Feb 2006 17:01:13 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>bodegaen?--
>Per V.
>
>Hvis sandheden er krigens første offer, er nuancerede standpunkter det

det er sikkert rigtigt, men er der krig er der jo vigtigere ting at
tage sig af,

f.eks. at overleve, gør man ikke det er nuancerne uden betydning

Fra : Jim

Dato : 26-02-06 22:08

> Taler du af personlig erfaring, eller er det noget, du har hørt nede på
> bodegaen?--
> Per V.

Nå da, lukkede de tidligt på Baghuset i aften?

J.

Fra : GB

Dato : 04-03-06 15:28

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in news:4401d0cc$0$38654
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Taler du af personlig erfaring, eller er det noget, du har hørt nede på
> bodegaen?--
> Per V.

Gaaaaaaaaab.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 26-02-06 16:50

HC <hc@fuckspam.dk> wrote:

> [...]
> en ekstremistisk psykopat går igang med at banke løs på dig... Hvis du er

Så er det der man trækker sin (ulovlige, tak i
lortefolketingspolitikere) kniv eller pistol og hævder sin ret til
selvforsvar af liv og legeme.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø - http://haxor.dk
http://liberterran.org

Fra : Bruno Christensen

Dato : 26-02-06 17:47

On Sun, 26 Feb 2006 15:50:07 +0100, HC wrote:

> [...]
> en ekstremistisk psykopat går igang med at banke løs på dig... Hvis du er

Naaah, i formiddags kom jeg ind på mit stamværtshus. (det sker j)

Lidt efter kom en godt 60-årig mand, med blåt øje, brækket protese (tænder),
kraftige blå mærker på brystkassen.

Klokken 01.00 i nat (ca) var han gået hjem efter et værtshusbesøg, 10 meter
før han var hjemme, kommer der en mand ud af en ejendom på den modsatte side
af gaden. Han råber "Noget om at være sat ud af sin lejlighed, etc.) Min
bekendt stopper op, kigger på manden (nåjah, han burde have været gået hjem,
men lidt nysgerrig).

Den unge mand (ca. 25 år) springer pludselig over gaden, angriber min
bekendt, slår ham ned, sparker så min bekendt ikke kan huske mere, før han
vågner på Horsens Sygehus.

Da jeg mødte min bekendt ville han have en "dansk vand", han skulle på
politistationen for at anmelde overfaldet. Han kom tilbage lidt senere og
fortalte at politiet havde haft fat i synderen allerede "kort efter" (nogen
må have seet og anmeldt det, ambulance + politi).

Desværre er det en ung DANSK mand der ikke kunne opføre sig ordentligt.
Man behøver ikke at have en "forkert" hudfarve for at være idiot!

/|\
/\
Bruno

Fra : Kurt Harald Nedergaa~

Dato : 26-02-06 18:14

"Bruno Christensen" <news@lphund.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Desværre er det en ung DANSK mand der ikke kunne opføre sig ordentligt.
> Man behøver ikke at have en "forkert" hudfarve for at være idiot!

Det er ikke alverdens føling du har med det danske samfund, men derfor skal
du have krudt prisen, det er en fodtur Egholm rundt

Fra : Bruno Christensen

Dato : 26-02-06 19:28

On Sun, 26 Feb 2006 18:13:38 +0100, Kurt Harald Nedergaard wrote:

> Det er ikke alverdens føling du har med det danske samfund, men derfor skal
> du have krudt prisen, det er en fodtur Egholm rundt

Som er modtaget med glæde, hvor ligger Egholm? Jeg kommer selvfølgelig
tilbage med en melding når jeg har gennemført min præmie

/|\
/\
Bruno

Fra : HC

Dato : 26-02-06 18:54

> Desværre er det en ung DANSK mand der ikke kunne opføre sig ordentligt.
> Man behøver ikke at have en "forkert" hudfarve for at være idiot!

Det har jeg heller aldrig sagt. Det er ikke hudfarven det kommer an på - det
er holdninger det handler om.

HC

Fra : Bruno Christensen

Dato : 26-02-06 20:36

On Sun, 26 Feb 2006 18:54:02 +0100, HC wrote:

> Det har jeg heller aldrig sagt. Det er ikke hudfarven det kommer an på - det
> er holdninger det handler om.
>
> HC

Heller ikke jeg

Problemet var nok at det stadig kun er 20 timer siden det skete. (læs
lettere ophidselse)

Stadigvæk, jeg er forarget. Vi danskere burde kunne opføre os bedre end
dette. Og dermed foregå indvandrerne med et godt eksempel.
/|\
/\
Bruno

Fra : Per Vadmand

Dato : 26-02-06 22:23

Bruno Christensen wrote:

> Desværre er det en ung DANSK mand der ikke kunne opføre sig
> ordentligt.
> Man behøver ikke at have en "forkert" hudfarve for at være idiot!

"Desværre"?

Fra : Bruno Christensen

Dato : 27-02-06 10:10

On Sun, 26 Feb 2006 22:22:36 +0100, Per Vadmand wrote:

> "Desværre"?

Ja, det er for dårligt at en dansker ikke kan opføre sig bedre.

/|\
/\
Bruno

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 26-02-06 14:25

On Sun, 26 Feb 2006 13:23:39 +0100, "Steffen" <stapdk@yahoo.dk> wrote:

>Hvorfor har så mange kulturpinger været så forstående over for islamisterne,
>når de (kulturpingerne) ikke har holdt sig tilbage med at gøre nar ad de
>kristne?

Formentlig af den grund, som statsministeren i dag henviser til.
Problemet for disse mennesker er jo, at de ikke er i stand til
selvstændig og nuanceret tænkning. De behersker kun det rent
sort-hvide.

I denne sag har de så kunnet se, at JP, DF og regeringen var på den
ene side. Deraf har de med deres begrænsede intellekt udledt, at det
måtte være den onde side - ergo måtte de selv stille sig på den anden
side.

Men det særlige ved denne sag er jo netop, at de sædvanlige
højre-venstre og sort-hvide kategorier ikke fungerer. Når Naser Khader
og Pia Kjærsgaard står på samme side, så har vi altså et politisk
opbrud, der vil noget. Hvis man skal følge med i sådan en situation,
så kræves der en væsentlig grad af intellektuel vitalitet, og den
mangler åbenbart visse steder.

Fra : HrSvendsen

Dato : 26-02-06 16:25

Lars J. Helbo wrote:

> [...]
> Problemet for disse mennesker er jo, at de ikke er i stand til
> selvstændig og nuanceret tænkning. De behersker kun det rent

Et det ikke sådan lidt sort/hvidt stillet op?

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 26-02-06 16:42

On Sun, 26 Feb 2006 16:25:25 +0100, "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com>
wrote:

>Et det ikke sådan lidt sort/hvidt stillet op?

Det kan godt være, og det kan sagtens ske, at jeg tager fejl. Det er
jo altid svært at sætte sig ind i andres tankegang, ikke mindst, når
folk opfører sig så besynderligt - som f.eks. når en forfatter ikke
vil forsvare ytringsfriheden.

Hvis du har en bedre forklaring på denne besynderlige opførsel, så sig
endelig frem

Fra : Egon Stich

Dato : 26-02-06 17:01

"Lars J. Helbo" <fornavn@efternavn.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> vil forsvare ytringsfriheden.
>
> Hvis du har en bedre forklaring på denne besynderlige opførsel, så sig

Hvad med denne forklaring:

De "kreative" er så ovebeviste om egen fortræffelighed og ufejlbarlighed, at
de mener sig berettiget til at fastsætter "grænserne for ytringsfriheden".
Men at samme grænser ikke konsekvent skal gælde for dem selv, idet de
besidder en medfødt moralopfattelse, de sagtens selv kan forvalte.
De forstår nemlig at "skelne".
I modsætning til alle vi andre.

MVH
Egon

Fra : @

Dato : 26-02-06 18:44

wrote:

>Et det ikke sådan lidt sort/hvidt stillet op?

du finder måske ikke tavsheden fra alle "kunstnerne" i denne sag
temmelig larmende

for at også "kunstnerne" skal have mulighed for at forstå budskabet er
man nødt til at holde det på det enkle plan

Fra : Per Vadmand

Dato : 26-02-06 22:25

@ wrote:

> du finder måske ikke tavsheden fra alle "kunstnerne" i denne sag
> temmelig larmende

Måske læser du de forkerte aviser. Det er ikke ret længe siden, dem, du
kalder "kunstnerne" var ude med en offentlig afstandtagen fra den beskidte
tone i debatten. Det har tydeligt nok ikke hjulpet.

Fra : @

Dato : 26-02-06 23:26

On Sun, 26 Feb 2006 22:24:31 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>Måske læser du de forkerte aviser. Det er ikke ret længe siden, dem, du
>kalder "kunstnerne" var ude med en offentlig afstandtagen fra den beskidte
>tone i debatten. Det har tydeligt nok ikke hjulpet.

hvad har tonen nu at gøre med noget som helst?

eller er det blot en ussel undskyldning for ikke at mene noget som
helst, fordi de andre i debatten bruger ord de ikke kan li' ?

det der efterlyses er netop kunstnernes holdninger

dem mangler vi netop i den offentlige debat,
hvilken tone de anvender bestemmer de selv

Fra : HrSvendsen

Dato : 27-02-06 11:17

@ wrote:

> du finder måske ikke tavsheden fra alle "kunstnerne" i denne sag
> temmelig larmende

Jo, jeg bliver bare lidt træt i ansigtet, når nogen fremfører den der "vi
skal være nuancerede" og så i øvrigt lader det stå ved det evt. sammen med
lidt flere intetsigende plusord. Nærmest som om, alt kan gradbøjes i det
uendelige, og man aldrig skal stille diagnose og tage konsekvens.

> for at også "kunstnerne" skal have mulighed for at forstå budskabet er
> man nødt til at holde det på det enkle plan

Sådan er det med næsten alt. Man er nødt til komme ind til kernen, ellers
bliver man aldrig færdig og kommer ingen vegne - det bliver bare værre og
værre, hvilket dog selvfølgelig også er en vej i sig selv.

Fra : Egon Stich

Dato : 26-02-06 13:39

> [...]
> En af dem - Carsten Jensen - viste endda forståelse for at islamisterne

Tavs?
Næh -
Han har sandelig jævnligt optrådt på Svensk TV.
Hvor han i den grad har sjoflet Danmark, og ligefrem "truet" med at
fraflytte landet.
Man kan næsten ikke vente

ES

Fra : Bruno Christensen

Dato : 26-02-06 15:42

On Sun, 26 Feb 2006 13:23:39 +0100, Steffen wrote:

> Tværtimod sagde Carsten Jensen, at Jesus var mest til øl, fisse og
> hornmusik.

Mulighederne var da til stede

Ægypterne havde opfundet øllet og jøderne havde været på turistrejse der.
Det næste punkt har vist været til stede hele tiden.
Hornmusikken, var der ikke noget med Jerichos mure?

Jesus havde da alle muligheder for at leve et festligt liv, hvilket han nok
også gjorde.

Nu har jeg nok stødt både jøder, kristne og muslimer på manchetten, så

UNDSKYLD

/|\
/\
Bruno

Fra : @

Dato : 26-02-06 18:35

On Sun, 26 Feb 2006 15:42:04 +0100, Bruno Christensen <news@lphund.dk>
wrote:

>Mulighederne var da til stede
>
>Ægypterne havde opfundet øllet og jøderne havde været på turistrejse der.
>Det næste punkt har vist været til stede hele tiden.
>Hornmusikken, var der ikke noget med Jerichos mure?

naahhh endelig en der kender til sagen, en medskyldig?

> [...]
>også gjorde.
>
>Nu har jeg nok stødt både jøder, kristne og muslimer på manchetten, så

skidt pyt hvis du ellers kan bruge stegt svin til det ovnenævnte øl
fisse og hornmusik kan du komme med til Valhal

Fra : Bruno Christensen

Dato : 26-02-06 20:40

On Sun, 26 Feb 2006 18:35:11 +0100, @ wrote:

> naahhh endelig en der kender til sagen, en medskyldig?

Ikke medskyldig, desværre.

Ham Jesus gik vist et par klasser over mig da jeg gik i skole

Men jeg ville godt have været med til deres fester...

/|\
/\
Bruno

Fra : Bruno Christensen

Dato : 26-02-06 20:43

On Sun, 26 Feb 2006 18:35:11 +0100, @ wrote:

> skidt pyt hvis du ellers kan bruge stegt svin til det ovnenævnte øl
> fisse og hornmusik kan du komme med til Valhal

Livet er jo en dødsdom, så jeg er på vej.

Jeg er ikke udøvende gode, men det er nok Valhalla der er mit mest
sansynlige endemål (ellers bliver det godt nok varmt)

/|\
/\
Bruno

Fra : @

Dato : 26-02-06 16:35

> [...]

>når de (kulturpingerne) ikke har holdt sig tilbage med at gøre nar ad de

mit bud er at mange af disse såkaldte kunstnere politisk er
venstreorienterede, og på den fløj har man altid ganske ukritisk
hyldet diverse -ismer og dogmer
(så er man dejligt fri for at tænke selv - og kan fyre alle de fede
hjertet lyster)

og når nu alle de -ismer som de hele livet har forgudet er væk,
krakeleret på vej i graven eller i høj fart er på vej mod
markesøkonomi

må de jo finde en anden -isme at tilbede -
på vanlig vis - ganske ukritisk
så nu tilbeder de muhammedanismen - ukritisk

de er gang på gang blevet udråbt som værende nyttige idioter

hvad nytte gør de?

når ordentlige folk engang har fjernet den kræftbyld som koranfacismen
jo i virkeligheden er -
så finder disse unyttige idioter bare en ny -isme

eller beder nogen opfinde en

Fra : Bruno Christensen

Dato : 26-02-06 17:53

On Sun, 26 Feb 2006 16:34:30 +0100, @ wrote:

> (så er man dejligt fri for at tænke selv - og kan fyre alle de fede
> hjertet lyster)

Nu er det begræset hvor mange "fede" jeg har fyret, men dog nogle.

Men det lyder som om du er misundelig?

/|\
/\
Bruno

Fra : Norma

Dato : 26-02-06 18:18

> [...]
> En af dem - Carsten Jensen - viste endda forståelse for at islamisterne

Jeg kan, blandt flere af Carsten Jensens artikler, huske en, hvor han
latterliggjorde nordmænd, for at være så arbejdssomme, at de ikke blot
indrettede sig som i Saudi-arabien eller Kuwait og tog imod alle de
indvandrere de kunne få, og ansatte dem som tjenestefolk.
Han hånede dem for at være som skovmus i stedet for at være som klatremus,
eller hvordan det nu er i Thorbjørn Egnes lille børnebog.

Det er jo så et argument, jeg ikke fatter ikke brik af, og jeg brokkede mig
også herinde, dengang har skrev det.

Fordi, hvorfor gøre nar af folk, der opfører sig anstændigt, ikke udnytter
andre; men derimod sørger for at klare sig selv.

Jeg fatter ikke, hvad den grimme og usympatiske mand mener!

Norma