Finsk magasin la ut nye Muhammedtegninger ~
Fra : Erik J. Helgesen

Dato : 26-02-06 11:30

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=114622

Redaktøren for et lite finsk kulturmagasin fikk fredag sparken etter
at en serie tegninger av profeten Muhammed ble publisert på magasinets
nettsider. Tegningene er helt nye og er laget av den finske tegneren
Ville Ranta. I serien er Muhammed maskert og profeten tar blant annet
stilling til ytringsfriheten.

Styret for magasinet Kaltio bestemte at sjefredaktør Jussi Vilkuna må
gå, og stengte dessuten nettsidene inntil serien og annet materiale
som er tilknyttet disse tegningene er fjernet. Styreleder Harri Kynnös
sier beslutningen var svært vanskelig, men sier at det var feil å
publisere en slik serie knyttet til et så viktig samfunnsspørsmål.
- - - - -

Er det noen som vet hvor man kan finne disse nye tegningene på nettet?

--
Erik

Darkness cannot drive out darkness, only light can do that.
Hate cannot drive out hate, only love can do that.
-- Martin Luther King, Jr.

Fra : Nils Mølgaard

Dato : 26-02-06 11:48
Fra : HKH

Dato : 26-02-06 12:04

"Erik J. Helgesen" <gamle_erik@hell.no> skrev i melding
> http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=114622

Av interesse for dere som er veldig mener at målet på den absolutte
trykkefrihet er at en fritt skal kunne trakkasere andre, er at en dansk
redaktør nettopp fikk permisjon på ubestemt tid for å ha harselert med
jødene og holocoast.

Den saken bør dere kjøre for det den er verdt. Det er virkelig et mål på
trykkefriheten at en skal kunne harselere med ofrene fra holocoast; ikke?

HKH

Fra : HKH

Dato : 26-02-06 14:19

"HKH" <dullan@peri.net> skrev i melding

> [...]
> trykkefriheten at en skal kunne harselere med ofrene fra holocoast; ikke?

Og tar jeg ikke feil var det den selvsammeredaktør som dere hyller for å
forsvare ytringsdfriheten. Hvorfor er det ingen som tar tak i denne og
forsvarer fyren når det gjelder. Det er da den mest fundamentale av alle
rettigheter; ikke?

Hvorfor er det stillt rundt denne saken? Hvorfor geberder ikke Lavik og hans
like over det?

Er det ikke lenger såå interesant? Og hva med Irving?

HKH

Fra : Harald Hanche-Olsen

Dato : 26-02-06 14:30

+ "HKH" <dullan@peri.net>:

> [...]
|
| Den saken bør dere kjøre for det den er verdt. Det er virkelig et
| mål på trykkefriheten at en skal kunne harselere med ofrene fra

Tja. Jo, jeg synes ikke vi skal sette de som gjør det i fengsel.
Slik harselas som du omtaler er helt forkastelig, og jeg har bare
forakt tilovers for de som bedriver det og holocaust-fornektelse.
Jeg synes også det er helt i orden at avis-eiere sparker redaktører
som går så til de grader utenfor anstendighetens grenser.
Trykkefrihet er ikke trykkeplikt. Men jeg vil som sagt ikke sette
folk i fengsel for slikt. Det beste er å tie dem ihjel, og om det
ikke virker, bruke vår egen ytringsfrihet til å fortelle dem akkurat
hva vi mener om dem. Gjerne i form av tegneserier.

--
* Harald Hanche-Olsen <URL:http://www.math.ntnu.no/~hanche/>
- It is undesirable to believe a proposition

Fra : HKH

Dato : 26-02-06 15:07

"Harald Hanche-Olsen" <hanche@math.ntnu.no> skrev i melding

> [...]
> ikke virker, bruke vår egen ytringsfrihet til å fortelle dem akkurat
> hva vi mener om dem. Gjerne i form av tegneserier.

Mitt poeng her er at vi bivåner en meget spesiell type dobbeltmoral.
Muslimhets er ok. Jødehets er det ikke.
Også for trykkefrihetens forkjempere her på nspd.

HKH

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-02-06 15:50

HKH fortalte:

> Mitt poeng her er at vi bivåner en meget spesiell type dobbeltmoral.
> Muslimhets er ok. Jødehets er det ikke.
> Også for trykkefrihetens forkjempere her på nspd.

Du sammenligner i gennemsnit 4 muhammedanske terroranslag per dag, som er
et faktum, med benægtelse af holocaust - idiot.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Terje A. Bergesen

Dato : 27-02-06 22:10

HKH wrote:

> Muslimhets er ok. Jødehets er det ikke.

Nei, ikke for trykkefrihetens forsvarere. Kan man trykke muslimhets så
kan man trykke jødehets, negerhets, hets mot hvem man ønsker.

--
Terje

Fra : Egon Stich

Dato : 28-02-06 13:57

"Terje A. Bergesen" <terjeb@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Nei, ikke for trykkefrihetens forsvarere. Kan man trykke muslimhets så
> kan man trykke jødehets, negerhets, hets mot hvem man ønsker.
>

> --
> Terje

Sludder og vrøvl.
Der er love imod ophidselse til hets, forhånelser og så videre.
At tegne muhammed kan ikke i europæisk kulturel forstand forstås som hverken
nedgørende eller andet.
Muhammedansk lov gælder muligvis i muhammedanien, men ikke i norden.

ES

Fra : Terje A. Bergesen

Dato : 03-03-06 18:22

Egon Stich wrote:
> "Terje A. Bergesen" <terjeb@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Sludder og vrøvl.
> Der er love imod ophidselse til hets, forhånelser og så videre.

Og disse lover begrenser ytringsfriheten-

> At tegne muhammed kan ikke i europæisk kulturel forstand forstås som hverken
> nedgørende eller andet.

Nei, men tegningene var *ment* som nedverdigende for muslimer. Deres
*hensikt* var å provosere (hetse, forhåne) muslimer i Danmark. Dersom du
mener at det er helt i orden med lover som stanser hets, forhånelser og
så videre, så må du også innrømme at slike lover begrenser GP sin rett
til å trykke ting som er ment å være hets. Det vil si, dersom du mener
at dansk lov begrenser min rett til å skrive noe nedverdigende om jøder
så vil den samme lov begrense GP sin rett til å framstille Muhammed som
en selvmordsbomber.

> Muhammedansk lov gælder muligvis i muhammedanien, men ikke i norden.

Selvsagt ikke, men om man ikke kan hetse jøder (framstille dem som
griser for eksempel) i Danmark, så kan man heller ikke hetse muslimer i
Danmark ved å framstille deres profet som en selvmordsbomber (noe vi vet
han ikke var).

Like for like.

--
Terje

Fra : Alucard

Dato : 03-03-06 20:22

On Fri, 03 Mar 2006 09:21:31 -0800, "Terje A. Bergesen"
<terjeb@yahoo.com> wrote:

>Og disse lover begrenser ytringsfriheten-

>Nei, men tegningene var *ment* som nedverdigende for muslimer. Deres
>*hensikt* var å provosere (hetse, forhåne) muslimer i Danmark.

Det aner du ikke en skid om..... JP's begrundelse for at bringe
tegningerne har jeg ingen grund til at betvivle....

> [...]
>så videre, så må du også innrømme at slike lover begrenser GP sin rett
>til å trykke ting som er ment å være hets.

Hvilket de IKKE var....

>Det vil si, dersom du mener
>at dansk lov begrenser min rett til å skrive noe nedverdigende om jøder
>så vil den samme lov begrense GP sin rett til å framstille Muhammed som
>en selvmordsbomber.

Det er der da ingen af tegningerne der gør....

> [...]
>griser for eksempel) i Danmark, så kan man heller ikke hetse muslimer i
>Danmark ved å framstille deres profet som en selvmordsbomber (noe vi vet

Se svar ovenfor....

Fra : Terje A. Bergesen

Dato : 06-03-06 17:53

Alucard wrote:

> Det aner du ikke en skid om..... JP's begrundelse for at bringe
> tegningerne har jeg ingen grund til at betvivle....

Og JP sin grunn var hva? JP sin grunn var faktisk *ikke* å tegne
profeten Muhammed med ansiktet vist. Dersom JP bare hadde laget en
tegning av et menneske og sagt "Dette er Muhammed" ville vi ikke hatt
noen diskusjon. JP publiserte tegningene nettop for å provosere. Jeg kan
ikke se at dette er omdiskutert overhodet. Har JP påstått at deres
hensikt ikke var å provosere?

> Hvilket de IKKE var....

Å? Hva var JP sin uttalte grunn til å trykke tegningene?

Hva er forskjellen på å framstille Muhammed som en selvmordsbomber og en
jøde som en rotte?

> Det er der da ingen af tegningerne der gør....

I en av tegningene bærer Muhammed et klesplagg som inneholder en bombe.
Bomben har en tent lunte, noe som gjør at den vil eksplodere snart. Den
som bærer turbanen, gitt at han ikke er en gud, vil følgelig snart dø.
Det er naturlig å anta at han faktisk *vet* at han bærer en bombe, og at
han derfor vil dø for egen hånd, dvs selvmord. Å begå selvmord med bruk
av en bombe er vel det samme som å være en selvmordsbomber, er det ikke?

Det er selvsagt mulig å tolke bomben og Muhammed på andre måter.

--
Terje

Fra : Haavard

Dato : 26-02-06 20:55

On Sun, 26 Feb 2006 12:04:02 +0100, "HKH" <dullan@peri.net> wrote:

> [...]
> trykkefriheten at en skal kunne harselere med ofrene fra holocoast; ikke?

Jødene er ingen fare for det vestlige demokratiet. Du skal gjerne
harselere med jøder for min del, men det er ikke de som skjærer over
halsen på "de vantro".

Fra : Arne Midtbø

Dato : 26-02-06 21:11

On Sun, 26 Feb 2006 12:04:02 +0100, HKH wrote:

> [...]
> trykkefriheten at en skal kunne harselere med ofrene fra holocoast; ikke?

Forstår jeg deg dit hen at du mener at det å lage noen tegninger av
Muhammed er like ille som å kødde om Holocaust?

Om så; dersom du lager noen morro-tegninger omkring temaet Holocaust, er
du da også enig i at du bør få samme type reaksjon på det som den disse
Muhammed-tegningene har blitt møtte med?

--
Arne Midtbø
http://www.midtboe.net Blogg: http://www.arnemidtbo.blogs.no

No animals were harmed in the writing and/or production of this document.
-Except those which were eaten.

Fra : HKH

Dato : 26-02-06 21:33

"Arne Midtbø" <arnemidtbo@hotmail.com> skrev i melding >
> [...]
> du da også enig i at du bør få samme type reaksjon på det som den disse
> Muhammed-tegningene har blitt møtte med?

Jeg er ikke antisemitt eller rasist. Derfor føler jeg ikke behov for å drive
med hets verken av jøder eller muslimer eller andre religiøse eller etniske
grupper. (jødene er en religiøs gruppe).
For meg dreier trykkefriheten seg om ganske andre ting. Men jeg forstår ikke
at de som hevder å være veldig opptatt av trykkefiheten ikke reagerer
sterkere på at nevnte redaktør får sparken, og sjefsredaktør perminsjon på
ubestemt tid. Er argumentasjonen deres rein opportunisme.

Gjelder ikke saken trykkefrihet, men frihet til å drive muslimhets?
For meg er dagens antisemmittister først og fremst muslimhaterne. Forstår
ikke hvordan de som ønsker å provosere fram total krig mot muslimene
forestiller seg den endelige løsning. Muslimene lar seg definitivt ikke lede
til gasskamrene. Og vi snakker om over en milliard mennesker.

HKH

Fra : Arne Midtbø

Dato : 26-02-06 22:11

On Sun, 26 Feb 2006 21:33:21 +0100, HKH wrote:

> [...]

> forestiller seg den endelige løsning. Muslimene lar seg definitivt ikke
> lede til gasskamrene. Og vi snakker om over en milliard mennesker.

Du svarer ikke på det jeg spør om: Forstår jeg deg dit hen at du mener

Fra : HKH

Dato : 26-02-06 23:38

> Du svarer ikke på det jeg spør om: Forstår jeg deg dit hen at du mener
> at det å lage noen tegninger av Muhammed er like ille som å kødde om
> Holocaust?

Det er bare de som blir trakkasert eller mobbet som kan svare på dette.
Spørsmålet er ikke hva som er verst, men om trykkefriheten også skal gjelde
retten til å mobbe og trakkasere. Muslimer blir daglig utsatt for ydmykelser
og krenkelser av folk som mener de er laverestående individer. Fornedrelsene
er svært mange og det er derfor forståelig at de reagerer,

Men du prøver å vri deg unna og vri spørmålet mitt slik at du slipper å si
noe om trykkefrihet? Jeg leser sjeldent dinne innlegg og vet ikke hva du
står for i denne sammenhengen, men det vil ikke forbause meg om du mener er
genuint opptatt av trykkefriheten når det gjelder muslimhets, mens du
kanskje mener at Jødene er fredet. I Om det tilfeldigvis skulle være riktig
så har du et forklaringsproblem. Og om jeg fortsatt kjenner deg rett så vil
du prøve å vri deg unna å svare på det.

Eller?-:)

HKH

Fra : Arne Midtbø

Dato : 27-02-06 00:17

On Sun, 26 Feb 2006 23:37:56 +0100, HKH wrote:

> [...]
> og krenkelser av folk som mener de er laverestående individer. Fornedrelsene
> er svært mange og det er derfor forståelig at de reagerer,

Mener du at muslimene har blitt mer trakassert opp gjennom historen enn
det jødene har blitt? Synes du at noen tegninger i en avis virkelig kan
sammenlignes med Holocaust?

> Men du prøver å vri deg unna og vri spørmålet mitt slik at du
> slipper å si noe om trykkefrihet?

Jeg er for fri trykkefrihet. Dersom du vil publisere vitsetegninger om
Holocaust, må det stå deg fritt. Hadde du bodd eksempelvis i Irak, ville
du blitt kraftig applaudert.
Det som er et litt mer interessant spørsmål, er om du mener at dersom du
lager noen vitsetegninger om Holocaust så vil det være likestilt med
vitsetegningene om Muhammed. Er det slik?

Fra : HK

Dato : 27-02-06 10:18

On Sun, 26 Feb 2006 23:37:56 +0100, "HKH" <dullan@peri.net> wrote:

>"Arne Midtbø" <arnemidtbo@hotmail.com> skrev i melding

>Det er bare de som blir trakkasert eller mobbet som kan svare på dette.

Nettopp. Og du er ikke i stand til å se hvordan denne subjektive
forståelsen åpner for knebling av meningsmotstand? Du forstår at du
snakker om en 100 % subjektiv størrelse, men argumenterer for å gjøre
den til et objektivt mål som skal begrense meningsytringer?

Dessverre finnes det idioter som ikke evner å skille snørr og barter.
I alle leire. Og det eneste de har felles er denne grunnleggende
mangelen på forståelse for forskjellen mellom subjektiv og objektiv
virkelighet. Ord og bilder tillegges en magisk makt, med egenskaper
som gjør at de kan overføres upåvirket av fortolkning fra avsender til
mottaker. I 2006 er det kanskje på tide å tone ned denne troen på
gann, bannlysing, voodoo og svartekunst?

>Spørsmålet er ikke hva som er verst, men om trykkefriheten også skal gjelde
>retten til å mobbe og trakkasere. Muslimer blir daglig utsatt for ydmykelser
>og krenkelser av folk som mener de er laverestående individer.

Ja, dessverre. Det finnes også idioter som ikke er i stand til å
forstå forskjellen på prinsippet om ytringsfrihet og simpel
mobbing/hetsing av enkeltindivider.

Når det gjelder debatten om islam og ytringsfrihet kan jeg bare
anbefale www.islamonline.net som ser ut til å være representativ for
en stor andel av verdens muslimer. Dette webstedet er svært
informativt og omfattende, og gir deg muligheten til lese deg frem
til forskjellen mellom sekulær vestlig versus islamsk forståelse av
virkeligheten på egenhånd - slik at jeg slipper å sitte her og mate
deg med teskje.
Nettstedet har også en fatwabank, hvor du i ro og mak kan studere
forskjellen på sharia og vestlig retts- og virkelighetsforståelse.
Lykke til!

Håvard

Fra : Kristian A. Vaksdal

Dato : 27-02-06 00:16

[dullan@peri.net]
:
[...]

Selv om redaktøren har trykkefrihet, er stillingen hans betinget av at
han utgir en avis med et innhold som eierne finner akseptabelt. Mange
finner det akseptabelt å kritisere og latterligjøre muslimer og
profeten deres, mens mange færre finner det akseptabelt å
latterliggjøre Holocaust-ofre. Er dette særlig overraskende?

Uten at jeg kjenner til saken du refererer til, høres ikke dette ut
som en begrensning av trykkefriheten. Redaktøren kan sikkert få
trykket sine latterliggjøringer av Holocaust-ofre hvis han finner noen
som aksepterer slikt innhold i avisen sin.

Fra : Arne Midtbø

Dato : 27-02-06 05:46

On 27 Feb 2006 00:16:10 +0100, vaksdal@pvv.org (Kristian A. Vaksdal)
wrote:

> [...]
>trykket sine latterliggjøringer av Holocaust-ofre hvis han finner noen
>som aksepterer slikt innhold i avisen sin.

HKH (Hermann Kaabye Hansen) og andre vil sikkert få positiv respons
for å trykket latterliggjøringer av Holocaust-ofre i en nynazistisk
blekke, dersom det finnes en slik en her i landet. Spørsmålet er om de
vil se seg tjent med å bli assosiert med nazister, om de da ikke er
det.

Ellers er det fascinerende å se hvor nært slektskapet ofte er mellom
den ekstreme venstresiden og ditto høyresiden. Begge, vil jeg tro, er
forent i synet på at det er likhet mellom det å publisere noen
tegninger av Muhammed, som virker støtende på muslimer, og det å
publisere latterliggjøringer av Holocaust-ofre.

Fra : Terje A. Bergesen

Dato : 27-02-06 22:11

Arne Midtbø wrote:

> Forstår jeg deg dit hen at du mener at det å lage noen tegninger av
> Muhammed er like ille som å kødde om Holocaust?

Der er ingen forskjell.

--
Terje

Fra : Terje A. Bergesen

Dato : 27-02-06 22:09

HKH wrote:
> "Erik J. Helgesen" <gamle_erik@hell.no> skrev i melding

> Den saken bør dere kjøre for det den er verdt. Det er virkelig et mål på
> trykkefriheten at en skal kunne harselere med ofrene fra holocoast; ikke?

Det er nettopp det som faktisk er målet. Hvordan man behandler folk som
sier og skriver ting vi alle kan være enige i, og som ikke støter noen
som helst, er ingen som helst form for målestokk. Målestokken på
ytringsfrihet er hvordan vi behandler dem som sier ting vi synes er
motbydelig.

Det er godt å få flere og flere bekreftelser på hvor dårlig det står til
mer ytringsfriheten i Europa dog. Nå har vi Frankrike, Danmark og
Finland som alle kaster ytringsfriheten på båten under press fra
ytterliggående religiøse galninger. Trist, men ikke så veldig overraskende.

--
Terje

Fra : HKH

Dato : 27-02-06 23:17

"Terje A. Bergesen" <terjeb@yahoo.com> skrev i melding

> [...]
> som alle kaster ytringsfriheten på båten under press fra ytterliggående
> religiøse galninger. Trist, men ikke så veldig overraskende.

Jeg er sterkt i mot å trakkasere etniske eller religiøse grupper. Men: Jeg
er sterkt i mot at det skal være lovforbud mot det. Det som gjør meg litt
kvalm er disse folka som roper om trykkefrihet, men som egentlig mener
frihet til å trakkasere de de ikke liker.
Det er prisipiellt og reelt ingen forskjell på jødehets og muslimhets. Det
er to sider av samme sak.
Trykkefirheten er for nazier så vel som rasister, selv om de prinsipielt er
mot trykkefrihet.

HKH

Fra : Maarit Mantila Hanss~

Dato : 26-02-06 12:09

> [...]
> - - - - -
>

> Er det noen som vet hvor man kan finne disse nye tegningene på nettet?

http://paha.suojelupoliisi.org/sarjis/
Til og med på engelsk !! " Kos " deg. Bildene er altså en tegneserie og ikke
enkelt bilder.

Fra : Rom

Dato : 26-02-06 13:32

"Maarit Mantila Hanssen" <maarit@online.no> wrote in message

> http://paha.suojeXXXlupoliisi.org/sarjis/
> Til og med på engelsk !! " Kos " deg. Bildene er altså en tegneserie og
> ikke enkelt bilder.
> --

Eksempel på moderne anti-semittisme (amerikansk desinformasjon)

http://www.faithfreeXXXdom.org/

Dette er fra målsettingen:
"Don't let narcissist men like Hitler and Muhammad sunder us with their big
lies.
Don't become the victim of the "divide and rule" policy of a psychopath."
--------

Nettstedet mærmest gir bort evangelistisk propagandamateriell
hvor det gjelder å fornærme muslimer mest mulig

- Full-color comic book - excellent for evangelism!

http://216.105.48.151/index.asp?PageAction=VIEWPROD&ProdID=73

Kjell

Fra : @

Dato : 26-02-06 12:42

On Sun, 26 Feb 2006 10:29:51 GMT, gamle_erik@hell.no (Erik J.
Helgesen) wrote:

> [...]
>- - - - -
>

>Er det noen som vet hvor man kan finne disse nye tegningene på nettet?

er den såkaldt demokratiske verden så hurtigt kommet så langt væk fra
friheden

er folk/plitikkere da blevet vanvittige?

nogle muhammedanere skriger og sparker som upodragne femårige børn

og straks bliver der taget skridt i retning af at indskrænke en af de
mest fundamentale ting i en fri verden nemlig ytringsfriheden

man skal _ikke_ give efter overfor "unger" der skaber sig for at få
deres vilje man skal opdrage dem

man skal ikke lade sig skræmme af gadeuro og vold - -

fordi så har voldvoldsmændene jo haft held med deres forehavende

Fra : Terje A. Bergesen

Dato : 27-02-06 22:20

Erik J. Helgesen wrote:
> http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=114622
>
> Redaktøren for et lite finsk kulturmagasin fikk fredag sparken

Etter å ha sett tegningene må jeg jo si at det er veldig, veldig trist
at denne redaktøren fikk sparken. At styret i hans publikasjon ikke ser
den groteske ironien i avgjørelsen er bare tragisk.

--
Terje

Fra : Sigvald

Dato : 01-03-06 04:19

Terje A. Bergesen wrote:

> Der er ingen forskjell.

Dersom du virkelig mener at det å lage tegninger av en historisk
person ikke er forskjellig fra det å kødde med 6 millioner myrdede
mennesker så har du virkelig alvorlige problemer.

Sigvald

Fra : HK

Dato : 01-03-06 09:59

On 28 Feb 2006 19:19:20 -0800, "Sigvald" <sigvald4@yahoo.no> wrote:

>Dersom du virkelig mener at det å lage tegninger av en historisk
>person ikke er forskjellig fra det å kødde med 6 millioner myrdede
>mennesker så har du virkelig alvorlige problemer.

I motsetning til jødene, er en stor andel av verdens muslimske
befolkning analfabeter (65 % på verdensbasis?).
For meg virker det derfor ganske logisk at bilder og muntlige
overleveringer tillegges stor makt og betydning blant muslimer.
Og i tillegg til en streng fortolkningstradisjon, har Islam også en
lang ikonoklastisk tradisjon som i sin mest rigide fortolkning
innebærer "forbud" mot avbildning av levende vesener.

Det finnes vel heller ingen annen religion hvor tro og politikk er så
sterkt sammevevet som i Islam? Legg til at det finnes sterke politiske
krefter i Islam som motarbeider vestlig tenkesett, moral og
sekularisme, og "reaksjonen" på karikaturene blir ganske forutsigbar.

Kristendommen har vært gjennom lignende faser. Det var f.eks mye
rabalder under norgespremieren på Monthy Pythons "Life of Brian" for
omtrent 25 år siden (uten sammenligning forøvrig).

Når det gjelder holocaust vs Muhammedkarikaturene, er det et kuriøst
faktum at jødene selv (vel, i alle fall noen av dem) tok initiativ til
en karikaturkonkurranse med tema "antisemittisme", som svar på
holocaust-konkurransen i en iransk avis (We’ll show the world we can
do the best, sharpest, most offensive Jew hating cartoons ever
published! said Sandy. No Iranian will beat us on our home turf!)

http://boomka.org/

Håvard

Fra : Terje A. Bergesen

Dato : 03-03-06 18:23

Sigvald wrote:

> Dersom du virkelig mener at det å lage tegninger av en historisk
> person ikke er forskjellig fra det å kødde med 6 millioner myrdede
> mennesker så har du virkelig alvorlige problemer.

I relasjon til ytringsfrihet, selvsagt, der er ingen forskjell. At der
er moralske og andre menneskelige forskjeller er selvinnlysende, men i
forhold til ytringsfrihet er der ingen forskjell.

--
Terje