Sådan!..hr. Statsminister
Fra : Henri Gath

Dato : 26-02-06 00:50

Fra : Jim

Dato : 26-02-06 02:03

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/02/25/201653.htm
Point til Fogh!

Fra : @

Dato : 26-02-06 04:01

On Sun, 26 Feb 2006 00:49:30 +0100, "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote:

>http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/02/25/201653.htm

ÆV - jeg hader at give en person fra partiet Venstre 100% ret,
men denne gang er jeg fuldstændig enig med AFR

man kan ikke påstå at den statsminister er bange for sine ører

men lad os nu se de hunde som rammes hårdest af stenen vil jo være dem
som hyler højest de næste dage

Fra : PJ

Dato : 26-02-06 08:33

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/02/25/201653.htm

HI5 til Fogh!

Fra : Svend Poulsen

Dato : 26-02-06 08:45

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/02/25/201653.htm

Kan ikke udstå Fjogh, han er og bliver ved med at være utroværdig i meget af
sin politik.

På samme tid er han dog en rigtige statsmand, med sin nuværende politik med
muh tegningerne.

Svend

Fra : Allan Riise

Dato : 26-02-06 08:50

Svend Poulsen wrote:
> [...]
> meget af sin politik.
>
> På samme tid er han dog en rigtige statsmand, med sin nuværende

Har spekuleret over hvorfor Fogh tror at Danmark har pondus nok til at
fremføre sig som en supermagt?

Minder det ikke lidt om ham den lille i gruppen, der gemmer sig bag alle de
store, samtidigt med at der rækkes tunge med de, han ikke kan li'?

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : Allan Riise

Dato : 26-02-06 08:57

Allan Riise wrote:

> [...]
>
> Minder det ikke lidt om ham den lille i gruppen, der gemmer sig bag
> alle de store, samtidigt med at der rækkes tunge med de, han ikke kan

Der skal selvfølgelig stå "*mod* de, han ikke kan li'!"

Fra : Svend Poulsen

Dato : 26-02-06 09:03

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."
> Indira Ghandi, (1917-1984), indisk premierminister 1966-77 og 1980-84

Øh, har du ligget og sovet da det startede ?

Fjogh er vel den der har stået i første linie, unden støtte fra USA, GB, og
andre EU lande.

For mit vedkommende så er det sådan at lige meget hvem der er statsminister,
så har de, ikke at lave Danmark om til et islamisk land, hvad vores kære
imamer og en del muslimske lande arbejder på og gerne ser.

At det allerede er sådan at muslimer sætter dagsordene og bestemmer i
daginstitutioner, folkeskolen, hospitaler osv i mange offentlige
institutioner, at de skal arbejde under islamisk love er hen i vejret, men
hvad hvis der argumenteres imod det så er man racist og muslimen sætter sig
midt på gulvet på hospitalet og skider på gulvet, kun fordi at kvindelige
sygeplejerske er undermennesker.

Svend

Fra : Allan Riise

Dato : 26-02-06 09:28

Svend Poulsen wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Øh, har du ligget og sovet da det startede ?

Nope, se f.eks. min tråd ang. Imamerne's rundrejese af i dag.

> Fjogh er vel den der har stået i første linie, unden støtte fra USA,
> GB, og andre EU lande.

Ja, det er jo det jeg siger, Vi må jo være en supermagt.

> [...]
> statsminister, så har de, ikke at lave Danmark om til et islamisk
> land, hvad vores kære imamer og en del muslimske lande arbejder på og

Nå, men de har jo ikke engang Muslimerne på deres side, det store tavse
flertal, så det kan vel kun lade sig gøre, hvis vi presser samme tavse
flertal over til fundamentalisterne.

> [...]
> muslimen sætter sig midt på gulvet på hospitalet og skider på gulvet,
> kun fordi at kvindelige sygeplejerske er undermennesker.

Jeg synes ikke de sætter dagsordenen, men de sætter aftryk ja, og det er da
vel som det skal være.

Fra : John

Dato : 26-02-06 10:14

> [...]
> flertal over til fundamentalisterne.

> Jeg synes ikke de sætter dagsordenen, men de sætter aftryk ja, og det er

hvis det er en almindelig udtryksform at skide på gulvet, for at sætte sit
AFTRYK.
Jeg ved ikke om det er noget du ser jævnligt
john --

Fra : Allan Riise

Dato : 26-02-06 10:27

John wrote:

> hvis det er en almindelig udtryksform at skide på gulvet, for at
> sætte sit AFTRYK.
> Jeg ved ikke om det er noget du ser jævnligt
> john --

Hvor skider de på gulvet henne, sådan generelt.

Fra : Tony

Dato : 26-02-06 10:54

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev

> Hvor skider de på gulvet henne, sådan generelt.
>
> --
> Allan Riise

Det gør de alene med deres negative holdning over for de Danske demokratiske
værdier.

Tony

Fra : Allan Riise

Dato : 26-02-06 11:38

Tony wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev

> Det gør de alene med deres negative holdning over for de Danske
> demokratiske værdier.

Og hvem og hvor mange har givet udtryk for det?

Fra : Per Vadmand

Dato : 26-02-06 22:06

Allan Riise wrote:

> Og hvem og hvor mange har givet udtryk for det?

Den mest udbredte negative holdning over for danske demokratiske værdier
finder man p.t. her i gruppen og i d.p.i.
--
Per V.

Hvis sandheden er krigens første offer, er nuancerede standpunkter det
andet.

Fra : Tim

Dato : 26-02-06 23:47

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> Den mest udbredte negative holdning over for danske demokratiske værdier
> finder man p.t. her i gruppen og i d.p.i.

De har dog holdt deres kæft i udstrakt grad, i nogen tid. Det er dog kun et
spørgsmål om tid, før deres anti-amrikaniseren begynder igen.

For nogen tid, har vi dog nok i alle muslimernes og deres følgeres, skaben
sig. Så kan kan de anti-demokratiske kræfter begynde at hyle igen. For nu,
er der dog fred. Giver dig ret.

Det er dog rystende, at der midt i al larmen stidig findes tågehoveder, der
er nødt til at komme i lære hos Naser Khader. Man skulle tro han vidste
midndre end dem. Han er trods alt muslim.

Tim

Fra : Svend Poulsen

Dato : 26-02-06 17:15

> Hvor skider de på gulvet henne, sådan generelt.

Sådan helt generelt trækkede den muslimske mand bukserne ned og
underbukserne velsagtens også og sætter sig på hug midt inde på sengestuen
på hospitalet og skider på gulvet for kvinder har ikke noget de på nogen
måde skal komme og sige til den muslimske mand for han er en mand, det er
hverdagen for mange kvindelige sygeplejerske i Danmark at finde sig i
sådanne eller lignende behandlinger af muslimske mænd, da de er mænd.

Eller når der indlægges en muslimsk kvinde på hospitalet, så er det bare ud
af stuen kammerat, hvis du er en "dansk" mand, og så holder dig fandme bare
væk fra din kone og må ikke besøge hende, så længe den muslimske kvinde er
indlagt på stuen.

> --
> Allan Riise
> "Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."
> Indira Ghandi, (1917-1984), indisk premierminister 1966-77 og 1980-84

Allan, det er mange af de muslimske aftryk der sættes i hverdagen, der ikke
bliver skrevet eller snakket så meget om, for hvis man gør det er man
racistisk.

Svend

Fra : Bruno Christensen

Dato : 26-02-06 21:03

On Sun, 26 Feb 2006 17:14:40 +0100, Svend Poulsen wrote:

> [...]
> væk fra din kone og må ikke besøge hende, så længe den muslimske kvinde er

Har du konkrete eksempler på dette, sådan med dato og sted, eller er det
noget du har hørt?

Hvis det er konkret så må vi oprette muslimske hospitaler, så vi andre kan
undgå at blive udsat for noget sådant. Skriv f.ex. til DF om sagen.
/|\
/\
Bruno

Fra : Per Vadmand

Dato : 26-02-06 22:07

Bruno Christensen wrote:

> Har du konkrete eksempler på dette, sådan med dato og sted, eller er
> det noget du har hørt?

Det er bare de sædvanlige bodega- og ekstrabladsvrøvlerier.

Fra : Svend Poulsen

Dato : 27-02-06 18:35

> [...]
>
> --
> Per V.
>
> Hvis sandheden er krigens første offer, er nuancerede standpunkter det

Dit problem at du som halalhippie/dhimmie ikke kan lide at høre sådan noget.

Svend

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 28-02-06 17:50

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> Det er bare de sædvanlige bodega- og ekstrabladsvrøvlerier.

Nix. Det konkrete eksempel var nævnt i en rapport om hvad danske
sygeplejersker er udsat for til daglig fra indvandrere på arbejdet.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Svend Poulsen

Dato : 27-02-06 18:42

"Bruno Christensen" <news@lphund.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis det er konkret så må vi oprette muslimske hospitaler, så vi andre kan
> undgå at blive udsat for noget sådant. Skriv f.ex. til DF om sagen.

Det er ikke noget der snakkes højt om, for det har været politisk ukorrekt
at sige sådan noget.
Noget andet er at der bliver råbt racist efter en, hvis det påtales og der
lægges låg på fra sygehusetsledelse.

Har det på tredie hånd, men det er vel ikke mere usædvanligt, end som at en
familie havde brækket gulvet op i stuen og lagt jord ind i lejligheden for
at dyrke grøntsager og havde hønsereder i køkkenskabene i boligforeningen.

Svend

Fra : Bruno Christensen

Dato : 26-02-06 21:04

> [...]

> Allan, det er mange af de muslimske aftryk der sættes i hverdagen, der ikke
> bliver skrevet eller snakket så meget om, for hvis man gør det er man

Jeg synes at du skulle skrive nogle eksempler på de ting. Send en kopi til
DF.

/|\
/\
Bruno

Fra : Egon Stich

Dato : 26-02-06 14:22

> [...]
> "Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."
> Indira Ghandi, (1917-1984), indisk premierminister 1966-77 og 1980-84

Store tavse flertal?
Hvor henne?
Mon ikke de er tavse, fordi de ikke existerer?

Du anvender her samme tåbelige retorik som i sin tid Erhard Jacobsen, der så
vidt jeg husker, var manden, der lancerede udtrykket i forbindelse med sit
korstog mod ytringsfriheden i presse og TV.

Underligt, i hvor høj grad de "uddannede" har overtaget disse gamle
propagandiske slagord.

ES

Fra : B. Nice

Dato : 26-02-06 10:27

On Sun, 26 Feb 2006 08:50:26 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Har spekuleret over hvorfor Fogh tror at Danmark har pondus nok til at
>fremføre sig som en supermagt?

Du mener med andre ord at retten til at stå fast på egne principper er
propertional med graden af supermagt. Det undrer mig, at se en sådan
udmelding komme fra dig.

>Minder det ikke lidt om ham den lille i gruppen, der gemmer sig bag alle de
>store, samtidigt med at der rækkes tunge med de, han ikke kan li'?

Nej.

Fra : Allan Riise

Dato : 26-02-06 11:40

B. Nice wrote:

> Du mener med andre ord at retten til at stå fast på egne principper er
> propertional med graden af supermagt. Det undrer mig, at se en sådan
> udmelding komme fra dig.

Nå, jeg synes nu bare det er underligt at Danmark, alene, nu prøver at vride
armen rundt på EU og FN, når det gælder rettigheder for andre trosretninger.

Det synes jeg jo så.

Fra : B. Nice

Dato : 26-02-06 12:04

On Sun, 26 Feb 2006 11:39:34 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Nå, jeg synes nu bare det er underligt at Danmark, alene, nu prøver at vride
>armen rundt på EU og FN, når det gælder rettigheder for andre trosretninger.

Nå, jeg troede tråden handlede om Foghs angreb på danske forfattere,
erhversliv og medier.

>Det synes jeg jo så.

Og det har du ret til

Og jeg har ret til at have problemer med at acceptere din
sammenligning. Især når du ovenikøbet selv uddyber ved at pege på
Danmark *alene* mod de store.

Fra : Allan Riise

Dato : 26-02-06 12:34

B. Nice wrote:

> Nå, jeg troede tråden handlede om Foghs angreb på danske forfattere,
> erhversliv og medier.

Et angreb udledt af?

> Og det har du ret til

Nemlig.

> Og jeg har ret til at have problemer med at acceptere din
> sammenligning. Især når du ovenikøbet selv uddyber ved at pege på
> Danmark *alene* mod de store.

Se på hvad de "store" både lande og org. mener om de 12 tegninger og
regeringens håndtering og holdningsytringer til samme.

Der er jo ikke en af dem der synes at det var særlig smart, 1. at bringe dem
og 2. ikke at tage afstand som regering med det samme.

Samtidigt gøres det da også klart at J.P. havde retten, og at Fogh jo som
privat person har sagt at *han* aldrig kunne finde på at karrikere andres
tro på den måde, men, og det er jo et stort men, som regering er det eneste
der er blevet bragt videre, det faktum at J.P. havde retten.

Nu går man så i rette med EU og FN for at sikre sig at religioner *skal*
kunne hånes, så længe der "bare" sker i ytringsfrihedens navn, og der står
de ganske alene, men mener stadig at Danmark har ret, og at De (Danske
politikere) nok skal få "de andre" til at se lyset.

Det minder da kraftigt om Megalomani, og en tro på at man selv er en
"supermagt"!

Fra : B. Nice

Dato : 26-02-06 13:20

On Sun, 26 Feb 2006 12:33:38 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Et angreb udledt af?

Det ved jeg ikke. Det står der ikke noget om i den artikel der er
trådens emne.

> [...]
>
>Der er jo ikke en af dem der synes at det var særlig smart, 1. at bringe dem
>og 2. ikke at tage afstand som regering med det samme.

Og netop derfor holder din sammenligning med knægten der gemmer sig
bag de store heller ikke.

> [...]
>politikere) nok skal få "de andre" til at se lyset.
>
>Det minder da kraftigt om Megalomani, og en tro på at man selv er en

Du mener altså det kun er store lande der skal have lov at være uenig
med EU og FN.

Ville du bryde dig om at blive bedt om at holde kæft herinde fordi du
tilhører et mindretal?

Fra : Allan Riise

Dato : 26-02-06 14:09

B. Nice wrote:

> Det ved jeg ikke. Det står der ikke noget om i den artikel der er
> trådens emne.

Lad nu være, ikke!

> Og netop derfor holder din sammenligning med knægten der gemmer sig
> bag de store heller ikke.

Danmark kunne jo ikke vide, at de denne gang, ville flytte sig, og lade os
stå alene, vel?

> Du mener altså det kun er store lande der skal have lov at være uenig
> med EU og FN.

Uenighed er fint, for så er der grund til værdi debatter.

> Ville du bryde dig om at blive bedt om at holde kæft herinde fordi du
> tilhører et mindretal?

Det er jo ikke fordi de er i mindretal, og nej, de skal ikke holde mund, det
er måden man først, bevidst eller ubevidst, får en konfrontation med Islam,
og bagefter benytter samme konfrontation i sit eget politiske rænkespil,
nemlig for at sige, "der kan i se, hvad sagde vi", det er jo nøjagtig det
samme som fundamentalisterne gør.

Fra : B. Nice

Dato : 26-02-06 14:20

On Sun, 26 Feb 2006 14:09:15 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Lad nu være, ikke!

Jeg stopper også her. For i bund og grund tror jeg vi taler forbi
hinanden.

Tråden starter med en artikel hvor Fogh angriber danske medier,
erhvervsfolk og forfattere og kommer pludselig til at handle om vores
forhold til EU og FN.

Fra : Egon Stich

Dato : 26-02-06 15:00

"B. Nice" <b__nice@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Tråden starter med en artikel hvor Fogh angriber danske medier,
> erhvervsfolk og forfattere og kommer pludselig til at handle om vores

Det er jo fordi hallalhippierne er ved at være desperate.
Det er jo nu bevist, at de har aldeles uret.
Men det kniber med at indse og indrømme dette.

MVH
Egon

Fra : @

Dato : 26-02-06 17:04

> [...]

>er måden man først, bevidst eller ubevidst, får en konfrontation med Islam,

hvad er der galt i en konfrontation med islam?

er koranfacisterne bange for sandheden?

er du?

at disse 12 harmløse tegninger har åbnet en masse folks øjne for hvad
muhammedanismen står for

er da det bedste der er sket i nyere europæisk historie

og alle som vil friheden og demokratiet bør sende en tak til
Jyllandsposten

>og bagefter benytter samme konfrontation i sit eget politiske rænkespil,
>nemlig for at sige, "der kan i se, hvad sagde vi", det er jo nøjagtig det
>samme som fundamentalisterne gør.

ikke helt

fundametalisterne dræber og nedbryder og spreder had

demokrati og frihed bevarer livet og opbygger og spreder lykke

Fra : Henri Gath

Dato : 26-02-06 17:20

> hvad er der galt i en konfrontation med islam?
>
> er koranfacisterne bange for sandheden?
>
> er du?

Både Allan og kultureliten skider i bukserne over muhammedanerne

> [...]
>
> er da det bedste der er sket i nyere europæisk historie
>
> og alle som vil friheden og demokratiet bør sende en tak til

Lige præcis...

Ja, og...lad os da tage den konfrontation med dem....jo før, jo
bedre.....men den dag bliver en trist dag for dig, Allan.
Dine muhammedanervenner er håååååbløøøsssttt militært underlegne.

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-02-06 14:56

> [...]
> at De (Danske politikere) nok skal få "de andre" til at se lyset.
>
> Det minder da kraftigt om Megalomani, og en tro på at man selv er en

I forbindelse med forsvaret for ytringsfriheden er Danmark en stormagt, men
vi er selvfølgelig også selvforsynende med olie. Det er selvfølgelig ikke
hele forklaringen, da Norge om nogen er selvforsynende med olie, og de har i
denne sag bøjet nakken og valgt at lade sig ydmyge af en flok bindegale
muslimer.

Svenskerne gider vi slet ikke nævne i denne sammenhæng, da de pt. har nok at
gøre med at sindelagskontrollere deres egne medborgere.

--
-Jens B.
http://www.supportdenmark.com - Denmark needs your support

Fra : @

Dato : 26-02-06 18:19

On Sun, 26 Feb 2006 14:56:25 +0100, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> [...]

>denne sag bøjet nakken og valgt at lade sig ydmyge af en flok bindegale

nogle norske politikere har valgt kujonens vej,

jeg kender personligt mange nordmænd m/k der i allerbogstaveligste
fortand mener at den nuværende norske regering burde en tur over knæet
og have bagdelen varmet ganske eftertrykkeligt

jeg tror bestemt at der kommer en anden regering i Norge efter deres
næste valg

>Svenskerne gider vi slet ikke nævne i denne sammenhæng, da de pt. har nok at
>gøre med at sindelagskontrollere deres egne medborgere.

svenskerne er undskyldt, de har i alt for mange år været USSR's
skødehund, svenskere har ingen mening, man kunne jo komme til at mene
noget der viste sig at være forkert om fem år

USSR's ubåde sejlede rundt ineutrale Sveriges skærgård og skønt
svenskerne skam påstod at de prøvede at fange dem lykkedes det først
da en russisk ubåd gik på et skær

Fra : T.Liljeberg

Dato : 28-02-06 06:36

On Sun, 26 Feb 2006 12:33:38 +0100, in dk.politik "Allan Riise"
<Ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>tro på den måde, men, og det er jo et stort men, som regering er det eneste
>der er blevet bragt videre, det faktum at J.P. havde retten.

Når Fogh udtaler sig til aviser og andre medier, så er det vel altid
som statsminister. Hvade du forventet en officiel skrivelse på
bøttepapir med Dronningens brevhoved og segl?

Fra : Allan Riise

Dato : 28-02-06 08:13

T.Liljeberg wrote:

> Når Fogh udtaler sig til aviser og andre medier, så er det vel altid
> som statsminister. Hvade du forventet en officiel skrivelse på
> bøttepapir med Dronningens brevhoved og segl?

Og når han i de udtalelser han giver offentligt, explicit siger det er hans
personlige mening at han aldrig kunne finde på at bringe sådanne tegninger,
men at regeringen selvfølgelig bakker 100% op om J.P. hvordan bliver det så
set i Udlandet?

Fra : T.Liljeberg

Dato : 28-02-06 17:09

On Tue, 28 Feb 2006 08:13:19 +0100, in dk.politik "Allan Riise"
<Ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>men at regeringen selvfølgelig bakker 100% op om J.P. hvordan bliver det så

At regeringen bakker op om ytringsfriheden. Hvad ellers skulle han
sige?

Fra : Allan Riise

Dato : 28-02-06 17:46

T.Liljeberg wrote:

> At regeringen bakker op om ytringsfriheden. Hvad ellers skulle han
> sige?

Hvad betyder det så når han i samme åndedrag siger at han beklager at
"nogen" har følt sig krænket?

I mine øjne er det jo netop ordflom, som ikke siger en dyt om den Danske
regerings *holdning" til tegningerne, kun om ytringsfriheden, og der er der
et problem, IMHO.!

Fra : T.Liljeberg

Dato : 28-02-06 18:02

On Tue, 28 Feb 2006 17:45:56 +0100, in dk.politik "Allan Riise"
<Ari06@pc.dk> wrote:

>Hvad betyder det så når han i samme åndedrag siger at han beklager at
>"nogen" har følt sig krænket?

Præcis hvad han siger. Det er beklageligt, at nogen føler sig krænket.
>I mine øjne er det jo netop ordflom, som ikke siger en dyt om den
Danske
>regerings *holdning" til tegningerne, kun om ytringsfriheden, og der er der
>et problem, IMHO.!

Han siger, at det var en redaktionel beslutning, som han er uenig i,
men det er iøvrigt ikke noget han kan blande sig i. Helt fint.
Desuden, så er ytringsfriheden det væsentlige i debatten. Alt det her
med fornærmelser og religiøse hensyn osv, er kun biting i forhold til
det vigtige.

Fra : @

Dato : 26-02-06 12:47

>Nå, jeg synes nu bare det er underligt at Danmark, alene, nu prøver at vride
>armen rundt på EU og FN, når det gælder rettigheder for andre trosretninger.

hvor ser du Danmark forsøge armvridning?

hvis du ikke ved hvad politisk armvridning er så kan du bare se på
hvordan visse i DK boende imaner gør

hvordan Ægyptens regering gør

og hvordan lande i Den Arabiske LIga gør

det er armvridning der vil noget

Fra : Allan Riise

Dato : 26-02-06 12:50

@ wrote:

> [...]
> hvordan visse i DK boende imaner gør
>
> hvordan Ægyptens regering gør
>
> og hvordan lande i Den Arabiske LIga gør

Ikke politisk, de prøver på med magt at opnå indenrigspolitiske fordele.

Du må kunne finde ud af at holde snot fra skæg.

Her er der tale om at Danmark netop gør det samme som Du, laver en
følgeslutning p.g.a. hvad der sker i de lande, der intet har med tegningerne
at gøre, de bruges som en undskyldning til at promovere visse grupperingers
ønske om magt og indflydelse, og det er for mig at se en klar kortslutning.

Fra : Egon Stich

Dato : 26-02-06 14:44

> [...]

> "Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."
> Indira Ghandi, (1917-1984), indisk premierminister 1966-77 og 1980-84

Det er da sandelig hos dig, der er tale om en kortslutning.
Mentalt og politisk.
Du sammenblander i den grad snot og skæg, at det trodser enhver beskrivelse.

Det samme gælder faktisk hele slænget af påståede "socialister"..!!

De socialistiske holdninger, men ellers måtte forfægte, skal nødvendigvis
holdes ude af denne sag.
Her drejer det sig ikke om vanligt slagsmål af indenrigspolitisk art, men om
at vi må lægge dette til side, til vi har overstået, og vundet, kampen for
vort demokrati..!!
Desværre kan denne kamp ikke vindes ved at slutte op om de såkaldte
"socialistiske" partier, idet det klart har vist sig, at de er beredte til
at sælge vor grundlov og hele pivetøjet, på grund af nogle vanvittige, for
ikke at sige sindssyge teorier om "begrænset og hensynsfuld ytringsfrihed".
En sådan existerer IKKE..!!

Det i fjolser til nu har opnået er at sætte den socialistiske sag årtier
tilbage.
Samt at vise, at i er beredt til at sælge ud af vore frihedsrettigheder.

Mon ikke jeg har ret, når jeg i lang tid har kaldt den slags personager for
"salonsocialister"?
Og jeres bestræbelser alene værende gående ud på at skaffe egne
klasseprivilegier?
Jeg tror det.
I har selv bevist det.
Eller?

ES

Fra : @

Dato : 26-02-06 15:49

On Sun, 26 Feb 2006 12:49:54 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Ikke politisk, de prøver på med magt at opnå indenrigspolitiske fordele.

de prøver sg* også med trusler og økonomisk pression at opnå deres mål

økonomisk pression anser jeg ikke for at være slemt, med mindre det er
på regeringsplan i et land der har underskrevet internationale aftaler
_mod_den slags

men at man i visse lande ikke griber håndfast ind overfor borgere som
fremsætter trulser om bomber drab og anden djævelskab viser at disse
landes regeringer enten bifalder voldstrusler eller ikke er i stand
til at håndhæve ro og orden

> [...]
>
>Her er der tale om at Danmark netop gør det samme som Du, laver en
>følgeslutning p.g.a. hvad der sker i de lande, der intet har med tegningerne

hvis det intet har med tegningerne at gøre, hvorfor så denne debat om
ytringsfriheden - ?

> de bruges som en undskyldning til at promovere visse grupperingers
>ønske om magt og indflydelse,

og skal vi lade dem slippe af sted med det?

skal det være "det femårige barn" som skriger og sparker, som skal
bestemme hvordan en tegner skal ytre sig i Jyllands Posten?

Fra : Bruno Christensen

Dato : 26-02-06 17:12

On Sun, 26 Feb 2006 12:49:54 +0100, Allan Riise wrote:

> [...]
> ønske om magt og indflydelse, og det er for mig at se en klar kortslutning.

Der er sgu'¨da ikke meget følgeslutning omkring andre lande.

Vi har en regering (som jeg ikke er glad for) som står fast på vores
grundlov som indeholder ytringsfrihed.

Som sagt, jeg er ikke glad for vores regering, men i denne sag har den min
RESPEKT!

/|\
/\
Bruno

Fra : Jim

Dato : 26-02-06 12:52

> Nå, jeg synes nu bare det er underligt at Danmark, alene, nu prøver at
> vride armen rundt på EU og FN, når det gælder rettigheder for andre
> trosretninger.

Det her handler ikke om trosretningers rettigheder. Det handler om Danmark
og danskernes ret. Islam vil altid have mindre at skulle have sagt end et
kulturkristen Danmark.
Og kan de ikke forstå det, så må de rejse ud af Danmark.

J.

Fra : Egon Stich

Dato : 26-02-06 14:33

> [...]
> "Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."
> Indira Ghandi, (1917-1984), indisk premierminister 1966-77 og 1980-84

Mener du, for alvor, at det er det, det drejer sig om?

Andre trosretninger har i danmark grundlovssikret ret til at dyrkes.
Det ved du formodentligt?
Du ved vel også, at vi har ytringsfrihed?

Men du kan tydeligvis ikke finde ud af, at de "rettigheder" muhammedanerne
nu kræver, vil fjerne vor ret til ytringsfrihed?

DFet er vi heldigvis temmelig mange, der er ganske klar over ikke er
acceptabelt.
Det der er problemet for dig og dine, er at i er blevet fanget i jeres egene
modstridende holdninger, og nu, for ikke at tabe ansigt, vælger at sælge ud
af menneskerettigheder, for at bevare skinnet af at være "ægte forstående
humanister".

At i derved går det inhumanes ærinde, betyder tilsyneladende intet for jer.

Men i vil tabe denne værdikamp.
Den danske befolkning har gentagne gange i historiens løb vist, at de er i
stand til at modstå anslag på vort demokrati.
Det er jo det, vi er udsat for.
Fjender udefra, og de vanlige "værnemagere".
Intet nyt i det.

ES

Fra : T.Liljeberg

Dato : 28-02-06 06:34

On Sun, 26 Feb 2006 11:39:34 +0100, in dk.politik "Allan Riise"
<Ari06@pc.dk> wrote:

>Nå, jeg synes nu bare det er underligt at Danmark, alene, nu prøver at vride
>armen rundt på EU og FN, når det gælder rettigheder for andre trosretninger.

Vi kan også kalde det principfasthed.

Fra : Allan Riise

Dato : 28-02-06 08:15

T.Liljeberg wrote:

> Vi kan også kalde det principfasthed.

Ja, der er jo ikke nogen grund til dialog, og et forsøg på at finde et
kompromis, hvor vi stadig beholder vores ytringsfrihed, som i jo forvejen er
ysdderst kompromitteret, via div. § love.

Der er sågu noget om at Diplomati er det umuliges kunst, det lader jo til at
det er umuligt for Danmark at begå Diplomati.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 28-02-06 17:12

On Tue, 28 Feb 2006 08:15:29 +0100, in dk.politik "Allan Riise"
<Ari06@pc.dk> wrote:

>Ja, der er jo ikke nogen grund til dialog, og et forsøg på at finde et
>kompromis,

Når det drejer sig om ytringsfrihed og religiøse ekstremisters
forsøgpå at begrænse den, så skal der ikke findes kompromisser.

>hvor vi stadig beholder vores ytringsfrihed, som i jo forvejen er
>ysdderst kompromitteret, via div. § love.

Kan du ikke lige skitsere dit bud på, hvordan dette kompromis
eventuelt skulle se ud?

>Der er sågu noget om at Diplomati er det umuliges kunst, det lader jo til at
>det er umuligt for Danmark at begå Diplomati.

"Extremism in the defense of liberty is no vice. And moderation in the
pursuit of justice is no virtue. "

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-02-06 12:33

@ wrote:

> nej ikke i denne forbindelse

> ja da i et af hans shows
>
> han sagde det i forbindelse med at han gjorde tykt grin med
> de nyttige idioter
>
> der på Moskvas ordre oprettede fredsbevægelser i vesteuropa

> AFAIK kar han som mange andre "kunstnere" valgt ikke at sige noget i
> forbindelse med "muhammedanerne vedensomspændene konkurrence i dårlig
> opførsel"

Og det er helt klart forkert, det er netop kunstnere som ham og
forfattere som burde være foregangsfolk overfor ytringsfrihed og en
fri presse.

Men åbenbart ikke....................

Og så lige et tillægsspørgsmål:

Er det dig manuelt eller din newsreader automatisk som har indrykket
mit tidligere indlæg med ">"'ere ?

--

Christian
www.yee-haw.dk

Fra : @

Dato : 28-02-06 12:45

On 28 Feb 2006 03:33:01 -0800, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>Og det er helt klart forkert, det er netop kunstnere som ham og
>forfattere som burde være foregangsfolk overfor ytringsfrihed og en
>fri presse.
>
>Men åbenbart ikke....................

jeg mener også at nogle danske kunstnere burde blande sig i debatten,
men måske de selv synes at deres ører er lidt for røde

>Og så lige et tillægsspørgsmål:
>
>Er det dig manuelt eller din newsreader automatisk som har indrykket
>mit tidligere indlæg med ">"'ere ?

manuelt!!!!
sådan noget har jeg software til

har set polemikken om indrykninger -

måske en af dk.edb.etellerandet grupperne kan hjælpe

Fra : @

Dato : 28-02-06 13:02

<trav@tiscali.dk> wrote:

>Og så lige et tillægsspørgsmål:
>
>Er det dig manuelt eller din newsreader automatisk som har indrykket
>mit tidligere indlæg med ">"'ere ?

har set på headers

Kim Larsen bruger Sunsite du bruger AFAIK Googlegroups

der hvor det går galt - også for os andre at læse

er når du citerer Kim Larsen og
Kim Larsen derefter citerer citatet
i et nyt indlæg

_hjælp_

X-postet til news:dk.edb.internet.software.mail+news

FollowUpTo news:dk.edb.internet.software.mail+news

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-02-06 12:07

Fra : @

Dato : 28-02-06 12:28

Fra : Henri Gath

Dato : 26-02-06 12:55

> [...]
>
> Minder det ikke lidt om ham den lille i gruppen, der gemmer sig bag alle
> de store, samtidigt med at der rækkes tunge med de, han ikke kan li'?

Væk, dhimmi

Fra : Egon Stich

Dato : 26-02-06 14:18

> [...]
> "Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."
> Indira Ghandi, (1917-1984), indisk premierminister 1966-77 og 1980-84

Det du foretager dig, henhører IKKE under begrebet "spekulere".
Hvilket ovenstående til fulde beviser.
Der er nemlig ikke tale om, at nogen skal eller vil opfatte Danmark som
"supermagt".
Det der er tale om er, at vi her til lande vil have ret til at bete os, som
vore love og traditioner tilskriver os retten til.
Og IKKE ligge under for hedenske mørkemænds forkvaklede opfattelser.

Det har ganske enkelt noget med åndelig frihed FOR ALLE at gøre.
Prøv at "spekuler" over det.

ES

Fra : T.Liljeberg

Dato : 28-02-06 06:32

On Sun, 26 Feb 2006 08:50:26 +0100, in dk.politik "Allan Riise"
<Ari06@pc.dk> wrote:

>Har spekuleret over hvorfor Fogh tror at Danmark har pondus nok til at
>fremføre sig som en supermagt?

AT stå fast på dansk ytringsfrihed er, "at fremføre sig som en
supermagt"?

Fra : GB

Dato : 26-02-06 10:11

"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote in

> Kan ikke udstå Fjogh, han er og bliver ved med at være utroværdig i

Useriøst. Manden hedder Fogh, ikke Fjogh.

Spottegloser vanærer kun sin ophavsmand (kinesisk ordsprog).

Fra : Tony

Dato : 26-02-06 10:42

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote in

> Useriøst. Manden hedder Fogh, ikke Fjogh.
>
> Spottegloser vanærer kun sin ophavsmand (kinesisk ordsprog).

Ja, lad os endelig være fri for sådanne useriøse spottegloser : o D

Tony

Fra : HrSvendsen

Dato : 26-02-06 11:25

GB wrote:
> "Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote in

> Useriøst. Manden hedder Fogh, ikke Fjogh.
>
> Spottegloser vanærer kun sin ophavsmand (kinesisk ordsprog).

Ergo bliver man vanæret hver gang, man benævner nogen socialdemokrat.

Fra : GB

Dato : 26-02-06 11:54

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in news:44018219$0$84041
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Ergo bliver man vanæret hver gang, man benævner nogen socialdemokrat.

Ikke, hvis de rent faktisk ER det - så er det nemlig ikke en spotteglose,
men en nøgtern konstatering.

Fra : @

Dato : 26-02-06 14:01

On 26 Feb 2006 10:53:58 GMT, GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

>"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in news:44018219$0$84041
>$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

>Ikke, hvis de rent faktisk ER det - så er det nemlig ikke en spotteglose,
>men en nøgtern konstatering.

og hvem afgør så hvornår der er tale om en spotteglose

eller en nøgtern konstatering ?

Fra : GB

Dato : 26-02-06 15:37

"@" <1@invalid.net> wrote in

> og hvem afgør så hvornår der er tale om en spotteglose
> eller en nøgtern konstatering ?

Man kan jo spørge personen, om vedkommende ER socialdemokrat?

Fra : @

Dato : 26-02-06 18:29

On 26 Feb 2006 14:37:01 GMT, GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

>"@" <1@invalid.net> wrote in

>Man kan jo spørge personen, om vedkommende ER socialdemokrat?

så skal man da vist til at skynde sig socialdemokraterne ender vist
snart på listen over udrydningstruede

det værste ved socialdemokratiet lige nu er ikke at vi andre har svært
ved at finde ud af hvad de vil... de ved de heller ikke helt selv

Fra : HrSvendsen

Dato : 26-02-06 14:17

GB wrote:
> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in news:44018219$0$84041
> $edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Ikke, hvis de rent faktisk ER det - så er det nemlig ikke en
> spotteglose, men en nøgtern konstatering.

En nøgtern konstatering der samtidig er spot og hån af værste klasse.

Fra : GB

Dato : 26-02-06 15:38

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in news:4401aa68$0$84028
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> En nøgtern konstatering der samtidig er spot og hån af værste klasse.

Nix - en injurie er kun en injurie, hvis den bevisligt er usand.

Fra : HrSvendsen

Dato : 27-02-06 10:03

GB wrote:
> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in news:4401aa68$0$84028
> $edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Nix - en injurie er kun en injurie, hvis den bevisligt er usand.

Hån og spot behøver ikke være noget usandt for at være hån og spot. Injurie
er mere ovre i retshandlingsafdelingen.

Fra : GB

Dato : 27-02-06 21:39

> Hån og spot behøver ikke være noget usandt for at være hån og spot.

Kan man ikke tåle at høre sandheden, da?

Fra : HrSvendsen

Dato : 27-02-06 23:45

GB wrote:
> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in

> Kan man ikke tåle at høre sandheden, da?

Sandheden er det værste af alt.

Fra : @

Dato : 27-02-06 23:54

On Mon, 27 Feb 2006 23:45:23 +0100, "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com>
wrote:

>Sandheden er det værste af alt.

jeg troede det var en mangelvare, der spares da vældigt på den somme
steder

Fra : HrSvendsen

Dato : 28-02-06 00:33

@ wrote:

> jeg troede det var en mangelvare, der spares da vældigt på den somme
> steder

Det næste bidrag til skilteskoven i det danske landskab bliver "sandhed
forbudt" skilte. Man skulle jo nødig fornærme nogen i det offentlige rum.

Fra : Per Vadmand

Dato : 26-02-06 16:42

GB wrote:

> Useriøst. Manden hedder Fogh, ikke Fjogh.
>
> Spottegloser vanærer kun sin ophavsmand (kinesisk ordsprog).

Siger manden, der konsekvent laver "morsomme" stavefejl i visse
meddebattørers navne.

Fra : Henri Gath

Dato : 26-02-06 17:04

> Siger manden, der konsekvent laver "morsomme" stavefejl i visse
> meddebattørers navne.
> --
> Per V.

Hvad søren...er du ikke på www.glidecreme.dk ? Du får brug for deres
artikler, når dine muhammedanske herrer overtager....

Fra : Bruno Christensen

Dato : 26-02-06 21:17

On 26 Feb 2006 09:11:10 GMT, GB wrote:

> "Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote in

> Useriøst. Manden hedder Fogh, ikke Fjogh.
>
> Spottegloser vanærer kun sin ophavsmand (kinesisk ordsprog).

Det er ikke så tit, men TOTALT ENIG

/|\
/\
Bruno

Fra : N/A

Dato : 26-02-06 14:18

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 26-02-06 18:01

Det var smuk og solrig dag da Svend Poulsen skrev
news:Q%cMf.8$Tz.6@news.get2net.dk i dk.politik:

> [...]
> meget af sin politik.
>
> På samme tid er han dog en rigtige statsmand, med sin nuværende

Jeg har det på samme måde. Er mest til venstrefløjen, men synes i den grad
de har svigtet i denne situation. Tænk hvis Nyrup havde været statsminister
i situationen, det ville være forfærdeligt.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Per Vadmand

Dato : 26-02-06 18:41

Rune D. Jørgensen wrote:

> Jeg har det på samme måde. Er mest til venstrefløjen, men synes i den
> grad de har svigtet i denne situation. Tænk hvis Nyrup havde været
> statsminister i situationen, det ville være forfærdeligt.

Hvorfor? Nyrup ville have taget mødet med ambassadørerne, givet dem en kop
kaffe og fortalt dem lidt om ytringsfrihed stille og fredeligt, og så havde
der ikke været nogen sag.

Fra : Henri Gath

Dato : 26-02-06 19:30

> Hvorfor? Nyrup ville have taget mødet med ambassadørerne, givet dem en kop
> kaffe og fortalt dem lidt om ytringsfrihed stille og fredeligt, og så
> havde der ikke været nogen sag.

Sikkert ikke, dhimmi.....

Fra : Bruno Christensen

Dato : 26-02-06 21:25

On Sun, 26 Feb 2006 18:41:08 +0100, Per Vadmand wrote:

> Hvorfor? Nyrup ville have taget mødet med ambassadørerne, givet dem en kop
> kaffe og fortalt dem lidt om ytringsfrihed stille og fredeligt, og så havde
> der ikke været nogen sag.

Sådan lidt "uld i mund"

Det er dæl'me noget usmart at en partiformand tager på skiferie på sådan en
tid, og dermed lader ronkedorerne løbe frit.

Hvis Helle havde været smart, så havde hun sløjfet den skiferie.

/|\
/\
Bruno

Fra : Egon Stich

Dato : 26-02-06 21:49

> [...]
en
> tid, og dermed lader ronkedorerne løbe frit.
>
> Hvis Helle havde været smart, så havde hun sløjfet den skiferie.

Mon ikke børnene plagede, tvang, hende?

ES

Fra : Per Vadmand

Dato : 26-02-06 22:08

Bruno Christensen wrote:

> Hvis Helle havde været smart, så havde hun sløjfet den skiferie.
Enig. Men nu var det Nyrup, vi talte om.

Fra : Egon Stich

Dato : 26-02-06 21:48

> [...]
>
> --
> Per V.
>
> Hvis sandheden er krigens første offer, er nuancerede standpunkter det

Åh - herre gud.
Hør det lille naive barn--

Hvad tror du sker, når man een gang har givet vovsen en kage fra
kaffebordet?
Mon ikke han resten af livet vil tigge ihærdigt?
Om fornødent tage selv?
Heri adskiller mennesker sig ikke fra hunde, som nobelpristageren Konrad
Lorenz så rigtigt skriver.

ES

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 27-02-06 07:44

Det var smuk og solrig dag da Per Vadmand skrev
news:4401e837$0$38639$edfadb0f@dread12.news.tele.dk i dk.politik:

> Hvorfor? Nyrup ville have taget mødet med ambassadørerne, givet dem en
> kop kaffe og fortalt dem lidt om ytringsfrihed stille og fredeligt, og
> så havde der ikke været nogen sag.

Regner du udenlandske ambassadører for uintelligente? De er udstationeret i
Danmark og kender udmærket det danske system. Hvad skulle det hjælpe at
fortælle dem noget de udmærket ved i forvejen? Hvis mødet var blevet
afholdt havde de klaget over at statsministeren ikke gav dem nogen form for
støtte.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Søren Nielsen

Dato : 28-02-06 16:20

Per Vadmand wrote:

> Hvorfor? Nyrup ville have taget mødet med ambassadørerne, givet dem
> en kop kaffe og fortalt dem lidt om ytringsfrihed stille og
> fredeligt, og så havde der ikke været nogen sag.

Haha, yeah right! Og samtidig bøjet sig forover og ladet sig bolle i
røven....

Søren

Fra : Egon Stich

Dato : 26-02-06 21:45

"Rune D. Jørgensen" <RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> de har svigtet i denne situation. Tænk hvis Nyrup havde været
statsminister
> i situationen, det ville være forfærdeligt.

Det er jo det, der i den grad er forbandet.
Man er blevet svigtet på det groveste, af netop de, der burde have forsvaret
grundloven mest.
Og de er nu endog villige til yderligere at sælge ud, til fordel for en
imaginær indenrigspoilitisk "gevinst".
Som det jo naturligvis ikke vil lykkes dem at opnå.
Dertil er de "menige" danskere for kloge.

MVH
Egon

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 26-02-06 13:18

GB <nospam@nospam.invalid> on søndag 26. februar 2006 at 10:11 +0100 wrote:

>Useriøst. Manden hedder Fogh, ikke Fjogh.
>
>Spottegloser vanærer kun sin ophavsmand (kinesisk ordsprog).

Hvad er den af...?
Spottegloser er da efterhånden det eneste man ser i denne gruppe. Er du på
vej i kloster?

Nå, bortset fra det, er jeg nu ganske enig!

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : HrSvendsen

Dato : 26-02-06 14:18

Frank Løkkegaard wrote:
> [...]
> du på vej i kloster?
>
> Nå, bortset fra det, er jeg nu ganske enig!

Det er nok derfor, du hele tiden citerer Bertrands betragtning angående
tåber.

Fra : Tony

Dato : 26-02-06 14:32

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Det er nok derfor, du hele tiden citerer Bertrands betragtning angående
> tåber.

*ROFL*

Fra : Egon Stich

Dato : 26-02-06 14:13

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/02/25/201653.htm

Ha-
Nu er det også gået op for statsministeren, hvad jeg har forfægtet i mange
år.
Nemlig at dele af akademikersamfundet i den grad er skadelige for samfund og
befolkning i det hele taget.

Nu bliver det sjovt, at høre hundene hyle.

MVH
Egon

Fra : Bruno Christensen

Dato : 26-02-06 21:32

On Sun, 26 Feb 2006 14:12:54 +0100, Egon Stich wrote:

> Ha-
> Nu er det også gået op for statsministeren, hvad jeg har forfægtet i mange
> år.
Jeg er en lille smule glad for at du ikke skriver "har lyttet"

> Nemlig at dele af akademikersamfundet i den grad er skadelige for samfund og
> befolkning i det hele taget.

"Dele af", der er brådne kar i alle samfundslag, det er nok de færreste
akademikere der kan henregnes i din "akademikere".

> Nu bliver det sjovt, at høre hundene hyle.

Joh, statsministeren har kastet en sten, så nogle vil hyle.

For lige at komme i forkøbet: jeg er ikke akademiker.

/|\
/\
Bruno

Fra : Egon Stich

Dato : 26-02-06 21:52

> Jeg er en lille smule glad for at du ikke skriver "har lyttet"

> "Dele af", der er brådne kar i alle samfundslag, det er nok de færreste
> akademikere der kan henregnes i din "akademikere".

De dele af samfundet, der forfægter begrænsning af ytringsfriheden, incl,
politikeredelen, er langt overvejende akademikere.
Af den "humanistiske" retning.
Teknikerne er mere fornuftige.
Men de tjener jo også lønnen på hæderlig vis, uden for "åndsgitteret".

MVH
Egon

Fra : Per Vadmand

Dato : 26-02-06 22:09

Bruno Christensen wrote:

> Joh, statsministeren har kastet en sten, så nogle vil hyle.

Statsministeren har for gud ved hvilken gang foretrukket at finde skylden
for enhver dårligdom alle andre steder end i egne rækker.
Ynk! ynk! Ynk!

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 27-02-06 07:48

Det var smuk og solrig dag da Per Vadmand skrev
news:440218e1$0$38705$edfadb0f@dread12.news.tele.dk i dk.politik:

> Statsministeren har for gud ved hvilken gang foretrukket at finde
> skylden for enhver dårligdom alle andre steder end i egne rækker.

Nøjagtigt ligesom akademikerne.

Bemærk at statsministeren også skyder på industrien, det er i høj grad egne
rækker!

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 26-02-06 15:30

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> on søndag 26. februar 2006 at 14:18
+0100 wrote:
>Det er nok derfor, du hele tiden citerer Bertrands betragtning angående
>tåber.

Øhh, ja??

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Jim

Dato : 26-02-06 15:43

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> Øhh, ja??

Man kunne også tænke lidt på teksten fra Gnags:
"Det er du ufejlbarlige, der er de farligste".

J.

Fra : Jesper

Dato : 27-02-06 00:16

Hvem ka'? Statsministeren ka'! Han har med sine seneste udtalelser om
forfattere, erhvervsliv og medier drevet en ny kile ind mellem det
store befolkningsflertal og oppositionen. Oppositionens højlydte
krikit af statsministeren i denne situation vil kun have én virkning:
At sosserne fortsat vil forbløde da vælgerflugten efterhånden er
kommet til at ligne republikflugten fra DDR før Berlinmuren blev
opført. Og DF? De griner hele vejen til partikontoret.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-02-06 11:10

Rune D. Jørgensen wrote:
> [...]
>
> Nøjagtigt ligesom akademikerne.
>
> Bemærk at statsministeren også skyder på industrien, det er i høj grad egne

Kunne man forestille sig at det var et svirp med en fugtig berlinger
til Arla og DI ?

--

Christian
www.yee-haw.dk

Fra : Jim

Dato : 27-02-06 11:30

Rune D. Jørgensen wrote:
> [...]
> egne
> rækker!

Kunne man forestille sig at det var et svirp med en fugtig berlinger

********************
Synd for Tanten...
Scheissefardens avis bør anvendes i denne situation.
En god gang skridtprygl med en dugvåd søndagsudgave af Politiken glemmer de
ikke foreløbig.
Og så er den jo godt beskidt af Scheissefardens ævl.

J.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-02-06 11:56

Jim wrote:
> [...]
> ikke foreløbig.
> Og så er den jo godt beskidt af Scheissefardens ævl.

Ha ha, ja så kan de lære det.

--

Christian
www.yee-haw.dk

Fra : Marcus Stromberg

Dato : 27-02-06 19:50

Fra : Henri Gath

Dato : 27-02-06 20:02

"Marcus Stromberg" <m9370@abc.se> skrev i en meddelelse

> Har du några konkreta exempel att komma med?

Luk da røven, dit dovne svin!

Fra : @

Dato : 27-02-06 20:17

On Mon, 27 Feb 2006 19:49:54 +0100, Marcus Stromberg <m9370@abc.se>
wrote:

>Har du några konkreta exempel att komma med?

lukning af et partis hjemmeside

måden samme parti konsekvent omtales på i Svensk TV

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 27-02-06 21:33

"Henri Gath" <gath@mail.dk> on mandag 27. februar 2006 at 20:01 +0100
wrote:
>Luk da røven, dit dovne svin!

Ihhhhh, jamen dog - hvilken skarp analyse. Jamen at vi ikke selv havde det
det først - tænk jeg var lige ved at svare manden. det var da godt jeg
nåde at læse din knivskarpe skæren-igennem, så jeg hurtigt kunne indse at
der simpelthen ikke var nogen grund til at svare manden. Ohhh hvilken
begavelse - jeg bøjer mig dybt i støvet for denne intellektuelle
pragtpræstation

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 27-02-06 22:00

GB <nospam@nospam.invalid> on mandag 27. februar 2006 at 21:39 +0100 wrote:
>Kan man ikke tåle at høre sandheden, da?

Når man bruger begrebet sandheden på denne absolutistiske måde skal det
vel staves med stor S: Sandheden??!!

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : GB

Dato : 01-03-06 15:54

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote in

> det vel staves med stor S: Sandheden??!!

Tænk - det logo troede jeg, at Socialdemokraterne havde patent på?

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 28-02-06 08:32

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> on tirsdag 28. februar 2006 at 8:15 +0100
wrote:
> [...]
>er
>ysdderst kompromitteret, via div. § love.

Det er da der, den går gal. Mener du i fuldt alvor at vi skal forhandle
vores lovgivning med ikke-demokratiske stater?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Allan Riise

Dato : 28-02-06 09:30

Frank Løkkegaard wrote:

> Det er da der, den går gal. Mener du i fuldt alvor at vi skal
> forhandle vores lovgivning med ikke-demokratiske stater?

Nej, vi skal finde et kompromis, en udtalelse, en signalgivning der gør at
vi beholder, vores i forvejen kompromiterede ytringsfrihed, jeg håber jo på
at denne sag får sin slutning i en retsag, så længe det gælder den hjemlige
opstandelse, det er på tide vi får afprøvet blasfemi§, det er ikke sket
siden 30'erne.

Fra : @

Dato : 28-02-06 09:50

On Tue, 28 Feb 2006 09:30:20 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Nej, vi skal finde et kompromis,

hvorfor er du så intersseret i at gå på akkord med folk som helt
åbenlyst vedkender at de

går ind for piskning og efterfølgende hængning af folk - bare fordi de
er homoseksuelle

går ind for kvindeundertrykkelse i mange former

går ind for at religion kommer før alt hvad vi i vestlig civilisation
forstår ved det at være frie borgere

hvis du er muhammedaner - hvorfor så ikke bare indrømme det

Fra : T.Liljeberg

Dato : 28-02-06 17:16

On Tue, 28 Feb 2006 09:30:20 +0100, in dk.politik "Allan Riise"
<Ari06@pc.dk> wrote:

>Nej, vi skal finde et kompromis, en udtalelse, en signalgivning der gør at
>vi beholder, vores i forvejen kompromiterede ytringsfrihed,

Altså gøre ingenting, men pakke det pænt ind af hensyn til
internationale tilskuere.

> [...]
>opstandelse, det er på tide vi får afprøvet blasfemi§, det er ikke sket

Det er da det værste der kan ske, hvis man igen begynder at tage den
paragraf alvorligt.

Fra : Croc®

Dato : 01-03-06 01:39

> [...]
>opstandelse, det er på tide vi får afprøvet blasfemi§, det er ikke sket

Der skal ikke findes noget kompromis, derimod skal blasfemi
paragraffen afskaffes hurtigst muligt.

Regards Croc®

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-02-06 14:33

@ wrote:

> jeg mener også at nogle danske kunstnere burde blande sig i debatten,
> men måske de selv synes at deres ører er lidt for røde

Og så er de vel nogle kujoner.

> manuelt!!!!
> sådan noget har jeg software til

Så alt er i skønneste orden ifht dig ?

> måske en af dk.edb.etellerandet grupperne kan hjælpe

Måske.

--

Christian
www.yee-haw.dk

Fra : Martin

Dato : 28-02-06 09:48

Allan Riise skrev:

> [...]
> opstandelse, det er på tide vi får afprøvet blasfemi§, det er ikke sket

Det er jo ikke et spørgsmål om at råbe skældsord efter muslimerne
eller at JP har bragt tegninger af Muhammed med Aisha i skødet. Vi
taler om en institutionel dansk mangeårig praksis at karrikere
strømningerne i samfundet. Sådan er vi. Det er en del af vores
religion, vores retslighed vores humor. Derfor ser jeg det som et rent
dansk anliggende. Men det er da imponerende at så mange mennesker i
verden pludselig spærrer øjnene op for hvad sådan et miniput land
kan se sig i stand til.

Jeg vil til hver en tid beklage at nogle få muslimer her i DK syntes
det er noget skidt og at en masse muslimer i udlandet synes det er
noget skidt, men jeg hører forbavsende få protester fra hovedparten
af de muslimske befolkninger i Danmark og Europa. Eller har du hørt
noget andet?

Mvh
Martin

Fra : Allan Riise

Dato : 28-02-06 09:51

Martin wrote:

> [...]
> noget skidt, men jeg hører forbavsende få protester fra hovedparten
> af de muslimske befolkninger i Danmark og Europa. Eller har du hørt

De fleste har følt sig krænkede og er blevet såret, især af bomben i
turbanen, men samtidigt så hylder de også ytringsfriheden, så de nøjes med
at beklage og har lavet små demonstrationer, *ikke* imod ytringsfriheden,
men imod at blive hånet.

Fra : Jim

Dato : 28-02-06 10:01

> De fleste har følt sig krænkede

Hvilket vel må være fordi, de fleste er en flok udemokratiske og sarte
fundamentalister.

J.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 28-02-06 17:14

On Tue, 28 Feb 2006 09:51:00 +0100, in dk.politik "Allan Riise"
<Ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>at beklage og har lavet små demonstrationer, *ikke* imod ytringsfriheden,

Utroligt, at du så nøje ved præcis hvad hovedparten af muslimer i
Europa mener og føler.

Fra : Konrad

Dato : 28-02-06 17:37

"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> wrote in message

> Utroligt, at du så nøje ved præcis hvad hovedparten af muslimer i
> Europa mener og føler.

Og at de ligefrem skulle have lagt bånd på sig selv, i respekt for
ytringsfriheden, det er dog noget af en alternativ fortolkning. Hvad var det
Abu Laban sagde ved fredagsbønnen? Jo, at et "kompromis" kunne være, at man
blot forbød omtale/kritik/spot af nogle "få" religiøse symboler. Det er da
fint nok - et synspunkt der er til at tage at føle på - men nogen særlig
stor hyldest til ytringsfriheden er det altså ikke. Ytringsfrihed er fint,
men religiøse dogmer er endnu finere.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 28-02-06 10:26

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> on tirsdag 28. februar 2006 at 9:30 +0100
wrote:
> [...]
>hjemlige
>opstandelse, det er på tide vi får afprøvet blasfemi§, det er ikke sket

Jammen jeg forstår stadig ikke helt...hvad er det for et kompromis du
taler om? et kompromis indebærer da at begge parter giver noget?
Og du skriver , så vi kan beholde vores i forvejen kompromitterede
ytringsfrihed - jamen der er da ikke andre end os selv, der har adkomst
til at true den???

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 28-02-06 10:28

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> on tirsdag 28. februar 2006 at
10:00 +0100 wrote:
>Hvilket vel må være fordi, de fleste er en flok udemokratiske og sarte
>fundamentalister.

Hvorfor dog det -det at føle sig krænket er da ikke et spørgsmål om
hverken at være udemokratisk eller fundamentalist?
Du har da opført dig som om du er blevet umåpdeligt krænket af
demonstrationerne??
Og du er jo ikke hverken udemokratisk eller fundamentalist - vel?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Jim

Dato : 28-02-06 11:07

> [...]
> demonstrationerne??
> Og du er jo ikke hverken udemokratisk eller fundamentalist - vel?

Nej, jeg føler mig ikke krænket.
Når først Dannebrog har været i hænderne på en muhamedaner, så er det ikke
længere Dannebrog set med mine øjne.
Og hvad muhamserne gør af demonstrationer i deres egne lande rager mig
langsomt.
Faktisk sidder jeg og morer mig over deres sarte og selvophøjede
primadonnamentalitet.

J.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-02-06 11:30

Fra : @

Dato : 28-02-06 11:53

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 01-03-06 18:39

GB <nospam@nospam.invalid> on onsdag 1. marts 2006 at 15:53 +0100 wrote:
>Tænk - det logo troede jeg, at Socialdemokraterne havde patent på?

Buuuh, det ka' du gøre bedre

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : GB

Dato : 01-03-06 22:01

> Buuuh, det ka' du gøre bedre

Arh, det var sgu da meget godt forsøgt - OG IØVRIGT; GULVET SKAL VASKES,
kan du så se at komme i gang!

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 01-03-06 22:21

GB <nospam@nospam.invalid> on onsdag 1. marts 2006 at 22:00 +0100 wrote:
>Arh, det var sgu da meget godt forsøgt - OG IØVRIGT; GULVET SKAL VASKES,
>kan du så se at komme i gang!

Jow jow - og det bliver sgu helt pænt...

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Tim

Dato : 02-03-06 21:22

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote in message

> Jow jow - og det bliver sgu helt pænt...

lol

> Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
> mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel

Han lyder mig lidt skråsikker.

Tim