Kronologisk liste og linkliste om Fighters~
Fra : Bibliotekaren

Dato : 25-02-06 16:57

I januar 2006 gik firmaet Fighters+Lovers på nettet for at sælge
T-shirts.
Det var ganske almindelige trøjer, dog med den detalje at de
reklamerede for den palæstinensiske organisation PLFP eller den
colombianske organisation FARC. Når kunderne købte trøjerne, gik en
del af beløbet til en af de to organisationer.
De to organisationer er på EU's terrorliste, og Venstre Ungdom
anmeldte Fighters+Lovers til politiet. I februar blev syv personer
sigtet efter straffelovens § 114 a, den såkaldte terrorparagraf.

Tidsskriftcentret.dk - progressivt online bibliotek - har udarbejdet
en liste med artikler og kommentar fra et udvalg af sites. Listen er
kronologisk og opdateres løbende.
Den kronologiske listen er suppleret med et udvalg af uddybende
dokumentation.

Emnelisten ligger på forsiden af tidsskriftcentret.dk
eller URL http://tidsskriftcentret.dk/index.php?id=479

Fra : Norma

Dato : 25-02-06 17:18

"Bibliotekaren" <svenskelejren12@ofir.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg forstår ikke, hvad du mener`??????

Hvis I vil have penge samlet ind til terrorbevægelser, hvorfor så ikke
markedsføre jer som sådan?

Det kan da aldrig gå hen og blive en ligegyldig detalje, at man i uvidenhed
kommer til at støtte noget som helst, ved at købe noget som helst.

Selv holder jeg mig fra alting i den retning, uanset, hvilket formål pengene
går til, fordi!

Jeg selv føler mig i stand til at vælge, og hver gang jeg siger nej til at
støtte dette eller hint, commersielt, så tænker jeg over, om jeg vil det
eller ej.
Og hvis jeg vil støtte det, så gør jeg det uden at købe hverken T-shirt
eller armbånd eller emblemer.

Jeg hader plat.

Norma

Fra : Bibliotekaren

Dato : 26-02-06 15:32

Hej Norma
Det er ikke en indsamling til fordel for de to organisationer FARC &
PFLP. Derimod historien om firmaet Fighters+Lovers, der åbent
reklarmerer for de to oganisationers ret til at samle in - - på trods
eller på tværs af USAs terrorliste og den kamp mod terror, som de
kalder deres kamp mod de væbnede befrielsesbevægelser. Spørgsmålet
her er ikke om hvorvidt, man skal støtte de to organisationer, det har
du og andre lovt til at undlade, det er et spørgsmål om det er muligt
overhovedet at lave aktiviteter, til fordel for dem. Så det er er kamp
for ytringsfrihed og imod den såkaldte terror-lovgivningen.
Se mere om den diskussionpå emnelisten
Terrorlovgivning, overvågning og retssikkerhed
http://www.tidsskriftcentret.dk/index.php?id=428
Mvh
Bibliotekaren

Fra : Norma

Dato : 26-02-06 17:33

[...]

Det står vel enhver frit for at støtte, hvilken som helst politisk
organisation, de ønsker,
men man bør vel være åben omkring det,
og ikke sælge varer med skjulte budskaber trykt,
uden at gøre forbrugerne opmærksomme på, hvad de dermed støtter.

Andet vil jeg kalde plattenslageri eller bondefangeri.

Norma

Fra : Bruno Christensen

Dato : 26-02-06 22:35

On Sun, 26 Feb 2006 17:33:08 +0100, Norma wrote:

> Det står vel enhver frit for at støtte, hvilken som helst politisk
> organisation, de ønsker,

Nej, der er vedtaget en "terrorlov" i folketinget som forbyder al støtte til
nogle af USA udråbte "terrorbevægelser".

Nogle af disse " terrorbevægelser" opfattes som/er "frihedsbevægelser"!

Hvis jeg husker ret, så er både den nuværende og foregående palæstinesiske
regering omfattet af dette "forbud mod støtte af terror".

Helt ærligt, palæstineserne får ikke een krone mere fra mig, men jeg
*fatter* ikke at USA, EU eller mit land (Danmark) skal/kan bestemme hvad jeg
vil bruge mine penge til.

/|\
/\
Bruno

Fra : Norma

Dato : 28-02-06 19:22

"Bruno Christensen" <news@lphund.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Helt ærligt, palæstineserne får ikke een krone mere fra mig, men jeg
> *fatter* ikke at USA, EU eller mit land (Danmark) skal/kan bestemme hvad

Jeg tror, jeg er lidt lost her.
For jeg læste, at man solgte "almindelige trøjer", dog med et budskab om at
man støtter mulige terrororganisationer.

Nu er jeg jo nok den type, der i grunden slet ikke kan acceptere ordet
terror, på ret mange måder, da det er et politisk begreb, der blot viser,
hvem man støtter og hvem man ikke støtter.

Terror er for mig også afbrænding af danske flag og boykot af danske varer,
men det er da klart også bombesprængninger i offentlige transportmidler med
mere.

Men selvfølgelig var vi også i Danmark under sidste verdenskrig
"terrrorister" i og med at vi sprængte tyske lagre af og ødelagde deres
transportveje, hvor vi kunne komme til det.

Så jeg er ikke meget for begrebet i al almindelighed.

Selv om jeg godt forstår det og ikke støtter det.

Norma